۱۴۷۷۹۰
۵۰۶۵
۵۰۶۵
پ

آشنايي با گروه هاي تبليغاتي جهان: WPP

گروه تبليغاتي WPP با هدف توسعه و مديريت استعداد ها، شكوفايي و استفاده از آن ها در سراسر جهان، به نفع مشتريان، مشاركت و سود دهي براي خود به وجود امده و در اين مسير فعاليت مي كند.

ام بی ای نیوز: گروه تبليغاتي WPP با هدف توسعه و مديريت استعداد ها، شكوفايي و استفاده از آن ها در سراسر جهان، به نفع مشتريان، مشاركت و سود دهي براي خود به وجود امده و در اين مسير فعاليت مي كند.

آشنايي با گروه هاي تبليغاتي جهان: WPP

داخل WPP، مشتريان به شركت هايي با مهارت هاي لازم در حوزه هاي بازاريابي و ارتباطات بازاریابی دسترسي دارند كه البته فرهنگ هر كدام از اين شرکت های قدرتمند، از يكديگر متمايز بوده و بسياري از آن ها نام هاي معروفي دارند.

WPP، به عنوان يك شركت مادر به سه روش جداگانه زير اين شركت ها را ارتقا بخشيده و تكميل مي كند:

• گروه تبليغاتي WPP از حجم كارهاي اداري شركت هاي خود كاسته و موضوعات مالي (نظير برنامه ريزي، بودجه بندي، ارائه گزارش، كنترل، خزانه داري، ماليات، ادغام ها، مالكيت ها و روابط سرمايه گذار) از مركز با هم هماهنگ مي شوند. به اين ترتيب شركت هاي WPP وقت خود را صرف پيگيري برتري حرفه اي خواهند كرد.

• گروه تبليغاتي WPP با هدف سود رساني به مشتريان و راضي كردن افراد زيردست خود، ضمن تشويق شركت هاي زير مجموعه، يك سري قوانين متفاوت را براي همكاري آن ها با يكديگر تنظيم مي كند. در عرصه مديريت استعدادها، شركت مادر، همواره نقشي اساسی و ميان گروهي را ايفا می کند.

• در پيشرفتي جديد و براي برخی مشتريان، WPP خود مي تواند معادل يك آژانس با خدمات دهي كامل فعاليت داشته و به عنوان پورتال و دروازه ورودي، يك نوع نقطه تماس و پاسخگويي را به وجود آورده.

آشنايي با گروه هاي تبليغاتي جهان: WPP

تاريخچه گروه

مارتين سورل در سال ۱۹۸۵ ميلادي سهام يك شركت توليد كننده سبدهاي سيمي و محصولات پلاستيكي را خريد و سپس به تحقيق درباره تشكيل يك نهاد عمومي براي تاسيس يك شركت ارائه دهنده خدمات بازاريابي در سطح جهاني پرداخت.

در فاصله سال هاي ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۷ او مدير اجرايي گروهي شد كه به WPP تغيير نام داده بود. او با خريد سهام شركت هاي ارائه دهنده خدمات بازاريابي در انگلستان و ايالات متحده آمريكا، قابليت هايي را به وجود آورد.

در سال ۱۹۸۷ او سهام گروه J. Walter Thompson به قيمت ۵۶۶ ميليون دلار را خريد كه شامل آژانس تبليغاتي JWT، شركت و موسسه Hill & Knowlton، متخصص در زمينه روابط عمومي و يك شبكه فعال در زمينه تحقيقات بازار به نام MRB Group مي شد.

در سال ۱۹۸۸ در پي ورود به بورس NASDAQ نيويورك، خريد سهام شركت هاي ارائه دهنده خدمات بازاريابي در آمريكا و انگلستان را ادامه داد.

در سال ۱۹۸۹ سهام گروه Ogilvy به ارزش ۸۶۴ ميليون دلار را خريد كه گروه تبليغاتي Ogilvy & Mather Worlwide، Ogilvy Direct و Ogilvy Public Relations Worldwide را در بر مي گرفت. در ادامه شركت هاي تحقيقاتي Millward Brown و Research International به WPP پيوستند.

در فاصله بين سال هاي ۱۹۹۰-۹۲ اين گروه برترين گروه تبليغاتي جهان از سوي سايت Advertising Age لقب گرفت و به بازسازي مالي پرداخت.

در سال ۱۹۹۷ گروه تبليغاتي WPP شركت Mindshare را با هدف ارائه نسل جديدي از برنامه ريزي رسانه، خريد و تحقيق در اروپا و آسيا راه اندازي كرد.

در سال ۱۹۹۸ اين گروه به شاخص FTSE بورس لندن پيوست.

در سال ۲۰۰۲ با خريد سهام در آژانس تبليغاتي Shanghai، H-Line world (چين) و Era Public Relations (تايوان) حضور خود را در چين و تايوان قدرت بخشيد.

در سال ۲۰۰۵ WPP سهام آژانس تبليغاتي Grey Global Group را خريد.

در سال ۲۰۰۷ در پي تداوم روند خريدها و سرمايه گذاري ها در مناطق و مقررات مهم از لحاظ استراتژيك، Dell گروه تبليغاتي WPP را به عنوان شريك بازاريابي جهاني خود انتخاب كرد.

در سال ۲۰۰۹، شركت هاي اين گروه در زمينه كسب جوايز در فستيوال تبليغاتي بين المللي كن ركورد زدند.

در سال هاي ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ WPP هلدینگ برتر سال در فستيوال خلاقيت بين المللي كن نام گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج