جاباما
۱۴۵۵۹۹
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

جسدی که ۲۳ قرن سالم مانده است +عکس

هنگامی که در دهه پنجاه قرن پیشین گروهی از کارگران دانمارکی از باتلاقی در مجاورت معدن زغال سنگ تولوند پیکر بیجان مردی را بیرون کشیدند نمی‌دانستند که بیش از ۲۳۰۰ سال از مرگ او می‌گذرد.

ایسنا: هنگامی که در دهه پنجاه قرن پیشین گروهی از کارگران دانمارکی از باتلاقی در مجاورت معدن زغال سنگ تولوند پیکر بیجان مردی را بیرون کشیدند نمی‌دانستند که بیش از ۲۳۰۰ سال از مرگ او می‌گذرد. این جسد بلافاصله به پزشکی قانونی منتقل شد و گزارش‌های منتشره همه را شوکه کرد.

جسدی که 23 قرن سالم مانده است +عکس

به گزارش افکارنیوز: در آغاز می‌پنداشتند که وی یک اعدامی بوده چرا که طناب و ریسمانی بر گردن داشت اما بعدها بطور صریح مشخص شد که او حلق‌آویز نشده و بدون شک یک قربانی انسانی بوده است.

نبود اکسیژن در باتلاق از تجزیه و تخریب بدن او جلوگیری کرده بود. آزمایش‌ها، مرگ وی در حدود سه قرن پیش از میلاد مسیح را تایید کرد. مرد نگون‌بخت تولوندی ۴۰ سال سن و ۱۶۱ سانتیمتر قد داشته که برای آن ناحیه بسیار کوتاه بنظر می‌رسد. لباسی از پشم گوسفند بر تن داشته و موهای سرش کاملا کوتاه و بدنش نیمه برهنه بود. از ته‌ریش کم‌پشتی که داشت مشخص شد او در روز مرگ صورت خود را نتراشیده بوده و آخرین غذایش نیز نوعی فرنی بود که از شیر و دانه‌های جو و شماری از غلات بود که به آسانی بدست نمی‌آید.

بنظر می‌رسد این غذا را برای قربانی‌ها تدارک می‌دیدند. در دستگاه هاضمه وی اثری از گوشت دیده نشده بود و مشخصاً تا ۱۲ ساعت پیش از مرگ چیزی نخورده بوده. پس از بیرون آوردن او از باتلاق بدن او تحلیل رفت. امروزه سر او را در محفظه‌ای قرار داده‌اند که به ماکتی از بدنش وصل است که در موزه موسگارد به عموم نمایش داده می‌شود.

او به دوره عصر آهن پیش از رومی‌ها تعلق دارد که از دوره‌های تاریخی شمال اروپا است. در این دوره تاثیرات فرهنگ سلتی بر اهالی اسکاندیناوی قابل ردگیری است و در قرن یکم پیش از میلاد با تاثیرات گسترده فرهنگ رومی به پایان می‌رسد. حدود ۱۲ سال پیش از کشف این جسد در همان باتلاق جسد نیمه متلاشی شده زنی موسوم به بانوی الینگ کشف شد. او در شصت متری مرد تولوند آرمیده بود. او نیز مانند مرد تولوندی قربانی‌ای بود که پیش از فرستادنش به باتلاق اورا خفه کرده بودند. با این حال آنقدر جسد متلاشی بود که اگر مدل موهای وی نبود جنسیتش مشخص نمی‌شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      از همه چی گذشته چطور خورد و خوراک او را هم تشخیص داده اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا...اگه بدنش متلاشی بوده؟!!!

    • سفر

      تکراری بود

    • آرام

      فقط یک عگس داشت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج