۱۴۲۷۹۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

فیلم های دنباله دار محبوب را بشناسید

پس از ساخت یک فیلم موفق، تصمیم به ساخت قسمت‌های بعدی آن ریسکی است که می‌تواند موفقیت قسمت قبل را از اذهان پاک کرده و و پس‌رفت محسوب شود، و یا بر عکس به اعتبار و آوازه فیلم قبلی بیفزاید.

ایسنا: پس از ساخت یک فیلم موفق، تصمیم به ساخت قسمت‌های بعدی آن ریسکی است که می‌تواند موفقیت قسمت قبل را از اذهان پاک کرده و و پس‌رفت محسوب شود، و یا بر عکس به اعتبار و آوازه فیلم قبلی بیفزاید.

نشریه سینمایی «Empire» در گزارشی به برترین دنباله‌های سینمایی در تاریخ سینما پرداخته است که به خوبی دین خود را نسبت به قسمت قبلی ادا کرده‌اند.

دو سال پس از موفقیت درخشان فیلم «پدرخوانده» در سال۱۹۷۲ که تا به امروز نیز یکی از برترین فیلم‌های تاریخ سینما نام گرفته است، «فرانسیس فورد کاپولا» تصمیم به ساخت قسمت دوم این فیلم جنایی گرفت.

کاپولا در ابتدا به‌دلیل جنجال‌های بسیار با کمپانی در ساخت قسمت اول این فیلم نمی‌خواست که خود این فیلم را بسازد و کارگردانی آن را به مارتین اسکورسیزی که در آن زمان زیاد به شهرت نرسیده بود پیشنهاد کرد اما کمپانی پارامونت با این پیشنهاد مخالفت کرد ولی در عوض کاپولا اختیارات زیادی از آن‌ها گرفت و با این کار خود، از دخالت‌های بسیار کمپانی جلوگیری کرد.

این فیلم مانند قسمت اول آن هواداران بسیاری دارد و بین منتقدان بحث‌های زیادی مبنی بر این‌که کدام فیلم بهتر است را مطرح کرده است. این فیلم در نظرسنجی وب‌گاه «IMDb» تاکنون حائز مقام سوم شده‌ است و همچنین مقام دوم نظرسنجی از کارگردانان و مقام چهارم نظرسنجی از منتقدان مجلهٔ «سایت‌اندساند» را در فهرست برترین آثار سینمایی جهان داراست.

قسمت دوم «پدرخوانده» این بار بدون حضور «مارلون براندو» و با بازی درخشان «آل پاچینو» و «رابرت دنیرو» ساخته شد و موفقیت چشمگیری بدست آورد و توانست در ۱۱ بخش نامزد کسب اسکار شود و اسکار بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر نقش مکمل (دنیرو)، بهترین فیلمنامه (کاپولا)، بهترین موسیقی (نینو روتا و کارمینه کاپولا) و بهترین کارگردان هنری را بدست آورد.

«پدرخوانده ۲» در حالی به عنوان یکی از برترین دنباله‌های سینمایی شناخته می شود که بسیاری از منتقدین بر این باروند در صورتی که قسمت سوم از این مجموعه فیلم نیز کیفیتی برابر با دو قسمت اول داشت، این سه فیلم برترین سه گانه تاریخ سینما را رقم می زدند.

فیلم های دنباله دار محبوب را بشناسید
بیگانگان

پس از ساخت فیلم موفق و علمی تخیلی «بیگانه» در سال 1979 توسط «ریدلی اسکات»، دنباله این فیلم با عنوان «بیگانگان» به «جیمز کامرون» سرشناس سپرده شد.

داستان قسمت اول این فیلم درباره موجود فرازمینی مهاجم و خطرناکی است که وارد یک فضاپیمای باری شده و خدمه آن را از بین می‌برد. در قسمت دوم «الن ریپلی» شخصیت اصلی داستان با بازی «سیگورنی ویور» به محل قتل عام خدمه سفینه فضایی باز‌می‌گردد اما این بار یک گروه نظامی نیز او را همراهی می‌کنند.

«جیمز کامرون» در این فیلم به خوبی نبوغ خود را در به تصویر کشیدن تنش و بحران و استفاده از چندین ژانر سینمایی نشان داده است. از این فیلم به عنوان یکی از موفق‌ترین دنباله‌های سینمایی و البته از برترین‌های ژانر اکشن در تاریخ سینما یاد می‌شود.

«بیگانگان» نامزد هفت جایزه اسکار شد و توانست دو جایزه اسکار بهترین جلوه‌های بصری و ترکیب صدا را از آن خود کند و با بودجه 18.5 میلیون دلاری بیش از 180 میلیون دلار در گیشه فروخت.

فیلم های دنباله دار محبوب را بشناسید
نابودگر ۲

«جیمز کامرون» پول‌سازترین کارگردان تاریخ سینما ساخت یکی دیگر از برترین دنباله های سینمایی تمام ادوار را نیز در کارنامه درخشان سینمایی دارد: «نابودگر 2: روز داوری». این فیلم اکشن و علمی-تخیلی است یکی از پرآوازه‌ترین فیلمهای آغاز دهه نود میلادی محسوب می‌شود و کامرون در حرکتی بلندپروازانه پس از موفقیت غیر منتظره قسمت اول «نابودگر» در سال ۱۹۸۴، « نابودگر 2» را با هزینه‌ای بالغ بر یکصد و دو میلیون دلار ساخت.

در حالی که قسمت اول این فیلم بیشتر حال و هوای فیلم‌های ترسناک را داشت تا اکشن، کامرون در قسمت دوم همچون فیلم بیگانگان فیلمی کاملا متفاوت با ژانر متغیر خلق کرد. یک تیم ۶۷ نفری مسئولیت جلوه‌های ویژه فیلم را به عهده داشتند و یک تیم ۱۹۴ نفره نیز کارهای گرافیک رایانه‌ای را انجام دادند. جلوه‌های ویژه و گرافیک رایانه‌ای این فیلم انقلابی بزرگ دراین زمینه در سینمای هالیوود ایجاد کرد. «نابودگر 2» در نهایت موفق به فروش نزدیک به 520 میلیون دلار در گیشه جهانی شد.

سه سال پس از ساخت اولین قسمت از انیمیشن «داستان اسباب‌بازی» به کارگردانی و با فیلمنامه‌ای از «جان لستر» که به فروشی بالغ بر 360 میلیون دلار دست یافت، این کارگردان دنباله بسیار موفقی را برای قسمت اول رقم زد که در نهایت فروشی بیش از 485 میلیون دلار را در گیشه جهانی ثبت کرد.

فیلم های دنباله دار محبوب را بشناسید
داستان اسباب بازی

این انیمیشن با صداپیشگی «تام هنکس» در نقش (وودی)، «تیم آلن» در نقش (باز لایت) همراه بود، به عقیده اکثر منتقدین و مخاطبین سینمایی یکی از معدود فیلم‌هایی است که از قسمت اول درخشان‌تر است و همواره در فهرست برترین آثار انیمیشن جهان قرار دارد. این انیمیشن 10 سال بعد در سال 2009 در قالب سه‌بعدی مجددا اکران شد.

«داستان اسباب بازی 2» با تحسین گسترده منتقدین سینمایی همراه شد و فیلم علاوه ‌بر کسب هفت جایزه از جمله بهترین انیمیشن از آکادمی «آنی» و جایزه بهترین فیلم کمدی موزیکال گلدن گلوب، در بخش بهترین ترانه اصلی نیز نامزد جایزه اسکار شد. قسمت سوم انیمیشن «داستان اسباب‌بازی» از 18 ژوئن 2010 در سینماها اکران خود را آغاز کرد و در نهایت به فروش خیره‌کننده 1.63 میلیارد دلار در سینماهای جهان دست یافت، تا این سه فیلم را یکی از موفق‌ترین سه گانه‌های تاریخ سینما بنامیم.

«شوالیه تاریکی» به کارگردانی و نویسندگی «کریستوفر نولان» در سال 2008 فیلمی است ابرقهرمانی که شاید کمتر کسی شکی در نسبت دادن عنوان برترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ سینما به آن داشته باشد. این فیلم با بازی درخشان «هیث لجر» فقید در نقش ژوکر و «کریستین بیل» در نقش بتمن در واقع دنباله فیلم قبلی بتمن به نام «بتمن آغاز می‌کند» در سال 2005 بود.

«مورگان فریمن»، «گری اولدمن»، «مایکل کین»، «گری جیلنهال» و «آرون ایکهارت» از جمله دیگر بازیگران این فیلم ابرقهرمانی هستند.

فیلم های دنباله دار محبوب را بشناسید
شوالیه تاریکی

این فیلم موفق شد چندین رکورد گیشه‌ای را جابه‌جا نماید و با فروش کلی بیش از ۱ میلیارد دلار، شانزدهمین فیلم پرفروش تاریخ شد. همچنین این فیلم نامزد دریافت ۸ جایزه اسکار شد که در این میان، جایزه بهترین تدوین صدا و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای «هیث لجر» به همراه آورد. «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» آخرین قسمت از سه‌گانه کریستوفر نولان در ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۲ به روی پرده سینماها رفت.

فیلم های دنباله دار محبوب را بشناسید
جنگ ستارگان

قسمت پنجم فیلم «جنگ ستارگان» با نام «جنگ ستارگان:امپراطوری ضربه می‌زند» دومین فیلم از سری فیلم‌های جنگ ستارگان است که از نظر وقایع داستانی و سیر زمان قسمت پنجم محسوب می‌شود و نویسنده‌ و کارگردان آن «جورج لوکاس» است. این فیلم در سال ۱۹۸۰ اکران شد و به خاطر جلوه‌های ویژه قوی و فیلمنامه پر قدرت در شخصیت پردازی‌های چندلایه و فصل پایانی مورد تحسین منتقدین واقع شد. در فهرست 250 فیلم برتر IMDb، که یکی از معتبرترین فهرست‌های سینمایی است، «امپراتوری ضربه میزند» در ده فیلم برتر قرار دارد. تاکنون هفت فیلم از سری «جنگ ستارگان» ساخته شده است که در مجموع به فروش خیره‌کننده بالغ بر 4.38 میلیارد دلار دست یافته است.

در فهرست نشریه سینمایی «Empire» از برترین دنباله‌های تاریخ سینما نام قسمت دوم مجموعه بورن با عنوان «هویت بورن» نیز به چشم می خورد که دو سال پس از ساخت قسمت اول این فیلم در سال 2002 به کارگردان «داگ لیمان» این بار به کارگردانی «پل گرینگراس» و با بازی مجدد «مد دیمون» در نقش اصلی راهی سینما شد و نمونه کاملی از یک دنباله موفق را به سینمادوستان سراسر جهان ارائه داد. این فیلم علاوه بر دریافت بازخوردهای مثبت منتقدین سینمایی در گیشه نیز با بودجه 75 میلیون دلاری‌اش خوب عمل کرد و 288 میلیون دلار فروخت.

فیلم درام و رمانتیک «پیش از غروب» قسمت دوم از سه گانه معروف «ریچارد لینکلیتر» است که در سال 2004 و 9 سال پس از ساخت فیلم «پیش از طلوع» به سینما آمد.

فیلمنامه این فیلم در سال ۲۰۰۴ نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه شد و داستان فیلم نیز در ادامه قسمت اول روایت می‌شود و «لینکلیتر» به خوبی به موضوع سالخوردگی و عشق می‌پردازد. نکته جالب توجه فیلم، انتهای باز آن است که مخاطب با توجه به روحیات خود می‌تواند سرنوشت شخصیت اصلی داستان را انتخاب کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج