۱۴۷۳۵۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کره شمالی: آمریکایی زندانی را اوباما آزاد کرد

خبرگزاری دولتی کره شمالی در گزارشی عنوان کرد که رهبر کره شمالی پس از آنکه درخواست‌های مکرر باراک اوباما را برای آزادی یکی از سه آمریکایی بازداشت شده در این کشور مد نظر قرار داده تصمیم به آزاد کردن این آمریکایی گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: خبرگزاری دولتی کره شمالی در گزارشی عنوان کرد که رهبر کره شمالی پس از آنکه درخواست‌های مکرر باراک اوباما را برای آزادی یکی از سه آمریکایی بازداشت شده در این کشور مد نظر قرار داده تصمیم به آزاد کردن این آمریکایی گرفته است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد؛ جفری فول آمریکایی ۵۶ ساله ماه مه سال جاری میلادی پس از آنکه اقدام به گذاشتن کتاب انجیل در یک باشگاه متعلق به ملوانان در شهر چونگ جین کرد توسط مقامات کره شمالی بازداشت شد.

وی به عنوان یک گردشگر به این شهر سفر کرده بود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (چهارشنبه) گزارش داد: این مجرم براساس رویه‌های قانونی مربوطه به طرف آمریکایی تحویل داده شد.

جفری فول روز سه شنبه به طرزی غیرقابل انتظار توسط مقامات کره شمالی آزاد شده و با یک هواپیمای دولتی آمریکا از شهر پیونگ یانگ به کشورش بازگشت.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به این اتفاق در شهر برلین گفت: برای آزادی فول هیچ باجی وجود نداشته، وی اظهارامیدواری کرد که مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی به زودی از سر گرفته شود.

کری تصریح کرد: ما امیدوار هستیم که در هفته‌های آینده یا در چند ماه آینده پویایی بیشتری در این زمینه ایجاد شده و ما بتوانیم به مذاکرات بازگردیم و آمریکا کاملا برای این کار آماده است.

کری خاطرنشان ساخت که آمریکا با خانواده‌های دو آمریکایی بازداشت شده دیگر در کره شمالی یعنی کنت بائه و متیو میلر در ارتباط است و امیدوار است که آن‌ها نیز به زودی آزاد شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج