۱۴۶۷۳۵
۵۰۲۹
۵۰۲۹
پ

هر آن چه که باید در مورد لیگ NBA بدانید

قصد داریم نگاهی کلی به نحوه برگزاری رقابت های NBA داشته باشیم.

طرفداری: اتحادیه ملی بسکتبال، NBA، لیگ حرفه ای بسکتبال ایالات متحده آمریکا است که معتبرترین لیگ بسکتبال جهان به شمار می آید. این لیگ دارای ۳۰ تیم است که ۲۹ تیم از ایالات متحده و یک تیم از کانادا، ظرفیت های موجود را پر کرده اند.

در لیگ های حرفه ای کشور آمریکا، تیم ها در دو کنفرانس شرق و غرب و ۶ قسمت(division)، دسته بندی می شوند. نحوه دسته بندی تیم ها در NBA در جدول زیر آمده است:

کنفرانس شرق

هر آن چه که باید در مورد لیگ NBA بدانید

هر آن چه که باید در مورد لیگ NBA بدانید

کنفرانس غرب

هر آن چه که باید در مورد لیگ NBA بدانید

هر آن چه که باید در مورد لیگ NBA بدانید

نحوه بازی تیم ها

هر تیم در NBA ، هشت بازی پیش فصل (Preseason) و ۸۲ بازی فصل اصلی(Regular Season) انجام می دهد. به این صورت که هر تیم، ۴ بازی با هر تیم division خود، ۴ بازی با ۶ تیم division های دیگر کنفرانس خود و ۳ بازی با ۴ تیم دیگر کنفرانس خود انجام می دهد (۵۲ بازی) و با هر تیم کنفرانس دیگر نیز دو بازی انجام می دهد که مجموعاً ۸۲ بازی می شود.بعد از فصل اصلی و برای تعیین قهرمان فصل، بازی های پلی آف برگزار می شود. به این صورت که ۸ تیم برتر هر کنفرانس به پلی آف می روند و به صورت معکوس(مثلاً تیم اول کنفرانس با تیم هشتم ، تیم دوم با هفتم و ...) با یکدیگر روبرو می شوند و در نهایت قهرمان های هر کنفرانس در بازی های فینال با هم رقابت می کنند. هر سری در بازی های پلی آف به صورت بهترین از ۷ برگزار می شود.

هر آن چه که باید در مورد لیگ NBA بدانید

نحوه جذب بازیکن

تیم ها در NBA عمدتاً از طریق draft بازیکن جذب می کنند. هر تیم می تواند ۲ بازیکن را در draft به خدمت بگیرد. یکی در راند اول ودیگری در راند دوم. بازیکنان draft شده اکثراً از دانشگاه های آمریکا هستند ولی هر بازیکن بالای ۲۲ سال به طور اتوماتیک مجوز draft شدن توسط تیم های NBA را پیدا می کند. بازیکنانی که سال اول خود را در NBA می گذرانند، دارای سقف قرارداد های بسیار پایینی نسبت به قرارداد بقیه ی بازیکنان هستند.

نحوه نقل و انتقال بازیکنان

در NBA بازیکنانی که با تیمی قرارداد دارند می توانند از طریق trade با بازیکن یا بازیکنان تیم های دیگر جابجا شوند. به این ترتیب که مجموع قرارداد های بازیکنان جابجا شده باید تا اندازه ی مشخصی نزدیک باشد. تیم ها می توانند بازیکنان را با انتخاب های تیم های دیگر در draft سال بعد نیز معاوضه کنند.در trade، منفعت تیم بسیار بیش از منافع بازیکنان مورد توجه است. NBA سقف ۵ ساله برای قرارداد ها تعیین کرده، به این معنی که هیچ بازیکنی نمی تواند قرار دادی با بیش از ۵ سال با تیمش امضا کند.

آخر هفته ی ستارگان!(All-star Weekend)

در اواسط فصل اصلی، NBA شاهد Allstar Weekend در طی سه روز است که جنبه ی نمایشی و تفریحی دارد. البته بازی اصلی Allstar از جنبه ی تاریخی نیز برخوردار است. اولین رویداد Allstar Weekend، بازی افراد مشهور (Celebrity game) است که در آن بازیگران هالیوود، خوانندگان مشهور، ورزشکاران مشهور و حتی بازیکنان سابق NBA حضور دارند. رویداد دوم که در روز دوم است، بازی دو تیم SHAQ و CHUCK است. که بازیکنان شرکت کننده در آن توسط Sahquill O'neal و Charles Barkley از بین بازیکنان سال اولی و دومی NBA انتخاب می شوند. رویداد سوم، مسابقه ی "ستارگان شوت زنی" (shooting stars) است که در آن چند تیم شامل بازیکنان سابق و حاضر NBA از نقاط مختلف زمین اقدام به شوت زنی می کنند. در این رویداد و رویداد اول بانوان نیز شرکت دارند. از رویداد چهارم به بعد رقابت شدید تر می شود. این رویداد مسابقه ی مهارت های فردی(Skills Challenge) است که در آن بازیکنان گارد توانایی های خود را مانند پاس، دریبلینگ، شوت و لی آپ به رقابت می گذارند. رویداد بعدی مسابقه شوت ۳ امتیازی(three-ponit contest) است و رویداد بعدی آن که یکی از پرطرفدارترین رویداد های Allstar Weekend است، مسابقه ی دانک(Dunk contest) است. و در آخر و در روز سوم ، ستارگان شرق و غرب NBA در بازی Allstar به مصاف هم می روند. بازیکنان اصلی هر دو تیم در این مسابقه با رای مردم انتخاب می شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج