۱۴۵۵۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

معرفی برترین دانشگاه های دنیا

دانشگاه مکوآیر استرالیا پذیرای خارجی هاست

فکر تاسیس دانشگاه مکوآیر از اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی در ذهن دولتمردان استرالیایی شکل گرفت و دلیل عمده آن، تقاضای بالا برای ادامه تحصیل در دانگشاه در بین جوانان ایالت ولز جوبی (محل دانشگاه مکوآیر)، بود. به همین منظور کمیته ای از بین کارشناسان زبده توسط دولت استرالیا تعیین شد تا این دانشگاه را با بررسی تمام جوانب تاسیس کنند.

برترین ها به نقل از هفت صبح : اولین فارغ التحصیلان دانشگاه مکوآیر ۵۰۰ نفر بودند اما از سال ۱۹۶۴ تاکنون هزار نفر از این مرکز آموزشی فارغ التحصیل شده اند؛ دانشجویانی که بخش عمده آنها استرالیایی نبودند.

به گزارش برترین ها دانشگاه و مرکز تحقیقاتی عمومی مکوآیر که در سال 1964 میلادی تاسیس شد، در شهر سیدنی استرالیا واقع شده است. این دانشگاه، دو هزار و 468 استاد و کارمند و 37 هزار و 132 دانشجو دارد که از این میان، 25 هزار و 292 نفر در مقطع کارشناسی و 11 هزار و 840 نفر در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

دانشگاه مکوآیر استرالیا پذیرای خارجی هاست

دانشگاه مکوآیر از نظر قدمت سومین دانشگاهی است که در کلانشهر سیدنی تاسیس شده، به علاوه این مرکز آموزشی دارای بزرگ ترین و وسیع ترین برنامه تعویض و جا به جایی دانشجویان در سرتاسر استرالیاست.


چهار دهه فعالیت

فکر تاسیس دانشگاه مکوآیر از اوایل دهه 1960 میلادی در ذهن دولتمردان استرالیایی شکل گرفت و دلیل عمده آن، تقاضای بالا برای ادامه تحصیل در دانگشاه در بین جوانان ایالت ولز جوبی (محل دانشگاه مکوآیر)، بود. به همین منظور کمیته ای از بین کارشناسان زبده توسط دولت استرالیا تعیین شد تا این دانشگاه را با بررسی تمام جوانب تاسیس کنند که بالاخره پس از بحث ها و تحقیقات فروان، این دانشگاه از سال 1964 در جنب پارک مکوآیر شروع به کار کرد.

والتر آبراهام طراح و معمار مشهور آن زمان، طراحی ساختمان ها و پردیس این دانشگاه را برعهده داشت، کسی که دارای دیدی معطوف به آینده بود طوری که تا 20 سال بعد یعنی اواسط دهه 1980 میلادی و باوجود رشد روزافزون تعداد دانشجویان مکوآیر، ساختمان های آن چندان تغییری نکرد.

به گزارش برترین ها اولین سال این دانشگاه با حضور ۵۱۰ دانشجو به پایان رسید اما دانشگاه مکوآیر در دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی به سرعت به گسترش تعداد رشته ها و دانشجویان و اساتید خود ادامه داد. توجه هاین دانشگاه در دهه ۹۰ بیشتر به سمت توسعه همکاری ها با دولت ها، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بین المللی معطوف شد و به این سبب تعداد دانشجویان و اساتید خارجی در این دهه، رشد قابل توجهی یافت.

دانشگاه مکوآیر استرالیا پذیرای خارجی هاست

با این همه اوج مکوآیر همیشگی نماند و این دانشگاه در اواسط دهه گذشته میلادی با بحران بزرگی رو به رو شد؛ داستان از این قرار بود در سال ۲۰۰۷ پس از بازرسی های مالی مفصل مشخص شد در اتحادیه دانشجویی این دانشگاه، تخلفات مالی گسترده ای صورت گرفته است.

در آن زمان، ویکتور ما، رئیس این اتحادیه در مرکز اتهامات بود که پس از اثبات تخلفت وی، از کار برکنار شد اما این پایان ماجرا نبود چون اتحادیه دانشجویی مکوآیر به شکل یک شرکت سهامی اداره می شد و به دلیل این تخلفات در بودجه ای که برای آن درنظر گرفته شده بود، دادگاه فدرال استرالیا محدودیت های قابل توجهی را در فعالیت های این دانشگاه اهعمال کرد و به این ترتیب این مسائل، باعث ایجاد نوعی بی انگیزگی در بین دانشجویان مکوآیر برای فعالیت های فوق برنامه و حتی امرو خیریه شان شد اما این اعتماد پس از گذشت چهار سال از آن روزها حالا با تلاش مسئولان دانشگاه و به خصوص پروفسور شوآرتز، قائم مقام دانشگاه به تدریج بازسازی شده است.



ساختار دانشگاه

به گزارش برترین ها دانشگاه مکوآیر از چهار دانشکده و 35 گروه آزمایشی تشکیل شده است. تا سال 2009 این دانشگاه 10 دانشکده داشت که با نظر روسای دانشگاه برای تمرکز بیشتر فعالیت های تحقیقاتی و بهبود کار سازمانی دانشکده ها با هم ترکیب شدند تا به رقم چهار فعلی رسید؛ این دانشکده ها عبارتند از:

۱ - دانشکده تجارت و اقتصاد

۲ - دانشکده هنر

۳ - دانشکده علوم

۴ - دانشکده علوم انسانی

در ساختار مکوآیر، یک سنای دانشگاهی وجود دارد که توسط شورای ریاست دانشگاه تعیین می شود تا به مسائلی نظیر تایید نتیجه امتحانات، اهدای جوایز برترین دانشجویان و اساتید و ارائه پیشنهاد برای تغییرات مختلف در دانشگاه و رشته ها به شورای ریاست دانشگاه بپردازد.

دانشگاه مکوآیر استرالیا پذیرای خارجی هاست


پردیس های دانشگاه مکوآیر

پردیس اصلی مکوآیر در فاصله 16 کیلومتری شمال شرقی منطقه اقتصادی و تجاری شهر سیدنی واقع شده که 126 هکتار مساحت و محیط سبز بی نظیری دارد، به طوری که باغ های مختلف، آن را احاطه کرده اند، همچنین بزرگراه مشهور M2 در سمت شمال این دانشگاه قرار گرفته است. این دانشگاه از سال 2009 دارای یک ایستگاه مترو در نزدیکی خود شده و باعث سهولت رفت و آمد اهالی مکوآیر شده است. این پردیس همچنین سرویس اتوبوسرانی بسیار متنوعی به داخل و خارج از مکوآیر دارد و اتوبوس ها روزانه 800 مرتبه وارد این محوطه یا از دانشگاه خارج می شوند.

دانشگاه مکوآیر استرالیا پذیرای خارجی هاست

پردیس دیگر این دانشگاه در درون منطقه اقصتادی سیدنی واقع شده است و بیشتر به فعالیت های مطالعاتی و تحقیاقتی اختصاص دارد.

پردیس دیگر مکوآیر هم بیشتر به آموزش هایی در زمینه توریسم، میهمانداری و مدیریت ورزشی اختصاص دارد این پردیس در نزدیکی پردیس اصلی دانشگاه واقع شده است.

فارغ التحصیلان مشهور مکوآیر

پیتر آندرن: نماینده مجلس استرالیا

میگ ایسا: خواننده مشهور

یان تورپ: شناگر برجسته استرالیایی

مارگارت پومرانز: منتقد فیلم

جف مک مولن: روزنامه نگار

کریستین نیکسون: از فرماندهان ارشد پلیس استرالیا

دانشگاه مکوآیر استرالیا پذیرای خارجی هاست


از تازه واردها تا سفرهای تفریحی

برنامه های اجتماعی دانشگاه مکوآیر به شکل گسترده ای در چهار ردیف برگزار می شوند:

-برنامه های آشنایی: این بخش اختصاص به آشناکردن دانشجویان با فعالیت های خیریه و عام المنفعه جامعه استرالیا دارد.

دانشگاه مکوآیر استرالیا پذیرای خارجی هاست

-برنامه های دوست یابی: در این بخش گروه های چندنفره ای تشکیل می شود که در همکاری با یکدیگر یک پروژه فرهنگی یا هنری را مانند خلق یک روزنامه دیواری یا به روی صحنه بردن تئاتر انجام می دهند.

-سفرهای تفریحی: سفرهای یک روزه و چندروزه به اماکن دیدنی مختلف در استرالای در طول سال تحصیلی انجام می شود.

-انجمن دانشجویان خارجی: این انجمن برای ایجاد هرچه بیشتر همبستگی بین دانشجویان خارجی و از بین بردن حس غریب بودن در آنها فعالیت می کند و خود دانشجویان خارجی، اعضای آن هستند.

رتبه های مکوآیر

این دانشگاه در سال های گذشته طبقه سیستم رتبه بندی QS رتبه های زیر را کسب کرده است

سال

رتبه

۲۰۱۱

۲۱۱

۲۰۱۰

۲۲۰

۲۰۰۹

۱۸۹

۲۰۰۸

۱۸۲

۲۰۰۷

۱۶۸

۲۰۰۶

۸۲

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

دانشگاه مکوآیر استرالیا پذیرای خارجی هاست

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جون مادرت اسم انگلیسی میذاری تلفظ درستش رو بذار مک کوایری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج