۱۴۷۷۴۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۳ بازی به‌یادماندنی مسی در ال‌کلاسیکو

اگرچه فوق ستارگان تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید بارها و بارها در مصاف سنتی رودرروی هم خوش درخشیده‌اند اما برخی از بازی‌‌‌های آنها در این مصاف معروف، آنقدر به‌یادماندنی بوده که تا سالیان سال در خاطر هواداران می‌ماند.

خبرگزاری تسنیم: از سال ۲۰۰۹ به بعد ال‌کلاسیکو، مصاف سنتی رئال مادرید و بارسلونا بیش از آنکه به چشم یک نبرد میان ۲ تیم نگاه شود به عنوان یک میدان نبرد برای دوئل تن به تن ۲ ستاره هجومی این دو تیم نگریسته شده است و از این بازی همواره به عنوان یکی از فاکتورهای مقایسه این ۲ نابغه دنیای فوتبال که از سال ۲۰۰۸ تا کنون توپ طلای فیفا را میان یکدیگر رد و بدل کرده‌اند، نگریسته شده است.

شاید برای اکثر فوتبال دوستان اولین تصویری که پس از شنیدن عبارت «مقایسه مسی و رونالدو» در ذهن‌شان نقش می‌بندد تصویری از جنگ میان قطب مثبت مسی و قطب منفی کریستیانو رونالدو است؛ ‌جایی که فروتنی ذاتی فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا رودرروی غرور طبیعی رونالدو قرار می‌گیرد و همین دوئل است که جذابیتی خاص به ال‌کلاسیکوها داده است.

در زیر به ۳ لحظه به یادماندنی لیونل مسی در ال‌کلاسیکو ، نگاهی می‌اندازیم:

۱- لالیگا سال ۲۰۰۷ (بارسلونا ۳- رئال ماردید ۳): اولین تجربه گلزنی‌ لیونل مسی از بازی در ال‌کلاسیکو برای او به یکی از به یادماندنی‌ترین خاطراتش از این بازی تبدیل شد وقتی که به شیوه‌ای تماشایی در نوکمپ هت‌تریک و ۳ بار دروازه کهکشانی‌ها را باز کرد. سومین گل مسی در این بازی که بارسلونا را از شکست خانگی نجات داد در دقیقه ۸۸ به ثمر رسید؛ وقتی او قدر پاس رونالدینیو را به خوبی دانست و با ویران کردن خط دفاع کهکشانی‌ها توپ را در کنج دروازه ایکر کاسیاس جای داد.

۲- لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۱ (رئال مادرید صفر - بارسلونا ۲): با ۲ گل مسی در نیمه دوم بازی رفت رئال و بارسلونا در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در خانه کهکشانی‌ها، بارسلونا بار خود را برای صعود به فینال این رقابت‌ها بست و با شکست منچستریونایتد در این بازی قهرمان شد. مسی گل اولش در این بازی را با پاسی از ابرهیم آفلای به ثمر رساند و دومی را خودش با یک استارت سریع و پشت سرگذاشتن مدافعان رئال زد که یکی از زیباترین گل‌های دوران بازیگری او بود.

۳- سوپرجام اسپانیا سال ۲۰۱۲ (رئال مادرید ۲ - بارسلونا یک): شاگردان ژوزه مورینیو در سال ۲۰۱۲ توانستند مانند لالیگا، قهرمانی سوپرجام را هم از چنگ کاتالان‌ها درآورند که در آن بازی ۲ گل گونسالو هیگواین و کریستیانو رونالدو در ۲۰ دقیقه ابتدایی کاتالان‌ها را غافلگیر کرد. مسی درست پیش از پایان نیمه اول با یک ضربه ایستگاهی زیبا توانست یکی از گل‌های خورده را برای بارسا جبران کند هر چند گل او برای پیروزی بارسا کافی نبود و رئال مادرید به لطف گل‌های زده بیشتر در خانه حریف توانست سوپرجام اسپانیا را تصاحب کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج