۱۴۲۹۲۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آمار تکان‌دهنده‌ از وضعیت بانوان استان اردبیل

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل به آمار تکان‌دهنده‌ای از وضعیت بانوان استان اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: استان اردبیل در بحث خودکشی زنان رتبه هشتم کشور را دارد و بر اساس آمار چهار ماه اول امسال ۲۶ مورد از خودکشی‌ها منجر به فوت شده است.

خبرگزاری فارس: ماریا موسوی پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان اردبیل اظهار کرد: ۴۹.۳ درصد جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند که ۲۱ درصد آنها بین ۱۵ تا ۲۴ سال هستند.

وی جمعیت زنان شهری را ۷۹۹ هزار نفر عنوان کرد و افزود: بی‌سوادی زنان استان اردبیل ۲۵.۴۴ درصد است که این رقم در آمار کشوری ۱۸.۹ درصد است.

مشاور استاندار اردبیل در امور بانوان گفت: در بحث سرانه ورزشی بانوان متاسفانه اردبیل در رتبه ۲۸ کشوری قرار دارد.

موسوی با بیان اینکه اردبیل رتبه سوم کشور را در ابتلا به سرطان دارد، بیان کرد: در بحث بیماری‌های شایع در استان، سرطان دومین عامل مرگ و میر زنان استان اردبیل است که احداث مرکز تحقیقاتی سرطان‌شناسی و احداث بیمارستان تخصصی زنان در این رابطه ضروری به نظر می‌رسد.

این مسئول به بحث توریسم‌درمانی و توریسم سلامت در استان اشاره کرد و گفت: بحث توریسم سلامت در اردبیل رونق گرفته و اتباع آذربایجانی به دلیل وجود امکانات و پایین بودن هزینه‌ها برای درمان به منطقه اردبیل سفر می‌کنند که احداث بیمارستان تخصصی در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل به آمار تکان‌دهنده‌ای از وضعیت بانوان استان اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: استان اردبیل در بحث خودکشی زنان رتبه هشتم کشور را دارد و بر اساس آمار چهار ماه اول امسال ۲۶ مورد از خودکشی‌ها منجر به فوت شده است.

موسوی رتبه اردبیل را در بحث طلاق یازدهم کشوری عنوان کرد و افزود: در بحث طلاق نیاز به آسیب‌شناسی و اختصاص بودجه پژوهشی به این حوزه داریم.

وی همچنین بر ایجاد مراکز مشاوره پیشگیری از طلاق، خودکشی و دیگر آسیب‌های اجتماعی زنان تاکید کرد.

مشاور استاندار اردبیل در امور بانوان و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش ازدواج‌های زیر ۱۵ سال در منطقه اشاره کرد و گفت: متاسفانه ازدواج در سنین زیر ۱۵ سال در استان اردبیل شایع شده و حدود ۹ درصد ازدواج‌های استان در این سنین صورت می‌گیرد که این مسئله جزو آسیب‌های بزرگی محسوب می‌شود که تبعات آن در کوتاه مدت نمایان خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: تا زمانی که مشکلات به صورت علمی رصد نشود برطرف کردن آن به راحتی صورت نمی‌گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج