۱۴۷۹۷۰
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

این دانشگاه‌ها زیباترین پردیس‌ها را دارند (۱)

در این مطلب، زیباترین محوطه‌های دانشگاهی که اصطلاحا پردیس نامیده می‌شوند را برایتان انتخاب کرده‌ایم.

این دانشگاه‌ها زیباترین پردیس‌ها را دارند (1)

برترین ها: در این مطلب، زیباترین محوطه‌های دانشگاهی که اصطلاحا پردیس نامیده می‌شوند را برایتان انتخاب کرده‌ایم. البته جاد دارد اشاره کنیم، همه این دانشگاه‌ها در آمریکا هستند. اما دیدن حیاط‌های آنها و معماری زیبایشان خالی از لطف نیست.

تقریبا برای بیشتر مردم، رتبه علمی دانشگاه مهم است و بقیه موارد در حاشیه قرار دارد. اما ما در اینجا فقط به زیبایی فضای سبز آن توجه کرده‌ایم و کاری به این نداریم دانشگاه موردنظر چه رتبه یا سطح علمی دارد. البته بسیاری از آنها جزو دانشگاه‌های خوب ایالت متحده هستند.

۱. Augustana College - Rock Island, Illinois

کالج آگوستانا - راک‌آیلند، ایلینویز

این دانشگاه‌ها زیباترین پردیس‌ها را دارند (1)

این کالج که بیشتر مقصد دانشجویان مهاجر از سوئد است، با سنگ‌هایی که از رودخانه می‌سی‌سی‌پی آورده شده‌اند، ساخته شده است. با مشاهده ساختمان مرکزی دانشگاه به نام Old Main این حس در بیننده القا می‌شود که این بنا از آهنگ Abba و ساختمان دانشگاه سوئد الهام گرفته است. نام این دانشگاه در فهرست بناهای ملی-تاریخی آمریکا ثبت شده است. معماری این ساختمان به سبک اروپایی است و پنجره‌ها و گنبدهایش زیبایی خاصی را به تصویر می‌کشند.

۲. UC Berkeley - Berkeley, California

یو‌.سی برکلی - برکلی، کالیفرنیا

این دانشگاه‌ها زیباترین پردیس‌ها را دارند (1)

برج ۳۰۷ فوتی دانشگاه برکلی یکی از زیباترین بناهای دانشگاهی آمریکا است. البته این بنا سومین برج بلند ساعت در دنیا نیز هست. پردیس دانشگاه بسیار بزرگ UC برکلی با ۱۲۳۲ آکر مساحت، میزبان ساختمان یادبود Hearst نیز هست. معماری این بنا، به سبک اروپاییِ کلاسیک است و آرشیتکت آن نیز هنرمندی به نام «جان گالن هوارد» است. این بنا در سال ۱۹۰۷ میلادی ساخته شده است و شکل به طور کامل در استخر جلوی آن منعکس می‌شود و چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی می‌سازد. تئاتر یونانی دانشگاه برکلی نیز یک از بهترین نمادهای آمفی‌تئاتر یونان قدیم است.

۳. Berry College - Mt. Berry, Georgia

کالج بری - مونت بری، جورجیا

این دانشگاه‌ها زیباترین پردیس‌ها را دارند (1)

این کالج که در محوطه‌ای به مساحت ۲۷ هزار آکر ساخته شده است، در میان کوهستان و جنگل است و مسیر پیاده‌روی، اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری دارد. حتی در فصل پاییز می‌توان در آنجا گوزن شکار کرد. ساختمان Ford Auditorium یک بنای زیبا به سبک معماری گوتیک است که برج ساعت دارد. سایه این برج در استخر مقابل، نمای زیبایی ایجا می‌کند.

۴. Brown University - Providence, Rhode Island

دانشگاه براون - روده آیلند

این دانشگاه‌ها زیباترین پردیس‌ها را دارند (1)

این دانشگاه در سال ۱۷۶۴ میلادی تاسیس شد و در سال ۱۷۷۰ میلادی به مکان کنونی خود منتقل شد. در منطقه‌ای که این دانشگاه قرار دارد، انواع ساختمان‌ها با معماری‌های متفاوت وجود دارند. از جمله باید به سبک گرجستانی، بکس آرتز، گوتیک ونیسی، گوتیک روسکینیان و سبک یونانی اشاره کرد. در این دانشگاه از بازدید سالن رابنسون نباید غافل شوید. این ساختمان با آجرهای قرمز و سنگ‌های ماسه‌ای ساخته شده‌ است.

۵. University of Chicago - Chicago, Illinois

دانشگاه شیکاگو - شیکاگو، ایلینویز

این دانشگاه‌ها زیباترین پردیس‌ها را دارند (1)

این دانشگاه در بخش جنوبی شیکاگو واقع شده است. این بنا نیز به سبک گوتیک ساخته شده است. محراب تاریخی این بنا از جمله دیدنی‌های آن هستند که نباید از دست بدهید. محراب Rockefeller نه تنها بلندترین ساختمان دانشگاه است بلکه پنجره‌های شیشه‌ای بسیار زیبا و برج ناقوس ۷۲ زنگی نیز دارد.

۶. Columbia University - New York City

دانشگاه کلمبیا - نیویورک سیتی

این دانشگاه‌ها زیباترین پردیس‌ها را دارند (1)

زیبایی این دانشگاه برای چمن‌ها و شمشادهای تزئین شده و معماری کلاسیک و نماهای Greco-Roman است. زیباترین بخش این بنا، کتابخانه «باتلر» است. این بنا در سال ۱۹۳۴ و بر اساس سبک نئوکلاسیکال ساخته شده است. این کتابخانه یکی از ۸ کتابخانه بزرگ این ایالت به شمار می رود.

۷. Emory University - Atlanta, Georgia

دانشگاه ایبوری - آتلانتا، جورجیا

این دانشگاه‌ها زیباترین پردیس‌ها را دارند (1)

این دانشگاه مملو از مرمر و مگنولیا است. بخش های سرسبز این دانشگاه زیاد و پردیس آن یکی از زیباترین چیدمان های دانشگاهی را دارد. این دانشگاه شامل پارک Lullwater (با دریاچه، نهر و آب‌راه) است و اطراف آن را ساختمان ها و بناهای قدیمی و باستانی احاطه کرده است. کتابخانه بسیار شیک و پرزرق و برق این دانشگاه به نام Pitts Theology از جمله جاذبه های دیدنی هستند. این بنا در فهرست میراث های تاریخی و ملی ثبت شده است.

۸. Flagler College - St. Augustine, Florida

کالج فلگلر - سنت گوستین، فلوریدا

این دانشگاه‌ها زیباترین پردیس‌ها را دارند (1)

این دانشگاه چشم‌انداز بسیار زیبایی به اقیانوس، درختان نخل و استخرهای لب ساحل دارد. یکی از زیبای های این بنا، ساختمان قدیمی و تاریخی Ponce de Leon است که سبک معماری اسپانیایی دارد و در سال ۱۸۸۸ میلادی به عنوان هتل گشایش یافت. این بنا، پلکان مرمر، برجک‌های قلعه‌مانند و تالار گرد و گنبددار دارد.

۹. Hamilton College - Clinton, New York

کالج همیلتون - کلینتون، نیویورک

این دانشگاه‌ها زیباترین پردیس‌ها را دارند (1)

این دانشگاه همانند جواهر در نیویورک می درخشد. این مکان، یکی از زیباترین چشم‌اندازهای همیلتون است. College Chapel آن در سال ۱۸۲۷ میلادی طراحی و ساخته شد. طراحان آن، هنرمندانی به نام فیلیپ هوکر و لوتراپ بودند. این مکان نیز در فهرست مکان های تاریخی و ملی آمریکا ثبت شده است.

۱۰. Harvard University - Cambridge, Massachusetts

دانشگاه هاروارد - کمبریج، ماساچوست

این دانشگاه‌ها زیباترین پردیس‌ها را دارند (1)

این دانشگاه در سال ۱۶۳۶ میلادی تاسیس شده است و یکی از با پرستیژترین و البته پیرترین دانشگاه های آمریکا است. پردیس اصلی این دانشگاه همانند قلعه است. دیوارها سنگی و دروازه ها فلزی هستند. بسیاری از معماری های این دانشگاه به قرن ۱۸ میلادی باز می گردند و سبک گوتیک دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر حیف که هیچ وقت توی این لیست ها اسمی از ایران نیست! :(

    • بدون نام

      دقت کردین همش از آمریکاست ؟
      انقدر که به علم اهمیت می دن می خواین ابر قدرت جهان نباشن ؟!

    • بدون نام

      حال میده آدم تو این دانشگاها عاشق شه....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج