جاباما
۱۴۶۶۱۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

افسردگی فصلی در زنان ۳ برابر مردان

یک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری گفت: تحقیقات انجام شده توسط گروه روانشناسی بنیاد علوم رفتاری نشان می دهد افسردگی فصلی پاییز در میان زنان سه برابر مردان برآورد شده است.

خبرگزاری مهر: یک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری گفت: تحقیقات انجام شده توسط گروه روانشناسی بنیاد علوم رفتاری نشان می دهد افسردگی فصلی پاییز در میان زنان سه برابر مردان برآورد شده است.

دکتر مجید ابهری با بیان این مطلب افزود: بیدار شدن در تاریکی و بازگشت به خانه درهمان شرایط، کوتاه شدن طول روزها و طولانی شدن شبها باعث افزایش تشرح هورمون ملاتونین ( هورمون خواب ) در مغز گشته و حالت خواب آلودگی و خوابهای طولانی در فرد ایجاد می کند.

وی به تاثیرات فصل پاییز بر زنان اشاره و تاکید کرد: افسردگی، انزوا، گوشه گیری ، بی حوصلگی، از دست دادن اشتها و یا پر اشتهایی از جمله ویژگیهای تغییرات خلقی فصلی یا افسردی پاییزی است که معمولا از ماه آبان شروع شده و در فروردین خاتمه پیدا می کند.

این متخصص علوم رفتاری گفت: این حالت های عنوان شده در میان زنان ۳ برابر مردان است و باعث افسردگی مضاعف در افراد مستعد خواهد شد.

ابهری در مورد اقداماتی که برای رفع افسردگی نیاز است افزود: قدم زدن حداقل روزانه دو ساعت در آفتاب ، استفاده از نورهای سفید و مهتابی ، خوردن مغز پسته ، گردو و بادام و خوراکیهای دارای ویتامین ب، ایجاد سرگرمیهای نشاط آور و ... از جمله راههای مقابله با این ناراحتی هستند.

به گفته وی، در زنان به دلیل شرایط روحی و روانی ویژه آنها تولید و گسترش این نوع از افسردگی بیشتر بوده و مردان به خاطر مشغول بودن در طول روز کمتر در معرض این بیماری قرار دارند.

این استاد دانشگاه به تفاوت زنان و مردان شاغل با غیر شاغل اشاره کرد و اظهار داشت: در بین زنان و مردان شاغل افرادی که آغاز کار آنها در اوایل صبح شروع می شود و خروجشان در تاریکی روز است این حالت افسردگی شرایط مضاعف دارد و می تواند در صورت عدم مقابله ماندگار شود.

وی تاکید کرد: برخی از افراد بدون دانستن دلیل این کسالت رفتاری آن را به مشکلات دیگر مربوط دانسته و با خود درمانی و روشهای نامناسب این ناهنجاری را تشدید می‌کنند که کاملا امری اشتباه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج