۱۴۹۱۵۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

معاون وزیر: قانون مطبوعات اصلاح می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا یک ماه آینده با تهیه و تدوین نظام جامع رسانه‌ای قانون جدید مطبوعات اصلاح شده و با تصویب مجلس شاهد اجرای قانون جدید هستیم.

خبرگزاری فارس: علی‌اصغر کاراندیش عصر امروز در نشست با استاندار اردبیل گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های خوبی را در حمایت از استان‌ها و شهرستان‌ها در برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های متعدد فرهنگی و هنری دارد که سعی و تلاش‌مان بر این است تا با حمایت از این حوزه بتوانیم اصحاب فرهنگ و هنر را مورد حمایت جدی قرار دهیم.

وی از فعال شدن دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور و استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: اعتبار خوبی در این حوزه پیش‌بینی شده که امیدواریم صرف کارهای تحقیقاتی، پژوهشی و فعالیت‌های زیربنایی در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گستردگی فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه پیش‌بینی شده تا بتوانیم کارهای تحقیقاتی نظیر تهیه فیلم و برگزاری جلسات ترویج فرهنگ قرآن را که مورد تصویب قرار گرفته اجرایی کرده و عملیاتی کنیم.

کاراندیش با یادآوری اینکه قانون جدید مطبوعات در قالب نظام جامع رسانه‌ای در دولت تا یک ماه آینده تدوین نهایی شده و برای تصویب به مجلس ارسال می‌شود، افزود: در قانون جدید نظام رسانه‌ای کشور مزیت‌های خوبی برای اصحاب رسانه پیش‌بینی شده است.

وی از شفاف شدن پرداخت یارانه به مطبوعات و نشریات خبر داد و عنوان کرد: ما پرداختی‌های‌مان را در قالب سایت اطلاع‌رسانی می‌کنیم تا میزان پرداختی‌های ما روشن باشد و در این زمینه نیز سعی داریم با عدالت بیشتر رفتار کرده و اقدامات‌مان را به انجام برسانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد بیمه خبرنگاران نیز گفت: بیمه خبرنگاران از این به بعد از طریق نشریات و رسانه‌ها اعمال می‌شود و فرهنگ و ارشاد تنها کار حمایتی را با پرداخت یارانه برای بیمه انجام می‌دهد و در این زمینه از فعالان حوزه مطبوعات که صرفا در این حوزه فعال هستند،‌ حمایت جدی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ما در قالب ستاد برنامه‌ریزی با توجه به کمبود اعتبارات وزارت ارشاد در تلاش هستیم تا با همکاری خود استان‌ها زمینه مساعدی را برای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر انجام دهیم تا این افراد با ارزش و گاه گمنام که آثاری را تولید کرده و در مناطق دورافتاده در شهرها و حتی روستاها نیازمند حمایت هستند، بتوانیم از حمایت‌های مادی و معنوی بهره‌مند کنیم.

کاراندیش گفت: وزارت ارشاد برنامه‌ای را در حال تدوین نهایی دارد تا بتواند نسبت به چاپ، توزیع و خرید آثار فرهنگی و هنری حمایت‌های لازم را از هنرمندان انجام داده و از افراد با سن و سال بالا و به احتمال زیاد بیمار و ناتوان در این حوزه بتواند حمایت جدی را انجام دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج