جاباما
۱۴۷۶۲۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

داستان «اسیدپاشی» آن‌ قدر هم جدی نیست

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان معتقد است: داستان «اسیدپاشی» آن‌قدر گسترده و جدی نیست و فضا آمیخته به شایعه شده‌، چون در واقعیت فضای شهر اصفهان عادی است و گردشگران هم مشکلی ندارند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان معتقد است: داستان «اسیدپاشی» آن‌قدر گسترده و جدی نیست و فضا آمیخته به شایعه شده‌، چون در واقعیت فضای شهر اصفهان عادی است و گردشگران هم مشکلی ندارند.

آمار قربانیان اسیدپاشی شهر گردشگرپذیر اصفهان رقمی متناقض بین چهار تا ۱۴ نفر را نشان می‌دهد. بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان تاکنون از مراجعه‌ چهار زن قربانی اسیدپاشی خبر داده، نیروی انتظامی نیز همین تعداد را فعلا تایید کرده است. قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی فرهنگی هم اخیرا از دستیگری چهار مظنون این حادثه خبر داده‌، فرمانده نیروی انتظامی نیز در آخرین اظهارات خود به سرنخ‌هایی از عامل اسیدپاشی در اصفهان اشاره کرده و گفته؛ به نظر می‌رسد این اقدام توسط یک نفر انجام شده است. با این همه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان جو ایجاد شده را ناشی از حاشیه‌سازی و شایعه‌سازی‌ها دانسته، همان‌طور که نیروی انتظامی و معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان اعتقاد دارند.

رسول یاحی، معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفته‌ تنها چهار مورد اسیدپاشی در اصفهان رخ داده و موارد دیگر کاملا شایعه است. او همچنین از مردم خواسته به بزرگ نمایی‌های رسانه‌های خارجی توجه نکنند.

با آن‌که برخی رسانه‌های خارجی به اسیدپاشی علیه تعدادی از زنان در اصفهان پرداخته‌اند؛ اما راهنمایان تور گفته‌اند‌؛ این خبر هنوز به گوش گردشگران نرسیده است، با این حال باید اقداماتی برای خنثی‌سازی جو حاکم در شهر پیش از آن‌که تاثیر منفی‌اش را بر گردشگری و چهره امنیت کشور بگذارد، انجام شود.

فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در پاسخ به پرسشی درباره تمهیدات صورت گرفته برای این شرایطی گفت: داستان آنقدر جدی و گسترده نیست و فضای شهر عادی است. در گردشگری هم به مشکلی برخورد نکرده‌ایم. جدا از این، عوامل گردشگری به حوزه‌ی کاری خود اشراف کامل دارند و می‌دانند در چنین مواقعی چه کار کنند.

او جو حاکم را ناشی از شایعه‌سازی‌های رسانه‌ای دانست و افزود: خواهشم این است که به این بحث‌ها در رسانه‌ها دامن زده نشود، چون این موضوع به حاشیه رانده شده و شایعه‌سازی زیادی در آن اتفاق افتاده که به نفع کشور و استان نیست. چنین اتفاقاتی در خیلی از مناطق و کشورها رخ می‌دهد و متعاقب آن برخورد لازم هم صورت می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان اضافه کرد: اگر این موضوع خیلی حاد نشان داده شود، تصور بر این خواهد شد که امنیت در اصفهان و ایران کم است.

او سپس اظهار کرد: اگر از بُعد گردشگری نگرانی ایجاد شود ما حتما اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار نیست پیش از ایجاد نگرانی برای خنثی‌سازی شایعه‌ای که به آن معتقدید اتفاق افتاده، اقدام شود؟ و آیا منظور از این سخنان آن است که این موضوع در اولویت گردشگری نیست؟ گفت: قطعا گردشگری و مسائل پیرامون آن و آنچه بر آن تاثیر دارد، مهم و قابل توجه است؛ اما بیشترین دغدغه‌ی ما این است که به شایعات دامن زده نشود و با رسانه‌ای شدن این مسائل، گردشگری و امنیت کشور آسیب نبیند.

الهیاری گفت: ما قطعا پیگیر این مساله هستیم و حتما با دستگاه‌های ذی‌ربط تماس داریم و مکاتبات خود را انجام می‌دهیم‌؛ ولی باید تلاش کرد از شایعه‌سازی‌ها جلوگیری شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج