جاباما
۱۴۳۶۵۳
۵۰۵۷
۵۰۵۷
پ

وین، پایتخت موسیقی جهان

وین پایتخت کشور اتریش نهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است. بخشی از مکان‌های دیدنی این شهر زیبا سوژه ادریس است که با دوربین خود عکس‌هایی از این شهر مهم تاریخی ثبت کرده است.

وین، پایتخت موسیقی جهان

برترین ها: وین پایتخت کشور اتریش نهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است. بخشی از مکان‌های دیدنی این شهر زیبا سوژه ادریس است که با دوربین خود عکس‌هایی از این شهر مهم تاریخی ثبت کرده است.

وین، پایتخت موسیقی جهان

وین، پایتخت و بزرگترین شهر اتریش است. بافت مرکزی شهر وین بنا به درخواست دولت این کشور، در سال ۲۰۰۱ میلادی از سوی سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگ جهانی به ثبت رسیده ‌است.

وین، پایتخت موسیقی جهان

وین در همه روزهای سال پذیرای عده زیادی از جهانگردان است. هر سال حدود هفت میلیون گردشگر از این شهر بازدید می‌کنند.

وین، پایتخت موسیقی جهان

در وین فرهنگ کافه‌نشینی اهمیت بسیاری داشت و هنوز هم ادامه دارد.یکی از دلایل اهمیت زیاد کافه‌ها این بود که همه‌جور آدمی به آنها می‌رفت، و در نتیجه حوزه‌ها و علایق مختلف به رشد یکدیگر کمک می‌کردند. در واقع، مرزهای نظری که بعدها در تفکر غربی خیلی پررنگ و برجسته شدند، در آن زمان کاملاً انعطاف‌پذیر بودند. قصه‌ای وجود دارد که می‌گوید وقتی ترکان عثمانی در سال ۱۶۸۳ از ادامه محاصره وین منصرف شدند و عقب‌نشینی کردند، گونی‌های قهوه زیادی را در اطراف شهر به جای گذاشتند، و اولین کافه‌های وین با استفاده از این گونی‌های قهوه به‌راه افتاد.

وین پایتخت موسیقی جهان است. این شهر به عنوان زادگاه بسیاری از آهنگسازان و بزرگان موسیقی شناخته شده است. در وین چندین مدرسه، هنرستان و کنسرواتوار به تربیت هنرجویان و علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های گوناگون مرتبط با موسیقی مشغولند. هنرستان عالی موسیقی وین، کنسرواتوار شوبرت و مدارس موسیقی از جمله این مراکز هستند که کار آموزش موسیقی را برعهده دارند. در وین ۳۵ خانه وجود دارد که بتهوون چندی در آنها زندگی کرده‌است. معروف‌ترین ارکستر دنیا، ارکستر فلارمونیک وین است که چندین نسل در آن می‌نوازند. به طوری که گاه پدر، پسر و نوه در یک شب با این ارکستر اجرا دارند و علاقه به موسیقی به صورت سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود. با این ارکسترها چند موسیقیدان و نوازنده ایرانی نیز همکاری دارند.

وین، پایتخت موسیقی جهان

وین خواهرخوانده‌ی بیش از ۱۰ شهر دنیا است. از جمله می توان به تبریز ایران اشاره کرد.

وین، پایتخت موسیقی جهان

پایتخت در شمال شرقی کشور اتریش قرار دارد.

وین، پایتخت موسیقی جهان

کاخ شون‌برون (Schönbrunn) یکی از اقامتگاه‌های تابستانی پادشاهان اتریش در وین است. این کاخ در حال حاضر یکی از آثار مهم فرهنگی کشور است. کاخ شون‌برون در سال ۱۹۶۰ بنا شده‌ است. این کاخ بیش از ۱۴۰۰ اتاق دارد و یکی از جاذبه‌های مهم توریستی در وین به شمار می‌آید. در این کاخ، باغ‌های بسیاری وجود دارد که به سبک‌های مختلف طراحی و آرایش شده‌‌اند.

وین، پایتخت موسیقی جهان

قصر شونبرون در دوره باروک و حدود سال ۱۷۰۰ میلادی بنا شده‌است و در آن سالنی قرار دارد که به سالن ایرانی مشهور بوده و معماری آن نیز به سبک معماری ایرانی است. در زبان آلمانی شون به معنای زیبا و برون به معنای چشمه است. همچنین شونبرون دارای یک گلخانه بسیار بزرگ و مجهز بوده که در نوع خود بی‌نظیر است و تنوع گیاهانی که در آن کاشته‌اند تا آنجاست که تا صد سال پیش در آن درخت انار می‌کاشتند . صدها گونه رز در فضای باز این قصر کاشته شده که به صورت فصلی دوباره کاشته می‌شوند.

وین، پایتخت موسیقی جهان

قدیمی‌ترین باغ‌وحش دنیا هم در این باغ قرار دارد و در سال ۱۷۵۲ تاسیس شده‌ است.

وین، پایتخت موسیقی جهان

موزه ملکه سی‌سی یکی از موزه‌های معروف وین است .

کلیسای سنت‌استفان با قدمتی ۹۰۰ ساله بزرگ‌ترین کلیسای شهر به شمار می‌رود و در مرکز شهر قرار دارد و یک شاهکار دوره گوتیک محسوب می شود. ورود برای عموم رایگان است. یکی از جالب ترین قسمت های این کلیسا سردابه (به آلمانی Katakomben ) آن است که بقایای اسکلت قربانیان طاعون در قبرهای دست جمعی آن جا نگه داری می شود.

هافبورگ قصر سلطنتی اتریش است و طی بیش از ششصد سال محل زندگی پادشاهان اتریش از اولینشان رودولف اول در سال ۱۲۷۳ تا آخرینشان کارل اول در سال ۱۹۱۸ بوده است.

موزه آلبرتینا که زمانی مهمانسرای سلطنتی بود اکنون یکی از معروف ترین موزه های وین است که در آن آثار رافائل، رامبراند، داوینچی، مایکل آنجلو، سزان، پیکاسو و البته گوستاو کلیمت و اگون شیله نگه داری می شود.

قصر بلویدیر شامل موزه ها و گالری های مختلفی است و آثار مهمی از گوستاو کلیمت و اگون شیله در آن نگهداری می شود. تابلوی معروف بوسه (نقاشی) اثر کلیمت در این مکان نگهداری می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج