جاباما
۱۴۵۲۴۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پیکاسوی عرب در تهران +عکس

رژیم صهیونیستی بیش از ۶۰ سال است که فلسطین را اشغال کرده و در این میان هر کس به شیوه‌ای که "می‌تواند" با آن می‌جنگد؛ یکی با سنگ، یکی با تفنگ، یکی با نوشتن و یکی هم با "نقاشی" و می‌شود پیکاسوی زمان خود.

فرارو: رژیم صهیونیستی بیش از ۶۰ سال است که فلسطین را اشغال کرده و در این میان هر کس به شیوه‌ای که "می‌تواند" با آن می‌جنگد؛ یکی با سنگ، یکی با تفنگ، یکی با نوشتن و یکی هم با "نقاشی" و می‌شود پیکاسوی زمان خود.

محمد حمدان قریقع نوجوان ۱۳ ساله فلسطینی از منطقه شجاعیه غزه است که چند روز پیش میهمان ما ایرانی‌ها بود. او به همراه برادرش که مسوول برنامه‌هایش است چند روز پیش برای شرکت در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک میهمان اصفهانی‌ها بود.

او توانسته بود در اثنای جنگ اخیر غزه که ۵۱ روز به طول انجامید به کمک افرادی از غزه خارج شود و بعد از طی مسافتی طولانی و مشقت‌های بسیار خود را به ایران برساند و در این جشنواره شرکت کند.

برخی به او لقب "پیکاسوی عرب" داده‌اند اما خودش می‌گوید که از طرفداران سبک کوبیسم پیکاسو نیست اما شرایط مشابهی بین او و پیکاسو هست. هم‌چنان‌که پیکاسو آن چه در درونش می‌گذشت و دردهایی که احساس می‌کرد را با نقاشی بیان می‌کرد، او هم برای بیان واقعیت تلخ سرزمینش از این روش استفاده می‌کند.

او می‌گوید اما نکته ظریف ارتباطش با پیکاسو این است که او با دست چپش نقاشی می‌کشید و من هم با دست چپم نقاشی می‌کشم.

او از پنج سالگی شروع به کشیدن نقاشی کرده و اولین تابلوی او طراحی از چهره یک مادر فلسطینی است که دست‌هایش را بالا آورده است.

از او درباره جنگ و تاثیرات آن بر نقاشی‌اش سوال پرسیدم، گفت: جنگ‌ها تاثیر زیادی بر من داشته‌اند و آن‌ها را دستمایه نقاشی‌ام قرار دادم. رنج‌هایی که کودکان و زنان و مردان فلسطینی متحمل می‌شوند و امیدهایی را که دارند، به روی کاغذ می‌آورم.

جنگ، خمپاره، شهدا، کودکان و زنان از جمله موضوعات نقاشی محمد هستند که او با کمک قلم، قهوه و ماسه و صمغ به کشیدن آن‌ها می‌پردازد.

استعدادش در نقاشی را مالک، برادر بزرگ‌ترش وقتی او پنج سال داشت کشف کرد و او را تشویق کرد تا برای مناسبات ملی سرزمینش نقاشی کند.

او می‌گوید که توجه محمد به درس و تحصیلاتش باعث شده که خانواده هم از او و موهبتی که خدا به او عطا کرده، حمایت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج