۱۴۴۶۱
۵۱۴۳
۵۱۴۳
پ

مفيدترين گياه دارويي براي زمستان

درمانگران تمامي مكاتب درماني سنتي در جهان از زنجبيل به‌عنوان يكي از مفيدترين گياهان دارويي مناسب براي فصل‌هاي سرد سال ياد مي‌كنند.

مفيدترين گياه دارويي براي زمستان

مفيدترين گياه دارويي براي زمستان

درمانگران تمامي مكاتب درماني سنتي در جهان از زنجبيل به‌عنوان يكي از مفيدترين گياهان دارويي مناسب براي فصل‌هاي سرد سال ياد مي‌كنند. اين درمانگران بر اين باورند كه اين گياه علاوه بر طعم و مزه خوبي كه به موادغذايي مي‌بخشد خواص درماني متعددي دارد كه از ميان آن‌ها مي‌توان به خاصيت ضد‌سرفه، ضد‌باكتري، كنترل‌كننده كلسترول، پيشگيري‌كننده از سرطان روده، درمان بي‌اشتهايي، بهبود دردهاي مفصلي و روماتيسم اشاره كرد. با مطالعه اين مطلب با برخي از خواص درماني و نسخه‌هاي خانگي اين داروي گياهي آشنا مي‌شويد.


ضد سرطان

زنجبيل موثرترين گياه دارويي در پيشگيري از ابتلا به بيماري سرطان به‌خصوص سرطان روده است. ريشه گياه زنجبيل به‌دليل داشتن ماده‌اي موثر به نام «zing‌beren» مانع از رشد و نمو سلول‌هاي سرطاني در بدن شده و علاوه بر پيشگيري از ابتلا به بيماري سرطان، به پيشرفت درمان افراد مبتلا به سرطان نيز كمك مي‌كند. علاوه بر درمانگران طب سنتي در كشورهاي هند، چين و ايران بسياري از متخصصان و درمانگران طب رايج نيز از خواص درماني زنجبيل و همين‌طور تاثير آن در پيشگيري و بهبود تهوع ناشي از عمل‌هاي جراحي و شيمي درماني آگاهند و اين گياه دارويي را به بيماران خود تجويز مي‌كنند. بسياري از مردم كشورهاي شرقي از جمله هند و چين از زنجبيل در رژيم غذايي روزانه خود استفاده مي‌كنند زيرا از خواص درماني اين گياه كه يكي از بهترين خوراكي‌ها براي فصل‌هاي سرد سال است، آگاهي دارند.


اين نكته را جدي بگيريد

درمانگران طب سنتي در سراسر جهان همواره به بيماران و مراجعان خود توصيه مي‌كنند كه در مصرف خوراكي زنجبيل زياده‌روي نكنند. زيرا مصرف بيش از اندازه آن موجب بروز اختلال در عملكرد دستگاه گوارش به‌ويژه روده‌ها مي‌شود. علاوه براين، افراط در خوردن زنجبيل و افزودن بيش از اندازه آن به رژيم غذايي تاثيرات مخربي بر سيستم عصبي بدن دارد و اختلالاتي را در بدن به‌وجود مي‌آورد. از طرفي استفاده از روغن اين گياه به‌دليل طبع گرمي كه دارد در افراد گرم مزاج نيز ممكن است با حساسيت و برون ريزي پوست همراه باشد.


برگ بجويد گلودرد نگيريد

به گفته درمانگران طب سنتي زنجبيل خواص منحصر به فردي در كنترل و پيشگيري از سرماخوردگي در فصل‌هاي سرد سال دارد. به اعتقاد درمانگران گياه درماني، استفاده از عصاره يا برگ‌هاي تازه گياه زنجبيل در تسكين التهاب و تورم گلو نيز بسيار موثر است. براي استفاده از اين خاصيت برگ زنجبيل كافي است هنگام ابتلا به سرماخوردگي يا زكام چند برگ تازه زنجبيل را بجويد و تفاله آن را بعد از جويدن دور بيندازيد. يك روش ديگر نيز اين است كه 10 گرم برگ خشك شده بيد را در 2 ليوان آب بريزيد و روي حرارت بگذاريد تا يك ليوان آب بجوشد و يك ليوان باقي بماند. سپس عصاره خنك شده را از صافي عبور دهيد و از آن براي قرقره كردن دهان و گلو كمك بگيريد.


معجون چيني براي سرماخوردگي شما

در طب سنتي چين افراد مبتلا به سرماخوردگي معجوني گياهي از تركيب زنجبيل، آبليمو، عسل و آب مصرف مي‌كنند كه استفاده از آن تاثير زيادي در كنترل بيماري سرماخوردگي و كاهش دردهاي مفصلي ناشي از اين بيماري دارد. استفاده از خميري كه از همين تركيب با دوزي متفاوت تهيه مي‌شود نيز توسط درمانگران چيني براي تسكين دردها و كوفتگي‌هاي فصل زمستان كه ناشي از سردي هوا و گرفتگي عضلات است به بيماران توصيه مي‌شود كه مصرف آن با مشاوره درمانگر طب سنتي به عموم مردم توصيه مي‌شود.


نسخه‌اي براي دردهاي مفصلي

برخي از درمانگران طب سنتي براي درمان دردهاي مفصلي ناشي از آب و هواي سرد در فصل‌هاي سرد سال استفاده از نسخه زنجبيل و روغن زيتون را به بيماران خود توصيه مي‌كنند. براي تهيه اين مرهم كافي است برشي كوچك از زنجبيل را درون نصف استكان روغن زيتون رنده كنيد و اجازه دهيد اين تركيب به‌مدت 7 روز باقي بماند. سپس از آن براي ماساژ مفاصل آرنج، زانو، مچ دست و پا كه در فصل‌هاي سرد سال دردناك و خشك مي‌شوند استفاده كنيد. توصيه شده كه براي استفاده از اين نسخه حتما با درمانگر طب‌سنتي مشاوره كنيد زيرا پوست برخي از مردم ممكن است به‌دليل طبع گرمي كه دارند نسبت به اين تركيب واكنش نشان دهد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

مفيدترين گياه دارويي براي زمستان


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج