۱۴۶۷۵۶
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

تاثیر اسیدپاشی بر اقتصاد اصفهان

گزارش ها از شهر اصفهان در حالی نشان از حاکم شدن شرایط ترس برای زنان به دلیل اسیدپاشی در روزهای گذشته دارد که فعالان اقتصادی نگران تاثیرات این ناامنی ها بر اقتصاد این شهر هستند.

صدای اقتصاد: گزارش ها از شهر اصفهان در حالی نشان از حاکم شدن شرایط ترس برای زنان به دلیل اسیدپاشی در روزهای گذشته دارد که فعالان اقتصادی نگران تاثیرات این ناامنی ها بر اقتصاد این شهر هستند.

در حال حاضر استان اصفهان بزرگ ترین استان صنعتی کشور محسوب می شود و براساس آمارهای رسمی حدود ۲۵۰ هزار زن در این شهر مشغول به کار هستند و سهم آنان از اشتغال در این استان ۱۲ درصد است.

چندی پیش زهرا اخوان نسب رئیس کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی اتاق اصفهان در همایش نقش زنان در اقتصاد اصفهان این موضوع را اعلام کرد. همچنین هم اکنون در بین اعضا هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان نیز یک زن حضور دارد.

براسا آمارهای استانداری اصفهان در این شهر زنان علاوه بر حضور در ادارات دولتی و واحدهای تولیدی همچون صنایع نساجی و بافندگی در تولید صنایع دستی همچون قالی بافی، قلم زنی، معرق و... نیز نقش پر رنگی دارند. برخی از گزارش ها از شهر اصفهان نشان می دهد ترس به وجود آمده به دلیل اسیدپاشی روی زنان که تاکنون ۶ مورد آن به تایید نیروی انتظامی رسیده ( برخی گزارش ها نشان می دهد ۸ مورد است) باعث شده برخی از خانواده ها به زنان و دختران خود تاکید کنند که کمتر از خانه بیرون بروند و بیشتر احتیاط کنند، موضوعی که می تواند چالش های اقتصادی و اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

براساس آمارهای مرکز آمار ایران جمعیت زنان شهر اصفهان حدود ۸۰۰ هزار نفر است که حدود نیمی از جمعیت یک میلیون ۷۵۰ هزار نفری شهر اصفهان را به براساس آمار نفوذ مسکن سال ۱۳۹۰ در برمی گیرند. البته به این عدد باید جمعیت زیادی از دانشجویان دختر دانشگاه های گوناگون شهر اصفهان را نیز باتوجه به شروع سال تحصیلی اضافه کرد.

فرمانده نیروی انتظامی اصفهان روز گذشته از بررسی ویژه اتفاقات رخ داده در این شهر و انگیزه های مجرمان خبر داد و اعلام کرد به زودی مجرمان دستگیر خواهند شد. نیروهای امنیتی در روزهای گذشته در تلاش هستند در عملیاتی ضربتی مجرمان را دستگیر کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      یعنی چی

      پاسخ ها

      • احسان

        یعنی وقتی زنها از خانه بیرون نروند خرید از بازار کم می شود. چون بیشتر مشتری مغازه ها خانمها هستند.
        البته خانم اخوان گفته خانمهای شاغل از خانه بیرون نمی روند که فکر میکنم چنین امری اتفاق نیفتاده است.

    • احسان

      خیلی عجیبه که با این همه دوربین چهارراه ها و بانکها و مغازه ها نیروی انتظامی هنوز نتوانسته عاملان کثیف این جنایت را دستگیر کنه.
      دٍ بجنبید دیگه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج