۱۴۷۳۶۹
۶۶ نظر
۵۰۲۲
۶۶ نظر
۵۰۲۲
پ

یادداشت شدیدالحن درباره چادر آزاده نامداری

گویا حواشی این روزهای آزاده نامداری تمامی ندارد. در تازه‌ترین این موارد، خبرگزاری دانشجو در یادداشتی شدیدالحن، حجاب نامداری را نشانه نفاق او خوانده است.

کافه سینما: گویا حواشی این روزهای آزاده نامداری تمامی ندارد. در تازه‌ترین این موارد، خبرگزاری دانشجو در یادداشتی شدیدالحن، حجاب نامداری را نشانه نفاق او خوانده است، نامداری نیز در اینستاگرامش به این یادداشت واکنش نشان داد و گفت: «من آزاده نامداری‌‌ام و فقط دلم می خواهد به سردبیر و مسئول آن سایت بگویم: بله! چادر من عطر یاس فاطمه (سلام الله علیها) را نمی‌دهد (هیچوقت خودم را در آن حد و اندازه نمی‌دانم)، ولی کجای مطلب شما، بوی رفتار علوی و حسینی داشت؟ در کدام رفتار ائمه ما اثری از تجسس و حرمت‌شکنی دیده‌اید که چنین می‌کنید؟ آقای سردبیر، کلیک‌هایتان نوش جان! عزاداریِ «محرمِ» نیامده‌تان قبول.»

متن کامل یادداشت خبرگزاری دانشجو و پس از آن متن یادداشت آزاده نامداری را بخوانید:

آن روزهایی که "آزاده نامداری" تازه پایش به شبکه استانی کرمانشاه باز شده بود، باورش سخت بود که همین دختر جوان چند وقت بعد در شبکه یک، "تازه‌ها" را اجرا کند و با همین برنامه به شهرت می‌رسد. عجیب نبود البته. او اولین دختر جوانی بود که در تلویزیون چادر ملی به سر داشت و چادر روی سر او آن قدر خاص بود که نگاه خیلی‌ها به او متوجه شد. و نامداری معروف شد...

اولین تصاویری که از برنامه‌های نامداری به ذهن‌ها ماند اما آن چنان اتفاقات خوبی نبود. مثل آن باری که موضوع برنامه تفکیک جنسیتی بود و نامداری که صراحتاً از اختلاط دختر و پسر حمایت می‌کرد به خواجه سروی، معاون وقت وزیر علوم حتی اجازه نداد که با او مخالفت کند! یا برنامه‌هایی که در آن سراغ خانم راننده تریلی می رفت و می گفت او الگوی خوبی برای زنان مملکت است! یا مثلاً چند بار دیگر که رفتارهای زننده و بیش از خودمانی او برای همه عجیب بود. حالا فرقی نمی‌کرد مهمان خانم باشد یا آقا یا حتی روحانی. آزاده آزاد بود و با همه صمیمی ‌می‌شد!

موضوع دیگر در "تازه‌ها" به وجود آمد. تازه هایی که در تمام مدت فتنه تا بهمن ماه ۸۸ آنتن ثابت داشت. فتنه شد، ۲۹ خرداد و آشوب‌های تلخ آن گذشت، عاشورا و شمر گری های جماعت بی‌خدا هم آمد و رفت و حتی حماسه نه دی هم خلق شد. اما هیچ کدام از این ها برای آزاده خانم مهم نبود و او هیچ‌وقت درباره فتنه موضع گیری نکرد. البته بعد‌ها که سید حسن خمینی عاقد عقدش بود خب خیلی چیزها مشخص شد...!

بمب دیگر خبری خانم چادری، چادر‌های رنگی‌ش بود. هیچ کس نمی‌توانست باور کند. چادر قهوه‌ای روی آنتن زنده تلویزیون. نه یک بار حتی. دختر جوان شبکه دو هر شب به رنگی روی آنتن ظاهر می‌شد و حتی عکسهایش با چادر بنفش در مکه معظمه را هم در‌اینترنت منتشر کرد!

البته هیچ وقت معلوم نشد مدیران سیما با کدام خط‌کش اعتقادی اجازه ‌این کار را به ‌این دختر جوان و جسور دادند و ‌این چادر‌ها با کدام یک از شئونات و آداب و آیین ‌ایرانیان و مسلمانان هم‌راستا بود. اما مردم مثل همیشه از مدیران سیما منطقی‌تر بودند و ‌این خیل اعتراضاتی بود که بانوان محجبه ‌این سرزمین به دختر چادر رنگی پوش گسیل داشتند. که شأن چادر را حفظ کن. و حرمت چادر به ناپختگی جوانی‌ت نفروش و...

و جنجال های خانم خاص هم چنان ادامه داشت. مانند آن باری که با اجرای برنامه سال تحویل ۹۱ در کنار احسان علیخانی و راحتی های زیادی که احسان و آزاده با هم داشتند جنجال آفریدند. خیلی ها بعد از آن برنامه صدای اعتراض شان در آمد. که این چه وضع صحبت کردن و رفتار با نا محرم روی آنتن پربیننده شب عید است؟ و دلیل خنده های بی شمار این دو در کنار هم چیست؟ همان روزها حتی شایعه ممنوع التصویری چند مجری جوان از جمله نامداری و علیخانی هم آمد. و همه می دانستند دلیل انتشار این خبر چیست: همان اجرای دو نفری پر قهقهه و کم حیا...

گذشت. تا اردیبهشت ۹۲. و خبری که مثل بمب صدا کرد: آزاده نامداری و فرزاد حسنی ازدواج کردند. حالا ‌این دو تا، با ذوق و شوق توی مراسم مختلف ظاهر می‌شدند و برای هواداران‌شان دست تکان می‌دادند. حتی روی آنتن تلویزیون می‌آمدند و برای هم عاشقانه می‌سرودند و همه چیز گل و بلبل بود...!

بمب خبری بعدی خیلی زود ترکید: مرداد ۹۳. حالا خبر طلاق آزاده خانم و آقا فرزاد بود که تمام رسانه‌ها را پر کرد. و ‌این، سرنوشت زندگی بود که حتی یک سال هم دوام نیاورده بود...

باورش سخت بود اما فرزاد حسنی تمام مدت درباره طلاقش سکوت کرد. و هیچ نگفت. و با کنایه به ملت رساند که اتفاقی بود که افتاد. کسی کاری به من نداشته باشد. اما آزاده...

اصلاً انتشار خبر طلاق کار نامداری بود! و او بود که در مصاحبه‌ای مفصل با روزنامه صبا برای اولین بار خبر طلاقش را رسانه‌ای کرد. البته هیچ کس نفهمید دلیل‌این کار چه بود و اگر نامداری هم مثل حسنی سکوت می‌کرد چه فاجعه‌ای رخ می‌داد؟!

اما نامداری حالا شده بود یکه تاز میدان...

حالا او هر روز در یک مراسم حضور می یافت. از خیریه فروش سه تار فلان نوازنده تا اکران خصوصی فلان فیلم و فلان همایش و فلان جشن. حالا آزاده هر چند روز یک بار مصاحبه می‌کرد و از حال خوب و بدش می‌گفت. از عشق. از فلسفه زندگی. از شیدایی. از روشنایی. علاقه اش به مادر شدن و ۵-۶ تا بچه. خودخواهی در عشق. از تنوع طلبی در عشق، از فمینیسمی که بدان معتقد است، از این که مجری بودن برایش از همسر بودن مهم تر است، از اولویت تلویزیون بر خانواده، ریزترین خصوصیات اخلاقی و از هرچیز دیگری به ذهنتان می‌آید. برای همه عجیب بود. کسی که الان باید دوران سرخوردگی بعد از طلاق را سپری کند به جای‌اینکه گوشه خانه بنشیند، اما هر روز با یک روزنامه و مجله مصاحبه می‌کند و حتی به شبکه‌های استانی هم نه نمی‌گوید!

از قضا بلافاصله بعد از رسانه‌ای شدن خبر طلاق، صفحه‌ای در ‌اینستاگرام باز می‌کند. و از غصه‌هایش و حال بدش برای هوادارانش می‌گوید. عکس‌هایی از خودش می‌گذارد و متن‌هایی عجیب و غریب و بیش از حد عاشقانه می‌نویسد. متن‌ها آن قدر عجیب است که حتی هواداران خانم مجری می‌پرسند که نکند دارد منت کشی فرزاد حسنی را می‌کند؟! و اگر نه پس‌ این عاشقانه ها برای چه کسی است؟!

اینستاگرام می شود محل جدید بازی. آزاده می نویسد. هوادارانش با او همدردی می کنند. همین اینستاگرام حاشیه سازی می کند. آزاده از اینستاگرامش قهر می کند! بلافاصله قهرش را پس می گیرد و برمی گردد! و حاشیه، و مظلوم نمایی و باز حاشیه...

اتفاقا در همه ‌این مدت هم همه جا از مظلومیت خودش می‌گوید و‌این که حاشیه‌های خبر طلاقش چقدر او را آزرده می‌کند. عجب! کسی که خودش هر روز به نوعی دارد در ‌این مورد حاشیه سازی می‌کند از حاشیه‌های خودساخته خودش ابراز ناراحتی می‌کند. یکی نیست بگوید که خانم جان! خبر طلاق را خودت به رسانه‌ها دادی. خودت آمدی در اینستاگرام حضور بیش فعال بهم رساندی. بعدش هم کسی نمی‌توانست مصاحبه‌های بی شمارت را بشمارد؛ حالا تو مظلومی‌و رسانه‌ها حاشیه درست می‌کنند؟! خواهر جان تو ساکت باش؛ به خدا اگر کسی چیزی بگوید!

اما‌ این‌ها همه ماجرا نیست. اوضاع تلخ تر است و عمیق تر...

شکی نیست که اگر نامداری چادر به سر نداشت یقینا‌ این قدر برای جامعه مهم نمی‌شد. یعنی مردم او را بعنوان یک دختر چادری پذیرفته‌اند. و ‌این یعنی مردم از او انتظار چادری بودن دارند. مثال بزنیم. مادر خیلی از ماها چادری هستند. حالا تا به حال از مادر خودمان عکس عمومی به یاد داریم که بدون چادر باشد؟ نه. چون چادر توی خون مادرها جاری است و جلوی هیچ نگاه غریبه‌ای بدون چادر حاضر نمی‌شوند. حالا چه آن نگاه کوچه و خیابان باشد و چه لنز دوربین.

آزاده خانم اما اصلا ‌این طور نبوده و نیست. اگرچه جلوی دوربین چادر روی سر دارد اما خودش به دست خودش عکسهایی منتشر می‌کند که نه تنها بدون چادر است. که حجابش هم محل بحث است. آرایش‌های غلیظ با رنگ‌های تند. آستینی که تا آرنج برهنه است. و تحیر آور‌ این که ‌این عکس‌ها را خود نامداری منتشر می‌کند. یک دختر چادری که چادری بودن جزو اوصاف اصلی او در نظر مردم است با آرایشی غلیظ و حجابی ناقص و بدون چادر حتی...

تلویزیون مجری زن چادری کم ندارد. از مجریان اخبار مختلف تا شبکه‌های قرآن و استانی و... از هیچ کدام از ‌این‌ها اما عکس‌های بدون چادر منتشر نشده است. چون خودشان نخواسته‌اند. چون خودشان منتشر نکرده‌اند...!

کار به جایی می‌رسد که صدای هواداران خانم نامداری هم در می‌آید. کاربری به نام پریناز زیر عکس خانم می‌نویسد:‌ "این چادرت چی میگه آخه لاک که داری پاتم که جوراب نداره ول کن دیگه." کاربر دیگری به نام سارا کامنت می گذارد: "شما چرا چادر سر می کنید؟ ایناز دستاتون که همیشه بیرونه اون از پای بی جوراب. این از چادر روی شونه. خجالت نمی کشین؟"

و به همین سادگی جلوی دوربین و پشت دوربین آزاده خانم با هم متفاوت می‌شوند...

اوضاع بدتر می‌شود! نامداری در مصاحبه‌هایش می‌گوید چادر به او ارث رسیده. و همه خانواده اش چادری هستند. بلافاصله اما در صفحه شخصی خودش عکس‌هایی منتشر می‌کند که نه تنها خبری از چادر نیست، که درباره خانواده اش کلا حجابی در کار نیست. عکسهایی خانوادگی، بی حجاب یا کم حجاب، از خانواده‌ای که گفته شده همه چادری‌اند. دوباره یاد جمله خانم چادری می‌افتی: «چادر به من ارث رسیده. همه خانم‌های خانواده من چادری هستند. » عجب! کدام را باور کنیم؟ قسم حضرت عباس یا دم خروس؟!

و داستان ادامه دارد...

این که از یک بانوی چادری که از قضا الگو شده و روی دخترهای نوجوان و جوان مملکت تأثیر گزار است، توقع داشته باشیم با چادر درست برخورد کند، چادر را عین خواهرها و مادرهای ما، درست و تمام سر کند، و شأن حجاب فاطمه سلام الله علیها را رعایت کند توقع زیادی است؟

اینکه از او که در مصاحبه هایش از علاقه به اجرای برنامه های مذهبی سخن می گوید، توقع داشته باشیم عکس‌های بدون چادر، اداها و ژست‌های عجیب و غریب، لاک و آرایش‌های تند و غلیظ، و ساق دست برهنه خود را در شبکه‌های "اجتماعی" انتشار "عمومی" نکند زیاده خواهی است؟

اینکه از خانمِ جلوی دوربین چادری توقع داشته باشیم پشت دوربین هم چادر روی سرش داشته باشد توقع بیجایی است؟

اینکه از یک خانم مجری که مدام در مصاحبه‌هایش از صداقت و راستگویی حرف می‌زند توقع داشته باشیم که دروغ نگوید انتظار زیادی است؟

این حرف‌ها و‌ این رفتارها با هم تناقض ندارند واقعا؟ خانم نامداری! به نظر خودتان اسم‌این‌ها دروغ و نفاق نیست؟!

همه‌این‌ها به کنار. شخصیت خانم نامداری مثل بی‌شمار هنرمندان دیگری که جلوی دوربین و پشت دوربین شان زمین تا آسمان با هم فرق می کند، اساساً اهمیتی ندارد که روی آن بحثی کنیم، مهم چادری است که حالا دارد با آن بازی می‌شود. مهم شأنی است که از حجاب حضرت زهرا سلام الله علیها دارد زایل می‌شود. و مهم جوان‌هایی هستند که ‌این تناقض رفتاری پشت دوربین و چلوی دوربین برایشان عادی می‌شود. جوان و نوجوان این مملکت اگر تا دیروز با پدیده مرسوم و تلخی به نام بدحجابی روبرو بود، حالا با معضلی تلخ تر و خطرناک تر به نام بدحجابی با چادر روبرو می شود.

این‌ها مهم است. به خاطر خونهایی که برای حرمت چادر رفته. به خاطر وصیت نامه‌های‌این همه شهیدی که نوشتند خون سرخ شان را می‌دهند تا سیاهی چادر ناموس‌این مملکت شیعه حفظ شود. به خاطر شهادت علی خلیلی که به خاطر همین عفت و ناموس شیعه جان داد؛ همین چند ماه پیش...

چادری های واقعی نه بد حجابند، نه جلوی چشم نامحرم آرایش غلیظ می کند، نه عکسهای بدون چادرشان را منتشر می کنند، نه درباره خانواده بد حجابشان دروغ می گویند و نه خیلی چیزهای دیگری که این دختر جوان دارد و خواهران و مادرهای ما ندارند.

ختم کلام: خانم نامداری! چادر شما عطر یاس فاطمه سلام الله علیها نمی دهد، بوی نفاق می‌دهد...


پاسخ آزاده نامداری: به کسی انگِ نفاق و دورویی زدن، تهمتِ بی‌حیایی و بی‌دینی بستن، جرات می‌خواهد. متاسفم! من از این جرات‌ها ندارم. فقط می‌توانم درباره خودم حرف بزنم، فقط می‌توانم درباره خودم قضاوت کنم؛ چون خودم را (نعوذبالله) جای خدا نمی‌گذارم که دیگران را با عکسی و شرحی بهشتی و جهنمی کنم یا با برداشت خودخوانده‌ای حکم صادر کنم و روی سایت‌ها و رسانه‌ها قرار دهم. من اهل رجز خواندن نیستم (که اگر بودم و حدس می‌زدم به نتیجه‌ای می‌رسد، مثل خیلی‌های دیگر تهدید می‌کردم به شکایت قضایی برای آن همه ناسزا و شکستن حریم خصوصی).

می‌بینید؟ من حتی جوابیه نوشتن هم بلد نیستم (که اگر قصدش را داشتم، برای آن سایت می‌فرستادم)، فقط می‌خواهم بنویسم که من، آزاده نامداری‌ام؛ با همین مختصات و با همین سبک زندگی. شادم، پر انرژی‌ام و به اعتقاداتم با همه وجود ایمان دارم.

من، آزاده نامداری‌ام؛ چادری‌ام ولی هیچوقت نان چادر را نخورده‌ام، ادای اعتقاد درنیاورده‌ام. برعکس؛ اگر اهل نفاق بودم، هیچوقت زندگی‌ام را با دوستانم به اشتراک نمی‌گذاشتم. مثل خیلی‌ها پشت همان نقاب‌های ظاهرالصلاحی پنهان می‌شدم

من، آزاده نامداری‌ام؛ نمی‌فهمم تصویر یک مهمانی زنانه با پوشش اسلامی (ولی بدون چادر) چه ربطی به دین آدم‌ها دارد؟ نمی‌دانم هم‌غذایی با زوج جوان و یک کامنت ناشناس چه ارتباطی با یک سایت سیاسی پیدا می‌کند؟ نمی‌شناسم آدم‌هایی را که حرمت را و اعتقاد را تنها در ظاهر خلاصه می‌کنند؛ ریختن آبروی یک نفر (که می‌گویند از حرمت خانه خدا بالاتر است) و تهمت زدن به آدم‌ها برایشان اهمیتی ندارد، ولی چادر رنگی در کنار غار حرا، می‌شود بهانه حرمت‌شکنی.

من آزاده نامداری‌ام؛ چادر رنگی را دوست دارم و در خانه خدا هم همراهش دارم چون خدای من، مهربان‌تر از تنگ‌نظری آدم‌هاست و می‌دانم که زیباست و زیبایی را دوست‌تر دارد.

من، آزاده نامداری‌ام؛ مدت‌هاست به لطفِ دوستان و مهرِ مدیران، از تلویزیونی که -به قول شما- الگویش هستم، دورم. نه با خانواده و اعوان و انصارم در برنامه‌ای حاضر می‌شوم و نه آنتن تمام‌وقت زنده‌ای در اختیارم هست. مانده همین پیج محدود اینستاگرام. اگر می‌خواهید آن را از من بگیرید، اگر می‌خواهید چادر را از سرم بکشید، اگر برنامه‌ای برای محدودیت بیشترم ریخته‌اید، شما را به خدا قسم می‌دهم که «دین» را ملعبه بازی‌تان نکنید.

من آزاده نامداری‌‌ام و فقط دلم می خواهد به سردبیر و مسئول آن سایت بگویم: بله! چادر من عطر یاس فاطمه (سلام الله علیها) را نمی‌دهد (هیچوقت خودم را در آن حد و اندازه نمی‌دانم)، ولی کجای مطلب شما، بوی رفتار علوی و حسینی داشت؟ در کدام رفتار ائمه ما اثری از تجسس و حرمت‌شکنی دیده‌اید که چنین می‌کنید؟ آقای سردبیر، کلیک‌هایتان نوش جان! عزاداریِ «محرمِ» نیامده‌تان قبول.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مادر

      آزاده جان خدابدادت برسد! فتنه فرزادخان شروع شده!
      برایت از خدا استقامت و پیروزی آرزومندیم! خدا با توست کم نیار و قوی باش! طوفان فتنه های فرزاد خودش را خواهد برد! انشالا...

      پاسخ ها

      • سعیده

        به نظرم شما هم دست كمي از اين سردبير كه با تهمت و افترا و نشستن به جاي خدا قصد تخريب خانم نامداري رو داشته كه البته به خواست خدا جواب عكس داده نداريد كه اينقدر راحت به انسان باشخصيتي مثل فرزاد حسني تهمت ميزنيد.

    • حمید

      من یک نظامی و صاحب یک دختر و یک پسر هستم شخصا از ابرو برداشتن آقای حسنی بسیار متنفرم خلاف موازین نظام و انقلاب جهانی ماست و سبکی بیش از حد یک مرد است. اقای حسنی مادر چادری داره خودش ابرو برمیداره. اعلام طلاق از طرف زن یا مرد گناه نیست از مرد ابرو برداشته بعید نیست دختری بپسنده که با چادر آرایش میکنه. من به عنوان یک فرد کوچک نظامی خواهش میکنم مدیر محترم سایت خوب برترینها راجع به ایندو مطلب ننویسید و مطلب علمی بنویسید دعای خیری براتون باشه .امیدوارم نظر منو منتشر کنی. متشکرم

    • بدون نام

      تقصیر خودمونه وقتی به یه الف بچه انقد بها میدیم که همرو میزاره سرکار
      وقتی انقد بزرگش می کنیم الان باید چوبشم بخوریم
      تلویزیون و رسانه ها و فضاهای مجازی پر شده از ادا بازیای یه سری مثلا هنرمند

    • زهره

      من هرگز طرفدار اجرای آزاده نامداری نبودم ولی به عنوان یکی از دختران همین سرزمین واقعا از متنی که علیه ایشون نوشته شده عصبانی شدم.
      این آفا کاملا خودشو نشونده جای خدا و داره قضاوت می کنه، راجع به جمله به جمله ی این متن میشه حرف زد. یک نمونه اینکه کی گفته حتما بعد از طلاق زن وظیفه داره افسرده بشه! و خانه نشین؟ پوشش افراد و اعتقاداتشون یک مسئله ی کاملا شخصیه. موضع گیری سیاسی یک فرد کاملا شخصیه.اگر هم می فرمایید مشکل اینه که ظاهر هنرمندان با بیرونشون اختلاف داره من فکر می کنم مشکل صدا و سیماست ظاهر مردم عادی ما با چیزی که در صدا و سیما نشون داده میشه تفاوت داره این رو بپذیرید.این مشکل صدا و سیماست که اجازه نمیده چهره واقعی مردم دیده بشه.

      پاسخ ها

      • مشتاق

        کاملا موافقم. نه دریاره همش.پوشش اکثر کارمندای دولت با اون چیزی که توی محیط کار هستند نه تنها همخوانی ندارد بلکه کاملا برعکسه. ادم حیران میشود ازین همه تفاوت

      • آراد

        من با تمام نظراتتون موافقم دقیقا می خواستم همین جملات را بنویسم

      • بدون نام

        من هم دوست دارم با چادر رنگی برم خیابون به خصوص روزهای گرم تابستان ؛ چادر مشکی خیلی اذیتم می کنه...

    • الهام

      این وسط چکار علیخانی دارید نبش قبر میکنید اون برای کارش محرومیت کشید

    • همنوع

      ازاده خانم همه انسانها در زندگی به نوعی درمعرض امتحانات سخت و آسان می باشند.حس من این است که که در ایام آزمونها هستید، صبور باش، توکلتان به خدا باشد و ایمان قوی دار.این ایام نیز انشالله بگذرد.

    • بدون نام

      با سلام
      من و شاید خیلی های دیگر شاید هیچ کدام از عکس های خانم نامداری را ندیده باشیم
      و اینگونه توضیح که در مورد عکس ها توسط این سایت منتقل شده فقط غیبت محسوب میشود
      ما خانم نامداری را در تلویزیون دیده ایم با چادر پس زندگی خصوصی اشخاص ربطی به ما ندارد که اینگونه به شرح آن پرداخته اید.اعلام طلاق هم از سمت خانم نامداری به خاطر خیلی از مسایل میتواند باشد که آن هم به ما ربطی ندارد...خانواده آقای حسنی با عروس شان در برنامه حاضر شوند که ما مثلا خانواده ی خوبی هستیم و خانم نامداری بد است. نویسنده ی این مطلب ایجاد تهمت و غیبت و افترا در جامعه شده که باید عذر خواهی کند.پوشش چادر رنگی هم اگر بد است پس چرا تولید کنندگان تولید میکنند و در نمایشگاه های حجاب عرضه میشود.آبرو ریختن و تهمت و غیبت از پوشیدن چادر رنگی بدتر است و گناه نا بخشودنی

    • samane

      چادر رنگی چه اشکالی داره؟ تا اون جا که ما می دونیم قدیم ها هم چادر رنگی برای بیرون رفتن می پوشیدند...
      اما خانم نامداری هم خوب تیکه ای به بعضی ها انداخته ... آنتن تمام وقت و همه فک و فامیل ... بعضی ها واقعا ... ، فکرکرده حالا واسه ملت چقدر مهمه که بدونن فک و فامیلش کی اند و چند سال خارج بودن و ... ما برنامه اون روز ویتامین 3 رو اتفاقی دیدیم و کلی خندیدیم به...

    • بدون نام

      نويسنده محترم با انتشار اين مطالب به شما كاسه داغ تر از اش چي ميرسه ؟ به زندگي خصوصي مردم چي كار داري ؟ خانم نامداري يك انسان بالغ و با فهم و شعوره كه خودش ميتونه در مورد پوشش و حجابش تصميم گيري كنه ، شما هم لطف كن براي خودت تصميم بگير

    • man

      وایییییی
      چه گناه نابخشودنی کرده
      چادر رنگی
      وایییییییییی

    • فریبا

      کی گفته که چادر باید مشکی باشه ؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا همینو بگو

      • بدون نام

        اصلا یه عالمه حدیث داریم که توش به پوشش روشن و ترجیحا سفید تاکید شده.

    • مهديه

      آزاده جان آنها ادا در مي آورند، من عاشقت هستم چون تحت هر شرايطي زير اصول خودت نزدي.
      متشكرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من اصلا طرفدار خانم نامداری یا هیچ کس دیگه ای نیستم ولی با این جملاتی که خوندم واقعا ناراحت شدم با این تهمتها و تجسسها واقعا ذات خودشون را نشون میدن

    • فریبا

      نویسنده از اون آدم هایی است که برای منافع خودش همه چیز را زیر پا میگذارد آزاده برای همه محترم است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب از دوستای فرزاد حسنی بوده خواسته خود شیرینی کنه

    • بدون نام

      کلا مردم افراط تفریطی هستیم.اقای نویسنده اگه خیلی مسلمانی کلاه خودتو سفت بچسب باد نبردش.خوب یا بد انگاشتن مردم کار خداس

    • یولا

      ازاده جون دوستت داریم ادامه بده

    • essi

      من هيچوقت از ايشان(نامداري) خوشم نميامد.اين نظر شخص بنده است.اما جملات خبرگزاري كاملا هدفمند عوامفريبانه،مغرضانه و سوء استفاده از دين ميباشد.متاسفانه در ايران زنگي شخصي و حريم خصوصي هيچ معني ندارد.متاسفم كه در مملكتم براي كوبيدن كسي از هر روشي حتي دين و مذهب بهره مبرند.

      پاسخ ها

      • irani

        کاملا با نظر شما موافقم.

    • بدون نام

      ترا به خدا دست بردارید ما ملت که ادعای مسلمونیمون گوش فلک را کر کرده کی می خواهیم مسلمان واقعی باشیم و بیشتر از این جوانها را از دین زده نکنیم یه خورده فکر جواب دادن به خدا باشید خدایا صاحبمان را برسان امین

    • رضا

      قبل وبعد ازدواجشونم هيچي نبودن فقط اين تلوزيون ماست كه هركيو ميخا ميبره عرش واگه نخادش نابودش ميكنه.

    • بهاره

      توروبه قرآن دست برداریم ازتزویر وریاکاری وبه مردم ایرادگرفتن...
      آقایی که این متن تاسف بارونوشتی مگه توکی هستی؟فک کردی کجاوایسادی که درمورداعتقادات یه مومن وزندگی خصوصیش وظاهرش ایرادمیگیری؟

      خانم نامداری صبورباش واهمیت نده
      به خداواگذارشون کن
      شادباشی وخرم آزاده جان

    • بدون نام

      به نظر من تمام حرفاي اين خبرنگار درسته من هم هميشه برام سوال بود كه چه نوع پوشش ضد ونقيصيه كه اين خانم داره ما مجريهاي چادري كم تو تلوزيون نداريم اما هيچكس مثل اين خانم ادا اطفار ندارن كلا اين خانم همش توژسته

      پاسخ ها

      • ا.ش

        با عرض معذرت احیانا صدا و سیما به شما نگاه نمی کنه یا مردم بهتون نگاه نمی کنند که احیانا فزولی تو کار مردم جزو سفارشات اسلام می دونید ، همین کارها رو میکنید که جوان ها از اسلام زده شدند ،به خدا که کفار با خوب کارهایی مارو سرگرم کرده کجای دیدن اسلام سفاش به چادر شده به اینکه گفته زنان خوشونو در برابر مردان بپوشونند آقای نویسنده تجسس تو زندگی خودتو خوشت میاد ؟؟؟؟؟؟؟ چرا پس نگفتی تو اسلام آبرو ریختن حرام است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟واقعا که به قول دوستان خدا صاحب مملکت برسونه تا از مثلا دلسوزهای انحرافی نجات پیدا کنیم

      • ٍٍEbrahim.F

        "فزولي" داراي معادل فارسي "فضولي" هستش!
        حداقل سعي كنيم فارسي را پاس بداريم!

      • دین

        آقای ابراهیم اف ملا لغتی نباش و به اصل بپرداز

    • بدون نام

      در میخانه ببستند خدایا مپسند
      که در خانه تزویر وریا بگشایند

      خدایا امل ها و متحجرین را یا شفا بده یا از روی زمین بردار که ما بتوانبم یک نفسی بکشیم

      پاسخ ها

      • یوزر

        خخخخخخخخخ ...
        الهی آمین

    • شادي

      متاسفم براي نويسنده اعتراض به خانم آزاده نامداري، تا كي ميخوايم وارد حريم خصوصي ديگران بشيم؟ صرف به دليل اينكه كسي مشهوره ما بايد در مورد مسائل خصوصي و اعتقادات اون آدم تجسس كنيم و نظر بديم؟ اخه كي ميخوايم آدم بشيم؟ من خودم چادري هستم فكر نمي كنم پوشيدن چادر رنگي اشكالي داشته باشه. چرا فكر مي كنيم رنگ قهوه اي يا بنفش يا رنگهاي ديگه مشكلي داره ؟ چرا فكر مي كنيد يه خانم چادري حق نداره از رنگها استفاده كنه ؟
      نويسنده محترم بهتره تجديدنظري در عقايد خود داشته باشيد و بيش از اين خود را در ديد مردم سكه يك پول نكنيد.
      خانم نامداري من از طرفداران شما نيستم اما براي عقايد شما و براي حريم خصوصي شما ارزش قائلم و ايمان دارم قضاوت در مورد انسانها تنها و تنها شايسته خداوند بلند مرتبه است.
      با تشكر و آرزوي موفقيت روز افزون تمام مردم خوب و مهربان ايران

    • کريمي

      من يک چادري هستم.ولي مجري تلويزيون نيستم.
      يک آدمي که 70 ميليون نفر بشناسنش نيستم.
      پس رفتار من روي ديگه حداکثر 2 نفر تاثير مي گزارد.
      ولي خانم نامداري وقتي به عنوان يک خانم چادري وارد تلويزيون شدند،مشهور شدند، معروف شدند، ديگه نمي تونند هرکاري که خواستند انجام بدند.
      من کاري به کارشخصي تو خونشون ندارم، منظورم صفحات اجتماعي هستش.
      بايد رعايت کنند وگرنه مسولند.همين دنيا هم اون دنيا.

      پاسخ ها

      • دین

        خانم کریمی چادر یک پوشش و حجاب شخصی است نه برای تاثیر گذاری بر دیگران

    • reza

      گذشته از نادرستي و يا درستي موارد ..اصلا ايا گفتن اين سخنان دردي از مردم دوا ميكند...
      اقا به ماچه درزندگي ديگران دخالت ميكنيم .ولاتجسسو پس چي شد .خداوند جنبه بدهد

    • lمهدیه

      کار شما رو بهش میگن تجسس
      و تجسس در اسلام حرامه
      حدیث داریم که می فرماید: تو خود به حساب خویش برس که دیگران حسابرسی غیر از تو دارند
      نامداری دوست دارم

    • فریبا

      خدایا توانم ده تا اونقدر عاقل بشم که به خودم اجازه ندم در مورد چیزهایی که نمی دونم قضاوت کنم خدا توانم ده که تا فقط در مورد خودم قضاوت کنم . خدایا توانم ده که در کار دیگران تجسس نکنم . وقتی به این موضوع فکر می کنم که تو اونقدر بزرگی که ابروی بدترین آفریده خودت را حفظ میکنی از اینکه من انسانم تازه ادعا مسلمانی پاکی و نجابت می کنم ولی حرمت کسی برام مهم نیست شرم می کنم . خدایا کمک کن تا هیچوقت از انسان بودن خودم شرم نکنم .

    • درسا

      اینجا ایران است. قرار هم نیست که سوریه یا ترکیه بشود و ... بشود که آش شله قلم کار هستند. اینجا صدا و سیماست. یک رسانه درجه یک که ظاهرا هر کسی را راه نمی دهد. هرسخنی و هر ایده ای در آن, جا ندارد مثل اکثر کشورها که صدا و سیمایشان در خدمت اهداف خودشان است. اینجا فیس بوک است و بعید می دانم کسی مثل آزاده نامداری بدون اطلاعات و بدون شناخت وارد آن شود. ولی با همه این اوصاف متأسفم که هنوز بحث چادری و مانتویی و بحث چپی و راستی در کشور جمع نمی شود. متأسفم که بدون مطالعه و بدون آگاهی کسی را الگو می کنیم و یا کسی را از الگو می اندازیم. به سیره معصومین از موضوع پوشش آنها و حدود حجاب در قرآن و احادیث و مراتب امر به معروف و نهی از منکر گرفته تا اینکه پیامبر و امامان را الهه مقدسی بدانیم که غیرقابل دسترسی هستند. کلا هیچ مطالعه ای نداریم. فقط خواهش می کنم به این نکته توجه کنید که : اسلام به ذات خود ندارد عیبی . هر عیب که هست از مسلمانی ماست.

    • Maryam

      واييييي أمان از مردم ،بابا انقدر به زندگيه شخصيه كسي وارد نشيد انقدر دم از دين ميزنيد ،لا تجسسوا،هميشه بعد از جدايي دو نفر هر چي ميخوان به خانوما نسبت ميدن ،بابا بريد خودتون رو درست كنيد،آزاده نامداري هر چه باشه ظاهر و باطن همينه نه مثل بعضيا تو خفا كاري بكنه تهمت نزنيد ،نجابت أفراد رو زير سؤال نبريد لطفا

    • سارا

      فرزاد حسنی خیلی با سیاسته ساکت نشسته ترکش هاش حالا شروع شده

    • م س

      آقایون و خانمها!
      ما که ۱۴ تا معصوم داریم که یکی از یکی بهتراند باید این آدماهای داخل جعبه جادو برای ما بشن الگو؟!
      بعد با هم بحث و دعوا کنیم که چرا این چادرش رنگیه،چرا خانوم جوراب نداره،یا به گفته اون عزیز که چرا آقا ابرو بر میداره و از این حرفهای صد من ی غاز.
      فقط این مهم ک هر کی رو تو گور خودش میخوابونن و از همه مهمتر این کشور در دنیا بعنوان یک کشور کامل اسلامی و شیعی و قطب جهان اسلام شناخته میشه و شده و ما کاری نکنیم که مایه ای سر افکندگی خودمون و کشورمون بشیم.
      در پناه حق
      موفق باشید

    • فاطمه

      واقعا نمی دونم مردم چرا انقدر سرشون تو کار همدیگس؟ یعنی واقعا موضوعی در مورد خودشون محل توجه نیست که کاملا به دیگران می پردازن؟

      هر کی کار خودشو انجام بده، در حدی که به دیگران آسیبی (از هر جهت وارد نیاره) خیلی بهتره ..

    • zzzzzzzzzz

      آخه چادری که ساخت ژاپن وچین باشه واقعا شهیدابرای این چادرهارفتن نه اونابرای دین وحفظ ناموسشون رفتن دمشون گرم
      ناموسی که الان داره بی گناه وتقصیراسیدروش میپاشن
      همین ناموس..........

    • معترض

      از حرفای نویسنده کاملامشخصه که از رو غرض این حرفا رو زده و هدفمنده..باید از خدابترسی.اونی که باید حواسش به خودش باشه تونویسنده ای نه نامداری.متاسفم.

    • بدون نام

      حرفهای خال زنک یکمشت چشم چران حریص
      داعشی های کم رنگ

    • mahnaz

      به نظر من آقای حسنی لیاقت خانم نامداری رو نداشتن و ادم چقدر باید حقیر باشد که بخواد یکی دیگه را خراب کند. ازاده جان دوستت داریم.

    • مرجان

      خیلی بده که وقتی یک خانم بدنبال حق واقعی و قانونی خودش بوده و هست حالا بخوایم با چیزهای بی ربط و بی ارزش زیر سوالش ببریم.
      من به نوبه خودم برای ایشون آرزوی موفقیت دارم.

    • بدون نام

      كاملا مشخصه كه متن بالا غرض ورزي بيش نيست واقعا برايشان متاسفم واقعا بايد در قيامت جواب خدا را بدهند كه انقدر حرمت شكني كردند و تهمت زدند

    • بدون نام

      سلام
      خدا قوت
      این دانشجوی گرامی جوابی نیز در جواب خانم آزاده نامداری بیان کرده اند لطفا آن را هم اضافه کنید.

      یاعلی

    • اعظم

      من نمیخوام از آزاده نامداری دفاع کنم چون اصلا نسبت بهش اطلاعی ندارم و برام مهمم نیست. ولی اولا من یه خانم چادری هستم اما جایی ندیدم چادر رنگی کراهت یا حرمت داشته باشه. ثانیا اینکه در مورد طلاقش با همه حرف زده باشه کار بدی کرده؟ ما خانمها معمولا اینطوری هستم. غم تو دلمون نمیمونه. باید خودمون را خالی کنیم.
      عکسهای شخصی و خانوادگی که حجاب ندارن. شما سردبیر محترم وقتی با زنت میخوای عکس شخصی بندازی خانمت حجاب میگیره؟ به نظر من اشتباه هنرمندان و خانم نامداری این بوده که عکس شخصی را به اشتراک میذاره که درستش نیست.

    • بدون نام

      بدبختي ما گناه بيگانه نبود...
      ملت دارن به افزايش علم وسلول بنيادي و طول عمر و ... مي انديشند و درگيرن ما سر چادر خانم نامداري!!!!

    • ترمه

      متاسفم برای نویسنده این مطلب چون فکر کرده اعوذ بالله خداست که برای ازاده حکم تعیین میکند در ضمن لباس روشن یا چادر رنگی تو مکه هیچ اشکالی نداره اما ازاده خوب جوابت داده حالت گرفته شد

    • بدون نام

      آقا فرزاد خيلي كارت درسته، ، ، خيلي مردي!!!!!

    • عبدلی

      من دوست دارم این نویسنده محترم که به چادر رنگی گیر داده یک سند بیاره که در اسلام از زمان حضرت فاطمه (س) چادر سیاه بوده است. اصلا سند بیاره که چادر چیزی است که اسلام ترویج داده نه یک مد لباس در آن عصر. خداوند در قرآن فقط به چارقد اشاره کرده است و هیچ جایی گفته نشده است که این چارقد به روشی باشد که حتی موها هم پیدا نباشد، بلکه فقط بر سر باشد به گونه ای که زنان مسلمان از زنان دیگر تشخیص داده شوند، مثل لباس کردی با لباس بلوچی که کسی با دیدن آنها متوجه می شود این لباس کردی است و این هم بلوچی.

      پاسخ ها

      • شیرین بانو

        جناب عبدلی
        بنده هم با نظرات نویسنده کاملا مشخص است از روی غرض ورزی فراوان نوشته شده مخالفم.
        اما لازم دانستم به شما بگویم که بله ما در قرآن الفاظی برای حجاب داریم که توصیف آن همین چادر میشود.
        نه آنطور که شما گفته اید چارقد! آنهم چارقدی که مو را نپوشاند!!
        اصلا سرکردن آن چه مفهومی دارد اگر مو را نپوشاند؟!!!
        یک نکته دیگر اینکه یهودیان هم حجاب دارند و زنانشان به قول شما چارقد سر می کنند! پس در این صورت حجاب سر کردن فرقی میان مسلمان و یهودی نمی گذارد!!
        حجاب در اسلام فلسفه دارد (نه یک عمل بیهوده و صرفا یک نشانه!) اصلا هر حکم اسلام فلسفه دارد! نه فقط حجاب!
        فلسفه حجاب هم پوشانندگی آن است و حفظ زن از تیر رس دید مردان نامحرم و هوسباز!
        بهتر است نظرات شخصی خود را به اسلام نسبت ندهید!

    • مهديه

      تاجايي كه من ميدونم فقط درقرآن گفته شده زنان حجاب داشته باشند نگفته چادرضخيم وسياه رنگ به سركنند ونگفته رنگي نپوشند.آزاده جان هركس به خودش اجازه داده ازتووحجاب توايرادبگيره وديانت وتقواي تووخانواده ي محترمت روزيرسوأل ببره به خداواگذاركن!به چشم خودم ديدم انسانهايي بااين منش ورفتارخيلي زودترازاونيكه بشه فكرشوكردبه مصيبت گرفتارميشن

    • زهرا

      سلام
      وا!! مگه چادر باید حتما سیاه باشه؟
      من تحسینت میکنم خانم نامداری. فکر نمیکردم اینقدر آدم با حالی باشی :)
      خودمم چادری ام خیلی دلم میخواد اسلام رو از این رنگ مشکی خلاص کنم. سیاه تو دین ما مکروه هستش. نمیدونم از کی باب شده حجاب باید حتما مشکی باشه!!!
      ما چادری ها مگه گناه کردیم! خب ما هم لاک زدن دوست داریم زیبا بودن رو...ما هم دختریم خب! اسلام نگفته لاک زدن گناهه!! اسلام گفته خوش اخلاقی گناهه؟
      البته انتشار عکس کم حجاب رو منم موافقم که مشکل داره!
      اگه کسی پرچم دار عرف کردن چادر رنگی بشه من اولین حامیش خواهم بود :))

    • بدون نام

      متن مزخرفی بود. اصلا با این متن موافق نیستم

    • مبین

      عزیزان غیبت نکنیم زندگی هرکی به خودش ربط داره****

    • آسمانه

      من اصلا طرفدار اجرای نامداری نبودم نیستم و نخواهم بود ولی انصافا حقش نیست اینهمه دروغو تهمت
      نویسنده طوری دست بقلم شده که انگار باهاش خصومت شخصی داره....

    • رنجدیده

      شما رو به خدا یکی بگه چرا بعد طلاق باید گوشه گیر بشه و افسرده وبخیه خونش صداش در نیاد آخه این چه تفکر مزخرفیه که به یه قشر مظلوم تلقین می کنید

    • فاطمه

      خودمو مسئول دونستم که از خانوم ازاده نامداری دفاع کنم.الگ/ی من در بعضی از کارام همیت خانوم موفق بوده..بیشتر.نه همه ی دست اندر کاران تلویزیون ما مثل بازیگران و.. بی حجاب و بدحجابن همین خانوم ازاده نامداری ما تو تلویزیون محجبه هستن متاسفم برای همه افرادی که در باره ایشون قضاوت بد میکنند ....و متاسفم برای این سردبیر.....سلامت باشی ازاده جان

    • M

      از نظر من زندگی شخصی هرکسی به خودش مربوطه موافق یا مخالف نظر هیچکس هم نیستم فقط این مطلب نشون میده که مردم ما تاچه اندازه مشکل دارن و دقیقا دلیل پیشرفت بقیه جوامع با ما تفاوت در رفتار و افکار می باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج