۱۴۲۶۶۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

در مراسم تحلیف همه بودند جز «ملاعمر»!

روزنامه نیویورک پست گزارش داد که همه به جشن تحلیف رئیس‌جمهوری جدید افغانستان دعوت شده بودند مگر رئیس! ملاعمر، رهبر طالبان.

خبرگزاری ایسنا: روزنامه نیویورک پست گزارش داد که همه به جشن تحلیف رئیس‌جمهوری جدید افغانستان دعوت شده بودند مگر رئیس! ملاعمر، رهبر طالبان.

ظاهر طنین، سفیر سازمان ملل در افغانستان به نیویورک پست گفت: اشرف غنی احمد زی، رئیس جمهوری جدید افغانستان اعضای طالبان را دعوت کرد. ما ملاعمر را دعوت نکردیم چرا که وی در لیست تروریست‌های تحت پیگرد است.

احمدزی در جریان مراسم تحلیف خود در روز دوشنبه پس از ۱۳ سال جنگ خواستار برگزاری مذاکرات صلح با طالبان و گروه شبه‌نظامی دیگری با نام حزب اسلامی شد. احمدزی گفت: ما از مخالفان دولت خصوصاً طالبان و حزب اسلامی درخواست می‌کنیم تا وارد مذاکرات سیاسی شود. هر مشکلی که آن‌ها دارند باید به ما بگویند و ما برای آن راه‌حل پیدا می‌کنیم. اما تاکنون طالبان از آمدن بر سر میز مذاکره امتناع کرده است.

نماینده سازمان ملل در افغانستان گفت: طالبان تلاش‌های صلح ما را تقبیح می‌کند. ما باید با همسایگانمان در منطقه همکاری کنیم تا ببینیم که آیا طالبان حاضر می‌شود در برخی موارد به ما بپیوندد یا خیر.

از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ ملاعمر یک چشمش را در جریان درگیری با شوروی در اواخر دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ در جنگ افغانستان از دست داد، مخفی شده است و ۱۰ میلیون دلار جایزه از سوی وزارت امور خارجه آمریکا برای سرش تعیین شده است. با این حال هنوز باور هابر این است که ملاعمر از مخفیگاهش طالبان را رهبری می‌کند.

طنین می‌گوید: او باید در پاکستان باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج