۱۴۸۶۰۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

مجلس در برابر آزمونی دیگر

دو روز مانده به تشکیل جلسه رای اعتماد به سومین وزیر پیشنهادی علوم در دولت یازدهم، «محمود نیلی احمد آبادی» می گوید که با مجلس «گفتمان سازنده ای» داشته است.

ایرنا: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در راستای تعامل دولت یازدهم و مجلس نهم تاکنون با نمایندگان و فراکسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی گفت و گو و برنامه های خود را ارائه کرده است.

او سومین وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم در دولت یازدهم است. رییس جمهوری نخستین بار جعفر میلی منفرد را به مجلس نهم معرفی کرد که مجلسی ها به او رای اعتماد ندادند. سپس جعفر توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم تعیین شد و سرانجام رییس جمهوری رضا فرجی دانا را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.

فرجی دانا پس از حدود ۹ ماه فعالیت به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری استیضاح شد و رییس جمهوری پس از آن محمد علی نجفی مشاور خود را که وی نیز به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ابتدای دولت یازدهم نتوانسته بود از مجلس نهم رای اعتماد بگیرد به سرپرستی این وزارتخانه معرفی کرد و به وی ماموریت داد تا موضوع بورسیه ها را با جدیت پیگیری کند.

رییس جمهوری چهارشنبه گذشته (۳۰مهرماه) نیز در نامه ای به «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی، محمود نیلی احمدآبادی را در راستای اصل ۱۳۳ قانون اساسی به مجلس برای اخذ رای اعتماد معرفی کرد.

جلسه رای اعتماد به نیلی چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود تا مشخص شود که آیا وزارت علوم پس از یک ماه از آغاز سال تحصیلی دانشگاهها، دارای سکاندار خواهد شد؟

محمود نیلی احمدآبادی کیست؟

محمود نیلی احمدآبادی در سال ۱۳۳۵ در شهر اصفهان دیده به جهان گشود. او در سال ۱۳۶۰ در مقطع کارشناسی از دانشگاه شیراز فارغ التحصیل شد و تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه صنعتی شریف در گرایش «شناسایی و انتخاب مواد» در سال ۱۳۶۷ و در مقطع دکترا در دانشگاه توهوکو ژاپن درسال ۱۳۷۳ به پایان رساند.

تدریس در دانشکده فنی از سال ۱۳۷۳، عضو هیات تحریریه نشریه مهندسی متالورژی، نایب رییس انجمن مهندسی متالورژی، معاون پژوهشی دانشکده فنی، رییس پردیس دانشکده های فنی، استاد نمونه دانشگاه تهران ۱۳۸۲ و رتبه دوم پژوهش کاربردی جشنواره بین المللی خوارزمی ۱۳۸۳ بخشی از سوابق وی است.

نیلی استاد رسمی و تمام وقت دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران است که از سوابق علمی وی می توان به انتشار ۷۵ مقاله در مجلات علمی ISI، انتشار ۹۰ مقاله در کنفرانس های مختلف، داوری ۵۰ مجله ISI، کسب رتبه در جشنواره بین المللی خوارزمی، استاد نمونه دانشگاه تهران و اجرای بیش از ۳۰ پروژه پژوهشی نام برد.

به گفته بسیاری از نمایندگان مجلس، او دارای سوابق علمی درخشان و همواره به دور از حاشیه های سیاسی بوده است.

گفتمان سازنده با نمایندگان

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته در بسیاری از کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس شورای اسلامی حضور یافت و برنامه های خود را به نمایندگان مجلس ارائه کرد. او قرار است فردا(سه شنبه) نیز در کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس شورای اسلامی حضور یابد.

محمود نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری پیش از دیدار امروز خود با «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی تلفنی کوتاهی با خبرنگار سیاسی ایرنا تعامل خود با مجلس را «خوب» توصیف کرد و گفت: گفتمان سازنده ای با نمایندگان داشتیم.

وی در ارزیابی خود از دیدار با نمایندگان برای اخذ رای اعتماد از مجلس اظهار داشت: در نشست های مختلف با نمایندگان درباره فعالیت های وزارت علوم و نیز برنامه هایی که ارایه کرده ام، مذاکره کردیم.

نیلی احمدآبادی تصریح کرد: نمایندگان نیز با دقت برنامه پیشنهادی ارایه شده را مطالعه کرده اند و بنده هم دیدگاهها و دغدغه های آنان را برای تعامل با وزارت علوم شنیدم که در مجموع، تعامل خوبی بود و دو طرف نظرات خود را در فضایی دوستانه و تعاملی مطرح کردند.

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: می توانم بگویم گفتمان سازنده ای با نمایندگان مجلس داشتیم.

نیلی درباره دیدار خود با «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آقای دکتر لاریجانی از دوستان ما است و در نشستی که خواهیم داشت، قرار است دیدگاه ها و نظرات خودم را بیان کنم و ایشان نیز نظرات خود و مجلس را بیان خواهند کرد.

دیدگاه جمعی از نمایندگان درباره نیلی احمد آبادی

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند که محمود نیلی احمدآبادی گزینه خوب و مناسبی برای وزارت علوم،تحقیقات و فناوری است زیرا فردی علمی و همواره به دور از حاشیه های سیاسی است.

عضو فراکسیون رهروان: فضای مجلس، تعامل و همکاری است

«عبدالکریم حسین زاده» عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی است که درباره فضای مجلس برای رای اعتماد به سومین وزیر معرفی شده از سوی رییس جمهوری برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فضای مجلس بر تعامل و همکاری لازم با دولت برای کسب رای اعتماد وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی اظهار داشت: با توجه به این که در ابتدای سال تحصیلی جدید دانشگاه ها هستیم، اگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیش از این با سرپرست اداره شود به نفع دانشگاه ها نخواهد بود.

عضو فراکسیون رهروان: «نیلی» دور از حاشیه های سیاسی

ابراهیم نکو دیگر عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر سوابق علمی درخشان نیلی احمد آبادی اظهار داشت: با توجه به سوابق و تجربیات وزیر پیشنهادی، مجلس باید رای اعتماد بالایی به وی بدهد.

وی افزود: نیلی احمد آبادی سوابق و تجربیات خوب دانشگاهی دارد و از حاشیه های سیاسی به دور است.

نکو ادامه داد: برخی از نمایندگان مسایل سیاسی را برای وزیر سابق علوم لحاظ می کردند اما یکی از نکات مثبت نیلی احمدآبادی این است که از هر گونه حاشیه سیاسی به دور است و به لحاظ علمی فردی توانمند و دارای سوابق درخشان است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس با تاکید بر این که نیلی می تواند آرامش را در دانشگاه ها بازگرداند، خاطرنشان کرد: وزارت علوم از وزارتخانه های مهم و قابل توجه است که باید تکلیف آن هر چه زودتر روشن شود، هم اکنون یک ماه از سال تحصیلی گذشته و هنوز این وزارتخانه وزیر ندارد.

نکو یادآور شد: امروز برای دشمنان نظام این موضوع مهم است که در مسایل جزیی برای ما اختلاف ایجاد کنند از این رو ما نباید به آنان این فضا را بدهیم، انتقاداتی که مخالفان وزیر پیشنهادی علوم مطرح می کنند، جزیی و غیر قابل طرح است.

رییس فراکسیون اهل سنت: یکپارچه از نیلی حمایت می کنیم

«عابد فتاحی» رییس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی هم در این باره گفت: اعضای این فراکسیون به «محمود نیلی احمدآبادی» وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بصورت یکپارچه رای مثبت خواهند داد.

وی درباره معرفی «محمود نیلی احمدآبادی» به مجلس برای اخذ رای اعتماد نمایندگان افزود: فراکسیون اهل سنت مجلس سعی می کند بطور یکپارچه به وزیر پیشنهادی رای اعتماد دهد زیرا به دکتر روحانی رییس جمهوری اعتماد کامل داریم.

نیلی احمد آبادی چهره شناخته شده علمی

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز «محمود نیلی احمدآبادی» وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را یکی از چهره های شناخته شده علمی در کشور دانست و گفت: به این وزیر پیشنهادی به دلیل سوابق درخشان علمی رای اعتماد می دهم.

وی با تاکید بر این که نیلی احمد آبادی می تواند در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق باشد، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا به نیلی احمد آبادی رای اعتماد دهند.

همکاری نمایندگان با دولت با رای مثبت به وزیر پیشنهادی

همچنین «حسین امیری خامکانی» نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی به همکاران خود توصیه کرد: در جهت همکاری، تفاهم و حسن برخورد با دولت یازدهم به «محمود نیلی احمدآبادی» وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری رای اعتماد دهند.

امیری خامکانی گفت: بهتر است مجلس با نظر مثبت خود به آقای نیلی، به دولت اجازه پیشبرد کارهایش را بدهد تا بیش از این وزرات علوم با سرپرست اداره نشود.

وزیر پیشنهادی علوم، نیروی ارزشی و خوش فکر است

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی نیز با درخشان توصیف کردن کارنامه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: «محمود نیلی احمد آبادی» نیروی ارزشی، معتدل و خوش فکر است که دل در گرو توسعه دانشگاهها دارد.

وی با بیان این که نیلی احمدآبادی مورد وثوق و چهره محبوبی در میان دانشگاهیان است، افزود: آقای نیلی می تواند برای حوزه تاثیر گذاری همچون دانشگاهها که در کانون توجه رهبری و نظام است، سکاندار مناسبی باشد.

پیرموذن ضمن ابراز امیدواری از اینکه فضای کار برای وزیر پیشنهادی علوم فراهم شود، خاطر نشان کرد: از آنجا که آقای نیلی چندان مورد شناخت نمایندگان مجلس نیست رییس جمهوری باید در روز رای اعتماد برای رفع دغدغه های برخی نمایندگان، سنگ تمام بگذارد و با شجاعت و شفافیت مواضع خود را در ارتباط با سووالات نمایندگان که سوالاتی تاثیر گذار است، اعلام کنند.

فراکسیون اصولگرایان فردا درباره نیلی تصمیم می گیرد

«احمد توکلی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز از تشکیل نشست فراکسیون اصولگرایان خبر داد و گفت: در این نشست که فردا برگزار می شود درباره «محمود نیلی احمدآبادی» وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری تصمیم گیری خواهد شد.

وی از ابراز نظر درباره رای خود به محمود نیلی دولت ابادی خودداری کرد و گفت: اعلام نظر دراین باره فراکسیونی است و به تنهایی تصمیم گیری نمی کنیم.

ارتباط نظر نمایندگان به توانمندی سیاسی وزیر پیشنهادی

«اسماعیل جلیلی» نایب رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت هم درباره وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: به دلیل اینکه اطلاعات درزمینه سوابق و خط مشی سیاسی «محمود نیلی احمدآبادی» وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بسیار کم است باید تا چهارشنبه و تکمیل اطلاعات صبر کرد.

وی افزود: ارزیابی در مورد رای اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی علوم بسیار زود است ولی اگر شرایط کنونی مورد نظر باشد، رای اعتماد به وی بسیار سخت خواهد داد.

نایب رییس فراکسیون رهروان ولایت در عین حال اظهار داشت: باید منتظر باشیم تا ببینیم وزیر پیشنهادی علوم در دو روز آینده در دیدار با فراکسیون ها، کمیسیون ها و مجامع استانی چگونه می تواند برنامه های خود را به نمایندگان ارایه و آنها را اقناع کند.

نماینده مردم دزفول در مجلس تصریح کرد: نمایندگان ارزیابی خود را از وزیر پیشنهادی براساس سوابق مدیریتی و توانمندی سیاسی وی تا روز چهارشنبه ارایه می دهند.

اعلام رضایت از برنامه های وزیر علوم

«حامد قادرمرزی» نایب رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اعضای این فراکسیون از برنامه های نیلی احمدآبادی رضایت دارند، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری رای اعتماد بدهند.

وی اظهار داشت: نیلی احمدآبادی چهره ای علمی، دانشگاهی و انسانی فرهیخته است که از سوی دولت به مجلس معرفی شده است.

قادرمرزی با بیان این که نیلی احمدآبادی فردی سیاسی نبوده و نیست، افزود: روز گذشته وزیر پیشنهادی علوم در فراکسیون دانشگاهیان مجلس حضور یافت و پس از این جلسه اعضای این فراکسیون از برنامه های نیلی احمدآبادی اعلام رضایت کردند.

وی با تاکید بر این که به طور قطع به نیلی احمدآبادی رای اعتماد می دهد، اظهار داشت: من به رای اعتماد نیلی احمدآبادی در جلسه علنی روز چهارشنبه خوشبین هستم و امیدوارم که نمایندگان با رای قاطع خود تعاملشان با دولت را اثبات کنند.

باید دید نتیجه نشست ها و جلسات مختلف مجلسی ها با وزیر پیشنهادی علوم، در روز چهارشنبه منجر به رای سفید به او خواهد شد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج