۱۴۶۷۵۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نظر یک مرجع تقلید درباره قمه زنی و زنجیر زدن

آیت الله نوری همدانی گفت: هرعملی که سبب شود دشمنان اسلام به عنوان سوژه تبلیغاتی از آن استفاده کنند مانند قمه زدن و زنجیر زدن حرام است.

پایگاه خبری شفقنا: حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با انتقاد شدید از مطالب نادرست که بر روی برخی منابر و مرثیه سرائی ها سرداده می شود، گفت: بیشترین ضربه به اسلام تفسیر یک بعدی عاشورا است در حالیکه عاشورا باید جلوه گاه ظلم ستیزی باشد و لذا سخنرانی ها و اشعار باید روح ظلم ستیزی و حماسی عاشورا را نشان دهند.

این مرجع تقلید در انتهای درس خارج فقه خود با اشاره به حوادث انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اظهار داشت: مردم در حوادثی که برای آنها پیش می آید باید به فقهای زمان مراجعه کنند.

او با اشاره به فصل تبلیغی محرم عنوان کرد: یکی از مسائل مهم این است که مبلغان جریان عاشورا و کربلا را برای مردم تبیین کرده و به آنها بفهمانند که انقلاب اسلامی ایران نیز از همین قیام عاشورا نشات گرفته است.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: باید توجه داشت که می توان جریان عاشورا را دو نوع طرح کرد: یکی اینکه دنیا همین است و امامان همواره مظلوم بودند و لذا یزید ظلم کرد و امام حسین(ع) برای گرفتن حق خود قیام کرد که این صحیح نیست. نوع دیگر آنکه به علل و عوامل حادثه عاشورا توجه کرده و صبغه حماسی آن ذکر شود.

او تصریح کرد: باید علل حادثه کربلا را ذکر کرد و اینکه چه چیزی باعث شد که این حوادث به وجود آمد. چگونه است روز هشتم ذی الحجه همه به منا و عرفات می روند اما امام حسین(ع) به سمت کربلا می رود و لذا باید علت این موارد را جستجو کرد. جریان کربلا را باید طوری ذکر کرد که علل و اسباب این حادثه چه بوده است و باید این روحیه را در مردم ایجاد کرد.

این مرجع تقلید خطاب به مبلغان بیان داشت: نقش زنان در عاشورا، عاشورا و احیای دین در همه ابعاد، عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر، تحریفات به وجود آمده در نهضت کربلا، عاشورا و انقلاب اسلامی باید از موضوعاتی باشد که به آنها بپردازید.

او با انتقاد از وجود خرافات و بیان یکسری مطالب تحریف شده در مورد عاشورا بر روی منابر و مرثیه خوانی ها و مداحی ها، گفت: سخنرانی ها و اشعار باید روح حماسی عاشورا را نشان دهند و لذا هر عملی که موجب وهن دین شود مذموم است مانند قمه زدن. دشمنان این را فیلمبرداری کرده و نشان می دهند و از آن تبلیغات سوء می کنند و شیعه را به عنوان مذهب خشن تبلیغ می کنند.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: هرعملی که سبب شود دشمنان اسلام به عنوان سوژه تبلیغاتی از آن استفاده کنند مانند قمه زدن و زنجیر زدن حرام است.

او با اشاره به فرموده امام راحل که« خون شهدای ما امتداد خون شهدای کربلاست.» ابراز کرد: در سخنرانی ها خط مشی مبارزه با حکومتهای فاسد باید تبیین شود.

استاد خارج فقه حوزه تک بعدی نشان دادن حادثه عاشورا را ضربه بزرگ به اسلام و این قیام الهی دانست و تاکید کرد: بیشترین ضربه به اسلام تفسیر یک بعدی عاشورا است. عاشورا باید جلوه گاه ظلم ستیزی باشد لذا در اندیشه امام خمینی عاشورا باید تقابل دو جهان بینی و احیای فرهنگ و شهادت و راه عزت و افتخار باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج