۱۴۶۶۸۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بابک زنجانی فوتبال ایران!

تمام حاشیه هایی که بعد از انتخاب هوشنگ مقدس به عنوان سرپرست تیم ملی پیش آمد

تماشاگران امروز: انتخاب هوشنگ مقدس به عنوان سرپرست تیم ملی در هفته گذشته حاشیه های زیادی داشت. هوشنگ مقدس پیش از این در ماجرای هیات فوتبال استان فارس نقش داشت اما در هفته گذشته، او چهره اصلی رسانه های ورزشی بود. بد نیست بدانیم او کیست و با چه معیاری برای سرپرستی تیم ملی انتخاب شده؟

هوشنگ مقدس سال هاست در فدراسیون فوتبال رفت و آمد دارد. از جام جهانی ۱۹۹۸ تا جام جهانی ۲۰۱۴. مقدس در تمام این سال ها با فدراسیون فوتبال همکاری داشته اما هیچ وقت کارمند فدراسیون نشده بود.

در دوران ریاست علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال، مقدس برای اولین بار در فدراسیون فوتبال پست گرفت. هوشنگ مقدس تاجری دبی نشین است که سابقه نایب رییسی هیات فوتبال فارس را دارد، همان هیاتی که آیت اللهی، نایب رییس فدراسیون ریاست آن را سال های سال برعهده داشت.

بابک زنجانی فوتبال ایران!

چند ماه بعد از حضور مقدس در هیات فوتبال فارس بود که آیت اللهی به کفاشیان پیشنهاد داد مقدس مشاور روابط بین الملل فدراسیون فوتبال شود! کفاشیان بعدها در گفتگو با «تماشاگران امروز» انتخاب مقدس به عنوان مشاور روابط بین الملل فدراسیون فوتبال را توضیح داد: «ما یکسری مشکل نقل و انتقالات مالی داشتیم. پول می ریختیم به حساب آقای مقدس، ایشان هم می رفتند معادل ارزی اش را برای ما تامین می کردند. در واقع فاینانس ما بودن!»

مقدس غیر از فاینانس درآمدهای تیم ملی، واسطه پرداخت حقوق کی روش و دستیارانش هم به حساب می آید. البته شنیده می شود او با حساب های بانکی که در دبی و تهران دارد، تحریم اقتصادی چند سال گذشته علیه ایران را دور زده و باعث شده که درآمدهای فدراسیون فوتبال از راه غیرمستقیم به ایران بیاید. این موضوع باعث شد هوشنگ مقدس حتی به «بابک زنجانی» فوتبال ایران هم شهرت پیدا کند.

جنگ رسانه ای با صادق درودگر

«هوشنگ مقدس به شش زبان زنده دنیا صحبت می کند.» این بخشی از دفاعیه نبی، دبیر کل فدراسیون فوتبال از انتخاب هوشنگ مقدس به عنوان سرپرست تیم ملی است. شنیده می شود او غیر از زبان فارسی، به زبان های انگلیسی، هندی، چینی و عربی هم تسلط دارد اما از آن سو صادق درودگر، منتقد جدی هوشنگ مقدس ادعا می کند او تنها چند کلمه زبان هندی بلد است.

بابک زنجانی فوتبال ایران!

انتقادات درودگر از مقدس به اینجا ختم نمی شود. او ادعا می کند که مقدس ایجنتی است که برای منافع مالی به تیم ملی نزدیک شده و البته این انتقادات به جایی رسیده که مدیرعامل باشگاه نساجی ادعا می کند او مدرک دیپلم هم ندارد اما در این بین، هیچ یک از طرفین سندی برای اثبات ادعای شان ندارند؛ نه صادق درودگر به عنوان منتقد، نه هوشنگ مقدس به عنوان مدافع.

اولین انتقادات بعد از نیمکت نشینی در تیم جوانان

اولین بار نام هوشنگ مقدس بعد از مسابقات جوانان قهرمانی آسیا ۲۰۰۸ به صورت گسترده در رسانه های ورزشی منتشر شد. او به عنوان مدیر رسانه ای تیم جوانان ایران به دبی رفت و حتی روی نیمکت تیم ملی هم نشست. هوشنگ مقدس در آن سال ها به عنوان دوست صمیمی داریوش مصطفوی شناخته می شد ولی حضور او روی نیمکت تیم جوانان باعث شد رسانه ها جبهه گیری تندی علیه او داشته باشند.

همیشه عرف بوده که مشاو ررسانه ای تیم ها از بین فعالان رسانه های ورزشی انتخاب شود اما هوشنگ مقدس هیچ سابقه ای در رسانه ها نداشت. تصاویر او که روی نیمکت تیم جوانان کنار نناد نیکولیچ، سرمربی تیم جوانان نشسته بود، بارها در روزنامه های ورزشی بازنشر شد.

بابک زنجانی فوتبال ایران!

مهدی تاج نایب رییس وقت فدراسیون فوتبال آن روزها در واکنش به انتقاد رسانه ها گفت: «این شخص به هیچ عنوان از طرفی فدراسیون فوتبال روی نیمکت نبود و ما منتظر هستیم تیم ملی به ایران برگردد تا در این مورد تحقیق کنیم. مطمئن هستیم مسئولان تیم ملی که در عربستان حضور دارند در این مورد جواب قانع کننده ای دارند.» بعدها هیچ یک از مسئولانی که همراه تیم جوانان به امارات رفته بودند، جواب روشنی به این انتقادات ندادند.

التماس به مسی؟

در هفته گذشته، هوشنگ مقدس که با انتقادات تند رسانه ها روبرو شد، تصویری در دفاع از خودش در اینستاگرام منتشر کرد؛ عکسی در کنار لیونل مسی. عکس در حاشیه بازی ایران - آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ گرفته شده بود ولی حالا هوشنگ مقدس آن را بعد از گذشته چند ماه منتشر کرده. اولین سایتی که این تصویر را منتشر کرد، سایت رسمی برنامه نود بود که تصویر را همراه متن خبر بلندبالایی با تیتر «التماس عجیب هوشنگ مقدس از لیونل مسی برای عکس یادگاری» منتشر کرد.

بابک زنجانی فوتبال ایران!

جدای از اشتباه انشایی تیتر، لحن تند خبر بیش از هر چیزی به چشم می آمد اما انگار فضای رسانه ها در هفته های گذشته به قدری علیه هوشنگ مقدس بوده که این خبر با این تیتر تند و تیز بارها در سایت های دیگر بازنشر شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج