جاباما
۱۴۶۵۲۳
۱ نظر
۵۰۵۳
۱ نظر
۵۰۵۳
پ

عجیب‌ترین پول های دنیا (۱)

هر کشور و سرزمینی پول رایج مختص خود را دارد. رنگ، طرح، چهره و سمبول های مختلف، بر اسکناس و سکه ها، به طور معمول مرتبط با فرهنگ هر کشور است، اما گاهی نیز به موضوعات دیگر مربوط می شود...

عجیب‌ترین پول های دنیا (1)
برترین ها: هر کشور و سرزمینی پول رایج مختص خود را دارد. رنگ، طرح، چهره و سمبول های مختلف بر اسکناس و سکه ها به طور معمول مرتبط با تاریخ و فرهنگ هر کشور است، اما گاهی به موضوعات دیگر از جمله رویدادهای خاص و یا جهت افزایش آگاهی افراد در یک زمینه خاص مربوط می شود. در هر صورت برخی از پول های رایج، تم های عجیب و غریب، و یا حتی تم های نرمال را بطرزی عجیب و غریب بر خود نشان می دهد. این پول های عجیب و غریب، از اسکناس های پانچ شده «زئیر» گرفته تا سکه های مغولی، در تمام دنیا مورد استفاده قرار گرفته شده اند. آیا می توانید تصور کنید که مثلا با سکه های مغولی به بقالی بروید؟

25. سکه های شهاب سنگی فیجی (Fiji´s Meteorite Silver Coins)

عجیب‌ترین پول های دنیا (1)

در سال ۲۰۱۲ جمهوری فیجی تعداد محدودی سکه ۱۰ دلاری نقره، حاوی قطعاتی از شهاب سنگ تولید کرد. این تکه های شهاب سنگ، در سال ۲۰۰۲ بر زمین و در نزدیکی مرز آلمان و اتریش سقوط کرده بود.

۲۴. اسکناس های بلاروسی (Belarusian Animal Bills)

عجیب‌ترین پول های دنیا (1)

برخلاف بسیاری از کشورها که اسکناس هایشان را با تصاویری از اشخاص و نماد های مهم و تاریخی مصور می کنند، اسکناس های بلاروسی تصاویری از حیوانات را نمایش می دهد.

۲۳. اسکناس اردوگاه کار اجباری (Concentration Camp Money)

عجیب‌ترین پول های دنیا (1)

این اسکناس، توسط نازی ها برای اردوگاه ننگین کار اجباری در «ترزین اشتاد» جمهوری چک تولید شد. این اردوگاه، نمونه ای ممتاز از سوی نازی ها بود که به صلیب سرخ و سازمان های دیگر نشان دهد که چقدر با زندانیان یهودی بخوبی رفتار می شود و برایشان امکان شرکت در رویداد های فرهنگی و فرستادن کودکانشان به مدرسه وجود دارد. این ۱۰ اسکناس نیز در راستای تبلیغاتشان بود و هیچگونه ارزش مادی نداشت.

۲۲. اسکناس ۱۰۰ باتی تایلندی (Thai ۱۰۰-Baht Commemorative Bill)

عجیب‌ترین پول های دنیا (1)

بانک ملی تایلند به مناسبت جشن تولد ۷۲ سالگی ملکه «سیریکیت»، در سال ۲۰۰۲، اسکناس های یادبودی تولید کرد، با تصاویری از ملکه سیریکیت در کنار همسرش «شاه راما»، و صحنه های مهم از زندگی ملکه تایلند.

۲۱. سکه صد فرانکی بنین، با طرح ماریجوانا (Benin´s ۱۰۰-Franc Marijuana Coin)

عجیب‌ترین پول های دنیا (1)

اولین سکه نقره رسمی ماریجوانا تحت نفوذ دولت بنین (در غرب قاره آفریقا) صادر شد. در پشت این سکه برگ سبز شاهدانه دیده می شود که با لمس آن رایحه ماریجوانا (از مواد افزودنی مصنوعی) ساتع می شود.

۲۰. اسکناس ۲۰ هزار روپیه ای اندونزیایی (Indonesia´s ۲۰,۰۰۰-Rupiah Bill)

عجیب‌ترین پول های دنیا (1)

ارزش اسکناس های اندونزیایی (بدلیل تورم بالا) بسیار زیاد است. در حال حاضر بالاترین مبلغ اسکناس های اندونزیایی، ۱۰۰ هزار روپیه است. اسکناس های ۲۰ هزار روپیه ای، ترکیب جالبی از رنگ و تصویر است. بر این اسکناس تصویری از وزیر سابق آموزش و پرورش اندونزی، با حالت چهره ای عجیب چاپ شده است.

۱۹. اسکناس آلمانی (Germany´s ۵۰-Pfennig Bill)

عجیب‌ترین پول های دنیا (1)

پول های اضطراری در آلمان معمولا بدست هنرمندان بومی طراحی می شود. این اسکناس ها معمولا تصاویری از داستان های عاشقانه عامیانه، طنز اجتماعی و همچنین (مانند این تصویر) صحنه هایی ترسناک را به نمایش می گذارد.

۱۸. سکه های ساحل عاج با فسیل ماموت ها (Ivory Coast Coins With Mammoth´s Fossils)

عجیب‌ترین پول های دنیا (1)

سکه های ۱۰۰۰ فرنکی ساحل عاج که در تعداد محدود تولید شده، و تکه کوچکی از فسیل ماموت در آن بکار رفته است.

۱۷. اسکناس های مربع شکل ۶۰ باتی تایلندی (Thai ۶۰-Baht Square Bill)

عجیب‌ترین پول های دنیا (1)

بانک ملی تایلند، در سال ۱۹۸۷ ، به مناسبت تولد ۶۰ سالگی «شاه راما» سری ویژه ای از اسکناس های ۶۰ باتی و در فرم مربع تولید کرد. این اسکناس، با اندازه ۱۶*۱۶ سانتی متر، رکورد بزرگترین اسکناس دنیا را دارد.

۱۶. اسکناس ۱۰۰ هزار میلیارد دلاری زیمباوه (Zimbabwe´s ۱۰۰-Trillion-Dollar Bill)

عجیب‌ترین پول های دنیا (1)

ابَر تورم در زیمباوه دوره کوتاهی بعد از مصادره مزارع خصوصی زیمباوه، در جنگ دوم کنگو (سال ۱۹۹۸-۲۰۰۳) به وجود آمد. در آن زمان بانک ملی دست به تولید اسکناس هایی به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد دلار زد.

۱۵. سکه های سخنگو مغولی (Mongolian Talking Coins)

عجیب‌ترین پول های دنیا (1)

سکه های ۵۰۰ توگریکی مغولی در سال ۲۰۰۷، ضرب المثل «پول حرف اول را می زند» را به خود گرفتند. بر این سکه ها تصاویری از جان اف کندی (رییس جمهور سابق آمریکا) نقش زده شده است. دکمه کوچکی بر این سکه ها دیده می شود که با فشار دادن آن سخنرانی مشهور «من یک برلینی هستم» این رییس جمهور شنیده می شود.

۱۴. اسکناس چوبی آلمان (Germany´s Wooden Bills)

عجیب‌ترین پول های دنیا (1)

بعد از جنگ جهانی دوم، آلمان در بحران عمیق مالی بسر می برد و موجب شد که پول اضطراری آلمانی (غیر رسمی) تولید شود. شهرستان ها ،نقوش این پول را بر هر چیزی از جمله چوب و فویل آلومینیم چاپ کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • maede

      چ نااااااااااز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج