۱۴۷۳۷۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

روحانی: تامين رفاه مردم مصداق معروف است

حجت الاسلام روحاني گفت: حفظ آبرو و شان يك انسان با دستگيري از وي و اشتغالزايي و تامين رفاه وي از مصاديق "معروف" است بنابراين معروف فقط نماز اول وقت نيست .

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام حسن روحاني عصر چهارشنبه در جمع فعالان اقتصادي استان زنجان در محل اتاق بازرگاني زنجان با تبيين فعاليت هاي صورت گرفته در بخش اقتصاد، اظهار كرد: نخستين حركت دولت در مسير ايجاد آرامش اقتصادي كنترل تورم لجام گسيخته بود كه طبق وعده هاي داده شده عملي شد.

وي با بيان اينكه نرخ تورم سالانه كشور در يك سال منتهي به شهريور امسال ۲۰ درصد بوده است افزود: نرخ تورم ماهانه نيز هفت دهم درصد است و و تا پايان سال نيز كاهش خواهد يافت به گونه اي كه در سال ۹۵ اين نرخ تك رقمي مي شود.

رييس جمهور با اشاره به اينكه قابل پيش بيني بودن شرايط امكان تصميم گيري و سرمايه گذاري را فراهم مي كند ابراز كرد: تلاش دولت در اين مدت قابل پيش بيني كردن شرايط سرمايه گذاري بوده است.

حجت الاسلام روحاني تصريح كرد: همان طور كه به مردم وعده داده بوديم هيچ اقدامي را بدون مشورت با صاحبنظران حوزه انجام نداده ايم.

وي يادآور شد: از شرايط ركودعبور كرده ايم و در مسير رونق هستيم حال بايد براي ترسيم افق آينده كشور با هم افزايي دولت و كارآفرينان در مسير مشترك حركت كنيم.

رييس جمهور متذكر شد: مشكلاتي وجود دارد كه بايد از آن عبور كنيم به ويژه در سياست خارجه كه سياست دولت حل مشكلات از طريق مذاكره و توسعه روابط اقتصادي و سياسي با همسايگان است.

حجت الاسلام روحاني با قابل قبول دانستن صادرات و واردات كشور در نيمه نخست سال تاكيد كرد: دولت و بخش خصوصي بايد براي توسعه هماهنگ حركت كنند و افق كشور بايد به دست بخش خصوصي ترسيم و دولت حامي و بسترساز فعاليت هاي اين بخش در مسير توسعه باشد.

وي با بيان اينكه دولت همراه با مردم براي ايجاد آرامش در سياست،اقتصاد و اجتماع تلاش مي كند ابراز كرد: بايد آستانه تحملمان را براي پيشبرد امور بالا ببريم.

رييس جمهور با تاكيد بر لزوم توجه به استعدادهاي ويژه هر استاني گفت: بايد اين استعدادها و ظرفيت ها شناخته شود و متناسب با شرايط روز، تكنولوژي و نياز جامعه به روز شود براي مثال ظرفيت صنايع دستي زنجان مي تواند از شكل سنتي به شكل صنعتي تبديل شود.

حجت الاسلام روحاني با اشاره به ظرفيت هاي استان زنجان خاطر نشان كرد: سرمايه گذاري در صنعت الكترونيک و آي تي، توسعه كشاورزي با استفاده از شيوه هاي آبياري نوين، باز كردن گره هاي بخش گردشگري و توسعه دانشگاهي در برخي رشته ها براي توسعه استان زنجان عملياتي خواهد شد.

وي از سه برابر شدن آمار گردشگران خارجي به ويژه كشورهاي اروپايي در ايران سخن به ميان آورد و افزود: بايد گره هاي بخش گردشگري با ورود بخش خصوصي گشوده شود و هتلداري كه يك فن و صنعت محسوب مي شود به صورت علمي تقويت شود.

رييس جمهوري وعده داد: ۲۵ هزار هكتار از اراضي كشاورزي زنجان امسال و سال بعد تحت پوشش آبياري نوين قرار گيرد و بارفع مشكل سرمايه در گردش ظرفيت شهرك صنعتي فعال شود.

وي در خصوص وضعيت تسهيلات بانكي نيز گفت: در نيمه نخست امسال ميزان تسهيلات پرداختي ۵ .۴۰ درصد بيش مدت مشابه پارسال بود؛ البته در لايحه خروج از ركود كه به مجلس تقديم شده نيز يكي از موارد مورد توجه موضوع تسهيلات است.

رييس جمهور در بخش هايي از سخنان خود به فلسفه قيام امام حسين(ع) پرداخت و افزود: اولين درس مكتب عاشورا ايثار و از خودگذشتگي براي نجات ديگران بود كه مي توان آن را در همه عرصه هاي زندگي به كار بست.

حجت الاسلام روحاني گفت: حفظ آبرو و شان يك انسان با دستگيري از وي و اشتغالزايي و تامين رفاه وي از مصاديق "معروف" است بنابراين معروف فقط نماز اول وقت نيست .

وي صاحبان سرمايه را به ايثار و گذشت به نفع جامعه دعوت كرد و افزود: انتظار ما از كارآفرينان محب اهل بيت (ع) وطن دوستي و انسان دوستي است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج