کد خبر: ۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۹
تعداد بازدید: ۲۲۹۱۰
تعداد نظرات: ۳۱ نظر
فقط يك قاشق غذاخوري پودر استفاده كنيد، بيش از آن ممنوع..



مصرف خودسرانه پروتئين‌ها و مكمل‌هاي ورزشي در بسياري از باشگاه‌ها رواج دارد، اما درصورتي كه در استفاده از اين تركيبات دقت كافي صورت نگيرد مي‌تواند عوارض خطرناكي مانند فشارخون و آسيب به كليه را به همراه داشته باشد.متاسفانه در باشگاه‌هاي ورزشي و در بين مربيان عقايد و باورهاي اشتباهي در مورد مصرف مواد‌غذايي و استفاده از مكمل‌ها و پروتئين‌ها وجود دارد كه هيچ پايه و اساس علمي ندارند.براي مثال برخي از مربيان به ورزشكاران توصيه مي‌كنند از آب، مواد شيرين يا مواد‌غذايي كه نشاسته دارند استفاده نكنند. اين يكي از باورهاي اشتباه در بسياري از باشگاه‌هاست و بر خلاف تصور عموم اين مواد باعث افزايش وزن بعد از ورزش كردن نمي‌شوند.
در برخي از باشگاه‌ها به ورزشكاران توصيه مي‌شود براي لاغري آب كرفس مصرف كنند يا براي افزايش وزن از پروتئين‌ها استفاده كنند، درحالي‌كه هيچ كدام از اين روش‌ها تاثير زيادي بر تناسب اندام ندارند.
در افرادي كه دچار كمبود وزن هستند، مصرف يك قاشق غذاخوري پودرهاي پروتئين مي‌تواند مفيد باشد اما مصرف بيش‌ازحد آن ممكن است آسيب‌هاي جدي به بدن وارد كند.

منبع : مجله سیب سبز
بازدید از صفحه اول
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۱
MALAYSIA
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
پاسخ
7
26
الکی با مطلب های بیهوده سعی در پر کردن سایت نکنید . صدها مدل مکمل وجود داره . اینجوری جمعبندی کردن درست نیست.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
پاسخ
2
25
به نظر من مصرف این مکملهای ورزشی طی چند دوره در سال مشکلی نداشته باشه چون نیاز روزانه فرد بدنساز حرفه ای با غذای روزانه برطرف نمیشه و برای توده عضلانی به مکمل نیاز داره اما میگم به اندازه اش .. با این مطالب هم سعی به پر کردن سایتتون نکنید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
پاسخ
7
22
بعید می دانم این صفحه پایه علمی داشته باشد !
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
پاسخ
6
6
همش چرته چه یه قاشقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
پاسخ
3
14
همش چرته در سایتتونو ببندید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
پاسخ
23
0
من يه كليمو سر وي صد در صد از دست دادم ' همم مي كفتن كه اين جيزي نيست بخور روزي يه بيمونه هم بيشتر نمي خوردم مارك عالي هم مي كرفتم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
پاسخ
8
28
من 9 ساله بدن سازي كار ميكنم تو اين 9 سال بيش از100 نوع پروتين مصرف كردم هيچ چيزيمم نشده انواع ازمايشاتو هم رفتم چرا چرت وپرت ميگين.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
پاسخ
12
30
منم الان 4 ساله از هزار جور مکمل استفاده کردم -
حتی از دکا دورابولین - سوستانون . انواع استروئید های دیگه استفاده کردم هیچ مشکلیم الان ندارم .
مکمل که دیگه بماند
UNITED STATES
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
پاسخ
8
2
من 6 ماهه میرم بدنسازی. از مربیم یه برنامه غذایی طبیعی گرفتم که از 50 کیلو تبدیل به 56 کیلو عضله بشم. ولی الان 46 کیلو شدم .تو برنامه ام اصلا چربی نداشتم و همه چیز بخار پز یا کبابی بود( عادت های غذاییم تغییر کرده و دیگه دوست ندارم غذاهای چرب بخورم) در تمام مطالب مربوط به چاق شدن هم میگه باید غذا ها و میان وعده های چرب خورد ولی دوست ندارم دچار چاقی موضعی بشم. حالا مربیم میگه مکمل مصرف کنم چون بهتر جذب میشه. ولی با این نظراتی که نوشین آدم میترسه. واقعا با مصرف پروتئین وی یه کلیه رو از دست دادن؟ نوشتن که میزان مصرفشون هم نرمال بوده!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
پاسخ
1
1
manam ba nazare karbar movafegham ziadravi harchizi bade shoma saman shayad avarez gozashte rut khodet nemifahmi masalan stroid age zire 21 masraf koni dige ghadet roshd nemikone
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
پاسخ
0
3
ruzi ke man raftam bashgah 55 kilu budam ba tamrino ghaza va mokamel vaznam be 68 resid bad az yek sal badesh hame mano tashvigh be zadane stroid va sumatro pin kardn goftan stedadet khube va man modate 1sal stroid masraf kardam hamrah ba mokamelvaznam be 79 azole resid alan 1sale masraf nemikonam vaznam bargashte be 68 pas hichi tush nisit avarezash ru man motadesh shode budam be sakhti velesh kardam pustam bad shod sar dard bikhabi steres khoshunat.......lotfan be hich onvan stefade nakonid alan 20 salame va khoshhalam ke zud fahmidam harchan avarezesho gozasht avareze mokamel dar barabar stroid hiche khosh bashid dusetun daram
UNITED STATES
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
پاسخ
2
15
چرا الکی چیز می نویسید
سر این مطلب شما من کلی تحقیق کردم
پودر وی به هیچ عنوان عوارض نداره
مطلب رو یکی نوشته که کمترین اطلاعات ورزشی - تغذیه ای داشته است
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
پاسخ
1
10
هر چیزی اگه به اندازه و طبق دستور مصرف بشه هیچ اشکالی نداره.اما در مورد مکملی مثل پروتئین که دیگه اینقدر حرف و حدیث نداره.مکملی که عوارض داره کراتینه.اونم نه برای همه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
پاسخ
1
4
مصرف خودسرانه هر ماده ای میتونه عوارض داشته باشه.قبل از این که مکملی را مصرف کنیم بهتره یه سری آزمایش بدیم که متوجه بشیم بدن ما در مقابل مصرف فلان مکمل چه عکس العملی نشون میده.پس ما نمیتونیم بگیم مکمل ها مفیدند یا مضر.سایت های بدنسازی اشتباه میکنند که میگن هیچ خطری نداره پزشکان هم اشتباه میکنند که میگن خطرناکه.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
پاسخ
1
3
خواهشا گویی نیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
پاسخ
0
3
اون اقایی که میگه من کلیهمو از دست دادم.شاید نسبت به وزنش بیشتر مصرف کرده.شاید ویش تقلبی بوده.یه نکته دریاره تقلبی بودن یگم که وی تقلبی پودرش مثل ارده ولی در اصلیش برعکس ودر اصلش سخت در دهان خورده میشه و بعد در تقلبی یه نمه مزه شکر میده....
در اخر میگم همه مکملها بغیر از کراتین عوارض نداره
UNITED KINGDOM
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
پاسخ
1
2
ما که خوردیم حالا هر چی شد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
پاسخ
1
0
Mikham bedonam meta poretein yootam avarez dare ya na
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
پاسخ
1
0
در مصرف انواع مکملها بدن مثل یک لیوان خالی میمونه هرچی لازمه برمیداره باقیش دفع میشه فقط هورمونه که اضافش جذب کبد کلیه میشه .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
پاسخ
1
3
من پزشکم .یکی از بیمارانم با خوردن همین وی نابارور شده
UNITED KINGDOM
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
پاسخ
1
1
من 8ساله بدنسازی کار میکنم .حدود 30تاپروتئین و60تاکراتین وگلوتامین مصرف کردم ولی خدارو شکر هیچیم نیست.الان هم مدت 6ماه هست که بدون هیچ گونه مکملی دارم ورزش میکنم ووزنم از 98کیلو به 95کیلو رسیده.دیگه خودم نه بخاطر عوارضش بلکه بخاطر هزینه ی زیاد این مکملها رو کنار گذاشتم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
پاسخ
0
0
نظرات این مطلب از خود مطلب مفید تر بودند .

یعنی یک جورایی مطلبتون چرت بود .

یکی به من بگه :

من الان دارم بدن سازی میرم .
می خوام چاق بشم ولی نه اینکه شکم در بیارم .
میخوام فقط از لاغری در بیام و عضلاتم بزرگ بشه .
(هیکلمو بکنم مثل شاهرخ خان )



باید از کدوم مکمل مصرف کنم ؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
پاسخ
0
0
سلام من 6روز تو هفته ورزش میکنم میخواستم بدونم اشکالی داره پروتین زیر نظر مربی مصرف کنم؟؟؟؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
پاسخ
1
0
همش چرته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
پاسخ
0
0
چرت نگین خواهشا
UNITED STATES
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
پاسخ
0
1
سلام بر دوستان
به هیچ وجه از مکمل ها و پودرهای ورزشی استفاده نشود.
به یاد داشته باشید که چگونه ممکن است مصرف چند گرم پودر در روز وزن شما رابعد از مدتی به طور قابل ملاحظ افزایش دهد مگر با آسیب رساندن به کبد و سیستم گوارشی انسان.
به فکر سلامتی ارزشمند خود باشید.
بدرود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
پاسخ
0
1
خودشون نمیتونم تولید کنن میخوان بازار اونوریارو کساد کنن.من خودم 11 ساله کشتی میگیرم..سه سالم هست وزنه میزنم...هر مدل پروتیین بگید خوردم هیچیم نیست...تازه وقتی پروتیین میخورم عملکردم تو کشتی بهتر میشه...بخورید نوش جونتون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
پاسخ
1
0
اين پودرا اشغاله تورو خدا نخريد پسر عموم ي زمان مثل اونايي فك مي كرد كه اگه پودر بخوره توريش نميشه ... هفته پيش كليه و كبدشو از دست داد به هيچ وجه نخوريد اگه ميخوايد اضافه وزن داشته باشيد بريد پيش ي دكتر تغزيه راهنمايي تون ميكنه
يا علي..
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
پاسخ
0
0
سلام چرت پرت نیس ولی بخورید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
پاسخ
0
1
آقایون و خانومای محترم
باسلام
اینجانب نزدیک 8 ساله پروتئین و مکمل های بدنسازی استفاده میکنم هیچ اتفاق بدی نیفتاده برام خیلی هم خوب بود. برادرم هم استفاده داره اونم مثل خودمه ولی اون ببره من پلنگم... فداتون بشم بزنید به بدن غمتون نباشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
پاسخ