۱۴۳۶۵۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آیا هومیوپاتی واقعا کار می کند؟!

هومیوپاتی (Homeopathy) روشی درمانی است مبتنی بر توهم «همانند، همانند را شفا می دهد.» بنا به ادعای طرفداران آن، داروهای هومیوپاتی با تحریک دستگاه ایمنی بیمار، او را به سمت بهبودی سوق می دهد.

آیا هومیوپاتی واقعا کار می کند؟!





همشهری دانستنیها: هومیوپات ها مدعی اند اثر داروهایشان آنقدر ظریف و شکننده است که خیلی چیزها به راحتی آن را خنثی می کنند، از جمله قهوه، جوشانده های گیاهی، مایعات عطرآگین، گل های خوشبو، دهان شویه ها، ادویه ها، گیاهان دارویی، مارچوبه، کرفس، پیاز، سیر، پنیر کهنه، انواع گوشت ها، قند و شکر سفید، حتی اتاق های گرم و لباس های پشمی و ماندن در محیط سرپوشیده و بسته (از جمله خانه و اتاق)

آیا هومیوپاتی واقعا کار می کند؟!

هومیوپاتی (Homeopathy) روشی درمانی است مبتنی بر توهم «همانند، همانند را شفا می دهد.» بنا به ادعای طرفداران آن، داروهای هومیوپاتی با تحریک دستگاه ایمنی بیمار، او را به سمت بهبودی سوق می دهد. بر پایه اصول نخستین هومیوپاتی هر ماده ای که در بدن تندرست نشانه های بیماری ایجاد کند در صورت تجویز به بیماری با همان علائم، او را درمان خواهد کرد.

رایج ترین روش تهیه داروهای هومیوپاتی روش سنتیمال (centimal) است که عبارت است از رقیق کردن چندباره ماده ای که تصور می شود اثر دارویی دارد. در هر بار رقیق سازی غلظت ماده موثر به ۰.۰۱ مقدار اولیه می رسد و این عمل را تا ۶، ۱۲، ۳۰، ۱۰۰ و یا ۱۰۰۰ بار تکرار می کنند.

نکته اینجاست که اگر به رقیق کردن محلول تا ۱۲ بار ادامه دهیم، محلول ۱۰ به توان منفی ۲۴ به دست می آید که از عدد آووگادرو کوچکتر می شود. یعنی حتی یک مولکول از ماده اولیه در محلول وجود ندارد و داروی هومیوپاتی چیزی جز آب خالص نخواهد بود (goo.gl/gLXIKI). پژوهش های استانده [استاندارد] علمی نشان داده اند اثر هومیوپاتی بیشتر از اثر خود - تلقینی دارونما نیست (goo.gl/FZ۳j۷V).

به علاوه توجیهی در مورد عملکرد داروهای هومیوپاتی بر بدن انسان ارائه نشده است. از همه مهمتر اینکه پیش فرض اولیه هومیوپاتی بر بی نقص بودن بدن دست نخورده و سالم انسان است، در حالی که بدن انسان مانند تمام جانداران دیگر سرشار از نقص های ذاتی است؛ از جمله اینکه بدن ما برای پیر شدن، فرسوده شدن، ابتلا به بیماری های ژنتیک و نهایتا مرگ، برنامه ریزی درونی دارد و یکی از وظایف پزشکی مقابله با همین برنامه ریزی طبیعی بدن برای اندکی بیشتر زنده نگه داشتن انسان هاست.

آیا هومیوپاتی واقعا کار می کند؟!

هر چند باور خیلی از مردم این است که هومیوپاتی روشی بی خطر و کم هزینه است اما بسیاری از پزشکان آن را در مواردی که بیمار را گمراه کرده و از داروها و درمان متعارف پزشکی منع می کند، مصداق فریبکاری و مرگ آور می دانند چرا که با پیگیری نکردن درمان پزشکی، جان بیمار را به خطر می اندازد.

فهرستی بلند از قربانیان این روش درمانی وجود دارد که به رغم ابتلا به بیماری های مهلک، با روی آوردن به هومیوپاتی و غفلت از درمان های صحیح، جان خود را از دست داده اند. (goo.gl/Bf۲OB)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج