۱۴۸۹۷۵
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

غذاهای دوست‌داشتنی تایلندی +فیلم

یک شایعه‌ای که احتمالا بارها به گوش شما هم خورده، اینه که «غذاهای تایلندی» رو نمیشه خورد! بدمزه هستند! یا حتی احتمالا برخی در تصورات خودشون، غذاهای تایلندی رو ترکیبی از سوسک و موش و عقرب پخته می دونند؛ در صورتی که به هیچ عنوان اینطور نیست.

دالاهو: من تا حالا ۳ بار به تایلند سفر کردم و شهرهای بانکوک، پاتایا، چیانگ‌مای، چیانگ‌رای، جزیره ساموئی، پوکت، کرابی و چند تا جزیره کوچیک دیگه در جنوب رو دیدم. واقعیتش با اینکه همیشه علاقه‌مند بودم تا غذاهای محلی هر منطقه‌ای رو، چه در داخل و چه در خارج، امتحان کنم اما راستش به جز آخرین سفرم هیچ‌وقت درست و حسابی غذاهای تایلندی رو امتحان نکرده بودم.

مهم‌ترین نتیجه‌ای که در سفر آخر گرفتم این بود که در سفرهای قبلی، اشتباه بزرگی مرتکب شدم و سبک و مزه «غذاهای تایلندی» با اون چیزی که متاسفانه در ایران بین مردم شایعه کاملا متفاوته!!

اگر قرار باشه دوباره به تایلند سفر کنیم، حتما یکی انگیزه‌هامون «Thai food» خواهد بود. با توجه به اینکه شکم‌گردی، همیشه یکی از لذت‌های سفر بوده و هست، تصمیم گرفتم تا ۵ تا از غذاهای دوست‌داشتنی تایلندی رو بهتون معرفی کنم تا شما هم اگر سفری به تایلند داشتید، از لذت خوردن غذاهای تایلندی محروم نمونید.

۱- Pad Thai (نودل سرخ شده)، این خوشمزه لعنتی

تمام پیش‌فرض‌های ذهنی‌تون رو دور بریزید. Pad Thai شما را می‌خواند. «Pad Thai» در واقع نودل سرخ شده برنج هستش. رشته‌های نواری سفیدرنگ نودل برنج که تو ایران ندیدم تا حالا. این نودل‌ها رو با سس‌های مختلف سرخ می‌کنند. می‌تونید پدتای خودتون را با گوشت مرغ، گاو، میگو و... سفارش بدید.

«Pad Thai» رو در هر رستوران تایلندی و بیشتر غذافروشی‌های خیابانی می‌تونید پیدا کنید.

غذاهای دوست‌داشتنی تایلندی +فیلم

۲- پنکیک تایلندی

اگر یکبار «Thai Pancake» رو امتحان کنید، مطمئنم که تبدیل میشه به عصرونه هر روزه‌تون.

این پنکیک که با خمیر بسیار نازکی درست میشه و داخلش با مواد متنوعی (بسته به انتخاب شما) مثل موز، نارگیل، شکلات، نوتلا و... پر میشه. این عصرونه دلپذیر رو بیشتر در جنوب تایلند می‌تونید پیدا کنید. یک نکته جالب اینکه به طرز عجیبی تمام کسانی که ما ازشون پنکیک خریدیم، مسلمان بودند! این عصرونه رو توی رستوران‌ها نمی‌تونید پیدا کنید؛ به عنوان «غذای خیابانی» و روی چرخ‌دستی براتون آماده می‌کنند.

غذاهای دوست‌داشتنی تایلندی +فیلم



۳- sweet and sour sauce (سس ترش و شیرین)

این سس رو که باهاش انواع گوشت سفید و قرمز رو درست می‌کنند (البته بیشتر مرغ)، طعم خاص و دوست‌داشتنی داره. توصیف طعمش کمی سخته اما موادی که در تهیه این غذا به کار میره عبارتند از: آناناس، آرد ذرت، آرد معمولی، شکر، سرکه، نمک، چند جور فلفل، انواع سبزیجات، گوشت بدون استخوان ماکیان و چهارپایان، تخم‌مرغ.

این غذا که با برنج سرو میشه رو تقریبا در تمام رستوران‌های تایلندی می‌تونید پیدا کنید.

غذاهای دوست‌داشتنی تایلندی +فیلم

۴- Tom Yum Soup (سوپ توم‌یام)

این یکی کمی سلیقه‌ایه. مثلا من با اینکه خیلی اهل سوپ خوردن نیستم، اما این سوپ رو دوست داشتم. طعم ترش و تندی داره و داخلش یک عالمه گیاه وجود داره که به راحتی نمی‌شه همه رو تشخیص داد. به این سوپ هم می‌تونید میگو یا گوشت اضافه کنید. من با میگو خوردم و به شما هم پیشنهاد می‌کنم.

غذاهای دوست‌داشتنی تایلندی +فیلم

۵- Chicken Cashew Nuts (مرغ با دانه‌های بادام‌زمینی)

این غذا هم شبیه به خورش‌های ما هست و با برنج سرو میشه (مثل sweet and sour chicken) و طعم شیرینی داره. سینه مرغ همراه با سسی که متشکل از بادام زمینی سرخ شده، روغن زیتون، سیر، چند نوع فلفل، آب مرغ، سس صدف، سویا سس و شکر سرو میشه.

غذاهای دوست‌داشتنی تایلندی +فیلم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج