۱۴۷۴۳۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مسى و رونالدو، نبردى فرازمينی

مسى و رونالدو با رقابت هيجان انگيز خود به فوتبال وجهه اى ديگر بخشيده اند، ‌نبرد بر سر ركورد گل زده در ليگ قهرمانان جديدترين دوئل بين اين دو ابر ستاره جهان فوتبال است.

طرفداری: ليونل مسى و كريستيانو رونالدو نبرد جديدى را در دنياى فوتبال شروع كرده اند و در آستانه جاودانه شدن در تاريخ فوتبال قرار گرفته اند. از مدت ها پيش پرسش در خصوص اينكه اين دو ابر ستاره جهان فوتبال "آيا" ركورد ۷۱ گل زده در ليگ قهرمانان اروپا را پشت سر مى گذارند به "چه زمانى" تغيير يافته است. ركوردى كه رائول گونزالس اسپانيايى در لباس تيم هاى رئال مادريد و شالكه ۰۴ از خود بر جاى گذاشته است.

در حال حاضر هر دو بازيكن به ركورد ۶۹ گل زده در ليگ قهرمانان دست يافته اند، ليونل مسى با گل زنى در ديدار مقابل آژاكس آمستردام شصت و نهمين گل خود را به ثمر رسانده و كريس رونالدو با گل زنى در ديدار مقابل ليورپول هنوز از اين فرصت بهره منده است كه از رقيب آرژانتينى خود پيشى گيرد، به هر حال يكى از اين دو ابر ستاره سرانجام به عنوان برترين گل زن ليگ قهرمانان اروپا انتخاب خواهد شد.

مسى و رونالدو، نبردى فرازمينی

در فوتبال رقابتى سنتى بين باشگاه هايى نظير رئال مادريد و بارسلونا وجود دارد،‌ اما دوئل تك به تك از اين نوع در فوتبال تا كنون وجود نداشته است. جهان ورزش رقابتى سنگين بين محمد على كلي و جو فريزر در بوكس، بين جان مك انور و بيورن برگ در تنيس و بين آيرتون سنا و آلن پروست در فرمول يك را تجربه كرده، اما در فوتبال چنين رقابت تك به تكى كاملا بى سابقه بوده است كه در آن ليونل مسى و كريستيانو رونالدو همواره نسبت به توانايى، درخشش، سطح كيفيت، تاثيرگذارى يكديگر و اين بار با تعداد گل هاى به ثمر رسانده سنجيده مى شوند.

مايكل لادروپ ستاره دانماركى فوتبال كه خود حضور در هر دو تيم رئال مادريد و بارسلونا را تجربه كرده، معتقد است كه:"مسى و رونالدو به هم نياز دارند. اگر يكى از آنها در ديدارى هت تريك نمايد، ديگرى سعى مى كند بلافاصله از او سبقت گيرد."اما ليونل مسى درگفتگويىدر سال ۲۰۱۲ چنين تئوريى را رد كرده وگفته:"روحيه من به گونه اى كه مى خواهم هر سال بيشتر از سال قبل به قهرمانى ها و عناوين گوناگون برسم، اگر او (رونالدو) هم نبود، من بازهم چنين روحيه اى داشتم." اما چنين چيزى صحت دارد؟ به هر حال هر مسى و رونالدو آمار بسيار عجيبى در امرگل زنى در ليگ قهرمانان از خود بر جاى گذاشته اند، البته اين رقابت بيشتر از هنگامى كه رونالدو از منچستريونايتد به رئال مادريد پيوسته است، به وجود آمده است.

از آن زمان كريس رونالدو در ۵۳ ديدار از ليگ قهرمانان، موفق به ثمر رساندن ۵۳ گل براى مادريدى ها شده و در دوره زمانى مشابه ليونل مسى ۵۱ گل در ۵۵ ديدار براى كاتالان ها در اين رقابت ها به ثمر رسانده است. تا قبل از پيوستن رونالدو به لاليگا، ليونل مسى در ۳۳ بازى از ليگ قهرمانان ۱۷ گل به ثمر رسانده بود و رونالدو نيز در ۵۲ بازى از اين رقابت ها در لباس شياطين سرخ تنها ۱۵ گل به ثمر رسانده بود.

با ابن وجود هنگامى كه كريس رونالدو به رئال مادريد پيوست، او به ستاره اى در دنياى فوتبال تبديل شده بود،‌چون توانسته بود در سال ۲۰۰۸ عنوان برترين بازيكن سال فوتبال جهان را به خود اختصاص دهد و در فينال ليگ قهرمانان همان سال و در بازى برابر چلسى نيز موفق به گل زنى شود. رقابت هميشه فشرده بين اين دو بازيكن نيز دقيقا از همان زمان آغاز شده است.

در فينال ليگ قهرمانان سال ۲۰۰۹، ليونل مسى توانست در بازى مقابل منچستريونايند گل دوم تيمش در پيروزى ۲:۰ را به ثمر رساند و براى اولين مرتبه موفق به كسب چهار توپ طلاى خود شد. رونالدو نيز در آن زمان به مبلغ نجومى ۹۴ ميليون يورو از منچستريونايتد به رئال مادريد پيوسته بود.

در سه فصل اول حضور خود در اسپانيا، كريس رونالدو به ترتيب موفق به ثمر رساندن ۳۳، ۵۳ و ۶۰ گل شد و ليونل مسى نيز در همين سه فصل به ترتيب ۴۷، ۵۳ و ۷۳ گل به ثمر رساند. در فصل گذشته اما ليونل مسى دچار مصدوميت شد و نتوانست درخشش لازم را داشته باشد و در ۴۶ بازى موفق به ثمر رساندن ۴۱ گل شد، آمارى كه براى بيشتر بازيكنان فوتبال بيشتر شبيه به رويا است، اما رونالدو در فصل گذشته در ۴۷ ديدار ۵۱ گل به ثمر رساند و علاوه بر فتح ليگ قهرمانان و گل زنى در آن ديدار، توانست دومين توپ طلاى دوران فوتبال خود را نيزدريافت نمايد. اين دو ابر ستاره همچنين هر يك، دو مرتبه در فينال ليگ قهرمانان اروپا هم موفق به گل زنى شده اند.

البته كريس رونالدو در رقابت هاى فصل گذشته ليگ قهرمانان همچنين توانست ركورد گل زنى در يك فصل از اين رقابت ها را با به ثمر رساندن ۱۷ گل از آن خود نمايد، ركود گل زنى در اين زمينه با ۱۴ گل در فصل ۲۰۱۱/۱۲ به نام ليونل مسى به ثبت رسيده بود.

اعداد و آمار فوق العاده اى در خصوص اين دو ابر ستاره دنياى فوتبال وجود دارند، اما استيل و نحوه بازى آنها كاملا متفاوت است. ليونل مسى بيشتر بر اساس تكنيك بالاى خود در دريبلينگ، هدايت توپ و دقت خود در ضربات نهايى اقتدار خود را نشان مى دهد در حالى كه رونالدو با تكيه بر قدرت بالاى فيزيكى و سرعت، برترى خود را به حريفان ديكته مى نمايد. البته حضور آنها در خارج از زمين فوتبال نيز كاملا متفاوت است. رونالدو مايل است هميشه در مركز توجهات قرار داشته باشد اما مسى بر خلاف او مايل به حضور دائم در رسانه ها و جلب توجه افكار عمومى نيست. بى ترديد فوتبال دوستان تا كنون شاهد چنين رقابت تنگاتنگى را بين دو بازيكن از دنياى فوتبال با اين همه تفاوت نبوده اند.

رونالدوى ۲۹ ساله و مسى ۲۷ ساله به احتمال فراوان باز هم اقتدار و در خشش خود را در دنياى فوتبال نشان خواهند داد و اينكه چه كسى زودتر ركورد رائول گونزالس را خواهد شكست در روزهاى و يا هفته هاى آتى مشخص خواهد شد. ولى احتمالا رقابت بر سر كسب ركورد گل زنى در ليگ قهرمانان بين اين دو بازيكن تا فصل هاى آتى نيز ادامه دار خواهد بود.

مسى و رونالدو به عنوان هاى فراوانى چه در زمينه تيمى و چه انفرادى رسيده اند، سرنوشت آنها اين گونه رقم خورده كه تا هنگام وداع با فوتبال و پايان دوران حرفه اى، يكديگر را به چالش بكشند تا دوستداران فوتبال در هر كجاى اين كره خاكى از ديدن چنين رقابت هيجان انگيزى به وجد آيند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج