۱۴۷۲۴۴
۵۳ نظر
۵۱۸۴
۵۳ نظر
۵۱۸۴
پ

پاتایا تایلند، «شهر گناه» تعطیل میشود؟

به زودی« پاتایا » از شهر گناه به یک شهر خانوادگی تبدیل می‌شود.

مجله زندگی ایده آل - شقایق جعفری : بخواهیم یا نخواهیم سال‌هاست که نام کشور تایلند بیش از آن که با طبیعت بکر یا معابد کهن عجین شده باشد، با گردشگری جنسی پیوند خورده و شهرتش در این زمینه به حدی است که معمولا نخستین نکته‌ای که هر گردشگری در دنیا با شنیدن نام تایلند به یاد می‌آورد همین است. تمایل ایرانی‌ها برای سفر به کشورهایی مثل تایلند، ارمنستان و ترکیه چند سالی است افزایش چشمگیری داشته است اما انتشار خبر جمع‌آوری تمامی ‌فاحشه‌های خیابانی از سطح شهر پاتایا و تبدیل این شهر به یک شهر توریستی خانوادگی خبر مهمی ‌بود که حتما تاثیر زیادی در کاهش مسافران این کشور خواهد داشت.

پاتایا یکی از شهرهای ساحلی کشور تایلند است که از مقاصد اصلی گردشگران تایلند محسوب می‌شود و سالانه بیش از پنج میلیون توریست را جذب می‌کند. جزیره مرجانی در جنوب غربی پاتایا یکی از زیبا‌ترین جزایر مرجانی با داشتن سواحل شنی سفید، آب تمیز و مرجان‌های فراوان است که گردشگران می‌توانند سوار بر قایق کف شیشه‌ای، مرجان‌های زیبای آن را مشاهده کنند. باغ نانگ نوچ در جنوب پاتایا مملو از انواع گل‌های ارکیده، نخل‌های زیبا، گیاهان تزئین شده و گل‌های گوناگون از اقصا نقاط جهان است. هر روزه نمایش‌های فرهنگی و شوی فیل‌ها در این مکان اجرا می‌شود.

پاتایا تایلند، «شهر گناه» تعطیل میشود؟

باغ‌وحش ببرها در شمال شهر پاتایا بیش از ۲۰۰ ببر بنگال و ۱۰۰ هزار کروکودیل را در خود جای داده است. شوی حیوانات مانند پرش ببرها از حلقه آتش، راه رفتن روی بند، کشتی کروکودیل‌ها، رقص و بازی بسکتبال فیل‌ها ازجمله نمایش‌هایی است که در این باغ‌وحش اجرا می‌شوند. دنیای زیر آب محبوب‌‌ترین مکان برای توریست‌های این شهر است و بزرگ‌ترین و مدرن‌‌ترین آکواریم آسیا در جنوب پاتایا قرار دارد. چندین و چند پارک، باغ و معابد زیبا در این شهر قرار دارند که شما به عنوان توریست می‌توانید از سر زدن به آنها لذت ببرید.

سفری مملو از خطر

اما داستان اینجاست که پاتایا بیش از آن که با طبیعت یا معابد کهن عجین شده باشد، با گردشگری جنسی پیوند خورده و شهرتش در این زمینه به حدی است که معمولا نخستین نکته‌ای که هر گردشگری در دنیا با شنیدن نام تایلند به یاد می‌آورد، تجارت جنسی است. اقتصاد تایلند وابسته به این تجارت است و بیش از نیمی‌ از درآمد این کشور از طریق آن تامین می‌شود. در میان فهرست مقاصد گردشگری تورهایی که در سراسر دنیا مسافران‌شان را به تایلند می‌برند معمولا نام شهر کوچک ساحلی پاتایا جداگانه آورده می‌شود تا مسافران درباره اینکه آیا به این منطقه هم خواهند رفت یا نه، مطمئن شوند. دلیل اینکه به‌شکلی خاص بر نام پاتایا تاکید می‌شود این است که این منطقه از گذشته‌های دور به دلیل داشتن مراکز فراوان فساد، شهرتی جهانی داشته است .

مهسا جباری، کارمند آژانس هواپیمایی است. او درباره وضعیت سفر به پاتایا به ایده‌آل می‌گوید: «تورهای گردشگری به مقصد تایلند ارزان‌تر هستند، به طوری که آرزوی سفر خارج رفتن را حتی برای کسانی که پس‌اندازی تقریبا یک میلیونی دارند، برآورده می‌کند. به این ترتیب بسیاری از کسانی که پس‌اندازی اندک دارند هم می‌توانند به تورها بپیوندند و به سواحل این کشور سفر کنند.»

پاتایا تایلند، «شهر گناه» تعطیل میشود؟

او در ادامه در مورد شیوع بیماری ایدز در تایلند و هشدارهایی در این زمینه توضیح می‌دهد:«در سال گذشته- یعنی زمانی که تعداد گردشگران ایرانی ورودی به تایلند افزایشی بیش از ۳۰ درصد داشت- انجمن صلیب سرخ تایلند درباره افزایش نگران‌کننده شمار مبتلایان به ایدز در این کشور هشدار داد تا جایی که نگرانی از ابتلا به ایدز گردشگران ایرانی غیرپایبند به مسائل اخلاقی، به حدی بالاست که سفارت ایران در تایلند پیش‌تر در این باره به‌طور علنی هشدار داده از هموطنان خواست برای حفظ سلامت خود در این سفر دقت لازم را داشته باشند، اما این هشدارها چیزی از تعداد مسافران به این شهر کم نکرد. »

پاتایا از فساد پاک می‌شود

اما داستان اصلی اینجاست که دولت نظامی‌جدید تایلند اعلام کرده قصد دارد شهر «پاتایا» را از شهری که به نام «شهر گناه» شناخته می‌شود به یک شهر خانوادگی تغییر دهد. دولت نظامی‌جدید تایلند همراه نیروهای نظامی‌این کشور کار پاکسازی شهر پاتایا را از روسپی‌های خیابانی، مراکز غیر‌قانونی فحشا و بستن کلوپ‌های غیرقانونی روابط جنسی آغاز کرده‌ است. هدف دولت نظامی‌جدید تایلند این است که شهر پاتایا که به بدنامی‌مشهور شده و اغلب محل جذب توریست‌های عیاش و بی‌بندوبار بوده، به شهری برای جذب خانواده‌ها تبدیل شود.

از زمان استقرار دولت نظامی‌جدید تایلند همه‌روزه به طور متوسط ۱۰۰زن خیابانی دستگیر شده‌اند و کلوپ‌های شبانه بدون مجوز تعطیل می‌شوند. پلیس تایلند کلوپ‌های بدون مجوز را می‌بندد و حتی کارکنان و مشتریان این کلوپ‌ها را دستگیر می‌کند. با شنیدن این خبر سری به چند آژانس هواپیمایی پرطرفدار شهر زدیم تا تاثیر این خبر را در میزان فروش تورها و مقصد مسافران‌شان جویا شویم.

مسافران جدیدی متقاضی این تورها می‌شوند

شاید این خبر بعد از تغییر قیمت بلیت‌ها مهم‌‌ترین اتفاق چند سال اخیر برای گردشگران و البته آژانس‌های مسافرتی باشد. تا آنجایی که ما می‌دانیم این خبر هنوز به گوش همه نرسیده اما قطعا در کاهش متقاضیان سفر به این مقصد بسیار تاثیرگذار است. خانواده‌های زیادی بوده‌اند که تنها پاتایا را به‌عنوان یک شهر با سواحل و طبیعت زیبا برای سفر انتخاب می‌کردند اما بعد بازگشت از مسائل غیراخلاقی و بی‌قانونی آنجا شکایت داشتند و از رفتن به آن پشیمان بودند اما ما مسافرانی هم داریم که در سال سه یا چهار بار متقاضی سفر به پاتایا بودند که مطمئنا این خبر برای این دسته افراد تاثیرگذار خواهد بود.

پاتایا تایلند، «شهر گناه» تعطیل میشود؟
تایلند از تورهای پرطرفدار اکثر آژانس های هواپیمایی است که با تخفیف و پروازهای چارتر در طول هفته چند پرواز را به خود اختصاص می دهد و برای جذب گردشگران تایلند بیشتر روی سواحل زیبا یا حتی برخی از سنت‌ها و جشن‌های‌شان تبلیغ می‌شود ولی درکنار آن، وجود برخی تفریحات ناسالم و مسائل غیراخلاقی در این سفرهاست که در سایه امکانات گردشگری و مدیریت صحیح منابع، گردشگران ایرانی را به خود جذب می‌کنند.

اما اگر قرار باشد قوانین جدیدی در این کشور اجرا شود با اینکه از تعداد زیاد مسافرانی که به‌خاطر مسائل جنسی وارد این شهر می‌شدند کاسته می‌شود، اما در عوض این احتمال وجود دارد که با وضع قوانین جدید و خالی شدن شهر از فساد، خانواده‌های بیشتری برای دیدن جاذبه‌های دیگر این کشور راهی تایلند شوند؛ جاذبه‌هایی که در سایه فساد گم شده بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      خیلی هم خوب.دستشون درد نکنه !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پاتایا خوبه نباید جمع بشه چشم حسود کور بشه

    • امیر

      خدا شر این فساد را از سر همه بویژه جوانان ما کم کند

    • ممد تايلند

      بابا اگه قرار باشه تعتيل شه نميشه چون اقتصادش به اين وا بستس من دوستام ٥ روز پيش برگشته تازه ميگه نسبت به گذشتم بيشتر شده

    • بدون نام

      ای بااااابااااا من تازه میخواستم برم روحم شاد شه.
      نا امیدم کردی

    • محبوبه

      خیلی خوب دستشون درد نکنه بسیار عالی

    • بدون نام

      الان قيمت تورش چنده بعد كدوم شهرش بهتره

    • محمد

      نه بابا از این خبرا نیست من تازه از پاتایا برگشتم کم که نشده هیچ بیشترم شده مخصوصا ماساز درامد این تایلند از همین راهه بعد بیان تعطیل کنن خدا نسیب کنه

    • بدون نام

      من جغ میزدم خیلی خوب بود

    • متین

      عیسی به دین خود موسی به دین خود
      هرکه تو گور خودش میخوابه
      دکتر فروید میگوید عقده های جنسی را نمتوان سرکوب کرد اگر چنین شود جامعه به انزوا کشیده خواهد شد یا از درون پوک خواهد شد

    • ازسياهبوم

      بنده سه بار به اين شهرسفرکردم جانماز اب نميکشم اما من براي جزاير زيبا اب وهواي استوايي غذاهاي دريايي وسايرمواردسالم وديدني سفرکردم وشاهد بودم افرادي خانوادگي امده بودن وبعلت نااشنايي اذيت شدن خصوصا انها که فرزند نوجوان وبعضا مقيد داشتن پس حقيربه اين افراد توصيه ميکنم اين موضوع رامدنظرداشته باشند شنيدم شاهشان يکسال تولدش ازاين افراد که باعث جذب توريست شده تشکرکرده پس خودت بخوان حديث مفصل ازاين مجمل بنده اماده براي راهنمايي وارايه ساير نظرات اگه جسارت نشه درحدخودم ميباشم

    • بدون نام

      دوست دارم پاتایا .از ته دل دوست دارم

    • شاهین

      من توی پاتایا هتل دارم بیاید نوکترتنم هستم

      پاسخ ها

      • مانیار

        سلام
        لطفا آدرس هتل

    • مجتبی

      من دارم 25روزه می رم پاتایا صفا

    • بدون نام

      سلام من یک ماه در پاتایا بودم. با وجود این همه دختر خیابانی حتی یک دزد هم ندارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دزد میاد ی چیز قیمتی را میبرِ. نه اینایی که کف خیابون ریخته شدن

    • عشقی

      آقا پاتایا رو بستن؟ به درک
      مگه khon kaen رو گرفتن ازمون
      یا مگه chiangrai رو گرفتن. تازه تریاک و شیره هم داره . بنز
      بابا هر جاش بری با حاله .

    • هومی

      من دیروز از پاتایا برگشتم.اینا خالی بنده.برید حال کنید

    • آرش

      دوستان سلام.من دیشب از پاتایا برگشتم.این سومین سفرم بود ب پاتایا.هواپیما پر بود از خانواده ک اکثرا مقصدشان پاتایا بود.این مطلب رو ک پاتایا شهر فساد قبول ندارم....طبیعت بکر.مردمی سرشار از انرژی.ساحلی تمیز و زیبا.سرسبزی.قیمت اجناس هم ارزونتر از ایرانه.مردمش همیشه لبخند میزنن.در موقع برگشت همگی راضی بودن از سفر و گفتند هیچ سفری ک رفتن مثل اینجا نبود.فقط اونجا جت اسکی اجاره نکنید و دعوا نیفید ک جریمه نقدی میشید.ب ایرانیهای اونجا اعتماد نکنید. و راجب سوال دوست عزیز .قیمت تور هتل 3*تاپ با پرواز خارجی air Asia 2300 7 روزه.و 4 تا 5 میلیون پول تو حساب میخوابونی و پرینت گردش میگیری و چند روز بعد ک ویزا اومد برمیداری.2 تومن هم خرج تفریح.بستگی ب خودتون داره.اگ موقعیت دارید برید واقعا بهشتیه.جاهای دیدنی:آلکازا شو.باغ وحش ببرها.مزرعه کروکودیل.آکواریوم.پارک آبی جدید.باغ وحش.باغ گلها.جزیره مرجانی.حرکت با کابل از بین درختان بلند .چتر بازی.و...فقط سر قیمت با لیدر چونه بزنید.

    • مسافر

      من و خانوادم قصد سفر به تایلند رو دارم اما از اونجاییی که مادرم میگه ممکنه برای تو ودادشت خوب نباشه موندیم بریم یا نریم آخه من بدتر از اینشم شندیم که میگن خیلی بده!!!!!

    • علی

      تکه ای از زمین جهنم.

    • احمد

      من برج 3 پاتایا بودم.آهای اونایی که نرفتید. برید که از دستتون میره.فقط هم تور پاتایا برید بانکوک فایده نداره هتل پیادا هم بدرد نمیخوره.فقط سانسیتی و آی20

    • بدون نام

      منم میخوام برم ولی پول ندارم

    • علی

      من 2 بار پاتایا رفتم اصلا اینطوری نیست خیلیم شهر خوب و امن و خانوادگی هستش هرکجای دنیا یه خیابون داره که داخلش خلاف میکنن پاتایا هم همینطور حالا کسایی که با خانواده میرن می تونن تو اون خیابون نرن بعدشم پاتایا یه شهر ساحلیه توقع نداشته باشید اونجا خانمها با چادر رفت وآمد بکنن . در کل بهترین شهری که رفتم از نظر امنیت و زنده بودن شبها پاتایا بوده.

    • سینا

      بهترین شهر ساحلیه عالیه م........ یه تاره موشم به جایی نمیدم

    • mehdisafari

      پاتایا واقعآ زیباست. مردمی بسار مهربان. خونگرم. و بی ازار . من که خیلی از این شهر بسیار زیبا خوشم اومد. حتمآ سفر کنید.

    • ساسان

      منچند سال پیش







      من چند سال پیش
      رفتم کشور باحالیه با مردمی خونگرم و مهربون

    • miad

      درحال جمع اوریه پول دیه هستم اگه قصمت بشه یه سر میرم پاتایا

    • میثم

      وا دادین ک

    • بدون نام

      چه خبره نظرات رو !!

    • محمد

      بنده اکثر شهرهای توریستی دنیا رو رفتم. پاتایا هم یه جایی مثل اونا ولی بسیار زیباتر و بهتر. بستگی داره که هدف از سفرتون چی باشه. به درد خانواده وبچه ها هم میخوره.فقط به قول اون کامنت بالایی تو چند تا خیابانی که دیسکو دارند نرید. همین

    • فاطی

      منم دوست دارم برم

    • یک زن

      واقعا من نمیدونم مردای ایرانی چی از زندگی میخوان که با وجود اختلاف و دعوا تو زندگی مرد متاهل علاقه به رفتن به اونجا رو ااره

    • مملی

      عااالیه

    • نواب

      شهر خوبیه به شرطی که خودتو بشناسی وبدونی اونجا می خوای کجا بری.

    • ..

      حالم به هم خورد اَه

    • بدون نام

      میخام قبل متهلی یه دل سیر برن اونجا گریه کنم لطفا راهنمای کنید دوستان کجاش بهتره

    • ام

      برید انشالله دست پر برگردین (ایدز)
      بعد میتونید تا اخر عمر اونجا رو برای زندگی انتخاب کنین

      پاسخ ها

      • mm

        تایک داری

      • mm

        لایک داری

    • خخخخ

      خیالت راحت ایران آمار ایدزش بیشتره با این آموزش که تو ایرا ن هست.اونجا بیشتر رعایت میکنن.نرفتید الکی نظر ندید

    • بهنام

      الان که تیر نود و هفت هست و چند سال از تنظیم این خبر دروغ میگذره . من فردا برای پنجمین بار دارم میرم . این شهر عالیه حتما برید و خوش بگذرونید

    • امیر

      من ۲۷ بار رفتم این چیرای که میگن چرت وپرته به خودت بستگی داره که چکاره ای وقتی که مسافرت داخلی میری ۵ الی ۶ تومان ‌خرج داره پس تایلنند رففتن با هزیینه کمتربه صررفه تره اگه دزست مسافرت کنی حهنم هم بریدخوش میگذره پس به خودت بستگی داره‌که چکاره ای من از سال ۷۸ تا الان ۲۷ بار رفتم وخیلی هم خوش گذ شته به شرطی که بفهمید از مسافرت چی میخوای به امید دیدار درپاتایا

    • مهدی

      اگه زبان انگلیسی یا زبان اونا رو بلد نباشی باید چیکار کنی؟

    • علیرضا

      من
      نرفتم ول.میگن خیلی خوب

    • حمید رضا

      من سه روزه بر گشتم‌ عالیه

    • تایسون

      هرکی میگه خوب نیست دروغ میگه واقعا یکی از اون کشورهایی که باید رفت و دید کجای دنیا چنین سرویسهایی بهتون میدن با کمترین هزینه . دنیا دو روزه سعی کنید خوش باشید با ارزوی سلامتی برای همه

    • دیوید

      من همین دیروز از اونجا اومدم
      سالی سه بار میرم
      خیلی خوبه

    • فرزاد

      مردم تایلند فهمیمن و هیچ وقت کارشونو بکوری چشم خیلی از انسانهای چشم تنگ جمع نمیکنند و من هم هرساله میروم و پولامو اونجا. خرج میکنم...

    • علی

      نا امیدم کردین من اردیبهشت میخواستم برم پاتایا فقط بخاطر گناهش

    • فرامرز

      سلام من تازه دوهفته پیش اومدم اتفاقا جای خوبیه مردمش خوب مهربون از من می شنوید هرکی دوست داره بره جاهای تفریحی زیادی داره عالیه.نمیدونم کی گفته میخوان جمعش کنن دروغ.....

    • میرزا

      تحقیقات انجام شده در تایلند و تایوان حاکی از بروز و وجود یک نوع بیماری ناشناخته با علائمی مشابه ایدز است که به سیستم ایمنی بدن حمله می کند و بیش از همه در میان بزرگسالان آسیایی که حامل ویروس اچ آی وی نیستند شایع است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج