۱۴۴۳۷۳
۱۴ نظر
۵۷۲۱
۱۴ نظر
۵۷۲۱
پ

معروف‌ترین روح های سرگردان در عکس‌ها (۱)

برای بیشتر مردم داستان های روح و جن همیشه جذابیت داشته است. وقتی چند نفر دور هم جمع می شوند و کسی در مورد تجربه های دیدن روح یا حتی موجودات خیالی حرف می زند همه با هیجان و لذت خاصی گفته های او را دنبال می کنند. اصلا هیجان عجیبی دارد شنیدن این حرف ها.

معروف‌ترین روح های سرگردان در عکس‌ها (1)
برترین ها: برای بیشتر مردم داستان های روح و جن همیشه جذابیت داشته است. وقتی چند نفر دور هم جمع می شوند و کسی در مورد تجربه های دیدن روح یا حتی موجودات خیالی حرف می زند همه با هیجان و لذت خاصی گفته های او را دنبال می کنند. اصلا هیجان عجیبی دارد شنیدن این حرف ها. از آنجا که همه می دانیم هم روح وجود دارد و هم اجنه ها در میان انسان ها زندگی می کنند و تقریبا هیچ کدام آنها را به چشم خود ندیده ایم، برایمان جالب است داستان های مرتبط به این موجودات را بشنویم و بیشتر با آنها و کارهایشان آشنا شویم.

در بیشتر فیلم های ترسناک، یک روح نقش ترساندن بیننده را به عهده دارد. جالب هم هست که در بیشتر فیلم ها حداقل یک بار در آینه ظاهر می شود و بیننده بیچاره را زهره‌ترک می کند.

ماجراهای روح و ترس و هیجان و جیغ و فرار و ... از سالیان دور میان انسان ها وجود داشته است و همچنان هم هست. حتی پیشرفت علم و فناوری هم نتوانسته از هیجان مرموز و ترس ناشی از روح کم کند. روح قابل مشاهده نیست. فقط در مواقع خاص بعضی ها روح دیده اند. اما به طرز جالبی، تصاویر و عکس هایی از این موجودات بی رنگ و شکل ثبت شده است که آدم نمی داند واقعی هستند یا خیر! اما هر چه که هست، ما بهترین نمونه های ثبت شده در طول تاریخ را برایتان گردآوری کرده ایم که شاید دیدنشان برای شما هم جذابیت داشته باشد.

بانوی قهوه‌ای

معروف‌ترین روح های سرگردان در عکس‌ها (1)

«بانوی قهوه‌ای» یکی از بحث‌برانگیزترین و مشهورترین عکس های ثبت شده از ارواح است. گفته می شود این روح خانمی به نام «دوروتی تاونشند»، همسر «چارلز تاونشند» است که در دهه ۱۷۰۰ میلادی دومین لرد بزرگ Raynham Hall در نورفولک در انگلستان بوده است.

«دوروتی» پیش از اینکه همسر «چارلز» بشود، معشوقه «لرد وارتون» بوده است اما چارلز به همسر خود شک می کند و تصور می کند دوروتی همچنان به او خیانت می کند. بر اساس تاریخ، دوروتی در سال ۱۷۲۶ میلادی درگذشته و به خاک سپرده شده است. اما افسانه ها حاکی از آن هستند خبر فوت دوروتی شایعه و دروغی بیش نبوده است و چارلز او را در گوشه تاریکی از خانه اسیر کرده و تا لحظه مرگ درها را روی او قفل کرده بوده است.

روح دوروتی عموما روی پله های بلوطی خانه دیده می شد. در اوایل دهه ۱۸۰۰ میلادی، پادشاه جورج چهارم پیکره زنی با لباس قهوه ای را می بیند که در کنار تختخواب او ایستاده است. در سال ۱۸۳۵ نیز «کلنل لوفتوس» روح دوروتی را در تعطیلات کریسمس دیده است. در طول سال های بعد هم افراد مشهوری همین روح با لباس قهوه ای را دیده اند.

این عکس در سال ۱۹۶۳ میلادی توسط Captain Provand و Indre Shira برداشته است. این دو نفر عکاس های مجله «لایف» هستند که برای عکاسی از خانه اربابی Raynham Hall استخدام شده بودند.

لرد کامبرمر

معروف‌ترین روح های سرگردان در عکس‌ها (1)

این عکس در سال ۱۸۹۱ میلادی توسط «سیبل کوربت» برداشته شده است. در این عکس، مردی دیده می شود که روی صندلی نشسته است. سر، یقه لباس و دست او کاملا قابل تشخیص هستند. گفته می شود این روح به «لرد کامبرمر» تعلق دارد.

«لرد کامبرمر»، فرمانده سواره نظام حکومت وقت در دهه ۱۸۰۰ میلادی بوده است. او در محله کامبرمر در چلسشایر در انگلستان زندگی می کرده است. کامبرمر محله ای بود که در سال ۱۱۳۳ میلادی توسط یک تارک دنیا کشف شد. افراد مشهور زیادی در آنجا زندگی کرده اند. در سال ۱۸۱۷ نیز «سر استفان کاتان» که بعدها به «لرد کامبرمر» شهرت یافت نیز در آنجا ساکن بود. او در سال ۱۸۹۱ میلادی در اثر شکستن کالسکه جان خود را از دست داد.

فردی جکسون

معروف‌ترین روح های سرگردان در عکس‌ها (1)

این عکس در سال ۱۹۱۹ میلادی برداشته شده است اما در سال ۱۹۷۵ میلادی برای نخستین بار منتشر شد. «سر ویکتور گودارد» یکی از افسران بازنشسته ارتش این عکس را منتشر کرد. این عکس دسته جمعی افسران نظامی است که در جنگ جهانی اول در اردوگاه آموزشی گرفته شده است. اما در میان افسران، یک چهره روح‌مانند نیز دیده می شود. در ردیف بالا، در پشت خلبان - چهارمین مرد از سمت چپ - تصویر مرد دیگری را نیز می توان تشخیص داد.

گفته می شود این تصویر «فردی جکسون» است که مکانیک هواپیما بوده است و دو روز پیش به طور ناگهانی توسط پروانه هواپیما کشته شده بوده است. به اعتقاد مردم، جکسون هنوز مرگ خود را باور نکرده بوده و هنگام عکس دسته جمعی خود را در میان جمع قرار داده است.

روح پله های مارپیچ

معروف‌ترین روح های سرگردان در عکس‌ها (1)

عکاسی به نام «رالف هاردی» در سال ۱۹۶۶ میلادی این عکس را برداشته است. او همیشه به عکاسی از پله‌های مارپیچی علاقه داشته است و از این پلکان عکس بر می داشته است.

این عکس در موزه ملی Maritime در گرینویچ، انگلستان ثبت شده است و پس از ظهور، هاردی متوجه می شود موجودی روی میله های پلکان خم شده و دو دستش را به آن گرفته است.

روح صندلی عقب

معروف‌ترین روح های سرگردان در عکس‌ها (1)

خانم «مابل چینری» در سال ۱۹۵۹ میلادی برای عکاسی از سنگ قبر مادرش به گورستان رفته بود. پس از عکاسی، به ماشین نزدیک می شود و از همسر خود که ساعت ها تنها در ماشین منتظر او نشسته بوده، عکس می گیرد. اما پس از ظاهر کردن عکس، با منظره عجیبی رو به رو می شود: یک روح در صندلی عقب ماشین نشسته بود و آن روح کسی غیر از مادرش نبود.

روح گورستان بوت‌هیل

معروف‌ترین روح های سرگردان در عکس‌ها (1)

در این عکس دو دوست به گورستان می روند و به صورت سیاه و سفید و با ژست شبیه کابوی های دهه ۱۸۸۰ میلادی عکس می گیرند. اما پس از ظاهر شدن عکس متوجه می شوند در پشت مرد، یک مرد لاغر که چاقویی نیز به دست دارد ایستاده است. عکاس مطمئن است که هنگام عکاسی هیچ کس دیگری در آن گورستان نبوده است. این مرد گویا در حال بیرون آمدن از قبر است.

روح ساختمان سوزان

معروف‌ترین روح های سرگردان در عکس‌ها (1)

به نظر می رسد این عکس چندان واقعی نباشد. در ۱۹ نوامبر سال ۱۹۹۵ میلادی، ساختمان شهرداری شروپشایر در انگلستان به طور کامل سوخت و از بین رفت. «تونی اوراحیلی» یک از ساکنین این منطقه بوده است که از این منظره عکاسی کرده است. در یکی از این عکس ها، تصویر دختری در قاب در دیده می شود. این عکس مورد بررسی تیم عکاسی قرار گرفت و صحت و واقع یبودن آن تایید شد.

روح SSهای واترتون

معروف‌ترین روح های سرگردان در عکس‌ها (1)

این عکس نیز کاملا واقعی است و اصالت آن تایید شده است. «جیمز کارتنی» و «مایکل میهان» دو نیروی عضور SS بودند که در سانحه عجیب در اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند. اجساد این دو مرد در ۴ دسامبر ۱۹۲۴ ساحل دریای مکزیک به خاک سپرده شد.

اما کشتی های متعددی اعلام کرده اند که دو چهره این مرد را به مدت کوتاهی روی آب و در حال دنبال کردن کشتی دیده اند.

مریم مقدس گورستان بچلور

معروف‌ترین روح های سرگردان در عکس‌ها (1)

این عکس توسط سازمان تحقیقاتی ارواح در گورستان Bachelor's Grove در نزدیکی شیکاگو برداشته شده است. تاریخ این عکس به ۱۰ اوت سال ۱۹۹۱ میلادی باز می گردد. این گورستان در آمریکا شهرت بسیاری دارد و همیشه گزارش های بیشماری از دیده شدن ارواح یا شنیده شدن صداهای عجیب گزارش شده است. در این تصویر یک زن جوان را می بینید که روی سنگ قبر نشسته است. لباس های او با سال ها پیش از زمان ثبت زمان عکس بر می گردد.

روح راه آهن

معروف‌ترین روح های سرگردان در عکس‌ها (1)

این عکس در سان‌آنتونیو برداشته شده و روح سرگردان خط آهن آنجا را به تصویر کشیده است. در این قسمت از راه آهن، چندین بچه مدرسه ای کشته شده اند. عکاس این تصویر، «اندی و دبی چسنی» هستند. در این عکس یک دختربچه با بدن شفاف را می بینید که یک خرس عروسکی در دستش است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Baran

      عی بابا عی بابا عی بابا :|
      حالا من امشب چطوری بخوابم؟ >_

      پاسخ ها

      • مرتضی

        !!! ، مثل هرشب

    • کیانا

      منم میتلسم

      پاسخ ها

      • مرتضی

        میگم این فیلم هندیه هست ، بیا در آغوشم رو دیدی؟

    • الناز

      من نميدونم اين عكسا واقعي هستن يا نه ولي اينو ميدونم كه مطمئنا خيلي چيزا هست كه بشر هنوز نتونسته دركشون كنه و اين موضوع هميشه منو ميترسونه!!!

    • کریم محبوب

      منچند سال پیش زمانی دوربینهای عکاسی با فیلم بودن از پسرم که بچه بود عکسی گرفتم بعد که دادیم ظاهر کردن عکس پسرم ویک عکس شهاف ونورانی از پسرم ظاهر شده که حالتهی بالا رو داشت بعدا متوجه شدم کهدوبار با فاصله زمانی کم عکس گرفتم بدون اینکه فیلم رو رد کنم این اتفاق افتاده

    • بتوچه

      من خودم روحم هاا ها هاه ها ها ها

    • ستایش

      چرا ترس بیاین بغل من بخوابین تا ترستون بره

      پاسخ ها

      • مرتضی

        .....ای جونم

    • آرسام و آیسودا

      یکی به ما اینا کجان بریم تک تک موهای بلندشونو بکنیم بدون هیچ ترسی






      لطفا جواب بدین

      پاسخ ها

      • مرتضی

        ............همینجاست بیا تک تک موهاشو بکن

    • امیررضا

      چرا همش تو کشور های انگلیسی وامریکایی این اتفاقات می افته؟؟؟؟

    • مهران

      بابا خدا وکیلی من ۳ شب اینو خوندم پدرم در اومد کل شب بیدار بودم از ترس
      بابا نکنید این کارو

    • Sudi

      ولی همچین چیزی وجود داره....زنداییم عکس از سفره هفت سینش انداخته بود بعد دیدیم عکس یه مرد تو تنگ ماهی افتاده که داشت نگاه میکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج