۱۴۴۶۲۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آمریکا لغو تحریم های روسیه را مشروط کرد

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه اعلام کرد گفتگوها درباره کاهش شدت تحریم ها علیه روسیه ممکن است طی چند هفته آینده آغاز شود.

واحد مرکزی خبر: معاون مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه اعلام کرد گفتگوها درباره کاهش شدت تحریم ها علیه روسیه ممکن است طی چند هفته آینده آغاز شود.

«تونی بلینکن» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا با اعلام این مطلب افزود با این وجود در صورتی که در خصوص موافقتنامه آتش بس توافقی حاصل نشود، احتمال تشدید تحریم ها علیه روسیه وجود دارد.

نمایندگان اوکراین، روسیه و جدایی طلبان شرق اوکراین ماه گذشته درباره آتش بس در مینسک گفتگو کردند. بلینکن در این باره گفت در صورتی که شرایط مورد توافق به اجرا گذاشته شود، فرآیند لغو تحریم های اعمال شده آغاز خواهد شد.

وی افزود: «ما امیدوار هستیم طی چند هفته آینده، اجرای این موافقتنامه را به شیوه ای معنادار از سوی طرف روسی آغاز کنیم. در صورتی که این موضوع رخ دهد، در حقیقت می توانیم گفتگو درباره لغو تحریم ها را آغاز کنیم.»

وی افزود: «اما باید بدانید در صورتی که هیچ اقدامی در خصوص اجرای موافقتنامه مینسک انجام نشود، ما به مرحله ای خواهیم رسید که نه تنها باید فشارها را حفظ کنیم، بلکه باید به بررسی راهکارهای افزایش این فشارها بپردازیم.»

بلینکن گفت: «اکنون چالش موجود آن است که موافقتنامه ای را اجرا کنیم که روسیه آن را امضا کرده است. این موافقتنامه هیچ گونه محدودیت زمانی خاصی ندارد، اما گام های واضحی باید در این زمینه برداشته شود.»

وی افزود: «از مهمترین این گام ها، تضمین این موضوع است که نیروها و تجهیزات روسیه از اوکراین خارج شود و مرزهای این کشور به شیوه ای مناسب بار دیگر تحت کنترل نیروهای اوکراین و دولت این کشور قرار بگیرد. این مرز همچنین باید به شکل مناسب مورد نظارت قرار داشته باشد و مناطق حائل در دو سوی مرز برقرار شود.»

اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم های اقتصادی خود را بابت درگیری های اوکراین، علیه روسیه اعلام کرده اند. کشورهای غربی، مسکو را به حمایت نظامی و تسلیحاتی از جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین متهم می کنند.

همچنین وزارت امور خارجه نروژ روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد این کشور تحریمهای اقتصادی خود را علیه روسیه تشدید کرده است.

این اقدام دولت نروژ در راستای جدیدترین دور تحریمهای اتحادیه اروپا علیه مسکو اعمال می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج