۱۴۸۰۲۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

كار سخت برندان راجرز در ليورپول

ليورپول در ديدار خانگى مقابل رئال مادريد حرفى براى گفتن نداشت، چون رئال مادريد در همه پست ها و به ويژه در خط حمله، مقابل ميزبان خود برترى قابل توجهى داشت.

طرفداری: رئال مادريد در همه هفت ديدار قبلى خود پيش از رويارويى با ليورپول، موفق به ثمر رساندن سى و دو گل شده بود و در ديدار مقابل ليورپول در استاديوم آنفيلد نيز با نتيجه سه گل موفق به پيروزى شد تا اختلاف سطح خود با اين تيم را به اثبات رساند.

رئال مادريد پيش از اين هرگز در اين استاديوم مقابل ليورپول به پيروزى نرسيده بود و كريستيانو رونالدو نيز هرگز در اين استاديوم موفق به گل زنى به ليورپول نشده بود و تا قبل از ديدار چهارشنبه شب گمان بر اين بود كه مادريدى ها از جو موجود در آنفيلد هراس دارند. اما بعد از اين ديدار و پيروزى قاطع رئال مادريد، جايگاه و سطح تيم ليورپول در مقايسه با ساير تيم هاى نام دار اروپايى كاملا مشخص شده است.

برندان راجرز سرمربى ليورپول همواره از يك برنامه سه ساله صحبت نموده است كه طى آن ليورپول به تيمى مدعى در ليگ برتر جزيره تبديل خواهد شد و در ليگ قهرمانان اروپا نيز توان رقابت با ساير تيم هاى صاحب نام اروپايى را خواهد داشت. فصل گذشته ليورپول تا هفته هاى آخر از شانس هاى فتح ليگ جزيره به حساب مى آمد اما در پايان موفق به از پيش روى برداشتن منچسترسيتى در اين راه نشد و به نظر مى رسد فشار رقابت هاى ليگ قهرمانان اروپا بر عملكرد ليورپول در ليگ برتر جزيره نيز تاثيرى منفى داشته است.

حداقل شاگردان راجرز در اين بازى هرگز آماده رويارويى با رئال مادريد نبودند و شايد اين شكست به دليل اختلاف زياد سطح بين دو تيم نياز به توضيح و آنارليز خاصي نداشته باشد. چنين اختلاف سطحى به خصوص در صحته به ثمر رسيدن گل كريس رونالدو به طور واضح مشخص بود، لحظه اى كه رونالدوى پرتغالى با اشتباه مارتين اسكرتل اسلواكيايى به راحتى به گل رسيد، البته چنين اختلاف سطحى در اكثر نقاط زمين قابل مشاهده بود.

شايد بيشترين اختلاف سطح بين دو تيم در خط حمله بود، از ماريو بالوتلى ايتاليايى همواره به عنوان يكى از با استعدادترين مهاجمين فوتبال دنيا نام برده شده است، اما او هرگز موفق به اثبات چنين ادعايى نشده است. در اين بازى نيز همانند ساير بازى هاى ليورپول در اين فصل، بالوتلى تاثير بسيار كمى در روند بازى داشت و بين دو نيمه راجرز مجبور به تعويض او شد. كاپيتان استيون جرارد پيش از اين ديدار در گفتگويى عنوان نموده بود كه براى رسيدن به موفقيت هيچ بازيكنى نبايد دچار افت، لغزش و بى خيالى شود و مى توان متوجه شد كه منظور او دقيقا كدام بازيكن بوده است.

بالوتلى مى تواند كريم بنزما را الگوى خود قرار دهد، مهاجمى كه هر چند در قياس با ستارگان مادريدى، بازيكن بزرگى محسوب نمى شود، اما با تلاش مستمر و متمركز موفق شده كه خود را همچنان به عنوان بخش مهمى از تيم مطرح نمايد. با وجود برخى از انتقادها او توانسته روند گل زنى با نظمى داشته باشد، انگيزه بالا، تلاش و تمركز دقيقا همان مشخصاتى است كه بنزما داراى آن است، اما بالوتلى به خصوص در اين فصل بهره اى از آن نبرده است.

چنين احساس مى شود كه برندان راجرز سرمربى ليورپول در شناختن شرايط تيمش دچار اشتباه شده باشد. به نظر مى رسد كه او به هر قيمتى خواهان ارائه بازى تهاجمى از ليورپول است، شايد او مى توانست با ايجاد تغييرات كوچك تاكتيكى و چيدمان تيم، بازى بهترى مقابل رئال مادريد به نمايش گذارد. ارائه بازى با دفاعى متمركز تر و ديسيپلين بيشتر از سوى ليورپول مى توانست كار را براى شاگردان كارلو آنجلوتى در اين ديدار كمى سخت تر نمايد.

در اين هفته بار ديگر مشخص شد كه بزرگان فوتبال اروپا همواره در حال بزرگ تر شدن هستند و تيم هايى نظير بارسلونا، رئال مادريد و بايرن مونيخ در حال افزايش فاصله خود با تيم هاى ليگ برتر جزيره با وجود قابليت رقابت بالا و قدرت مالى زياد اين تيم هاى انگليسى مى باشند. پنج سال پيش ليورپول موفق به شكست ۴:۰ رئال مادريد در استاديوم خانگى خود شده بود، اما در اين فصل اين رابطه قدرت كاملا بر عكس شده است.

برندان راجرز مى بايست اهداف تيم خود در اين فصل را بار ديگر از نو مشخص نمايد و به نوعى جاه طلبى هواداران ليورپولى را مهار نمايد و انتظارات را از تيم خود به سطح پايين ترى برساند. وى همچنين مى بايست بيشتر بالوتلى را به چالش كشاند تا بتواند از او بازى هاى بهترى بگيرد. به هر حال شايد بهتر باشد كه اين سرمربى در اين فصل توجه بيشتر تيم خود را به رقابت هاى داخلى معطوف نمايد، چون ليورپول متاسفانه در اين فصل از آمادگى لازم براى رقابت هاى اروپايى و چالش هاى بزرگ تر برخوردار نيست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج