۱۴۶۶۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

خداداد: تیم محل ما بهتر از تیم کی روش است!

خداداد عزیزی که پس از جام جهانی کمتر صحبت کرده بود، در گفتگویی درخصوص کریمی، کی روش، پرسپولیس و ابومسلم به صحبت پرداخت و درخصوص اتفاقات اخیر فوتبال ایران بار دیگر با لحنی تند حرف زد.

خداداد: تیم محل ما بهتر از تیم کی روش است!




همشهری تماشاگر - احد علوی: خداداد عزیزی که پس از جام جهانی کمتر صحبت کرده بود، در گفتگویی درخصوص کریمی، کی روش، پرسپولیس و ابومسلم به صحبت پرداخت و درخصوص اتفاقات اخیر فوتبال ایران بار دیگر با لحنی تند حرف زد.

خداداد: تیم محل ما بهتر از تیم کی روش است!

حضور علی کریمی در تیم ملی به عنوان مربی را چطور ارزیابی می کنید؟

اگر قرار باشد رفتار و شرح وظیفه علی کریمی در تیم ملی مانند مجید صالح باشد و با علی هم اینگونه رفتار شود، علی کریمی در پذیرش این سمت اشتباه کرده است. اگر حتی نوع کار علی مانند امید نمازی هم باشد، بعد از مدتی با کی روش به مشکل می خورد.

به نظر شما کی روش با این انتخاب به محبوبیت اش اضافه کرد؟

در ایران نمی توان با این کارها محبوبیت خرید. در فوتبال ایران محبوب هم که باشی بعد از باخت با سنگ تو را می زنند. فکر می کنم کی روش، کریمی را تحت فشار به تیم ملی آورده است.

یعنی تحت فشار فدراسیون این کار را کرده است؟

حتی اگر تحت فشار فدراسیون این کار را انجام داده باشد، برای فدراسیون و فوتبال ما یک پیشرفت بزرگ به حساب می آید و باید یک روز را برای شکرگزاری از کی روش اختصاص دهیم که حاضر شده حرف فدراسیون را بپذیرد؛ چرا که او فردی فوق العاده خودخواه است.

فکر می کنید کریمی بتواند به کی روش و تیم ملی کمک کند؟

من نمی دانم کی روش علی را تحت چه عنوانی به تیم ملی آورد. فکر نمی کنم علی آدمی باشد که بدون تاثیرگذاری به تیم ملی بیاید.

با آمدن علی کریمی به تیم ملی، فضای رسانه ای هم دیگر به نتایج تیم ملی نپرداختند. این انتخاب را می توان یک جور سیاست از سوی کی روش یا فدراسیون فوتبال قلمداد کرد.

بحث تیم ملی امید که گفتنش فایده ای ندارد. مگر قبلا که با مربی خارجی می باختیم، کسی جوابگو بود؟ الان که وینگادا را کی روش آورده اصلا نمی توان سوال پرسید که چرا به ویتنام و قرقیزستان باختیم. به نظر من کی روش با اینکه آدم یکدنده و لجبازی است اما به خاطر فشار افکار عمومی و مطبوعات، علی کریمی را انتخاب کرد.

او هر چه هم خودخواه باشد، چون آدم زرنگی است و می داند اگر در جام ملت های آسیا نتیجه نگیرد حسابی به او حمله می کنند، کریمی را آورد. کی روش بهتر از هر کسی می داند جام ملت ها مانند جام جهانی نیست که با یازده نفر دفاع کند. مردم از او قهرمانی می خواهند و حتی دوم هم شود، باز مورد انتقاد قرار می گیرد.

شما به عنوان همبازی کریمی فکر می کنید او با آن خصوصیات اخلاقی که از آن خبر دارید، می تواند یک مربی خوب شود؟

دنیای بازیگری علی کریمی با مربیگری اش یک دنیا متفاوت است چون علی کریمی هنوز کارش را به عنوان مربی شروع نکرده، شناختی در این مورد ندارم. در مورد علی دایی هم شنیده ام سر تمرینات با کت و شلوار می آید و با تلفن همراهش صحبت می کند ولی در دوران بازیگری، علی دایی یک حرفه ای به تمام معنا بود. برای همین می گویم نمی شود دوره بازیگری را با مربیگری مقایسه کرد. فقط این را می دانم که اگر علی کریمی در تیم ملی هیچ کاره باشد و نتواند نظر بدهد یا شرح وظیفه ای نداشته باشد، آدمی نیست که زیر بار حرف زور برود، حتی اگر آن فرد کی روش باشد.

ماجرای این کارت های معافی درست همان فسادی است که شما بارها در مصاحبه هایتان گفتید «اتفاقاتی در فوتبال می افتد که شما رسانه ها یک هزارم آن را نمی دانید...»؟

بله؛ فساد، فساد است. چرا بقیه جوان ها به سربازی بروند اما فوتبالیست ها نروند. دور زدن قانون یعنی فساد. وقتی با کلک و پرداخت ۲۰-۱۰ میلیون تومان کارت تقلبی می گیرند یعنی فساد و باید این فساد را ریشه کن کرد.

خداداد: تیم محل ما بهتر از تیم کی روش است!

در این ماجرا شما حوزه نظام وظیفه، بازیکنان یا مدیران را مقصر می دانید؟

فرقی نمی کند. حتما در بخش های غیرفوتبالی هم افرادی در این فساد شریک بوده اند و معتقدم هر کسی در این پرونده تخلف کرده، از مدیر و بازیکن تا حوزه نظام وظیفه باید با آنها برخورد شود. مگر من خودم سربازی نرفتم یا خیلی ها به فجر و ملوان نرفتند؟ وقتی قانون است باید مطیع قانون باشیم.

پدیده با چند شکست اخیر مشهدی ها را ناامید کرد.

من اول فصل هم گفتم این تیم آن توقعی که مدیران این مجموعه و در رأس آن آقای پهلوان دارند تا سهمیه آسیا را بگیرد، ندارد. برای کسب سهمیه و حتی جزو تیم های بالای جدول بودن، شما باید بازیکن داشته باشید. نمی شود لیگ را با ۸ بازیکن خوب به پایان رساند. پدیده باید ۱۵ بازیکن خوب داشته باشد. این تیم تا حالا دو اخطار و مصدوم هم نداشته و برای همین می گویم ابزار موفقیت را ندارد. فقط امیدوارم مردم مشهد که دوباره به ورزشگاه آمده اند سرخورده نشوند.

زحمات دو ساله مدیران پدیده باعث شد مشهد در لیگ برتر سهمیه داشته باشد. امیدوارم روند حرکتی پدیده با حضور مدیران این باشگاه، پهلوان، انوری و وطن خواه خوب پیش برود و کاری نکنیم تا آنها را هم از فوتبال مشهد فراری دهیم.

راستی شنیدیم قرار است با مساعدت فرماندهی نیروی انتظامی، پاس دوباره به تهران برگردد؟

مگر پاس را هبه نکردند؟ فکر نکنم بتوانند دوباره آن را به تهران برگردانند اما اگر این اتفاق رخ دهد اتفاق خوبی است. پاس اسم بزرگی در فوتبال ایران دارد و نمی توان اسم پاس را از تاریخ فوتبال ایران پاک کرد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، شما حاضر هستید کمک کنید؟

پاس، مدرسه بزرگ بازیکن سازی و مربی سازی است. این باشگاه آنقدر پیشکسوتان بزرگی چون حبیبی، شاهرخی، کازرانی و فرکی دارد که نیازی به من نیست. من خودم شاگردی بعضی از بزرگان پاس را کرده ام و می دانم اولین چیز در مکتب پاس نظم و انضباط است. پاس سومین تیم بزرگ پایتخت و از تیم های مطرح در آسیا بود و امیدوارم این اتفاق رخ دهد، حتی اگر دو سه سالی زمان ببرد.

گویا ابومسلم تغییر نام داده و به «نسل ابومسلم» تبدیل شده. نظر شما در این مورد چیست؟

واقعا نمی دانم در مشهد چه اتفاق هایی می افتد. آقایان اگر با نام ابومسلم مشکل داشتند چرا دوباره تلاش می کنند تا تیمی با پسوند و پیشوند ابومسلم در مشهد شکل بگیرد؟

گویا خادم گفته این ابومسلم ۱۰ سال به طور غیرقانونی فعالیت می کرد.

خادم که خودش از قانونگذاران بوده چطور به خودش اجازه می دهد قانون را دور بزند؟ انتقال امتیاز ابومسلم به تیمی دیگر غیرقانونی است. ما از دیگران چه انتظاری می توانیم داشته باشیم وقتی معاون وزیر به راحتی تیمی را با میلیاردها تومان بدهی منحل می کند و با دور زدن قانون تیمی دیگر را با همان نام تشکیل می دهد؟ اصلا تکلیف طلبکاران چه می شود؟ چه اصراری دارید تیمی به نام ابومسلم داشته باشیم؟ اگر هدف خدمت به جوانان استان و پر کردن وقت مردم است می شود یک تیم دیگر با نامی دیگر درست کرد که کسی مقابلش جبهه ای هم نداشته باشد، مگر اینکه بخواهیم از نام ابومسلم برای رسیدن به اهداف مان استفاده کنیم.

شما فکر می کنید این ابومسلم نوپا بتواند جای ابومسلم واقعی را بگیرد؟

من مخالف احیای ابومسلم نیستم چون خودم را یک ابومسلمی می دانم ولی واقعا این راهش نیست. این کار آقایان درست کردن راهی برای رسیدن به اهداف غیر ورزشی شان است.

فکر می کنید چگونه ابومسلم جدید اداره خواهد شد؟

بعید است کسی در مشهد پیدا شود که بتواند میلیاردی هزینه کند. در این سال ها آنقدر اتفاقات عجیب و غریبی در بحث های مالی افتاده که کسی جرأت نمی کند وارد این مسائل شود و پول هایش را دور بریزد. پس خادم احتمالا باید از افرادی مثل سیاسی و هدایتی و انصاری به صورت مقطعی کمک بگیرد و امورات تیم را بگذراند تا بعد ببینیم داستان این تیم چه می شود.

با توجه به اینکه شما دوستی نزدیکی با علی دایی دارید، فکر می کنید برکناری او منطقی بود؟

به نظر من با چند بازی نباید دایی را محک می زدند. علی خودش هم می دانست که خوب نتیجه نگرفت. من فکر می کنم در هیچ جای دنیا با چند بازی یک تیم یا مربی را نمی شود مورد بررسی کامل قرار داد. یادم است سال ۸۳-۸۲ سایپا ۸ بازی اولش را با پیروزی پشت سر گذاشت ولی در همان سال به دسته اول سقوط کرد. فجرسپاسی و استقلال اهواز هم چنین شرایط مشابهی نسبت به سایپا داشته اند. در عین حال این موضوع را هم نباید نادیده گرفت که نتایج پرسپولیس ضعیف بوده است. متاسفانه پیشکسوتان پرسپولیس مثل چرخ گوشت ۸ پره می مانند و خودشان همدیگر را له می کنند.

خداداد: تیم محل ما بهتر از تیم کی روش است!

فکر می کنید علت عدم نتیجه گیری پرسپولیس با دایی چه بود؟

اعتقاد دارم دایی خوب یارگیری نکرد. علی می داند که من رفیقش هستم و اگر حرفی می زنم از روی دلسوزی است. علی نقاط ضعف تیمش را خوب پر نکرد. خلعتبری، مسلمان، سید جلال و سیدصالحی از پرسپولیس رفتند و پرسپولیس نتوانست جای خلعتبری و مسلمان را پر کند. پرسپولیس اگر می خواست جای خلعتبری و مسلمان را پر کند باید بازیکنانی جذب می کرد که اگر از اینها بهتر نیستند، بدتر هم نباشند.

بازیکنان فعلی پرسپولیس نتوانستند جای این دو بازیکن را پر کنند. به این موضوع محرومیت پیام صادقیان و مصدومیت رضا نوروزی و دغاغله را باید اضافه کرد. امیدوارم تا رسیدن این مصدومان شرایط پرسپولیس هم بهتر شود. پرسپولیس اگر این تیمی که الان است باشد، با این نفرات و نوع فوتبال شانس حضور در ۱۰ تیم اول جدول را هم ندارد.

فکر می کردید استقلال بتواند اینگونه ظاهر شود؟

من از اول هم اعتقاد داشتم استقلال و سپاهان مدعی قهرمانی هستند. شاید تراکتور و فولاد نتایج خوبی گرفته اند اما هر چه رو به جلو می روند کارشان سخت می شود. فولاد به دلیل داشتن بازیکنان جوان با دو باخت به هم می ریزد. با اینکه کادر فنی تراکتور از دوستان من هستند اما این تراکتور قدرت سال گذشته را ندارد.

استقلال با اینکه تغییرات زیادی داشته اما توانست عملکرد خوبی داشته باشد. به نظر شما می تواند این روند را ادامه دهد؟

استقلال تا اینجای کار فوق العاده کار کرده است و بازیکنان جدید این تیم بهترین عملکرد را داشته اند. کرار، یعقوب کریمی، میلاد فخرالدینی و به خصوص امید ابراهیمی برای استقلال عالی کار کرده اند. به نظر من امید ابراهیمی بهترین هافبک ایران است. ابراهیمی طوری بازی می کند که انگار ۱۰ سال سابقه ملی دارد. هافبک دفاعی که ساده بازی می کند و توانایی بالایی دارد. او در سال های آینده می تواند کمک زیادی به فوتبال ما کند.

از بحث لیگ خارج شویم، به نظر شما تمدید قرارداد با کی روش با بندهایی که او در قراردادش گذاشته منطقی بود؟

اینکه او برود خانه اش استراحت کند و نزدیک بازی ها تیم ملی را جمع کند و عشقی به استرالیا برود، بعد هم اگر نتیجه نگرفت، نتوانیم او را برکنار کنیم، یعنی عهدنامه ترکمنچای. فدراسیونی که اختیار تعویض سرمربی را نداشته باشد، معلوم است که آدم های ضعیفی هستند. یعنی چی؟ میلیون ها دلار بدهی، بعد هم نتوانی برکنارش کنی. مگر کی روش برای فوتبال ما چه کار کرده. شنیده ام گفته: حضور من در تیم ملی ایران دو سر برد است. طوری صحبت می کند که انگار ما رتبه ۵ فیفا هستیم و برای فوتبال ما شق القمر کرده است.

فکر می کنید با حضور کی روش در فوتبال ما اتفاق خاصی می افتد؟

اعتقاد دارم کی روش از نظر فنی هیچ کمکی به فوتبال ما نکرده است. تیم ملی چهار بار در جام جهانی شرکت کرده که در سه دوره آن یک امتیاز و در یک دوره که ۹۸ فرانسه بود ۳ امتیاز به دست آورد. مهاجرانی با صد هزار تومان یک امتیاز آورد و جلال طالبی هم با ماهی صد هزار تومان، ۳ امتیاز آورد و کی روش به اندازه تمام مردم ایران پول گرفت و یک امتیاز گرفت. اگر قرار باشد برای یک امتیاز این همه پول بدهیم، هر کسی را بگذاریم شاید بتواند همان یک امتیاز را به دست آورد. تازه ایران در دوره برانکو و جلال طالبی، گروهش به مراتب سخت تر بود.

پس علت این همه اصرار برای تمدید قرارداد کی روش را چه می دانید؟

دلال ها اصرار داشتند که کی روش قراردادش را تمدید کند، چرا که با رقمی که او خواسته، نزدیک به ۳ میلیارد به همین دلال ها می رسد. قدیمی ها راست می گویند که خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا...

مشکل ما این است که از اول در برابر کی روش استقلال خودمان را به باد دادیم. مگر می شود تیم ملی بدون سرپرست باشد، چه کسی می خواهد کارت تعویضی بازیکنان را به ناظر بازی بدهد. به نظر من این همه مربیان با کلاس در دنیا هستند که می توانند با رقم پایین تر به ایران بیایند. این آقا جزو ۱۳ مربی گران جام جهانی بود، چه کاری برای فوتبال ما انجام داد. نمی دانم چرا ما به اماراتی ها می گوییم پول نفت شان را خرج فوتبال می کنند، وقتی خودمان هم مثل آنها عمل می کنیم. در این شرایط بد اقتصادی چرا باید پول نفت را اینگونه حیف و میل کنیم. من هم اگر بچه محل هایمان را پشت ۱۸ قدم می گذاشتم شاید همین یک امتیاز را در جام جهانی کسب می کردم!

اگر شما الان بازی می کردید دوست داشتید در تیم ملی بازیکن کی روش باشید؟

آنهایی که من را می شناسند می دانند که با مربیان «سیاه کار» نمی توانم کار کنم. من در اوج فوتبالم به خاطر سیاه بازی بلاژوویچ از تیم ملی کنار گذاشته شدم. حالا هم اگر بازی می کردم مطمئنا با کی روش به مشکل می خوردم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mehran

      خداداد با کدام علم و سواد کی روش رو محکوم میکنی لابد تو مربی رئال بودی تو مربی منچستر بودی تو مربی پرتغال بودی برای اینکه خودت رونشون بدی راه دیکه ای پیدا کن این نوشته حمایت از یک خارجی نیست واقعیتی هست که باید بهش فکر کنی

      پاسخ ها

      • علی

        خداداد درست میگه حیفه این همه پول که به کی روش دادن با اون سیستم دفاعی مسخره اش

    • سیروس

      نظر های خداداد منو یاد گالیور میندازه. تا حالا دیدید با چیزی موافق بوده یا تعریف کرده باشه؟ طفلک با سریال ناکامیهاش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج