جاباما
۱۴۵۸۱۵
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

نمایش خودنگاره‌ای از «پیکاسو» برای اولین بار

خودنگاره‌ای از پابلو پیکاسو متعلق به سال ۱۹۰۱ که تا به حال در معرض عموم به نمایش گذاشته نشده، این هفته در مرکز لندن نمایش داده می‌شود.

فوت و فن: خودنگاره‌ای از پابلو پیکاسو متعلق به سال ۱۹۰۱ که تا به حال در معرض عموم به نمایش گذاشته نشده، این هفته در مرکز لندن نمایش داده می‌شود.

نمایش خودنگاره‌ای از «پیکاسو» برای اولین بار

«خودنگاره» (Yo Picasso) پیکاسو، این نقاش و مجسمه ساز مشهور اسپانیایی را در ۳۰ سالگی، و در حالی که به طور مستقیم به بیننده خیره شده و در حال نقاشی در نور شمع است، نشان می‌دهد. این اثر همراه با خودنگاره‌ای از «فرانسیس بیکن» متعلق به سال ۱۹۶۹ و آثاری از «دامین هِرست» و «جف کونز» به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه خودنگاره تا سیزدهم دسامبر در گالری «آردواس» لندن برگزار می‌شود.

خودنگاره بیکن که یکی از اولین مطالعات او در زمینه کشیدن یک سر تنها است، برای بیش از ۵۰ سال است که در هیچ نمایشگاهی در لندن به نمایش گذاشته نشده است. بیکن یکی از نقاش‌های نامی اکسپرسیونیست سده بیستم است. این هنرمند ایرلندی بیشتر شهرت خود را مدیون ازشکل‌افتادگی‌های خشنی است که در بدن و چهره‌های شخصیت‌های نقاشی‌هایش ایجاد می‌کرد. بیکن را نقاش بحران انسان مدرن پس از جنگ جهانی دوم نامیده‌اند.

اثر «جف کونز» در این نمایشگاه که در سال ۱۹۹۱ ساخته شده، نیم تنه‌ای مرمری بر روی پایه‌ای از اَشکال بلوری را به نمایش می‌گذارد.

همچنین در این نمایشگاه اثری از «هرست» به نام «با سر مرده»(With Dead Head) دیده خواهد شد که عکسی از این هنرمند انگلیسی است که او در سال ۱۹۹۲ با سر یک جسد گرفته است.

به گفته صاحب این گالری «پیلار آدواس»، «دامیِن هِرست» پیشنهاد دعوت جف کونز برای شرکت در این نمایشگاه و همچنین عنوان پیشنهادی این نمایشگاه را مطرح کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اولین سلفی تاریخ که میگن همینه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج