۱۴۸۵۶۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تمدید مذاکرات در دستور کار نیست

یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گزارش لس آنجلس تایمز مبنی بر تمدید مذاکرات را نادرست خواند و گفت: تمدید مذاکرات در دستور کار نیست.

ایرنا: یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گزارش لس آنجلس تایمز مبنی بر تمدید مذاکرات را نادرست خواند و گفت: تمدید مذاکرات در دستور کار نیست.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای که خواست نامش بیان نشود درباره صحت گزارش روزنامه امریکایی لس آنجلس تایمز افزود: گزارش این روزنامه صحت ندارد و تمدید مذاکرات در دستور کار نبوده و همه تمرکز بر روی ادامه جدی مذاکرات تا ۲۴ نوامبر(سوم آذرماه) است.

وی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی تیم مذاکره کننده از بازدید امروز خود از تاسیسات هسته ای فردو و نطنز اظهارداشت: بازدید از فردو و نطنز بسیار عالی بود و دستاوردهای دانشمندان جوان ما باعث افتخار است.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای تاکید کرد: برنامه صلح آمیز هسته ای ما با قوت همچنان ادامه خواهد یافت.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا زمان و مکان دیدار سه جانبه محمدجواد ظریف و جان کری وزیران خارجه ایران و آمریکا و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مشخص شده است، گفت: به محض قطعی شدن زمان و مکان دور بعدی مذاکرات درباره آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.

جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مذاکرات برای پایان دادن به بحران ساختگی علیه برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرده اند که سوم آذرماه ۹۲ توانستند به توافق اولیه در ژنو دست یابند.

پس از آن طرفین مذاکرات جامع را برای رسدن به توافق نهایی آغاز کردند که تا کنون هشت دور با یکدیگر مذاکره داشته اند.

در ششمین دور این مذاکرات که از دوم تا بیستم ‍ژوئیه (۱۱ تا ۲۹ تیرماه سال جاری) در وین برگزار شد طرفین به دلیل اختلاف نظرهای اساسی بر سر موضوعات مهم همچون غنی سازی و تحریم ها نتوانستند به توافق جامع دست یابند و لذا مدت زمان توافق ژنو و مذاکرات را برای یک دوره چهار ماهه تمدید کردند.

اکنون طرفین در تلاش هستند تا سوم آذرماه بتوانند به توافق جامع هسته ای دست یابند.

ایران با ۱+۵ به ویژه آمریکا بر سر موضوعات اساسی همچون میزان غنی سازی اورانیوم خود، نحوه لغو تحریم ها و مدت زمان توافق ، اختلاف اساسی دارد.

هشتمین دور مذاکرات جامع هسته ای از ۲۲ تا ۲۴ مهرماه در شهر وین اتریش با محوریت دیدار با هیات آمریکایی در سطوح مختلف سیاسی و کارشناسی برگزار شد و ظریف و کری ساعت ها با یکدیگر بحث کردند.

طرح ها و ایده های مطرح شده در مذاکرات جامع آخرین بار در مذاکرات کارشناسی که روزهای ۳۰ مهرماه و اول آبان جاری در شهر وین اتریش مطرح شد مورد بحث و بررسی کارشناسان ایران و ۱+۵ قرار گرفت.

قرار است ظریف، کری و اشتون به زودی نشست سه جانبه دیگری با یکدیگر داشته باشند تا به رغم پیشرفت های به وجود آمده برای حل تمامی اختلاف نظرها و رسیدن به توافق نهایی تا ۲۴ نوامبر تلاش کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج