۱۴۶۷۱۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بار هزینه ۵۷ درصد خانوارها بر دوش یک نفر

بار هزینه های ۵۷ درصد خانوارهای ایرانی روی دوش یک نفر است و همزمان تعداد خانوارهایی که هیج کدام از اعضای آن کار نمی کنند به ۲۴ درصد افزایش یافته است.

خبرآنلاین: بار هزینه های ۵۷ درصد خانوارهای ایرانی روی دوش یک نفر است و همزمان تعداد خانوارهایی که هیج کدام از اعضای آن کار نمی کنند به ۲۴ درصد افزایش یافته است.

سایت صدای اقتصاد در گزارشی نوشت: اغلب در خانوارهای ایرانی بار مسئولیت کسب درآمد تنها بر دوش یک نفر است که عمدتا مردها طبق همان سنت قدیمی، نان آور خانه هستند. این را گزارش های رسمی بانک مرکزی از بررسی بودجه خانوار در مناطق شهری طی سال گذشته می گوید.

این گزارش بیانگر آن است که در خلال ۹ سال اخیر تعداد خانوارهایی که هیچیک از آنها مشغول به کار نیستند به مراتب افزایش یافته و از ۱۵.۵ درصد در سال ۸۳ به ۲۴ درصد در سال گذشته افزایش یافته است.

بخشی از این افراد ممکن است در این مدت از بازار کار خارج شده و بدون کسب درآمد به جمعیت بیکار اضافه شده باشند و گروهی نیز افرادی را شامل می شوند که فاقد شغل بوده اما در عین حال درآمد دارند.

همین گزارش می گوید که در سال ۹۲، حدود ۶.۴ درصد مردان و ۴ درصد از زنان در خانوارها بدون برخورداری از شغل، درآمد داشته اند.

اما در بیشترین خانوارهای شهری کشور طی سال گذشته یک نفر شاغل بوده است. در سال گذشته بعد خانوار برابر با ۳.۴۷ نفر بوده که براین اساس در حدود ۵۷ درصد خانوارهای شهری، یک نفر مشغول به کار بوده است.

نگاهی به تغییرات سالهای قبل نشان میدهد که در خلال حدود یک دهه قبل همواره مسئولیت کسب درآمد در ۵۷ درصد خانوارهای شهری بر عهده یک نفر بوده است.

در طول ۹ سال اخیر به مراتب در بخشی از خانوارهای شهری که در آن دو نفر شاغل بودند، یک نفر کار خود را از دست داده است.
آمارهای بانک مرکزی نشان میدهد که تعداد خانوارهایی که در آنها دو نفر مشغول به کار بودند از 20.4 درصد در سال 83 به 15.5 درصد در سال گذشته کاهش یافته است.

همین اتفاق برای خانوارهایی که در آنها سه نفر مشغول به کار بودند نیز افتاده است. در سال 83 حدود 6.2 درصد خانوارهای شهری دارای سه نفر شاغل بودند اما این میزان کاهش یافت تا اینکه در سال گذشته به 3.5 درصد رسید.

یعنی تعداد بیشتری از این خانوارها یا به جمع خانوارهای با دو نفر شاغل، یک نفر شاغل یا حتی بدون اشتغال پیوستند.

در سال گذشته به طور کلی 26.1 درصد شاغلان مرد و 4.5 درصد شاغلان خانوارها را زنان تشکیل می دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج