۱۴۳۶۰
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

اعتراض شیث، نصرتی و باشگاه پرسپولیس به حکم

شیث و نصرتی: این حکم، غیرقانونی است!

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حکم شیث رضایی و محمد نصرتی را دیروز صبح اعلام کرد براساس این حکم شیث رضایی ۲۰ ماه و محمد نصرتی هم ۱۰ ماه از سوی کمیته انضباطی از فعالیت های ورزشی محروم شدند. هرکدام از این بازیکنان نیز به پرداخت ۳۰ میلیون تومان محکوم شدند.

تماشا : بعد از گذشت ۲۹ روز از بازی پرسپولیس و داماش، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حکم شیث رضایی و محمد نصرتی را دیروز صبح اعلام کرد براساس این حکم شیث رضایی ۲۰ ماه و محمد نصرتی هم ۱۰ ماه از سوی کمیته انضباطی از فعالیت های ورزشی محروم شدند. هرکدام از این بازیکنان نیز به پرداخت ۳۰ میلیون تومان محکوم شدند.

این حکم در حالی صادر شد که مدیران باشگاه پرسپولیس با مدارک و استناد به آیین نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به این حکم اعتراض دارند. شیث رضایی هم از طریق وکیلش قصد دارد بعد از ابلاغ حکم به کمیته استیناف شکایت کند. درواقع هم محکومان و هم باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارند این حکم غیرقانونی است.

در حکمی که از سوی کمیته انضباطی صادر شده و متن کامل این حکم ۴ صفحه ای در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شده آمده است طبق ماده ۲۲ و ماده ۴۲ و بند یک آیین نامه کمیته انضباطی این احکام برای شیث رضایی و محمد نصرتی صادر شده است.

این درحالی است که در ماده ۲۲ بند یک نوشته شده یک بازیکن به خاطر رفتار غیرورشی و برخورد زننده از ۱۰ میلیون ریال تا ۳۰۰ میلیون ریال جریمه می شود و کمیته انضباطی می تواند این بازیکنان را از یک ماه تا ۶ ماه محروم کند.

در محرومیت این دو بازیکن قسمتن اول این ماده لحاظ شده اما در بخش دوم کمی زیاده روی شده است.

براساس حکم صادر شده توسط کمیته انضباطی محرومیت های طولانی مدت این دو بازیکن شامل ماده ۴۲ بند یک آیین نامه کمیته انضباطی می شود. در این بند آمده است. بازیکنان، مربیان، مدیران و دست اندرکاران فوتبال چنانچه در زندگی اجتماعی و فعالیت های غیرفوتبالی خود مرتکب عمل غیرقانونی و مغایر با شرع شوند از ۲ تا ۸ هفته و از ۶ ماه تا ۲ سال محروم می شوند. کمیته انضباطی به این ماده استناد کرده و محرومیت های ۲۰ ماه و ۱۰ ماه را به ترتیب برای شیث رضایی و محمد نصرتی درنظر گرفته است.

البته طبق اعلام کمیته انضباطی، ۴ ماه از این محرومیت به خطار ارتکاب جرم و مابقی برای جریحه دارشدن اخلاق عمومی است. خبرهای رسیده حاکی است باشگاه پرسپولیس ۴ ماه محرومیت را قبول دارد، اما ۶ ماه و ۱۶ ماه محرومیت را حق آنها نمی داند. آنها اعتقاد دارند این اتفاق در زمین فوتبال افتاده و مسئولان فدراسیون نمی توانند به استناد این ماده حکم صادر کنند.

سالارکیا، رئیس کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس در این رابطه گفت: «برداشت آقایان از ماده ۴۲ این بوده که می توانند این حکم را به اتفاقی که در زمین فوتبال افتاده ربط دهند درصورتی که این ماده درمورد اتفاقات غیرفوتبالی صدق می کند و قابل استناد نیست. ما به همین خاطر تمام تلاش خودمان را می کنیم و با دبیرخانه کمیته انضباطی فدراسیون هم در تماس هستیم. ما به این رای اعتراض د اریم و موضع خود را اعلام می کنیم. باید طبق قانون و ماده وارده در کمیته انضباطی حکم صادر شود نه برداشتی که می شود».

در تبصره ۲ ماده ۴۲ آمده است چنانچه در رفتار غیرقانونی بازیکنی باشگاه مقصر باشد، جریمه می شود. بر همین اساس باشگاه پرسپولیس هم ۲۰ میلیون تومان جریمه شده است.

محمد رویانیان، مدیرعامل پرسپولیس نیز شدیدا علیه این موضوع صحبت کرده و به رای صادر شده اعتراض کرده است.

سالارکیا درمورد اقدامات باشگاه برای تعدیل این حکم گفت: «امروز نتیجه اقدامات باشگاه را اعلام می کنیمن و با دلیل و مدرک حرف هایمان را ثابت می کنیم».

اعتراض به شورای استیناف

نوید مجد، مدیر برنامه های شیث رضایی درمورد این حکم گفت: «منتظر هستیم حکم ابلاغ شود چون می خواهیم به کمیته استیناف شکایت کنیم. دکتر رفیعی وکیل شیث اعلام وکالت کرده و به طور رسمی ثبت شده است. ما تمام تلاشمان را می کنیم تا این محرومیت کاهش یابد».

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

شیث و نصرتی: این حکم، غیرقانونی است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج