جاباما
۱۴۲۵۴۷
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

هیچ کس از ناپدری شکنجه‌ گر شکایتی ندارد!

مرد معتاد که پسر هشت ساله همسر صیغه‌ای‌اش را شکنجه کرد و مرگ تلخ او را رقم زد، دیروز پس از جلب رضایت شاکیان خصوصی از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

روزنامه فرهیختگان: مرد معتاد که پسر هشت ساله همسر صیغه‌ای‌اش را شکنجه کرد و مرگ تلخ او را رقم زد، دیروز پس از جلب رضایت شاکیان خصوصی از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

یازدهم مهرماه پارسال زن و مردی جوان پیکر نیمه‌جان یک پسربچه هشت ساله به‌نام «سبحان» را به درمانگاهی در باقرشهر منتقل کردند. پسر بچه که با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کرد به خاطر
وخامت حالش به بیمارستان شهدای هفتم‌تیر منتقل شد.

آثار کبودی و سوختگی روی بدن این پسربچه، فرضیه کودک‌آزاری را به وجود آورد. در این بین مادر سبحان به کلانتری رفت و از شوهر صیغه‌ای‌اش به نام «محمد» شکایت کرد.

این زن گفت: «سبحان حاصل ازدواج من و شوهر اولم بود که پس از جدایی ما، دادگاه حضانت او را به من داد. پس از مدتی به عقد موقت محمد در آمدم. سبحان و دخترم هم با ما زندگی می‌کردند.»

وی ادامه داد: «من راننده سرویس مدارس هستم و معمولا صبح زود از خانه بیرون می‌روم. امروز صبح دختر 14 ساله‌ام با من تماس گرفت و گفت که محمد، سبحان را کتک زده و حال پسرم بد است. با عجله خودم را به خانه رساندم و همراه محمد، او را به درمانگاه بردیم.»

دخترم می‌گوید محمد با دسته جاروبرقی آنقدر سبحان را کتک زده که منجر به بیهوشی او شده است. حالا از محمد شاکی هستم. او قبلا هم بارها پسرم را کتک زده و شکنجه کرده بود. شکایت زن جوان از همسر صیغه‌ای‌اش در حالی صورت ‌گرفت که تلاش پزشکان برای نجات سبحان نتیجه‌ای نداشت و او به‌دلیل شدت ضرباتی که به سرش وارد شده بود دچار ضربه مغزی شد و به حالت اغما فرو رفت. همزمان تیمی از ماموران پلیس راهی بیمارستان شدند و به تحقیق در این‌باره پرداختند. به این ترتیب ردیابی محمد که به مکان نامعلومی گریخته بود در دستور کار پلیس قرار گرفت و او که به شیشه معتاد است، بازداشت شد.

این مرد گفت: «سبحان پسربچه لجبازی بود و اصلا رفتار مناسبی نداشت. آن روز شیشه مصرف کرده بودم و حال عادی نداشتم. همسرم هم سر کار بود و وقتی سبحان شروع به لجبازی کرد عصبانی شدم و با دسته جاروبرقی او را کتک زدم.»

با دستور قاضی جمشیدی، ناپدری شکنجه‌گر به اتهام کودک‌آزاری روانه زندان شد. این در حالی بود که با گذشت زمان، هیچ تغییری در وضعیت سبحان کوچولو حاصل نشد و تلاش پزشکان برای بازگرداندن او به زندگی، بی‌نتیجه ماند و 2 ماه بعد، سبحان روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد.

به این ترتیب ناپدری به بازسازی صحنه جرم پرداخت و پرونده‌اش به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در آن بین مادر و پدر سبحان اعلام کردند از قاتل پسرشان هیچ شکایتی ندارند. با اعلام این رضایت، محمد دیروز از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه ایستاد. در جلسه رسیدگی به این پرونده که به ریاست قاضی باقری و با حضور چهار مستشار تشکیل شد، مادر قربانی گفت: «پدر سبحان معتاد بود به همین دلیل از او جدا شدم و به عقد موقت محمد درآمدم. شش ماه از ازدواج موقتم با او گذشته بود که پسرم کشته شد.

محمد مرد مهربانی بود. او با فرزندانم رفتار خوبی داشت، اما نمی‌دانم چرا پسرم را کتک زد و موجب مرگ او شد. من و شوهر سابقم به همین علت گذشت کردیم و با دریافت دیه رضایت دادیم.» وقتی محمد پشت تریبون دفاع ایستاد، گفت: «چیز زیادی از ماجرا به خاطر ندارم. من مواد کشیده بودم و حال طبیعی نداشتم که با دسته جاروبرقی سبحان را کتک زدم. من ضربه‌ها را به دست و پای او زدم، اما باور کنید نمی‌دانم چطور شد که او جان سپرد.»

وی در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: «من سبحان را دوست داشتم و هرگز به مرگش راضی نبودم.» در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد و طبق ماده 612 قانون مجازات محمد را به پنج سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیه گرفتند و رضایت دادند.دیگه جای چه شکایتی می می مونه؟

    • sana

      خاک بر سر مادرش. دیه خون بچشو از شوهر صیغه ایش گرفت و رضایت داد؟!!!!!خدای من انجا کجاست؟

    • بهار

      وقتی پدر اصلیش معتاده معلومه با دیه رضایت میده ، بچه بیچاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج