جاباما
۱۴۹۲
۲۸۲ نظر
۱۱۷۱۴
۲۸۲ نظر
۱۱۷۱۴
پ

عوارض مصرف پودر پروتئین برای ورزشکاران

در تبلیغات پودر‌های پروتئینی ادعا می‌شود که مصرف آن‌ها باعث کاهش وزن و عضله سازی سریع می‌شود. با اینکه برخی از این محصولات به وعده‌های تبلیغاتی خود عمل کرده و مصرف کننده‌ها را به هدفشان می‌رساند، اما سوال این است که به هدف رسیدن به چه قیمتی؟!

وبسایت تبیان - فاطمه مهدی پور: متاسفانه اکثر جوانانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند و به باشگاه رفت و آمد می‌کنند بیشتر درگیر تبلیغات این پودرها و مکمل ها می‌شوند و البته مشتریان اصلی این مواد نیز هستند. در تبلیغات پودرهای پروتئینی ادعا می‌شود که مصرف آن ها باعث کاهش وزن و عضله سازی سریع می‌شود.
با اینکه برخی از این محصولات به وعده های تبلیغاتی خود عمل کرده و مصرف کننده ها را به هدفشان می رساند اما سوال این است که به هدف رسیدن به چه قیمتی؟! قبل از اینکه دوباره به سراغ این مکمل ها بروید بدانید که با مصرف آنها، از کمبود ویتامین گرفته تا مشکلات قلبی عروقی در انتظارتان خواهد بود. با ما باشید تا بیشتر با آسیبهای این قبیل مکمل ها آشنا شوید.
عوارض مصرف پودر پروتئین برای ورزشکاران

پودرهای پروتئینی؛ دور شدن از تغذیه ی متعادل و سالم

ساده ترین و البته شایع ترین خطری که با مصرف آن مکمل ها گریبان مصرف کننده را می گیرد افتادن در دام تغذیه نامتعادل و ناسالم است. چون با افزایش پروتئین دریافتی، میزان مواد مغذی دریافتی از طریق مصرف مواد غذایی، ناکافی و نامتعادل خواهد بود.
زمانیکه به جای خوردن غذا، نوشیدنی های پروتئینی مصرف می‌کنید از تمام مواد مغذی یک غذای کامل و سالم مانند ویتامین ها، کلسیم و دیگر مواد مغذی محروم خواهید بود. اگر لازم است که حتما از این مکمل ها استفاده کنید فراموش نکنید که بدن تان به مواد مغذی دیگر نیز نیاز دارد که باید روزانه و به میزان کافی جذب شوند آن هم از طریق مصرف مواد غذایی سالم.

مصرف پودر پروتئین و کمبود کلسیم

پروتئین نقش موثری در تقویت استخوان ها و جلوگیری از نابودی بافت استخوانی دارد. اما با این حال نتایج برخی از پژوهش ها نشان می دهند که داشتن تغذیه ای سرشار از پروتئین باعث افزایش ترشح اسیدی می‌شود که بدن را وادار به آزاد کردن کلسیم می‌کند. داشتن تغذیه ی متعادل که حاوی میزان مناسبی کلسیم و پروتئین است برای حفاظت و تقویت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان لازم و ضروری است. هر چه میزان کلسیم از دست رفته بیشتر باشد مصرف این مکمل ها تاثیر بیشتری روی کاهش میزان کلسیم خواهد داشت و آسیب های جدی به استخوان ها خواهد زد.

مصرف پودر پروتئین و افزایش وزن

با وجود اینکه مصرف پودر پروتئین به شما کمک می‌کند تا وزن کم کنید، چربی هایتان بسوزد و حجم عضلاتتان بیشتر شود در عین حال می‌تواند باعث چاقی و اضافه وزن نیز بشود. زمانیکه از نوشیدنی ها و پودر پروتئین استفاده می‌کنید فقط پروتئین جذب نمی‌کنید بلکه همزمان میزان زیادی مواد افزودنی و کالری اضافی نیز نصیب تان می‌شود. در اینصورت اگر حواستان به مصرف کالری ها نباشد امکان اینکه به جای لاغر شدن چاق شوید زیاد است. از آنجایی که این پودرها به افزایش حجم عضلانی کمک می‌کند شما مجبور می‌شوید تا ورزش های سنگین تر انجام دهید تا بتوانید کالری بسوزانید و به جای چربی به عضله برسید.

پودرهای پروتئینی و مشکلات قلبی

داشتن رژیمی سرشار از پروتئین می‌تواند مشکلات جدی برای قلب به وجود بیاورد. با وجود اینکه مصرف مکمل های پروتئینی به طور مستقیم باعث افزایش کلسترول خون نمی‌شود اما اگر علاوه بر پروتئین موجود در غذا مکمل نیز مصرف کنید خطر ابتلا به مشکل کلسترول بالا را به جان می خرید. برخی از مکمل ها به خودی خود حاوی کلسترول هستند برای همین بهتر است بدانید که این مکمل ها می‌توانند چه بلایی سر بدن تان بیاورند. یادتان باشد مصرف همزمان این مکمل های سرشار از کلسترول با مواد غذایی حاوی این ماده مانند تخم مرغ و غیره می‌تواند قلب تان را دچار مشکل کند.
عوارض مصرف پودر پروتئین برای ورزشکاران
مصرف مکمل های پروتئینی و افزایش میزان چربی دریافتی

آیا تا به حال اطلاعات مربوط به ارزش غذایی نوشیدنی پروتئینه ی خود را مطالعه کرده اید. اگر نه این بار اینکار را انجام دهید. با وجود اینکه بیشتر این نوشیدنی ها سرشار از پروتئین و حاوی میزان کمی چربی هستند اما برخی از انواع آن ها حاوی میزان قابل توجهی چربی می باشند. این نوشیدنی ها همچنین حاوی مواد نگهدارنده نیز هستند. اگر شما به طور مرتب ورزش نمی‌کنید و کالری و چربی های موجود در این مکمل ها را نمی سوزانید هیچ دلیلی برای مصرف آن ها وجود ندارد. باید بدانید که در صورت ورزش نکردن، مازاد پروتئین تبدیل به چربی می‌شود.

پودرهای پروتئینی و مشکلات گوارشی

مکمل های پروتئینی باعث بروز مشکلات گوارشی می‌شوند. کرامپ های عضلانی معده، یبوست، نفخ و گاز معده از جمله علائمی است که بعد از مصرف این مکمل ها بروز می‌کنند. پروتئین ها برای هضم شدن نیاز به زمان دارند و اگر شما به میزان کافی کربوهیدرات مصرف نکرده باشید مدت زمان طولانی تری در معده خواهند ماند. افرادی که از مشکل عدم تحمل لاکتوز رنج می برند بیشتر در معرض مشکلات گوارشی قرار می‌گیرند چون اکثر این مکمل ها حاوی لاکتوزروم و کازئین هستند که مشکل را چند برابر می‌کنند.

پودرهای پروتئینی و ترکیبات پنهان

روی بسته بندی پودرها و نوشیدنی های پروتئینه به ندرت لیست کامل ترکیبات آن نوشته می‌شود. در نتیجه مصرف کننده از وجود ترکیباتی مانند مواد نگهدارنده بی اطلاع می مانند. بهتر است بدانید که برخی از ترکیبات این مکمل ها بدون رعایت اصول و بدون کنترل به آن ها اضافه می‌شوند که خیری برای شما نخواهند داشت.

پودرهای پروتئینی و دهیدراته شدن بدن

مصرف آب کافی و تامین آب بدن برای افرادی که بدن سازی، کار یا ورزش‌های شدید دیگر انجام می دهند لازم و ضروری است. اگر شما عادت به مصرف این پودرها داشته باشید امکان اینکه بتوانید به میزان کافی آب بدن تان را تامین کنید سخت می‌شود. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که پودرهای پروتئینی می‌توانند بدن را کمابیش در معرض دهیدراته شدن قرار دهند. این خطر متناسب با میزان مصرف و شدت ورزش کم یا زیاد می‌شود. باید بدانید که بدن برای سوخت و ساز مازاد پروتئین دریافتی، نیاز به آب بیشتری دارد و بدون آن بدن شما دچار بی آبی خواهد شد. علاوه بر این باید بدانید که کلیه ها نیز به زحمت می افتند برای اینکه مجبور می‌شوند برای دفع اسید موجود در مکمل ها بیشتر کار کنند. اگر از این پودرها استفاده می‌کنید حتما میزان مصرف آب را افزایش دهید.

پودرهای پروتئینی شما را در معرض فلزات سنگین قرار می‌دهد

برخی از مکمل های پروتئینی حاوی ترکیبات خطرناکی بویژه فلزات سنگین مانند آرسنیک، جیوه، سرب و کادمیوم هستند. نتایج بررسی هایی که روی 15 نوشیدنی پروتئینه انجام شده نشان می‌دهد که برخی از این نوشیدنی ها به دلیل دارا بودن این ترکیبات، سلامتی را با خطرات جدی رو به رو می‌کنند. با وجود اینکه این ترکیبات به میزان کمی در این نوشیدنی ها وجود دارند اما اگر عادت داشته باشید که روزانه سه مرتبه از آن ها استفاده کنید تبدیل به میزان قابل توجهی می‌شوند که بدن را در معرض خطر قرار می دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شایان

      الکی با مطلب های بیهوده سعی در پر کردن سایت نکنید . صدها مدل مکمل وجود داره . اینجوری جمعبندی کردن درست نیست.

      پاسخ ها

      • مسعود

        حیف این مطالب برای انسان‌هایی که سواد سوادشون پایینه

    • عباس

      به نظر من مصرف این مکملهای ورزشی طی چند دوره در سال مشکلی نداشته باشه چون نیاز روزانه فرد بدنساز حرفه ای با غذای روزانه برطرف نمیشه و برای توده عضلانی به مکمل نیاز داره اما میگم به اندازه اش .. با این مطالب هم سعی به پر کردن سایتتون نکنید

    • بدون نام

      بعید می دانم این صفحه پایه علمی داشته باشد !

    • مرتضی

      همش چرته چه یه قاشقی

    • میلاد بدنساز

      همش چرته در سایتتونو ببندید

    • بدون نام

      من يه كليمو سر وي صد در صد از دست دادم ' همم مي كفتن كه اين جيزي نيست بخور روزي يه بيمونه هم بيشتر نمي خوردم مارك عالي هم مي كرفتم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی ببخشید اونی که شما خوردی ... بوده

    • شاهين

      من 9 ساله بدن سازي كار ميكنم تو اين 9 سال بيش از100 نوع پروتين مصرف كردم هيچ چيزيمم نشده انواع ازمايشاتو هم رفتم چرا چرت وپرت ميگين.

      پاسخ ها

      • فرزاد

        دوست عزیز اول اینکه اثراتش قرار نیست تو دو سه سال خودشو نشون بده..هر بدنی با بدن دیگه ای هم فرق داره ..به یکی شاید همون سال اول و به یکی چند سال بعد نشون بده...داداش خودم به همین کصافطا زندگیش به پایان رسید..25 سالش بود..مثال دیگه بدنساز معروف ایران که دوسال پیش یه بیماری نادر گرفت و در عرض چند روز فوت شد...هر شهرو محلی که میخوای برو بپرس میبینی که کلا جونای باشگاهی با سن کم فوت شدن متاسفانع..و همین یعنی چی؟همشون اتفاقی فوت شدن..نع همه باشگاهی و از همین زهر مارها خوردن..شهر خود من تا الان 20 تا جوون همینطور شدن و الان هم عکساشون جلو در سالنه.خواهش میکنم مصرف نکنید

    • سامان

      منم الان 4 ساله از هزار جور مکمل استفاده کردم -
      حتی از دکا دورابولین - سوستانون . انواع استروئید های دیگه استفاده کردم هیچ مشکلیم الان ندارم .
      مکمل که دیگه بماند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز پیریتم میبینی

      • بدون نام

        میگم داداش منم یه چندتا آموکسی سیلین500میخوای اونارم بدم بخوری؟

    • سارا

      من 6 ماهه میرم بدنسازی. از مربیم یه برنامه غذایی طبیعی گرفتم که از 50 کیلو تبدیل به 56 کیلو عضله بشم. ولی الان 46 کیلو شدم .تو برنامه ام اصلا چربی نداشتم و همه چیز بخار پز یا کبابی بود( عادت های غذاییم تغییر کرده و دیگه دوست ندارم غذاهای چرب بخورم) در تمام مطالب مربوط به چاق شدن هم میگه باید غذا ها و میان وعده های چرب خورد ولی دوست ندارم دچار چاقی موضعی بشم. حالا مربیم میگه مکمل مصرف کنم چون بهتر جذب میشه. ولی با این نظراتی که نوشین آدم میترسه. واقعا با مصرف پروتئین وی یه کلیه رو از دست دادن؟ نوشتن که میزان مصرفشون هم نرمال بوده!

      پاسخ ها

      • Alireza

        نه داداش شما بخور هیچ مشکلیم نداره اگه داشت دارو خانه ها نمیوردن از داروخانه بگیر به حرف های مزخرف این سایت گوش نکن

      • بدون نام

        باید از داروخانه معتبر بخری

      • شایان

        اگر اینجوری بود که آمریکا و اروپا دچار بحرا میشدن چرا که بزرگترین و با تکنولوژی ترینن! مشکل اونجاست که اینها اجازه واردات نمیدن و یمشت آشغال رو تو کیسه باسم حمایت تولید داخلی میدن تو خورد ملت

    • ali

      manam ba nazare karbar movafegham ziadravi harchizi bade shoma saman shayad avarez gozashte rut khodet nemifahmi masalan stroid age zire 21 masraf koni dige ghadet roshd nemikone

    • ali

      ruzi ke man raftam bashgah 55 kilu budam ba tamrino ghaza va mokamel vaznam be 68 resid bad az yek sal badesh hame mano tashvigh be zadane stroid va sumatro pin kardn goftan stedadet khube va man modate 1sal stroid masraf kardam hamrah ba mokamelvaznam be 79 azole resid alan 1sale masraf nemikonam vaznam bargashte be 68 pas hichi tush nisit avarezash ru man motadesh shode budam be sakhti velesh kardam pustam bad shod sar dard bikhabi steres khoshunat.......lotfan be hich onvan stefade nakonid alan 20 salame va khoshhalam ke zud fahmidam harchan avarezesho gozasht avareze mokamel dar barabar stroid hiche khosh bashid dusetun daram

    • farshad

      چرا الکی چیز می نویسید
      سر این مطلب شما من کلی تحقیق کردم
      پودر وی به هیچ عنوان عوارض نداره
      مطلب رو یکی نوشته که کمترین اطلاعات ورزشی - تغذیه ای داشته است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطلبی که شما در موردش تحقیق کردی و خوندی توسط یه عده برای بیشتر پر کردن جیب خودشون و وارد کردن این مواد پر ضرر به کشور و خالی کردن جیب کساییه که به فکر عضله سازین تو یه شب هستن در صورتیه که این کار چندین سال طول میکشه،مصرف این مواد در دراز مدت خودشو نشون میده و باعث بیماری قلبی میشه و کلی آسیب در زمان پیری به بدن میرسونه

    • milad

      هر چیزی اگه به اندازه و طبق دستور مصرف بشه هیچ اشکالی نداره.اما در مورد مکملی مثل پروتئین که دیگه اینقدر حرف و حدیث نداره.مکملی که عوارض داره کراتینه.اونم نه برای همه

    • رونالدو

      مصرف خودسرانه هر ماده ای میتونه عوارض داشته باشه.قبل از این که مکملی را مصرف کنیم بهتره یه سری آزمایش بدیم که متوجه بشیم بدن ما در مقابل مصرف فلان مکمل چه عکس العملی نشون میده.پس ما نمیتونیم بگیم مکمل ها مفیدند یا مضر.سایت های بدنسازی اشتباه میکنند که میگن هیچ خطری نداره پزشکان هم اشتباه میکنند که میگن خطرناکه.

    • رضا

      خواهشا گویی نیر

    • علی

      اون اقایی که میگه من کلیهمو از دست دادم.شاید نسبت به وزنش بیشتر مصرف کرده.شاید ویش تقلبی بوده.یه نکته دریاره تقلبی بودن یگم که وی تقلبی پودرش مثل ارده ولی در اصلیش برعکس ودر اصلش سخت در دهان خورده میشه و بعد در تقلبی یه نمه مزه شکر میده....
      در اخر میگم همه مکملها بغیر از کراتین عوارض نداره

    • بدون نام

      ما که خوردیم حالا هر چی شد

    • leila

      Mikham bedonam meta poretein yootam avarez dare ya na

    • مهران

      در مصرف انواع مکملها بدن مثل یک لیوان خالی میمونه هرچی لازمه برمیداره باقیش دفع میشه فقط هورمونه که اضافش جذب کبد کلیه میشه .

      پاسخ ها

      • mamadi

        حاجی چرت نگو مصرف زیاد پروتیئن باعث آسیب آنزیم های کبد ونا رسایی کلیوی میشه. یه نکته مهم به دوستانی که میخوان مکمل مصرف کنن.اول از همه باید ازمایش بدن و پیشه دکتر تغذیه برن که بر اساس ازمایش و ریژیم غدایی روزانشون بهشون بگه که چی و چه مقدار مصرف کنن ونکته دوم اینکه هر مکملی خواه و ناخواه عوارض داره حالا در طولانی مدت یا کوتاه مدت وچه کم و چه زیاد حتی قرص سرماخوردگی هم عوارض داره چه برسه به مکمل

    • بدون نام

      من پزشکم .یکی از بیمارانم با خوردن همین وی نابارور شده

      پاسخ ها

      • مجید

        پزشک هستی واقعا شماااا؟ شما راجب محتویات وی اطلاعاتت رو تکمیل کن حتما. وی پایه هرمونی نداره دکتر جون اونی که منظورته سوماس

    • صادق

      من 8ساله بدنسازی کار میکنم .حدود 30تاپروتئین و60تاکراتین وگلوتامین مصرف کردم ولی خدارو شکر هیچیم نیست.الان هم مدت 6ماه هست که بدون هیچ گونه مکملی دارم ورزش میکنم ووزنم از 98کیلو به 95کیلو رسیده.دیگه خودم نه بخاطر عوارضش بلکه بخاطر هزینه ی زیاد این مکملها رو کنار گذاشتم

    • مهران

      نظرات این مطلب از خود مطلب مفید تر بودند .

      یعنی یک جورایی مطلبتون چرت بود .

      یکی به من بگه :

      من الان دارم بدن سازی میرم .
      می خوام چاق بشم ولی نه اینکه شکم در بیارم .
      میخوام فقط از لاغری در بیام و عضلاتم بزرگ بشه .
      (هیکلمو بکنم مثل شاهرخ خان )



      باید از کدوم مکمل مصرف کنم ؟

      پاسخ ها

      • خاچ

        بدن شاهرخ خان بدنش کجای اون بازیگره دلبندم

      • شایان

        شاهرخ خان!!! واسه سحر!!!؟

    • رضا

      سلام من 6روز تو هفته ورزش میکنم میخواستم بدونم اشکالی داره پروتین زیر نظر مربی مصرف کنم؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خو ازهمون مربی بپرس تا بهت بگه

      • بدون نام

        نه فقط میتونی روی نظر مربی مصرف کنی

    • رضا

      همش چرته

      پاسخ ها

      • مهدی

        من سه ماهه میرم بدن سازی میخوام مکمل مصرف کنم به نظر شما مصرف کنم یا نه؟؟؟ چون خشکه خدایی خیلی دیر بدن میاد بالا

    • حامد

      چرت نگین خواهشا

    • Ali Jafarzadeh

      سلام بر دوستان
      به هیچ وجه از مکمل ها و پودرهای ورزشی استفاده نشود.
      به یاد داشته باشید که چگونه ممکن است مصرف چند گرم پودر در روز وزن شما رابعد از مدتی به طور قابل ملاحظ افزایش دهد مگر با آسیب رساندن به کبد و سیستم گوارشی انسان.
      به فکر سلامتی ارزشمند خود باشید.
      بدرود

    • فرید

      خودشون نمیتونم تولید کنن میخوان بازار اونوریارو کساد کنن.من خودم 11 ساله کشتی میگیرم..سه سالم هست وزنه میزنم...هر مدل پروتیین بگید خوردم هیچیم نیست...تازه وقتی پروتیین میخورم عملکردم تو کشتی بهتر میشه...بخورید نوش جونتون

      پاسخ ها

      • نیلو

        برا اینکه پروتیین به بدن وکبد اسیب نزنه مصرف اب زیاد کمک میکنه یانه منم میخام پروتیین مصرف کنم ۳سال بدنسازی کار میکنم یکم عملکردم کند شده اخه واقعا از طریق غذا تامین نمیشم اگه زیادی هم غذا بخوری که عین خرس چاق میشم

    • Ali cr7

      اين پودرا اشغاله تورو خدا نخريد پسر عموم ي زمان مثل اونايي فك مي كرد كه اگه پودر بخوره توريش نميشه ... هفته پيش كليه و كبدشو از دست داد به هيچ وجه نخوريد اگه ميخوايد اضافه وزن داشته باشيد بريد پيش ي دكتر تغزيه راهنمايي تون ميكنه
      يا علي..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست من کم خالی ببند کبد کیسه صفرا نیست که درش بیارن بندازن دور الان پسر عموت باید مرده باشه

    • mohammd

      سلام چرت پرت نیس ولی بخورید

    • پلنگ

      آقایون و خانومای محترم
      باسلام
      اینجانب نزدیک 8 ساله پروتئین و مکمل های بدنسازی استفاده میکنم هیچ اتفاق بدی نیفتاده برام خیلی هم خوب بود. برادرم هم استفاده داره اونم مثل خودمه ولی اون ببره من پلنگم... فداتون بشم بزنید به بدن غمتون نباشه

    • hamed

      آقایون اگه چیزی نمیدونید نظر ندید لطفا
      رفیقم دو ساله میره باشگاه (16 سالشه) تا حالا حدود 7 کیلو پروتئین و 1 کیلو کراتین مصرف کرده الان هم سالمه، هیکلش هم که رو فرمه

    • رامين رامش

      سلام و احترامات تقديم...!!!
      دوستاي عزيز ٢ ماه ميشه كه ورزش ميرم ٥٧ كيلو بودم حالا بخاطر استفادهء پودر پروتيين ٦٠ كيلو شدم ولي تا حاي كه ميدانم پودر پروتيين عوارضي نداره درصورتي كه طبق مربياء بخورين

    • yashar

      کم کسشر بنوىسىد من به اندازه 2کىلو پروتئىن مصرف کردم اندازه 17 کىلو حجم اوردم دوتا بچه هم دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ک

    • بدون نام

      سلام،من دكترم اينا همشون عوارض دارن،نامرد ترين ورزش بدنسازي

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من دکترم چرت نگو همکار

    • بهنام

      من خودم چندتا دوره برداشتم چند وقت یکبار هم میرم چکاب هیچ مشکلی هم ندارم.......نمیدونم مشکل رسانه ها با این مکملها چیه که انقد تبلیغ منفی میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دکترا سیگارم مبگن عوارض داره ولی چرا نداره

    • علی

      دروغه بخورید

    • علي

      من از هر دكتري كه پرسيدم گفته عوارض داره! خود من دچار حساسيت كبدي شدم !! با قطع اين اشغالا اوضاعم بهتر شده! فقط هم بهترين پرتئين رو مصرف كردم، ولي اواخر تمام بدنم اگزما مي زد. اونايي هم كه ميگن من خوردم هيچيم نشد فكر مي كنند قرص برنج يا ارسنيك و سيانور هست كه سريع جواب بده! عقيم شدن رو موقع ازدواج مي فهميد و عوارض اين پودرها چند سال بعد معلوم ميشود! به قول دكتر ها ورزش مي رويد كه سالم باشيد ، اونوقت اينها رو ميخوريد كه سلامتيتون رو به خطر بندازه! هر چيزي طبيعيش خوبه ! سينه مرغ ، سفيده تخم مرغ . سيب زميني ... البته اينا هم الان هورموني شده! ولي باز هم از پودر بهترند ! اين نظر من بود ، با كمال احترام هر كسي خواست بخوره وقتي نظر دكتر ها رو قبول نداره

    • بدون نام

      پروتئین اضافی تو بدن تبدیل به چربی میشه و مازاد اون بصورت اوره از بدن دفع میشه حالا این چه ارتباطی به عقیمی داره... اصلا پایه علمی نداشت این حرفت آقای به اصطلاح دکتر

    • حامد

      سلام من 2ماه باشگاه رفتم وزن قبل از باشگاه59کيلو بود و بعد از 1.5به 70رسيدم دیگه پیشرفت نکردم البته پروتعين وکراتين مصرف کردم دیگه خسته شدم ول کردم و الان یکسال گذشته و زنم به63 رسیده و الان بدون ورزش پودر پروتعين می خورم اما کارم سنگین ضرر داره ?

    • علی

      موافقم که هر چیزی طبیعیش خوبه اگه منطقی هم فک کنید وجود اون همه پروتیین تو یه ذره پودر عادی نیست g.l

    • بدون نام

      در چند تحقیق و آزمایش به عمل آمده در خصوص پروتئین وی معلوم گردید که این پروتئین یک پروتئین مستعد برای کاهش نرخ سرطان، مبارزه با HIV، افزایش قدرت ایمنی بدن، کاهش استرس و پائین آورنده کلسترول، افزایش سطح سرتونین در داخل مغز، ارتقاء عملکرد کبد در گروهی که به نوعی از بیماری هپاتیت رنج می برند، کاهش فشار خون و افزایش عملکرد فیزیکی بدن به عنوان نمونه می توان اشاره کرد.

    • بدون نام

      سلام من مهسا هستم 20 کیلو اضافه وزن دارم وی بخورم یانه ایا پودر وی با شیر هم میشه خورد

    • باربد

      سلام
      آقا جان بنده 15 ساله بدنسازی کار میکم روزی نبوده که از مکملی استفاده نکرده باشم بیش از 200 قوطی مکمل های مختلف اما تایید وزارت بهداشت مصرف کردم شما میگید قاشق غذا خوری خداشاهده روزی 90تا 180 گرم پودر پروتیینی مصرف میکنم الان تو اداره که هستم بین 400 پرسنل که چکاب کامل خون و کبد دادیم از همه سالم ترم با اینکه 118 کیلو هستم و اضافه وزن هم دارم نه فشار خون نه چربی خون هیچ چیز نداشتم بیماری که یک دفعه رو نمیشه وقتی همه چیز خونم نرماله

      پاسخ ها

      • ناشناس

        از کی تا حالا آزمایش چکاپ کامل فشار خون رو نشون میده؟؟؟ کم خالی ببند داداش

    • mha

      من ۵۴ کیلوام امید وارم اگه از کراتین استفاده کنم مشکلی برام پیش نیاد

    • محمد

      ببینین هرکی یه هرفی میزنه یه کی میگه ضرر نداره یکی میگه داره باید برید پیش یه پزشک متخصص مشورت کنید واین بگم بستگی به سالم یا بیمار بودنتون هم داره

      پاسخ ها

      • میثم

        دقیقا حق با دوست عزیزمونه، بدون شک استفاده بیش از اندازه از هر چیزی ضرر های خودش رو در پی داره ولی اگه منظم و طبق نظر مربی خوب و به اندازه مصرف شود نتنها مشکلی نداره بلکه در تمرینات سخت و عضله سازی خیلی میتونه کمکتون کنه.موفق و سربلند باشید

    • امیر

      سلام نخورید این چیزارو من خوردم الان کلیه هام اذیت میکنه رفتم دکتر آزمتیش بدم لبینم چه خاکی تو سرم شده

    • siavash

      سلام دوستان نخوریدتاثیرات خوبی نداره طبیعی کارکنید

    • ماهسون

      در مورد پودر پروتئین نضرات منفی و مثبت همگی از دم محترمه دنیا همینه دیگه یه سری مخالف داره یه سری هم موافق.باتشکر

    • Tannaz

      سلام ببخشین کسی میدونه پودر متاپروتئین یوتام عوارضی داره یا نه؟ به من گفتن با کپسول brewers yeast بخورم برای افزایش وزن.

    • رضاخان

      با سلام دوستان من حتی شنیدم میگن خاصیت ضد سرطانی داره و مصرفش نه تنها مضر نیست بلکه مفید هم هست

    • بدون نام

      به نظر من هر بدنی با دیگری فرق داره بعضیها مستعدترن برا بیماریها ..کسی ممکنه تا اخر عمر سیگار بکشه طوریش نشه کسی هم با یه سال سرطان ریه ..من خودم یه سال مصرف کردم با اینکه تغذیه سالمی داشتم الان مشکل کلیه و کبد پیدا کردم موهام کم شده ..شرایط بدنی و سلامت و جنتیک خیلی مهمه

    • amin

      سلام من الان 2روزه پروتیین وی دارم استفاده میکنم همش حالت تهوع دارم

      پاسخ ها

      • احسان

        احتمالا بارداری داداچ

    • تورج

      سلام من 9 ساله میرم باشگاه روزاول 60 کیلوبودم ولی الان 95کیلوهستم خیلی هم خوبه بخورین همش دروغه میگن عوارض داره

    • فیتنس

      سلام
      به همه دوستان ورزشکار و غیر ورزشکار. مکمل های بدنسازی اگه بد بودن مطمین باشید امثال آرنولد رونی کلمن و... جهانی نمیشدن.این علم که ما جهان سومی ها نداریم.و بدون اطلاع ردش میکنیم.متاسفانه اونایی هم که آسیب دیدن زیر زمینیشو مصرف کردن. لطفا علمی مصرف کنیم نه خود سرانه
      همگی موفق و موید باشید. یا علی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزيز خودت ميگي روزی کلمه بزن تو اینترنت الانشو ببین چ وضعی افتاده. ببینید ب نظر من زیاد مصرف نکنید اگر هم مصرف کردید از خوب و اصل بودن اون مکمل و مارک مطمئن بشين چون ببرين تو آزمایشگاه نشون بدین تحقیق کنند تو بعضيهاشون مواد مخدر میریزن و همین باعث ميشه ک بهش اعتیاد پیدا کنید بهش هي مصرف کنید در کل طبق نظر پزشک و زیر نظر دکتر و وزرات بهداشت باشه حتما.

    • فرشید

      سلام دوستان عزیز من کوچیکتون میخوام بگم که اونایی که میگن ما ال شدیم وبل شدیم جنس تقلببی مصرف کردند یعنی همش کرتن و دگزا وسیپرو و آشغالایی که حتی میکشه من سراغ دارم یارو مرده ولی همین جوری جنس تقلبی بوده پلیس میگه خودش حرف من نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی شد

      • هادی

        خودت فهمیدی چی گفتی

    • رامین

      همش مکمل ها چرته

    • اکبر

      سلام من خودم دانشجو پزشکیم اینایی که میگید کبد و کلیه مون آسیب پیدا کرده بدونید که دو دلیل داشته یا ممکنه کم کاری کلیه و کبد داشته باشید که این عضوها نمیتونن مواد معدنی و آمینو اسیدها رو باز جذب کنن و مواد دفعی که در اثر استفاده از مکمل ها باید به طور طبیعی دفع کنن دفع نمیشه، در حالی که ممکنه این دسته از افراد در شرایط عادی بدون مصرف این مکمل ها هیچ مشکلی نداشته باشن ،دلیل دوم میتونه به تقلبی بودن این مکمل ها ربط بدیم که برای اینکه افزایش وزن بدن بهشون کورتون اضافه میکنن که شدیدا عوارض داره و میتونه باعث آسیب شدید کبد کلیه حساسیت پوستی و... بشه من پیشنهاد میکنم که از داروخانه ها این مکمل ها رو بگیرید که هم مطمنن هم دارای برچسب وزارت بهداشت باشن

      پاسخ ها

      • شکرریز

        درود بر شما مطلب شما کاملا منطقی و علمی هستش خواشا بیشتر مطلب بزارید تا از نظرات علمی شما بیشتر استفاده کنیم.مرسی

    • فردوس

      سلام آقا من 20سالمه وزن من هم حدود 65كيلو وقد من 170سانتي است بنده دو ساله بدنسازي كارميكنم به طول همين دوسال يك بار پروتين بنام اكستريم گينر همراه با فسفات و يه غرسهاي هم بود بنام ديانامول بود يا ديانابول اسمش را درست نميدونم خلاصه اين كه او نهارو استفاده كردم اشتهام حسابي باز شد ولي بعد از تموم شدن اون گاهي وقتها دچار تهوع ميشم و اشتهاي من بكلي بسته شده و گاهي اوقات دچار كسالت هم ميشم وهمچنان انرژي كه قبلا از مصرف پروتين داشتم الان ندارم فقط خواهش ميكنم علتش را برام سخراني كنيد ممنونم..........،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احتمالا کبدت اسیب دیده

    • محمد

      سلام، اگه مکمل ایزو وی خالص. رو روزی 2 پیمانه مصرف کنید اشکالی نداره دوستان

    • اشکان

      دوستان گلم من الان چندسالی میشه بدنسازی میرم هرچیم فکر کنی زدم از تستش بگیر تا سوما هزارمدل مواد پروتیینی و…استفاده کردم الانم دوره جدید برداشتم میخوام بندازم بره دوستان هیچ چیزی ارزش به خطر انداختن سلامتی رو نداره,

      پاسخ ها

      • فردین

        خب دوست عزیز الان بگو ببینم تو که هر چی به نظرمون میاد زدی چی شدی؟ کدوم حکم قهرمانی رو داری؟ من خودمم بدنسازی کار میکنما از پروتیین وی هم ساتفاده میکنم ولی راست و حسینیش میگم ضرر داره

    • بدون نام

      سلام این مکمل های بدنسازی که تو ایرانند یک دونشونم ارجینال نیست یا چینی هستن یا جای دیگه پر شدند که داخل این مکمل ها برای تبلیغ از مواد انرژی زا غیر مجاز استفاده میشه و حتی هورمون هم مورد استفاده قرار میگیره وضرر زیادی به بدن می زنند کسای که میگن ضرر نداره وحتی بدون این مکمل ها به دلیل تاثیر ی که روی بدن وهورمونها گذاشته اند فرد افسرده و بدون این مکمل ها توانایی که قبل از مصرف این ها در ورزش کردن داشت دیگر نخواهد داشت

    • شهرام

      من تحقیق زیاد کردم اونایی که راضی هستند اصل پروتین رو خریداری کردن اونایی هم که مشکل براشون به وجود امده یا زیاده روی کردن یا اینکه اصل نبوده 80 درصد مکمل های تو بازار فیک هست باید مراقب بود .مصرف مکمل نباید مداوم باشه باید بعد 1 ماه مصرف یه استراخت به بذن بذید و 1 ماه بعد استفاده کنید

    • بدون نام

      با سلام. شوهر منم از پودرهای بدنسازی استفاده می کنه. خداییش این همه دنبال پودر مودر هستین هیکل درست کنین رو عرضه تون تو مرد بودن هم تاثیر می ذاره؟ به جای وزنه زدن دو سه کیلو میوه رو از پله های آپارتمان می برید بالا یا بچه خواب رفته رو. یا آشغالا رو می ذارید دم در انقدر غر نزنین. غیرت و مردانگی مرد نه به هیکلشه نه با پودر درست می شه. تازه اش هم اگه هیکل رو واسه جلب توجه خانوما می سازین که بایدبگم من تا حالا نشنیدم زنی بگه وای پسره چه بازوهایی داره من عاشقش شدم. روانشناسیتونو قوی تر کنین بجاش بیشتر جواب می گیرین. پولتونم خرج پودر مودر نکنین پس انداز کنین به درد مخ زنی بیشتر می خوره

      پاسخ ها

      • جابر

        اتفاقا اگه یه مرد خوش هیکل باشه به هر دختری پیشنهاد بده طرف نه نمیگه... شما پول داشته باش وقتی یه هیکل داغون داشته باشی روت میشه با پولت به کسی پیشنهاد بدی؟؟؟؟

      • تانیا

        من یه دخترم و نه تنها از مردای هیکلی خوشم نمیاد که حتی وقتی تو خیابون میبینمشون یه جوری میشم حالا ازدواج کردن با اینطور مردایی که بماند!!!!!!و در مورد مقایسه بین هیکل و پول شک نکنید که پول برنده است

    • فاطی

      تجربیات نشان داده استفاده از پودرهای بدن سازی و ورزش آن باعث ایجاد یکنوع خودشیفتگی و توهم خوش هیکل بودن به مردها می ده و دقیقا این حالت دافعه ای وحشتناک بر جنس مونث دارد. زنها از مردهای فروتن و افتاده بیشتر خوششان می آید. زنها به دلیل حس مادری که خدا در وجودشان گذاشته نا خواسته عاشق مردهایی می شوند که بسیار بچه دوست و خانواده دوست باشن. یک هفته امتحان کنید. با فاملهایتان بروید گردش بچه شان را شما بغل کنید. ببنیند چطور توجه دخترهای اطرافتان بیشتر شده و عاشقتان می شوند. هیکل درست کردن و عین گوریل شدن و سینه جلو دادن با غرور راه رفتن برای زنها به شدت دافعه دارد. همانطور که زنها به غلط فکر می کنن که جاذبه جنسی در کمبود وزن و لاغر شدن مفرط هست. شما مردها می دونین که اینطور نیست. ولی تبلیغات چشم زنها رو کور کرده. البته گاهی همین تبلیغات تو ذاعقه شما مردها هم اثر کرده. با مصرف پودرها فقط جیب یه عده آدم سودجو رو پر می کنین به نظر من.

    • بهنام

      فقط اصل د رسته

    • حسین

      من ۵سال دارم بدنسازی میرم . اینایی که گفتی حقیقت نداره داش . الکی مردم رو میترسونین

    • علی

      سلام برحسین سالارشهیدان.
      این مطلبمو مینویسم جهت اینکه افرادی که شک دارن شاید یه گریزی باشه به هدفشون برسن..شایدم نه.
      من۴ساله باشگاهیم,وزنم۷۰تا۷۵تغییرمیکنه. تقریباکم چربی.میخام اینوبگم۴سال پیش,دوره پروتیین وکراتین ازاشناها برداشتم,ک اطمینان ب سلامت پودرا داشتم.امابد۱سال متوجه دردکلیه وسنگ کلیه شدم,بماند ک کلی هزینه کردم با۲بارعمل ک دراوردن,جویاشدم مصرف این مکملها باعث شد.متاسفانه بعد۳سال بازدوباره بدلیل پروتین ومصرف گوشت مخصوصأقرمز دوباره دچارسنگ کلیه شدم.
      ب این دلیل علم ورزشیمو بالابردم, ب نتیجه رسیدم مصرفش بدون عوارض نیست.یا الان یا۲یا۱۰سال بعد متوجه میشد...من جمله ای برای افرادی که نادانسته یا ناخاسته مصرف میکنن ک بعد مصرف به مرگ خاموش اسم میزارم مبتلامیشن,ینی عضوی از بدنشون ب مرور زمان کم کار یا شاید بعدها ازدست بدن,شایدم با هزینه هنگفت و خابیدن رو تخت بیمارستان با تعداnشب ک میمیریو زنده میشی ب حرفم برسن.این حرفام فقط ازتجربه خودم نیست,افرادی دیدم تحقیق کردم,سرچ کردم,مطلب خوندم ک برا باراول اینجانوشتم.
      راستی برا اطمینان جوونایی مثه منو شما هستن تو بخش دیالیز بیمارستانا فقط برای دردودل کردن.
      در پناه حق
      آذر 94..ali marvi

      پاسخ ها

      • لیلا

        دقیقا حرفتون درسته چون دکتر تغذیه که میرم گفته مصرف این مکمل ها و پروتئین ها برای کسانی که سنگ کلیه دارند یا کلیه سنگ ساز دارند ممنوعه.

    • اشکان

      من تازه میخوام مصرف کنم از پروتئین ولی به هرکی که میرسم یهنظر میده لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم..........،

    • عباس

      همه این بدبختی های که میگین توایران هست همش برندتقلبی.

    • بدون نام

      استاد عزیز پروتین در بدن در صورتی که از نیاز بیشتر باشد و یا در صورتی که بدن در مضیقه انرژی باشد ...ار پروتین هم جهت تولید انرژی استفاده میکند.....یعنی فوقش بدن آتیش میزنه به مالش و پروتین را بجای سوخت میسوزونه.....ولی خدایش اگه بخواهید خیلی دقت کنید خیلی چیزها اطراف ما عوارضشون بیشتر ..مثل همین صحفه کامپیوتر..امواج بی سیم..امواج موبایل...هورمون بدن مرغ ها...سموم کشاورزی داخل میوه ها...استهلاک لاستیک اتومبیل و سایش آسفالت زیر پامون.....

    • احسان

      من خودم شخصا الان ده سال بدنسازی کار میکنم هم امپول زدم هم مکمل از هر نوع استفاده کردم الانم بچه دارم نه عقیم شدم نه چیز دیگه

    • علیرضا

      سلام .من یه بسته پودر کربومس2 خریدم ولی خیلی میگن عوارض داره میخواستم ببینم مصرفش بکنم یا نه؟؟؟

    • علیرضا

      سلام .من یه بسته پودر کربومس2 خریدم ولی خیلی میگن عوارض داره میخواستم ببینم مصرفش بکنم یا نه؟؟؟

    • اقا میلاد

      اگر از مکمل اصل و زیر نظر مربی مصرف شه هیچ گونه عوارضی نداره.یا علی

    • سالار

      بزنین تو رگ نوش جونتون فقط اصلشو بخورین

    • بدون نام

      بابا سلام یکی گفت بخورید یکی گفت نخورید.بلاخره بخوریم یانه

    • حمید

      من خودم 6ساله بدن سازی میرم چندین دوره رفتم هیچ مشکلی نداشتم
      فقط جوش میزدم.

    • فرزاد

      سلام
      اگه زیر نظر پزشک ورزشی مصرف بشه و آزمایشات دوره ای انجام بدین مشکلی نداره
      نیاز یک ورزشکار حرفه ای با غذای طبیعی تامین نمیشه
      من به عنوان کسی که20 ساله کشتی میگیرم این تجربه رو دارم
      ولی برای افراد عادی که حرفه ای نیستن وگاهی ورزش میکنن کاملا مضره

    • کیا

      بابا همش دروغه من پانزده سالمه یک کراتین و حالا هم دارم وی مصرف میکنم بدون عوارض هست

    • بدون نام

      من 16سال دارم ورزش تکواندو میرم 18قدم و50وزنم به نظرتون من پروتعین مصرف بکنم

    • معین

      سلام ،یک سوال داشتم،من میخام طی یک ماه،پودر کربو پروتعین مصرف کنم،دونده هم هستم،با بدنسازی ،آیا عوارضی داره این پودر؟؟یا مقدار مصرفش باید چقدر باشه در روز؟؟؟

    • بدون نام

      عزیزان من خودم تجربه بهترین دوره که گرون قیمت ترین مارک بود خورم تو ساله خودش .عاقبت که کارم به دوا و دکتر و کلی هزینه ناراحتی خانواده.و یه توصیه به مبتدیان که گوله بعضی از مربیان نامرد باشگاه رو نخورید اونا فکر جیبه خودشونن.و فکر نکنی یه پودر شمارو غول می کنه نه تجربه به من نشون داده خوردن چند عدد سفیده تخم مرغ بر حسب بدن برابری با بهترین پودر می کنه.من نخواستم کشش بدم که چه بلایی سر پسر عموم اومد سر خوردن این آشغال ها.خلاصه تا مریض نشی نمی فهمی سلامتی چه نعمتی که خدا به نی.داش

    • بدون نام

      عزیزان من من خودم بهترین دوره رو برداشتم از معتبر ترین جا.اولش که گنده شده بودم به خودم افتخار می کردم که یه روز به شدت مریض شدم تا در حد بیمارستان دکتر ناراحتی خانواده.خلاصه بگم به مبتدیان که گوله این مربیان نامرد بعضی از باشگاه هارو نخورید.تجربه 5ساله من در این ورزش نشون داده که خوردن چند عدد سفیده تخم مرغ بر حسب نیاز و ابعاد بدن از بهترین پودر با ارزش تره.نخواستم بگم چه بلایی سر یکی از اقواممان اومد در اثر خوردن این آشغال ها.خلاصه تا مریض نشی قدر این نعمت بزرگ سلامتی که خدا بهت داده نمی دونی.

    • بدون نام

      عزیزان من خودم تجربه بهترین دوره که گرون قیمت ترین مارک بود خورم تو ساله خودش .عاقبت که کارم به دوا و دکتر و کلی هزینه ناراحتی خانواده.و یه توصیه به مبتدیان که گوله بعضی از مربیان نامرد باشگاه رو نخورید اونا فکر جیبه خودشونن.و فکر نکنی یه پودر شمارو غول می کنه نه تجربه به من نشون داده خوردن چند عدد سفیده تخم مرغ بر حسب بدن برابری با بهترین پودر می کنه.من نخواستم کشش بدم که چه بلایی سر پسر عموم اومد سر خوردن این آشغال ها.خلاصه تا مریض نشی نمی فهمی سلامتی چه نعمتی که خدا به نی.داش

    • مسعود

      گوش کنید چی میگم اگر میخواهید دچار عوارض نشیدسعی نکنید سریع اضافه وزن کنید چون باید وباید حداقل یکسال رودر نظر بگیرید با این داروهای قلابی وکم سوادی در ورزش ممکنه به خطر بیفتید داروهارو به هیچ عنوان بیشتر از تجویز مصرف نکنید چون خیلی هاتون این کار رو یواشکی مکنید تا زود رشد کنید بعد میفتید تو دردسر

    • میثم

      سلام من یه دوره استفاده کردم پروتءیین همراه کراتین اماتاثیری نداشت حتی یک کیلو هم اضافه نکردم واقعا نمیدونم باید چیکار کنم الان هم ازرشته بدن سازی دارم سرد میشم شما بگید چیکار کنم

    • بدون نام

      سلام من دیروز ازاین پودرها خوردم فقط دارم میمیرم چیکارکنم دوستان لرزش بدن وبی حالی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از کدوم پودرا خوردی

    • حسین

      بخوریم یا نخوریم؟؟؟؟؟؟

    • pouria

      باسلام خدمت دوستان
      من تمامی نظرات دوستان وصاحب نظران بالاروخوندم ببینید هرداروای میتونه عوارض جانبی ای برای برخی افرادداشته باشه مثلا شما آگه داروی سرماخوردگی بگیرید داخل لیبل یا همون راهنمای داخل نوشته شده این داروممکن برای برخی افراد دچار عوارضی باشه حالا مکمل یا همون ساپلیمنت میتونه به بدن برخی افرادبسازه یانسازه حالا روش اول اینه حتماحتما ازساپلیمنتهای اصل استفاده کنیددوم آگه مثل کلیه ویاکبددارین ازکراتین استفاده نکنیدوپروتئین های بخورید که ایزوله هستن مکمل پمپ استفاده کنید همراه دوره ی مکملتون حتما امگا3مصرف کنید بعداز دوره از قرص گیاهی لیورگل ویالیف 50 استفاده کنید داخل دوره مایعات فراوان مصرف بشه

    • pouria

      امادرمورد استروئیدها ویاپپتایدها بایدخدمتتون بگم تحت هیچ شرایطی تکرامیکنم تحت هیچ شرایطی ازپپتایدواستروئیداستفاده نکنیدبه دلیل اینکه این داروهای خانمان سوربرای تمامی افرادمضربوده و ممکنه دردرازمدت به شدت به فردمصرف کننده آسیب برساند من پوریا هستم متخصص تغذیه

    • صبغت الله

      به نظر من مصرف پروتين هيچ ضرري نداره به جزء اينكه خود فرد مريض باشه و پروتين با بدنش سازگار نباشه ديگر خود دانيد .. يا علي .. پيروز باد ورزش كاران :)

    • دهاز

      سلام
      آیا مصرف مکمل های پودری باعث ریزش مو میشه ؟؟ یعنی آیا کراتین و یا وی باعث اختلالات هورمونی میشه ؟؟
      من ی دوره گینر و کراتین و گلوتامین با هم رفتم حجم عضلانی خوبی هم گرفتم اما ریزش مو بیشتر شد و دیگه هم مصرف نکردم ..لطفا شما اراعه طریق فرمایید که بنده دقیقا باید چیکار کنم تا هم مکمل مصرف کنم و هم این که ریزش مو برطرف بشه ؟؟ ممنون

    • امین

      واقیتش این هست که هر گونه ماده اضافی جدا از رژیم غذایی لود کاری کلیه و کبد رو افزایش می ده حالا ممکنه به نفر 10 سال بخوره نشون نده سر 11 امین سال یه کلیه اش از دست بره. این یه واقعیت تلخه که بخاطر چند کیلو عضله به سایر اندامهای داخلی اسیب می زنن

    • مسعود

      با سلام
      فقط یک ادم ناتوان و بی ارزه دنبال چنین چیزهایی میره .خوردن مکملو دارو برای متقلب هاست .باعث افتخار نیست و برای جوان ایرانی مایه ننگ است

    • وحید

      سلام,راستش من اول که بدنسازی روشروع کردن خواستم طبیعی کارکنم اماتمام عضله هام سوخت وبدنم کم آورداماازوقتی پروتیین وی مصرف میکنم به یه بدن عالی وفیتنس رسیدم,دوستان بدون مکمل نمیشه البته فقط پروتیین وی وگلوتامین بقیه چرته

      پاسخ ها

      • sam

        سلام چند وقت کار کردی طبعی الان مشکلی نداری

    • حسن

      درود.من با خوردن وینر مفصل زانوها و ارنج هام به طور کلی خشک و از بین رفته.خواهش میکنم اول از اصل بودن پودر مورد نظر مطمئن بشید.هرکی گفت اصله گوش نکنید.خودتون مطمئن بشید.

    • علی

      باسلام خدمت دوستان عزیز من 15سالمه یه پرتئین یه کیلویی گرفتم باشگاه هم نمیرم روزی یه پیمانه از پیمانه خودش مصرف میکنم از داروخانه خریدم ایا ضرری داره لطفا راهنمایی کنید

    • امیر حسین

      ب نظر من کربو از همش بهتره با انرژی ای ک میده باعث میشه بیشتر تمرین کنید ولی تنها ضررش بالابردن فشاره ک با تمرین و ب جا خوردن میسوزه میره و فشار میزون میشه کربو بخورید و غذا های کی پروتین بالایی دارن هیچی نمیشه

    • مهدي

      من ميزنم بر بدن دارم ميشم كرگدن ولي شبا خيلي بد ميخوابم

    • شهراد

      سلام و خسته نباشی . من پارسال پروتئین گرفتم که روش زده تا فبریه 2016 دراش را باز کردم اما مصرف نکردم خواستم بدونم الان که چند ماه ازش گذشته میشود مصرفش کرد یا باید به اندازم تو آشغالا ? در ضمن از هلند خریداری کردم

    • پوریا

      باسلام
      من نشستم و همه نظراتو خوندم.
      کاملا موافقم که مکمل های تقلبی بی شک ضرر دارن.ولی من ترسم از اونا نیس ترسم از اینه که حتی خوده کمپانی های معتبر هم دارن راه کج رو میرن.منظورم این نیست که تقلب میکنن(که البته دور از انتظارم نیس.ابر کمپانی های پپسی و لنوو هم تقلب هایی کردن که خیلی برای مصرف کننده ها گرون تموم شد.)
      پروتیین و کراتین در مصارف بالا میتوانند به مرور زمان سیستم گوارشی بدن رو ضعیف کنند.خیلی به مقدار مصرف روی کاتالوگ یامندرج روی محصول نیز توجه نکنین.این که نوشته شده روزی دوپیمانه یا حتی سه پیمانه مصرف شود کمی دور از انتظاره برای ی فرد مبتدی.میدونید که یک گرم پروتیین وی چقدر قوی هس و هر 25 الی 30 گرم برای معده میتونه شوک اور باشه.البته سیستم گوارشی نیز سعی میکنه خودشو عادت بده.اما تا چه موقع؟1سال 2سال یا 10سال؟؟؟؟
      مکمل که چه عرض شود شما روزی 40 تا تخم مرغ بخور(البته سفیده.زرده که کلیتو از کار میندازه) در مدت 2 سال ببین چی میشه؟
      دقیقا عین قند یا چربی میمونه.هر ماده ای که فکرشو بکنی کم یا زیادیش مشکل سازه برای بدن.
      پیشنهاد من اینکه اولا سعی کنید جنس اصلی بخرید.به پزشک متخصص مراجعه کنید و خیلی هم به اعداد درج شده روی محصولات حساب نکنید.درضمن سعی کنید هر از مدت یه استراحت به اون کلیه و معده بیچاره هم بدید :(
      البته اگه سلامتیتون براتون خیلی مهمه میتونید مکملتون رو ببرید ازمایشگاه تا صحت پیدا کنه.
      اون اقایونی هم که میگن ارنولد و فیل هیتث و ... 20 سال مصرف کردن هیچیشون نشده.اولا اونا زیره 10 تا متخصص و مربی و مشاور هستن و حتی ابی که میخورن زیره نظره نه برای شمایی که حتی نمیدونی هوایی که تنفس میکنی چقد پاکه یا الوده..
      در اخر هم بگم خیلی هم خودتونو دلخوش برند اصلی امریکایی و المانی و.. نکنید.حقیقت بر اینکه ما اطلاعی نداریم متاسفانه و نمیدونیم در تولید اونا چی میگذره
      با تشکر

    • غضنفر

      چرت ترین مطلبی که تو عمرم خوندم همین بود برید 4 تا مقاله اینگیلیسی بخونید

    • صالح جمالی

      من 37 ساله بدنسازی کار میکنم 15ساله امریکا زندگی میکنم مکمل پروتعین وگینر وکراتین فاقد عوارضن همش ........ میخواید بخرید نوش جونتون 12مسابقه هم رفتم ولی هرچی مصرف میکنید سراغ هورمون نرید

    • مهدي سليماني

      ايا مصرف پروتيين وي براي تيروييد كم كار مشكل إيجاد ميكند

    • محمد

      هرچی اصل اومددستتون بخوریدبدترازاین آبهای آلوده وهوای آلوده ومرغ وگوشتهای شیمیایی نیست که.
      همه ماواکسینه شدیم.خخخخ

    • mehrab

      پروتئین یا کراتین باید روزی چند قاشق و به همراه چی مصرف بشه؟؟؟؟

    • علی سعیدی

      سلام..اقا چرا شر و بر میگید ترو خدا..من ۱۷ سالمه مربی من تو مجارستان۳ وم شده و الان اماده میکنه خودش و برای مسابقات بادی کلاسیک اسپانیا...اندازه موهای سرتونمکمل خورده..من خودم یه امینو خوردم هیچیم نشد..الانم یه پروتین و کراتین میخام بردارم.. جنس اصل باشه هیچی نمیشه.مگ تو سفیده تخم مرغ میخوری کبدت از کار میوفده..

    • علی سعیدی

      اگ میخوایید بدونید مکملی ک خریدید اصله یا تقلبی جلد روش و بکنید اگ نوشته بود پشت اون برچسبه بدونید ک اصله و دوباره برچسب رو بچسبونید اگ برچسب کنده نشدبدونید بازم اصله ...

    • صادق

      بله

    • saeed

      یکی نیس مثل مرد بگه چکار کنیم. بخوریم یــــــــا ن

    • علی سعیدی

      ب خدا بعضی از تظر هارو میبینم ب خدآآآا خندم میگیره...اخه مشتی مگ تو سفیده تخم مزغ میخوری میمیری زر زر میکنی اخه مردم و ب شک میندازین...اگ میخوایین دوره عظله ایی بردارین پروتین وی گلد اپتیم و گلوتامین بی پی ای بر دارین ۳۸چ تومن اینا نیشه قشنگ هم با برنامه رو میایید .



      یا علی

    • reza

      سلام خسته نباشید. من مدت 2 هفته است که ورزش بدن سازی رو شروع کردم وزنم 83کیلو، قد172،سنم 22سال است. میخواستم از شما بپرسم که برای افزایش حجم بالا تنه سینه و بازو ها چه مکملی رو پیشنهاد میکنید.لطفاً اگه میشه جواب رو برام ایمیل کنید .ممنون

    • فضول

      مدتی هست نظرات دوستان را مطالعه میکنم متاسفم ،فکر کنم تنها مردمی که فکر میکنیم همه چیز را میدانیم ما هستیم وارد شدن در هر بحثی تخصص واطلاعات میخواهد که متاسفانه به سایتهای غیر معتبر ونوشته های اینترنتی غیر معتبر هم زیاد نمیتوان استنادکرد من چون اطلاعاتی دقیق علمی ندارم هیچ نظری در مورد خوب وبدبودن این مواد نمی دهم هرچند شاید از خیلی از دوستان بیشتر دراین مورد خوانده باشم اما یک قاعده کلی عقلی هست که (دفع خطر احتمالی عقلا واجب است)آیا واقعا میخواهیم هزینه کنیم که بتر سیم ممکن است اتفاقی برایمان بیافتد ؟هدف ورزش چیست؟من فکر میکنم اگر کسی به استفاده ازمکملها ی موجود اصرار دار با تحقیق وآزمایش ونظر پزشک وکارشناس باشد ،مربی بدن سازی با عضلات شما کار دارد نه متابولیسم وعملکرد وفیزیولوژیبدن که از هرکسی مختص به خودش است
      اینکه من خوردم چیزم نشد
      من خوردم مریض شدم
      نخورید یا بخورید
      به این سادگی نیست

    • بدون نام

      وی از آب پنیر ساخته شده هیچ ضرری نداره مگه جعلیش استفاده کرده باشید

    • Farzad

      یکی میگه خوبه عوارض نداره اون یکی میگه عوارض داره
      من از ۱۷ سالگی تا ۲۳ سالگی الان پروتئین اصل مصرف کردم کاری هم به تقلبیش ندارم الان هم ازدواج کردم یه بچه سالم هم دارم از مدلای مختلفش هم استفاده کردم از mass xxl گرفته تا گینر مطمئن باش پروتئین عوارض نداره اما باید به اندازه ای مصرف کنی که همون قدر هم تو باشگاه انرژیو بسوزونی با کمال احترام من نه دکترم نه مربی بدنسازی تجربه خودم گفتم حالا هرکس میخواد بخوره فقط وقتی خوردی سعی کن به بدنت سختی بدی در مورد کراتین هم همینجوریه از نظر اینترنت شما اگر ویتامین c نسوزونی ضرر داره برات پس سعی کن کراتین میخوری سنگین بزنی تا اون مواد بسوزونی نه این که بخوری بشینی زیر کولر بعدش بیای اینجا واسه بقیه نظر بدی آقایی که میگی عقیمت میکنه اون آمپول سوماس و ناندلون ولی سعی کن چیزی تزریق نکنی به صورت خوراکی مصرف کنی

    • سعید

      سلام دوستان.دوتا از دوستان من اقدام به مصرف مکمل های غذایی از قبیل گلوتامین و کراتین و پودروی و کربوپروتئین کردن.در دوره های اول عوارضی ندیدن اما پس از چند دوره مصرف کلیه هاشون پاشید طوری که در بیمارستان بستری شدن و همش خونشون رو عوض میکردن چون میگفتن خونش آلوده شده.هر کس میخواد مصرف کنه یه درصد احتمال تقلبی بودن و عوارض داشتن این محصولات رو بده بعدش خودش انتخاب کنه

    • رضا فیری

      من همه نظراتو خوندم
      خیلیها راست گفتن ک کلی خوردیمو هیچیمون نشده و اون یکی هام راست گفتن که یبار خوردیم و داغون شدیم
      منم چارسال خوردمو خوب بودم اما امسال بدنم از پشت اگزما یا کهیر نمیدونم کدومش درسته، زد
      در کل به بعضی بدنها میفته به بعضی نه
      آرنولد هنوزم میخوره ، یکی تا دهسال بخوره چیزیش نمیشه یکی تا سه ماه!!!
      این نوع بدن و ژنتیک ماست و بعدش به تفلبی بودن محصول،
      بنظرم محصول اصلم باشه تا یه مدتی جوابگوعه کمکم پدر بدنو در میاره
      حالا اینکه ببینیم ارزش داره شروع کنیم تا چند وقت بخوریم یک انتخاب آگاهانه است
      و انسان آزاده در انتخاب
      اونی که میخواد بخوره بسم الله
      ضمنا تا نیفتد چیزی مردم نگویند چیزها
      حتما ایراداتی تو سطح دنیا بوده که میگن

    • بدون نام

      اگر یک ماه بخوریم چی میشه

    • محمد

      سلام

    • كوروش

      به نظرم اگر پنج سال بري 20 درصد بدنت رشد داره البته بعضيا آب ميخورن چاق ميشن من منظورم آدماي لاغر و بي استعداد بدنيه . من زورم زياد بود رزمي ميرفتم و بدنم چقر اما وقتي تيشرت ميپوشم همه ميگن لاغري و ضعيف چون عقل آدما به چششونه . اصلا نميفهمن تو ورزشكاري تكليف چيه؟

    • فاطمه

      من یک ماهه پروتوئین وی میخورم انتهای موهامو ک میکشم دسم پره مو میشه .خیلی موهام میریزه خیلی.ادامه بدم قطعا کچل میشم دیگه...!!

    • بدون نام

      دوستان عزیز من..من تاهفته قبل ازترس مردن نمیتونستم زندگی کنم..همش بخاطر بدنسازی بود..مکمل نخورید اگه خوردید از اصل بودنش اطمینان حاصل کنید..کبد وکلیه رن قدرش رو بدونید

    • مهدی

      دوستان من حدود چند هفته ای هست که هم پروتیین میخورم هم کربو و همم کراتین اوایل حالت تهوع داشتم ولی بدنم کم کم عادت کرد الانم تو همین چند هفته داره تاثیرشو نشون میده خیلیارو دیدم که چند سال از این پودرا استفاده کردن و هیچیشون نشده نه چربی نه ....
      بنظرم بعد از مربی حتما از یک پزشک مشاوره بگیرید و استفاده کنید..
      مخلصات

    • ربحانه

      دوستان عزیز من پروتئین وی میخورم..حالت تهوع میگیریم.. از چیه؟؟؟

    • مهدی

      سلام
      بهتره قبل مصرف با پزشک تغزیه مشورت کنین
      برای همه عوارض نداره این مکمل ها وتوصیه میشه حداقل یک یا دوسال سابقه ورزش داشته باشید برای مصرف
      عوارض ها هم ی شکل نیس برای مصرف کننده ها
      موفق باشید و سلامت بدرود

    • بدون نام

      چرت و پرت نگید

    • خان

      سلام خدمت دوستان.اول اینکه من حدودیک سال نیم بدنسازی کارمیکنم بخاطر خوراک خوبم بدنم فرم خیلی خوبی گرفته و دوم اینکه خوردن مکمل و پروتئین در بدنسازی درصورتی که تقلبی نباشه هیچ عوارضی نداره البته اینو بگم بعضی ها ممکنه بدنشون مشکل یا ناراحتی داشته باشند قبل از استفاده ازمایش و اینکه بادکترتغذیه یک ملاقات جهت چنین کاری باشند واینکه خوردن چنین داروهای بدنسازی رو حتما سعی کنید ازشخص مطمعنی خریداری یا درصورت اعتماد نداشتن از داروخانه خریداری کنید البته این رو بگم که داروهای بدنسازی خریداری شده از بدنسازی دارای دوزهای خیلی کمی هستندو در اخر کسی بدنسازی کارمیکنه برای رشد سریع و اینکه به نتیجه سریعی دست پیدا کنه باید از مکمل ها پروتئین ها استفاده کنه و اینو بگم که من از هیچ مکمل یا پروتئینی استفاده نکردم به دلایل شخصی پس کسانیکه اطلاعات کافی ندارند لطف کنند نظر ندهند چون خودتون رو بی ارزش می کنید منظورم کسانیست که میگویندمضر است.واینکه سعی کنید تحت نظر یکی شخص باتجربه دراین رشته استفاده کنید.بدرود

    • محسن

      من استفاده کردم خیلی خوب جواب داد ولی ریزش مو داشتم الان که نمیخورم ریزش موم قطع شده

    • ابول

      سلام
      من 3 ماهه که باشگاه میرم
      54کیلو هستم
      هنوز چیزی مصرف نکردم
      میخام وزنم بیشتر بشه
      و عضله در بیارم
      لطفا جان پدرتون یکی درست راهنماییم کنه
      بگه چی مصرف کنم و چند وقت و چه اندازه
      خواهش میکنم اگه مطمئن هستید بگید

    • محمد

      با سلام. نظرات همتون محترم ولی اینو بدونید با یه علم مختصر ورزشی هیچ عارضه ایی براتون پیش نمیاد. اولا بعد هر دوره کبدتون رو شستشو بدید و حجامت کنید .دوما سعی کنید از مکمل ها استفاده کنید و به دنبال چیزی دیگه نباشید چون فقط مکمل ها هستن که عارضه ندارن .کربو پروتیین .کراتین .گلوتامین .اینا بهترین مکمل هستن .بخورید بعد دوره کبد شستشو بدید .مطمن باشید مشکلی پیش نمیاد .با تشکر .موفق باشید

    • اشکان

      دوستان من رشتم پزشکیه ... مکمل ها یا همون ساپلمنت ها بعضیاش میتونه خوب باشه مثل گلوتامین یا امینو.... اما در مورد پروتیین باید بگم اگه به اندازه نیاز بدن مصرف شه ضرر نداره و خوبه اما اگه بیشتر مصرف شه کلیه ها و کبد مجبورن بیشتر کار کنن تا پروتیین اضافی رو دفع کنن .... کلا شما وقتی به بدنتون بیش از حد مکمل برسونین بدن مخصوصا کبد و کلیه مجبورن فشار بیشتری به خودشون بیارن که سموم حاصل از این مکمل ها رو از بدن دفع کنن و همین میتونه منجر به نارسایی کبد یا کلیه بشه... پس اون دوستایی که خیلی زیاد به قول خودشون مکمل مصرف میکنن و هیچیشون هم نشده باید بهشون بگیم که پدر کبد و کلیه شما داره در میاد که سموم رو دفع کنه و کبد و کلیتون تحت فشاره ... ممکنه ده سال هم کبد و کلیه این فشار رو تحمل کنه و از یه جایی به بعد دیگه نتونه .... پس هر چیزی رو به اندازه مصرف کنین

    • محسن

      من فرزند ده ساله دارم بد جوری دندون قروچه داره با مصرف پروتیین‌روزی ‌یه‌قاشق‌‌دندون‌قروچه‌اش‌کمتر‌میشه‌‌حالا‌نمیدونم‌ضرر‌داره‌یا‌نه‌

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمق اون پچه ده سالس فرق میکنه بچه روبدبخت نکن

    • حامد

      سلام من زمستون سال قبل یه پروتئین مصرف کردم از همون موقع میل جنسیم به مرورخیلی پایین اومد قبلا هم استفاده کرده بودم ولی اینجوری نشد کسی میتونه راهنمایی کنه نمیدونم از این مکمله یا چیز دیگه

    • بدنساز

      اولا سلام به‌همه دوما مکمل های اصل هیچ ضرری نداره.چندراه برای تشخیص مکمل تقلبی از اصل هست که میگم.اول اینکه ظرف مکمل باید شفاف نباشه و جنس بدنش سفت و مقاوم باشه.دوما پودر باید کاملا یکدست و بدون به هم چسبیدگی باشه و رنگش کاملا طبیعی باشه و یکدست.باید وقتی پودر رو با دهن میخورید حالت چسبندگی داشته باشه و....
      حالا بحث اینکه خیلی از دوستان دچار مشکل شدن به کنار.شما حتما دادین به مربی باشگاه براتون برنامه مکملی بنویسه چه هیچ معلوماتی در ساختار بدن و چگونه مصرف کردن مکمل نداره.شما یا باید به پزشک مراجعه کنین یا به کسی که حداقل لیسانس تربیت بدنی داشته باشه.مکمل ها هیچ ضرری نداره حتی کراتین اگر درست مصرف شوند و در طولانی مدت بخواهید ازشون نتیجه بگیرید هیچ عوارضی نخواهد داشت.موفق و خوش هیکل باشید

    • مصطفی

      سلام دوستان .بنده 10 ساله بدنسازی کار میکنم و توی این مدت انواع مکملها استفاده کردم و همیشه سعی کردم از بهترین و اصلی ترین مارک استفاده کنم ،الان بعد از ده سال مشکل خاصی نداشتم فقط یکم فشارم بالا رفته و همین امر باعث شده دیگه از پروتئین استفاده نکنم چون کنترل کردنش سخته و ارزش نداره بعدها به خاطر مصرف پروتئین به بیماری فشار خون مبتلا بشم .جلو ضرر رو هر موقع بگیری منفعته .یا حق

    • منصور

      من شش ماه میشه میرم سوالم این بود اگر پروتین بخورم و کار کنم و بعد اگر جیم را ایلا بتم بعد جانم خرتب نمیشه و یا نقس کند

    • سپهر

      سلام
      تو ایران 90 درصد مکملا تقلبیه و همينجا آت و اشغال قاطی میکنن،من خودم اهل جنوبم،اکثر مکملایی که از دبی وارد ميشه تقلبیه،چند تا از دوستامم خودشون وارد کننده مستقیم مکمل تقلبین چون براشون خیلی سود داره،يه کارگاهم کنار خونمون تو گناوه بود که کارشون پر کردن قوطی خالی مکمل با مواد چرت و پرت بود،يه مدت پیشم پلیس گرفتشون اما باز آزاد شدن و يه جا ديگه شروع به همون کار کردن،فقط چندتا نمایندگیه اصلی فروش هست که اونم تو تهرانه و قیمت مکملاشونم خیلی زیاده،گول اینایی که تو باشگاه ها تشویقتون میکنن که مکمل بخرید رو نخورید.

    • بدون نام

      پروتیین اضافی بخوری اسهال میشی

    • بدون نام

      سلام‌من‌پروتین‌گرفتم‌الان‌یک‌ماه‌از‌تارخش‌رد‌شده‌مصرف‌کنم‌یا‌نه‌لطفاراهنمایم‌کنید

    • اصغر

      من مکمل مصرف کردم الان یه دست و یه پام از بین رفته کلیه هامم سوراخ شدن. بدبخ شدم رف

    • milad

      سلام دوستان
      من خودم ۱۸سال دارم ۴۵روزه که میرم وقتی ده روز بود که بدنسازی را شروع کرده بودم پروتین خریدم اصل امریکا ۹کیلو اومدم جلو بدنم عضله هاش کم کم در میاد
      اگه تو بدنسازی پروتین نباشه بدن هیچ وق در نمیاد و یا زمان طولانی میبره بدن طبیعی بین دو یا سه سال طول میکشه
      پروتین زمانی ضرر میکنه که اونو مصرف کنی ولی وبدنسازی کار نکنی اما اگه بخوری و هم بدنسازی کار کنی به هیچ وچ ضرر نداره فقط دوستان اگه پروتین مصرف میکنید اب زیاد بخورید ابم هم سرد نباشه
      و پروتین را با شیر مصرف کنید قبل تمرین بعد تمرین
      با تشکر

    • Omid

      سلام دوستان
      اول اینکه ما ایرانیا فرهنگ استفاده از مکمل نداریم.خیلیامون فراموش میکنیم که اسمش مکمله.یه بدنساز بایستی 6 وعده ی غذایی مفید داشته باشه(توجه داشته باشید مفید باشه).3 وعده سنگین .3 وعده سبک.که اکثر بدنسازان اماتور اهمیتی به این موضوع نمیدن
      خیلیامونم نمیدونیم واس چی مکمل مصرف میکنیم.طرف 3 ماه میاد باشگاه بعده 3 ماه میگه میخوام یه دوره برم از پروتيین امینو گلوتامین وپمپ ...اصلا نمیدونه مشکلش کجاست چه نوع مکملی نیازمنده بدنشه بدون هیچ اطلاعاتی. مصرف به اندازه و اصولی مکمل هیچ ضرری نداره و میتونه مفید باشه اما اما اما در ایران قضیه فرق میکنه.بیشتر محصولات موجود در ایران تقلبیه و پر شده از مواد غیر مجاز و مضر .

    • پلنگ

      این همه اشغال چیه میخواین بخورین فقط طبیعی

    • Mozi

      من چند روزی میشه پروتئین خرید م از جایه قابل اعتماد ولی تولید ایران با مجوز معدم خوب کار نمیکنه مجبور شدم 250هزارتومنو بریزم تو سطل آشغال

    • نیلوفر

      من کربوپروتین گرفتم چیکارکنم...بااین حرفایی ک گفتین میترسم بخورم توروخداشوخی نکنیدوراهنمایی کنیدک بخورم یانه؟؟؟؟

    • محمد

      بخورید وبیاشامید ولی امپول نزنید .این یدونه واقعا عوارض داره.پروتین اگه اصل باشه مکمل بدن و کمبود ورزشکار رو تامین میکنه.ولی مکمل تو ایران خیلی سخت پیدا میشه اکثرا دست کاری شده به دلیل سود بیشتر .و دوستان بیشتر مواد غذایی که ما میخوریم تو ایران از هزارتا هورمون که تو بدنسازی بهمون میدن بد تره

    • محمد

      سلام و خسته نباشید . من الان 10 سال بدنسازی کار میکنم و هیچ مکملی هم مصرف نمیکنم اندانم هم از اونی که مکمل مصرف میکنه بهتره این مکمل ها همش ضرره نخورید لطفا طبیعی کار کنید برا سلامتی هم خوبه بعدش کی گفته بعد ورزش با تغذیه مناسب جایگزین نمیشه میشه خوبم میشه خودم نتیجه گرفتم هدفم اینه که بگم مصرف نکنید حتی یکم

    • علی

      نظری ندارم

    • محمد حسین

      سلام عزیزان این مکمل های که مصرف میکنید همش عوارض داره به غیر از یه پروتیین خوب وگرنع همشون میتونه عوارض داشته باشه والا ایناایی میگن کبدشونو از دست دادن یا کلیه قطعا زیاده روی کردن تو مصرفشون جلو چشم خودم یکی از دوستان یه امپول زد تو این بازوش یکی تو اون بازوش بعد توقع دارن کبدو کلیشونم سالم بمونه میرن هورمون اسب از دامپزشکی میگیرن تزریق میکنن همون سیب زمینی تخم مرغتونو بچسبید این کارارم نکنین

    • سعید

      چرا اکاذیب رو نشر میدین مکمل های اصل نه تنها ضرر ندارن بلکه فواید زیادی هم دارن حتی به سالمندان و بیماران هم توصیه شده

    • Navid

      یعنی این مطلب رو یه بچه در حد ابتدایی میتونه بنویسه.من مقاله علمی خوندم که یه پزشک نوشته بود و گفته بود که پروتئین اضافی دفع میشه از بدن و هیچ ضرری نداره و فقط اگه به ازای هر کیلوگرم از وزنتون بیشتر از 4 گرم در روز پروتئین مصرف کنید دچار مسمومیت میشید.یعنی یه فرد 60 کیلویی اگه بیشتر از 240 گرم در روز مصرف کنه مسموم میشه و مفدار درستش برای همین فرد حداکثر 120 گرم در روز هستش.

    • reza

      بچه ها از این مکلملا استفاده نکنید

    • علی

      اگه سلامتیوتن براتون اهمیت داره نخورید. پسر خوب میخوای پروتئین بخوری این همه مواد طبیعی پروتئین دار.

    • مهدی

      دیوونمون کردید

    • حامد

      سلام سلام... خدمت همه دوستان... عزیزان مکمل های ورزشی تکمیل کننده ی غذاس که کمبودشو میشه باهاش جبران کرد.... به هر حال باید ی سری واقعیت ها رو بگم اولا که مکمل هیچ ضرری نداره اما ی سری استثنا داره اصل بودن محصول و دوز مجاز برای هر تیپ بدنی و وزنی البته ناگفته نماند که بدن با بدن فرق داره.... دوما خیلی از پزشک های مطرح دنیا هم توصیه میکنن هم تشویق هم خودشون هم مصرف میکنن.... همه اصل بودنه محصوله و شرایط نگه داریش.... درضمن کسی کخ گذرا تمرین میکنه بعد ها دچار کاهش وزن هم میشه دلیلش کاملا علمیه..... ولی اینکه همه دارن مکمل های رو میکوبن این ی حرف مفته چون هر کدومشون باید با شرایطی مصرف بشه.... کلیه ها رو کم ابی داغون میکنه مخصوصا اگه کراتین مصرف کنین... کبد هم اب بخ و اب وسط غذا چرب میکنه مکمل اگه دوز مجاز باشه خیلی راحت از کبد تجزیه تحیل میشه و میره به سمت ماهیچه ای که اسیب دیده.... ممنون که مطالعه کردید موفق و سلامت باشید.

    • Mahdi

      با عرض سلام و خسته نباشید ..من تقزیبا ۸ ماه میشه که باشگاه میرم تو ماه اول پرتئین استفاده کردم اما همش صورتم جوش میزد..بعد تا الان دیگه استفاده نکردم.و هیچ اتفاقیم واسه صورتم نیوفتاده...اما میخوام باز مصرف کنم ولی نه زیاد..یه اندازه ای که احتیاج باشه.اماا باز میترسم که جوش در نیارم...میشه یکم کمکم کنید در این مورد.
      ممنون از سایت خوبتون

    • مجتبی

      من مصرف قرص متادون دارم میتونم برم بدنسازی بعد پودر پروتین و کراتینم مصرف کنم مشکلی داره برام اصلا چاق میشم لطفا حتما جوابشو بهم بدین

    • سهند

      اقا جان شما اب رو هم بیشتر از روزی ۸ لیوان بخوری میمیری
      هر چیزی به اندازه اون اب هم زیادیشو بخوری هزارتا بلا سرت میاد چه برسه به این مکمل ها

    • آراس

      من روزی 3 جلسه تمرین میکنم یعنی 21جلسه در هفته فقط 6جلسه بدنسازی کار میکنم کشتی میگیرم هیچی هم استفاده نمیکنم. ولی فکر کنم اگه به روش درست پودر مکمل هم استفاده بشه مشکلی نباشه.

    • علی ایده لویی

      سلام وخسته نباشید به ملت همیشه حاضر✋اخه من نمیدونم اینجا چت رومه یا ارسال نظرات

    • اقا جواد

      مکمل ها تقلبی نخرید البته تو ایران همه چیز تقلبی ...من پنچ سال بدنسازی کار میکنم با مکمل ها گیاهی جنسنگ و...وبدن شش تکه دارم ..باید خیلی زحمت بکشید .اگر مکمل مصرف میکنید به اصل بودنش توجه کنید ...

    • پیمان

      من ک دارم میخورم هنوز مشکلی واسم پیش نیومده عملکردمم بهتر شده ...نظرتون راجب تستسترون چیه؟

    • جواد

      سلام عزیزان .
      بنده از سال 1375 توی این ورزش بدنسازی هستم و انواع و اقسام مکمل ها و داروها و ... رو استفاده کردم.
      اگر زیر نظر مربی فهیم و با علم و دانش باشین و دوز مصرفیتونو بخاطر عجله بالا نبرین هیچ اتفاقبدی نمیوفته . به شرط داشتن یک مربی دانشمند و با تجربه که خودش این عرصه رو طی کرده باشه و نتایج کارش محسوس باشه. مکمل با استروئید فرق داره و اون استروئیده که خطرناکه اونم بشرط مصرف زیاد . ورزش کنید با برنامه . مکمل و دارو استفاده کنید اصولی و از هیچ چیز نترسید
      اگر مشکلی بود من الان 38 ساله نبودم . خدا رو شکر خیلی هم سالمم و نسبت به هم سنهای خودم خیلی جوونترم . موفق باشید

    • ادریس

      سلام از سال ۸۰ تا حالا باشگا میرم.یک توصیه بهتون میدم.به ازای هر یک سال ورزش ۲بار مصرف کنید.فقط ۲ بار اونم وقتی که بدنتون دیگه جای رشد نداره بهش شک میگن.همشون عوارص داره.خیالتون راحت ولی نه هر جوریش.واسه کسای که از دم باسگاه نیومده تو میخان گنده بشن داره ولی واسه کسی که ۱سال با صبر کار میکنه میخاد ۱دوره مصرف کنه مشکلی نیست.فقط این حرف منو گوش کنید

    • محسن م

      سلام دوستان اینجانب محسن هستم من ۱۵ساله به باشگاه بدنسازی رفتم الان هم ۳۴سالمه من انواع پروتعین کراتین گلوتامین هرچی به دستم رسیده خوردم الان هم شادوقبراق هر سال یه بار هم می رم چکاب هنوز نشده بگم حتی سرم هم درد می کنه اینایی که می گن این مکملا عوارض دارن دروغه به هیچ عنوان حرف اینا رو گوش نکمید بخورید نوش جونتتون باتشکر از دوستان عریز بدنسازان همتون لایک دارین بخدا

    • صابر

      واي مطلب و ديدم خندم گرفت.دوست عزيز نويسنده يه ورزشكار حرفه اي به ١/٥ گرم پروتئين به ازاي هر كيلوگرم از وزنش نياز داره.يه ورزشكار نيمه حرفه اي و حرفه اي مصرفش با مواد پروتئين كامل نميشه ولي با ١٢٠ گرم مكمل نيازش برطرف نشه.كسي نميتونه بشينه ٢ شانه تخم مرغ بخوره واسه پروتئينش ولي با يه پيمانه نيازش برطرف ميشه.مصرف خودسرانه خيلي بده.حتما آزمايش بدين زير نظر اول دكتر دوم مربي حرفه اي باشين.نه اين مربي ها كه سودشون تويه فروش مكمل هاست.در آخر بگم مصرف ورودي و خروجي رو كنترل كنيد.مكمل ميخوريد ورزش خوب كنيد

    • علی

      اونایی که میگن با تغزیه غذا خوردت وزنتونو بیارید بالا چرت میگن با غذا خوردن زیاد فقط شکم در میاری و چربی اضافی که حالتو بهم میزنه توسیه میکنم به کسانی که لاغرن از پودر پروتین استفاده کنید حتما بع حرف مردم گوش ندین اگه قراره به حرف مردم گوش کنیم که باس زندگی نکنیم
      نمیگم پروتین زرر نداره داره ولی اگه درست مصرف نکنی همه چی زرر داره حتی آب

      ولی از پودرای انرژی زا استفاده نکنید ضرر داره و یا امپول
      اگه پروتین ضرر داشته باشه مگه مرض دارن ازش استفاده میکنن
      از کسایی که میترسن پروتین بخورن خواهش میکنم نیان اینجا با چرتو پرتاشون مردمو بترسونن مثله خودشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میگم نوشابه رو خیلیا میخورن یعنی ضرر نداره یاکه مرض دارن ؟؟؟
        هاراستی دیکته رو چند گرفتی؟؟

    • جی کاتلر

      به نظر من کلا در سایتتو تخته کن با این اراجیف نوشتن... همین شما هستین که تا حالا یک ساعت ورزش نکردین و فقط بلدین دید مردمو نسبت ب باشگاها خراب کنین...

    • رسول

      سلام دوستان من شركت كار ميكنم كارمم سخته و طاقت فرسا..يعني بعضي وقتا امقدر فشار مياد يهو سرم سياهي ميره ميشينم تا يكم بهتر بشم مجدد كار ميكنم حالا بگيد ميشه پروتيين مصرف كنم و اونم چه نوع پودري ممنون ازتون

      پاسخ ها

      • کسری

        نه ورزش نمیکنی نخور به حاش میوه زیاد بخور و قهوه

    • حسین

      اقا ما که داریم میزنیم بر بدن شمارو نمیدونم من که میگم اصلش گیرت بیاد خوبه

    • Ali

      سلام اول صحبت با کسایی هس که به جای مکمل از لفظ پودر استفاده میکنه و بجای استروئید از آمپول دوست عزیز نظر شما فقد به درد خودت میخوره ..
      راجب مکملهای بدنسازی در صورت اصل بودن و مصرف دوز مناسب نه تنها هیچ مشکلی بوجود نمیاره بلکه باعث افزایش توده عضلانی کاهش چربی و سلامت قلب و عروق میشه

    • امیر اهار

      از بالا تا پایینو خوندم همرو میشه نتیجه گرفت که اولا اصل باشه مکمل که معلوم نیست کجا داره دوما به مربی نمیشه اکتفا کرد باید متخصص بگه چقدر بخوریم امپول اسبو خرو شغالم ضرر داره اگرم مکمل اصل نباشه و بخوریم یا عقیم یا کلیه سوراخو کبد میزنه گاراژ مقدار مصرفم باید اندازه باشه و تو باشگاه بسوزونیش ابم زیاد بخوریم

    • مجید

      با سلام . من ۱ ساله دارم کار میکنم از مکمل های طبیعی استفاده کردم و هیچ مشکلی نداشتم . درسته که یکم مقدار قدرتش از مکمل های شرکتی کم تره ولی کلی سالم تره. اقایون لطف کنید برید‌گوگل بزنید نحو ساخت مکمل خانگی. درون مکمل از موادی مانند جوانه گندم پودر کاکائو ، پودر سفیده تخم مرغ و ... به کار رفته . حتما ببینید

    • ابولفضل

      سلام خدمت دوستان من الان حدود یکسالونیمه میرم باشگا بدنسازی قبل باشگا یه آدم ضعیف بود ک جلو مشکلام زانومیزدم ولی این باشگا منوساخت بهم اعتماد به نفس داد همه مشکلام حل شدن منوعوض کرد همچی بهم داد قابل توجه اون خانمی که گفت باشگا برا جلب توجه خانما میرین خانم محترم مگه آدم هرکاری میکنه بخاطر دختره یازنه من هرکاری کردم برا عشق خودم بوده براوجود خودم بوده ن جلب توجه براجنس مخالف آدم باید خیلی بدبخت باشه ک بدنسازیو بخاطر دختر وزن میره درضمن گفتین خانما هیچ علاقه ای ب بازوها ی بزرگ یه پسرندارن همه دخترا عاشق این ورزشن ازشونم پرسیدم گفتن وقتی عضله سازی میشه بدن مرد خیلی خوش هیکل میشه این طرز فکرو بریز دور خانم محترم تواگه شوهرت تنبله وبی مسئولیته تقصیر ملت نیست ک بدنسازی کارمیکنن خودم ازوقتی باشگا میرم صب زود پامیشم سرزنده ام با انرژی .وقتی باشگاهو شروکردم ۵۹بودم الان ۷۰کیلوام ویه دوره کراتین و قرصم برداشتم زیر نظر مربیم از دورم داره یکسال میگذره وزنم اصلا کم نشده فقط تابستونا میام رو ۶۹تکون نمیخوره دیگه هیچ مشکلیم ندارم الکی ملتو نترسونین فقط اصلشو بزنین به بدن حالشوببریدمربی خودم ۱۵ساله بدنسازه همیشه مکمل میخوره ۳۱سالشه بخداروز اول فک کردم ۲۵سالشه بخورید ولی اصلشو هرچیزی تقلبیش ضرر داره نباید ک کل مکملارو خراب کرد بدنام کرد اصل بخرید فقط.یاعلی

    • محسن

      سلام والا من تا حالا زیاد پرتین مصرف کردم تنها عوارضش جوش روی بدنم بوده همین

    • بدون نام

      اه بابا خسته شدم بلخره ضرر داره یا نداره؟؟یکی میگه داره یکی میگه نداره نمیدونم حرف کدومتونو باور کنم..البته میدونم ک داره ولی نمیدونم چجوری مصرف کنم ک مشکلی پیش نیاد تو اینده

    • کسری

      این سایت مسخره این مطلبو از قسمت آخر یه مقاله برداشته که کلی فواید و خواص وی رو گفته آخرشم گفته مصرف زیاد پروتیین برا کبد بده ..خب این یه چیز طبیعیه زیاد هر چیزی بده...ولی پروتیین وی برای ورزشکارای حرفه ای واقعا عالیه واسه پوست و مو .....خوبه....

    • یاسر

      اکثر مردم بدون هیچ دلیل منطقی با مصرف مکمل مخالفند در حالیکه نیاز روزانه بدنساز به پروتیین با مصرف غذاهایی که در مملکت ما مصرف میشه و از خیلی جهات فاقد کیفیت لازم هستند برآورده نمیشه و بنابراین استفاده از مکمل مخصوصا پروتیین وی که از داروخانه های معتبر تهیه شود برای رشد عضلات لازم میباشد .

    • ر آ

      متاسفانه نزدیک ۹۰ درصد پروتئینها در ایران تقلبی هستند که با دگزا و سیبرو پر میشن,که نوعی کورتیکو استروئید میباشند,فقط با تاثیر بر روی کلیه ها آب احتباس بدن میکنن(آب زیر پوست جمع میشه)عوارضی مثل ناباروری,اختلال کبد و کلیه,عفونت شدید,افسردگی و...به همراه داره,اگه تقلبی مصرف کردید به متخصص فوق کلیه یا غدد مراجعه کنید,و از داروخانه های معتبر پروتئین تهیه کنید,یا علی

    • صابر

      بعضیا فرق دارو با مکمل رو نمیدونن . مکمل کمک کنندس ولی دارو اضافه بر نیازه . دارو عوارض داره ولی مکمل نه . پروتئین یا آمینو و گلوتامین توی غذا هست ولی به اندازه مصرف بشه عوارض نداره . اگرم میترسید مکمل ایرانی بگیرید عالیه . فقط درست مصرف بشه . حتی آبم زیاد بخوری ضرر داره . فقط مکمل به اندازه مصرف بشه لطفأ

    • ایدین

      همع بستگی به جنس محصول داره

    • کوین لورونی

      خب مکمل اورجینال باشهو از یه ادم مطمئن بگیریو درست مصرف کنی و تمرین بری چ ضرری میخاد داشته باشه

    • Mojtaba

      میخام برم باشگاه ..از ویتامین وی دارو خانه معتبر بگیرم استفاده کنم ایا یک یا دو ماهه جواب میده یا نه من تازه دارم میرم تو ۲۲سالگی

    • علی

      اين پروتئین یا مکمل های پروتئینی دیگه باعث از کار افتادن کلیه میشه. از بین رفتن کلیه هم خیلی دیر علائم رو نشون میده. پس وقتی بعد یه مدت میبینین اتفاقی نیفتاده فکر نکنین مکمل خوبیه. بعدا اثراتش رو میبینین

    • بدون نام

      دوستان همش دروغه من خودم پودر ماشین لباسشویی خوردم داشتم میمردم چرا میگید ضرر نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم یه بار ریکا خوردم بعدفهمیدم ضررداشت

    • امیر حسین

      همه نظراتتونو خوندم.
      حالا هم خواهشی ازتون ندارم که بخواید گوش بدید حرفامو من عاقش این ورزشم و هدفمم موفقت توشه اینو واسه آدمای مث خودم نوشتم ؛
      من قسمت اول مطلبو که خوندم فهمیدم که کاملا .... محض یود و گفته های یک آدم دهن بین این اولیش
      دومندش پورتویین مگه چیه که ازش غول مریضی ساختین
      اصلا وقتی میان میگن این آتو آشغالو باید بفهمید که اینا هیچ سر رشته ای ندارند.
      من 4 سال از سن کم شروع کردم و بعد 1 سال مکمل خوردم دقت کنید بعد 1سال < نمیشه روز اول از پله ی اولی رفت 10 همی . کم کم ، کی گفته بدن سازی ورزش نا مردیه، آقا شما دو زوز غذا نخور خو وا میری از هم حجم ماهیجه هم همینجوره ،جالب این جاس که اگه ولش کنی دوباره بیای بدنت پیشینشو داره و دوباره به راحتی بر میکرده اینو تجربم داره بهم میگه.
      قانون بدن سازی اینه آهسته و ""پیوسته""
      اصولی
      چند وقت پیش بود که رفتم تو سایت شر کت optimum naturition یا همون شرکت ON معروف که اکثریت میشناسیدش توضیحات محصول wey gold 100% ON رو که خوندم حدودا پنجا شصت خط میشد آخرش یه هشتار داده بود اولیشون گفته بود افراد زیر 18 سال به هیچ وجه مصرف نکنند جالب بود چون این مکمل یکس از بهترین مکملاس و از قوی تریناش ،
      تو برنامه ی fit show پای صحبتای دکتر الیاث کوثری نشسته بودم داشت در مورد محصول celecor wey eysule(وی ایزوله شر کت سلکور حرف میزد مستقیما نگفت که بخاد خودش محصولو تبلیغ کنه داشت کاراییاشو میگفت که تو هر پیمونش چی هست و...
      نکات کلیدیش اینا بودن:
      چند نمونه از خصوصیات پروتئین کور پرفورمنس سلوکور:
      حاوی کربوهیدرات بسیار کم
      حاوی آنزیم‌های گوارشی
      بهترین مزه و طعم
      راحت هضم و سریع جذب
      حاوی پروتئین است و منجر به پایداری و ایجاد ماهیچه می‌گردد
      با طعم دسر عرضه می‌شود
      می‌توان به عنوان اسنک و جایگزین غذا از آن استفاده کرد.

      اینو یک آدم با تجربه و پیشرفته بدن سازی میتونه تشخیص بده که این مکمل واقعا یه کامل کننده آنزیم عادیه ...
      اخطار شرکتشم مصرف برای افراد زیر 18 سال نداشت ....
      یعنی این هیچ ضرری که نداره سرشار از خاصیت هم است.
      کل سر صحبتای من با کسایی بود که تو سن 15 الی 18تا 20 هستن و بدن ساز مبتدی نیستن چون اگر که مبتدی هستید باید دور wey رو خط بکشید چرا که حجم خشک به درد شما نمیخوره....
      البته که باید اولین دورتون کراتین باشه و کربن یا گینر من خودم از اینا اطللعاتی ندارم ولی یادم هست که سه چار دوره مکمل اینجوری برداشتم ( برای حجم اولیم) اینا آره ضرراتی دارن ولی خعلی راحت میشه جلوی اونارو گرفت با یه آب کرپس عرقیات پاک سازی کبد مث کاسنی، و آزمایش کلی چکاب بدنی بعد دوره،
      اگه میخاید تو بدن سازی آسیبی نبینید
      اصولی خوردن
      اصولی کار کردن
      اصولی خوابیدن
      رو هیچ وقت فراموش نکنید.
      یادتون باشه تا میتونید مطلب در مورد بدن سازی جمع کنید و صحت و دروستی اون رو خودتو تصویب کنید
      به یه مرطبه ای برسید که خودتون بتونید برنامه غذایی برا خودتو تزیم کنید بدونید چی خوبه چی بد خودتو مربی خودتون باشید. یه چیز خطم کلام باشه بتونید بفهمید یه مکمل اصل هست یا نه من خیلی وقتمو گزاشتم پاش تا یاد گرفتم و مهم ترینشون این بود باید همه جوانب رو بسنجید :
      جطور وارد شده
      اصلا وار دشده
      اگه وارد شده کدوم شرکت نمایدگیشو داره
      نمایندگی به چه دارو خانه هایی میده
      آیا داروخانه آدمی هست که لکه سیاه نداشته باشه تو طول کارش
      تاریخ روی جلد مکمل باید به هیچ وجه از بین نره
      خود مکمل نباید مث آرد باشه و نباید به شکل شن
      و.......
      موفق باشید
      Insta: nb.amirhossein

    • بدون نام

      خوب دوستان مکمل نخورید نمیمیری که من بوکس کارمیکنم مکملم نمیخورم هیکلمم روفرمه الان بچه هایی که مکمل خوردن اصلا نسبت به وزنشون اون قدرت روندارن خشک تمرین کنین ولی یه کم طول میکشه .

    • فرامرز

      این مطالب درست هست و وضعیت این پروتئینها از چیزی که گفته شد بدتره .اینها ترکیبات پنهان دارند که مخصوص کشورهای مسلمان ساخته میشه و مثل محصولات تراریخته باعث امراض مختلف در کشورهای مسلمان میشه

    • بدون نام

      اینارو کی‌نوشته؟

    • بدون نام

      خواهش نخرید خدای سلامتیتو مگه از سر راه اوردین من خوردم بدنم داگون شده

    • بدون نام

      دوستان ورزش بدنسازی تا مصرف نکنی پیشرفت نمیکنی پودرای ک میخری حتما اصلی باش نترسید مشکلی پیش نمیاد براتون در ضمن طرف 2ماه باشگاه رفته خودشو با ارنولد اشتیاه میگیره ب حرف اینا گوش ندید

    • علی صبوری

      چرت و پرته اصلا از مکمل نترسید.چند نوع وی داریم مثلا وی سویا.همون یعنی سویا رو تبدیل به پودر کردن و فقط نگهدارنده و طعم دهنده زن همین.هرکی میگه مکمل مشکلی داره من براش تضمین میکنم حتی میتونن از متخصص تغذیه هم بپرسن

    • hecktor

      باید در مصرف انواع مکمل ها و پروتئن ها تغذیه درستی هم داشت قبل از اینکه مکمل و پروتئن بخرید برید چکاب بدن اگه مشکلی نداشتین بخرین اگه هم داشتین با مکنل و پرو تئن های خاصی که دکتر میگه جلو برید اینم بگم اگه بخواین بدن سالم و بزرگی داشته باشید برید مکمل و مرو تئن قیمت بالا بخرید و اگه با قیمت پاین خریداری کنید هیچ اصر ندارد بلکه موجب از کار افتاد کبد میشود و ممکن هم هست دیگر خون در رگها تون پمپاژ نشود واگر هم بخواهید فقط بدن سالم داشته باشید همین جوری برید باشگاه مربی بنده ۱۹ ساله که از مکمل و پرو تئن استفاده میکنه و همیشه هم سر حال ایت الاً هم ۴۱ سالشه مثل اینکه ۳۵ سالشه اگه تغذیه و برنامه خوبی داشته باشید و بتونید اون مکملی که میخورید رو تو باشگاه بسوزونید هیچ مشکلی نمیاره فقط در هر دوره یکبار چکاب بدن برید

    • cherttarinha

      چرت نگو

    • بدون نام

      داداش من خودم فوتبالیستم آگه ضرر داشته رونالدو مصرف نمیکرد. جنس مکملاتون تقلبیه

    • بدون نام

      داداش من خودم فوتبالیستم آگه ضرر داشت رونالدو مصرف نمیکرد . جنستون تقلبیه

    • امیر

      ببخشید کربن چه ضرر هایی داره

    • کیوان

      یه چیزی میخوام بهتون بگم تمام مکمل های بدنسازی عوارض شدید روی کبد و کلیه داره عوارضشون را بعد هعد از 5 سال نشون میده دیگه خوت دانی تن سالم بره به زیر خاک که چی بشه

    • .

      مصرف هر گونه مکمل که موجب افزایش سوخت ساز در بدن میشه برای کبد مضره

    • ناشناس

      استفاده کردیم از اطلاعات مفید دوستان

    • بدنساز

      آقایون بدن ساز اگر می تونن ویتامین و پروتئین بدنشان را از طریق موادغذایی طبیعی تامین کنن خیلی خیلی بهتره ولی اگه نتوانند از راه طبیعی پروتئین بدن را تآمین کنند باید مکمل مصرف کنند در رابطه با عوارض مکمل ها باید خدمتتون عرض کنم که عوارض این پودر ها 1به بدن ورزشکار بستگی داره شاید هر بدنی با هر مکملی سازگار نباشه2به خود مکمل بستگی داره مکمل باید مارکش معتبر .دارای ضمانت و اصل باشد3و ورزشکار باید روش مصرف،اندازه ی مصرف و زمان مصرف را به خوبی بداند در غیر این صورت مکمل ها ضرر دارند ولی اگر این نکات رعایت بشه هیچ ضرری نداره.

    • رضا

      هر كي ميخواد مصرف كنه
      ولي كسايي كه از اين مكمل و داروها استفاده ميكنن ورزشكار نيستن . مث يه ماشيني ميمونه كه به زور ديگران هولش ميدن خودش راه نميره.
      اگه هدف بدن ورزشيه بايد زحمت بكشيد عزيزان
      بدون اين چيزا هم ميشه نتيجه گرفت مطمئن باشيد.

      پاسخ ها

      • بهراد

        ظاهرا شما ورزشکار نیستید این مکملها به علت سختی و فشار ورزش استفاده میشه بدون این چیزا نتیجه گرفتن خیلی سخت و زمان بر هستش و در ضمن اگه تحقیق کنید همه ورزشکارای حرفه ای در هر رشته ای مکمل استفاده میکنن مثه رونالدو.

    • بدون نام

      در سراسر جهان میلیون ها نفر دارند از مکمل ها استفاده می کنند و می بینید که هیچ مشکلی هم برایشان پیش نمی اید

    • behrad

      یکی بگه پس چرا آرنولد تو هفتاد سالگی هم از ما سر حال تره

    • هانیه

      سلام
      تا حدودی موافقم که تغذیه سالم بهتر از مکمل هست
      و مصرف مکمل هم صد درصد باید زیر نظر متخصصای تغذیه و ورزشی باشه،ولی من خودم خیلی سخت وزن میگیرم و سالانه یک کیلو وزن نهایت بگیرم اما خوب با رعایت تغذیه قبل و بعد ورزش همش عضلست
      چون با قد ۱۶۵ ،۵۰ کیلو بودم میخواستم چند کیلو عضله بسازم و متخصص تغذیه گینر داد که درصد کربوش بیشتره نسبت به پروتیین اما بغد مصرف و انالیز بدنم با دستگاه فهمیدم ۲ کیلویی که اضافه شده چربی بوده و بدن من نتونسته عضله بسازه تو اون یه ماه نصرف و همشو تبدیل به چربی کرده با اینکه ورزش میکردم
      پروتیین درصد بالاتر هم خوردم ولی اون هم تاثیری نداشت
      در نهایت فهمیدم بدن من این مدلیه و باید بپذیرم و نمیشه خودمو به کشتن بدم برای سه چهار کیلو عضله
      دوستانی که تازه وارد ابن رشته میشید بدونید اینایی که تو باشگاه ها اسم خودشونو میذارن مربی ،خیلی هاشون علم کافی برای نوشتن برنامه یا تجویز مکمل رو ندارن،صرفا چند سال تمرین کردن بعد دوره ساده دیدن،اما خیلی ها تربیت بدنی خوندن و دکترای عصب و عضله دارن یا خودشون دوره های حرفه ای میرن و برای هر فرد متناسب با شرایط بدنش و سیستم بدنیش تمرین میدن
      تعداد ست ها و تکرار ها ،هوازی و وزنه ها همه بر اساس اهداف و سیستم بدنیتون تغییر میکنه

    • Maryam

      سلام من یه مدته انترامیل مصرف میکنم.اما بعد از مصرف در عرض کمتر از نیم ساعت کل بدنم خارش شددید میکنه. چیکار کنم؟؟؟؟

    • جواد شكوري

      من روزانه ١٠٠ گرم پروتئين بعد از تمرين مصرف ميكنم بايد ميخواهم بدانم كه چقدر آي بايد خورد تا اين ميزان مصرف پروتئين ضرري براي من نداشته باشد

    • جواد شكوري

      من روزانه ١٠٠ گرم پروتئين بعد از تمرين مصرف ميكنم بايد ميخواهم بدانم كه چقدر آي بايد خورد تا اين ميزان مصرف پروتئين ضرري براي من نداشته باشد

    • امین

      روغن حیوانی از صد تا پروتئین بهتره استخوان و مسل سنگ میکنه همش قدرتمند میکنه زیاد حجم نمیده

    • محمد معین

      فقط کراتین. کی میگه کراتین ضرر داره. اصن ب چی و به کجا ضرر میرسونه.کی مجبورتون کرده ک از چیزی اطلاع ندارین درموردش نظر بدین...؟من ایرانیشو از داروخانه خریدم. الانم مصرف میکنم.مهم اینجاس که از داروخونه خریدم.باس به اندازی مصرف کنین دوستان.قرص سرماخوردگی و اهن هم مکملن.ضرر خودشونوهم دارن.چرت نگین...

    • M.r

      هیچ چی طبیعی نمیشه

    • بدون نام

      من یع ماه باشگا میرم میتونم فقط یه ماه مصرف کنم در حد یه قاشق بعد تمرین

    • مریم

      من تازه شروع به مصرف پروتئین وی کردم کمی تهوع میگیرم و ببخشید اسهال .ورزشم هم‌پیلاتسه .آیا شما هم‌همین حالت و دارید

      پاسخ ها

      • هومن

        احتمال زیاد یا به اون مکمل حساسیت دارید یا تقلبیه در هر صورتی مصرف نکنید بهتره

    • محمد

      کم چرت وپرت بگیدمن الان چهارسال دارم بدنسازی کارمیکنم عوض مکمل انواع استروییدهاروهم مصرف کردم استیل بدنم حرف نداره تکه حجم خشک آزمایش هم دادم دکترگفت هیچ مشکلی نداری کلیه یاقلبی که بخوادبامصرف پروتیین ازکاربیفته واسه ازکارافتادن خوبه

    • حسن

      با سلام
      بنده متولد 1340 هستم و از سال 1355 بدنسازی و پاور کار میکنم انواع پروتئین ها و کراتین و گلوتامین و آرژنین و الکارنتین را مصرف کرده و میکنم تا اکنون هیچ مشکلی نداشتم اما جنس تقلبی مصرف نکرده ام از هم سن و سالهای خودم بسیار سرحال تر هستم نگران نباشید و اگر پول دارید مصرف کنید اما فقط اورجینال
      موفق باشید
      یا حق

    • مهدی

      من سه ماهه بدن سازی میرم میخوام بدنم بیاد بالا حالا میخوام دوره بردارم به نظر شما بردارم؟؟؟؟

    • امیر

      پروتئین وی حتی برای بیمارای سرطانی هم تجویز میشه چرا چرت مینویسین البته استفادش باید درست باشه تازه تو داروخانه ها هم هست مطمئن ترم هست مردمو نترسونین الکی

    • بدون نام

      یک نفر نوشته من دکترم مریضش وی خورده نابارور شده!!!! پروتیین وی همون آب پنیر پروسس شده هست که به شکل پودر در اومده

    • پوریا کریمی

      وقتی سایتتون مطلب نداره الکی چرت و پرت بار مردم نکنید
      یه کسی که خودش هیچ سر رشته ای؟نداره نباید این چرت و پرتا رو بنویسه
      دوستیم که میگی بدنسازاتو فوت کردن اون بخاطر مصرف قرص ها و داروهای انرژی زای غیر مجاز و مکمل تقلبی بوده
      از طرفی واقعاخندم میگیره که چقد یه فرد میونه اراجیف ببافه که در مورد پودر پروتئین اینارو بنویسه
      پودر پروتئین فقط یه مکمل غذاییه

    • علی

      سلام بنده 24سالم دوستان اول از همه باید بگم اگر مکمل میخواین بگیرین قبلش برین ازمایش بدین تا کبد یا کلیه ها مشکل نداشته باشه و بعد فقط و فقط از داروخانه مکمل بخرین ن از باشگاه و اینکه میوتین یک مکمل رو واسه 20روز بخورین و قطع کنید و سپس عرق کاسنی و لیورگل 70به مدت 10روز بخورین واسه پاکسازی بدن و بعد 10روز دوباره شروع کنید به خوردن مکمل اما احتیاط کنید و آب فراوان مصرف کنید وتا 3ماه ادامه بدین و سپس برین واسه دوره پاکسازی که چون بخاطر مصرف این

    • علی

      مکمل ها کبد ضعیف میشه و خون غلیظ میشه برای دچار نشدن به مشکلات معده اعم از ترش کردن و نفخ و ریفلاکس معده و عوارض این داروها باید لیورگل و کاسنی و صبح ها ترکیبات انجیر با خاکشیر ،ترنجبین ،عناب ،آلو و زردآلو و شربت منزج ثلاثه رو جدا مصرف کنید به مدت 15روز و سپس بادکش کنید و حجامت کنید تا خونتون رقیق بشه بهتون قول میدم اگه اینکارو بکنید هیچ مشکلی براتون پیش نمیاد حتما انجام بدین ممنون

    • بدون نام

      من خوردم عوارض زیادی داره نخورید بجاش شیرخشک بخورید هیچ فرقی با وی نداره میتونید از مربی تون بپرسید ...یاحق

    • سید

      میخام بدونم ایا این مکملا طبع سرد داره یا گرم مرسی

    • کاکتوس

      اونایی که اومدن نوشتن ما همه چی خوردیمو هیچیمون نشد فقط تا نوک دماغشونو میبینن ! مطمئن باشید این نسل با این حجم از مکمل و چرت و پرت پیری خیلی مضخرفی خواهد داشت . تحقیقات بعد از این روند انجام میشه پس هروخ 70 سالتون شد و همچنان رو پای خودتون بودیدو هزار جور درد و مرض نداشتید بعد بیاین حرف بزنید

    • میلاد

      سلام جان هر کی دوس دارین مکمل مصرف نکنید طبیعی کار کنید شاید طول بکشه ولی موندگاره من خدا بهم رحم کرد خدا رو شکر رو روده هام تاثیر گزاشت و به کلیه و کبدم اسیب نزد به عنوان برادر بزرگ تر ارزش نداره زندگی رو به کام خودتون تلخ کنید دیر یا زود عوارض خودشون رو نشون میدن

    • رضا

      دوستان من یک ساله بدنسازی کار میکنم و طبیعی از 43 به 50 رسیدم و بعد از یازده ماه ینی یک ماه پیش یه کراتین 300گرمی خوردم و تغییری در وزنم ایجاد نشده فقط زورم زیاد شده ، بنظرتون یه دوره کراتین گینر بردارم؟؟؟

    • محسن

      باسلام خدمت دوستان من الان 33سالمه از 15سالگی باشگاه بدنسازی کارمیکنم وزنم 90هست تا الان از انواع مکمل استفاده کردم هیچ مشکلی نداشتم هورمون که نیست لطفا چرت وپرت نگین، مکمل پاکسازی نداره اونایی که میگن کبد وکلیه از بین رفته بیش از حد پیمانه استفاده میکند دوره 45روزه را میخوان یه شبه برن تا حجم بگیرن باید طبق دستورش مصرف شه

    • علی ن

      سلام خسته نباشید هرکی میگه عوارض نداره بره تحقیق کنه ناصر سنباتی کی بود و چرا مرد از قهرمان مستر المپیاد که بیشتر نمیدونید با اون همه امکانات و تغذیه های زیر نظر پزشکی بعد متوجه درست مطلب میشید همین الا سرچ کنید ناصر سنباتی

    • علی نیازی

      سلام استفاده نکنید لطفأ میشید مثل من

    • حسام

      دوست عزیز لطفا در سایتتو با تخته ببند من داداشم ۸سال بدنساز بوده البته الان کنار کشیده خودمم تازه میخوام شروع کنم مربیمون ۴سالشه و حدود ۲۵ساله که مکمل و پروتئین مصرف می کنه سلامتیشم عالیه و تو شهر ما همه بدنسازن خداروشکر مشکلی نداریم ولی اینم قبول دارم کسایو می شناسم الان دچار مشکل شدن دلیلشم جنسایه مزخرفیه که خریدن وگرنه بدنسازی باید مکمل هم باشه کنارش

    • محمد علی جویان

      سلام به همه
      تمام مواد که مصرف می کنیم فایده و ضررش نسبی در نظر می گیریم اگر فواید از مضررات بیشتر بود مصرف می کنیم.
      تمام مواد غذایی حتا طبیعیش هم مطلقاً مفید نیست.
      اما سوال داشتم که نظرات تان را خواهانم
      مصرف تابلیت جی جینسینگ برای چاقی صورت چطوری به نظر تان میاید؟؟؟

    • علی

      مکمل های اصلی که داخل بهترین کشورها زیر نظر بهترین پزشکان تولید میشن دنیا روتکون داده.هرروز به روز تر وبهتر میشن.اون مکملهایی که ضرر دارن ایرانی ها هستن که میرن از چین پودر میارن میریزن توقوطی میدن مردم .به عنوان مثال شرکت ماسل تچ از کل سازمان داروی ایران سرتره

    • دکتر ماساچوسه

      چقدر دکتر.دارو ساز. مربی .محقق. کاردان داریم اینجا

    • سیب

      سلام دوستان یه سوال داشتم مربیم برای من پودراینترامیل پرپروتیین نوشته که بدنم حجم بگیره بنظرشمااستفاده کنم خوبه ،عوارضی نداره ممنون میشم راهنمایی کنید

    • امیرحسین امیری

      سلام من فوتبالیستم از کدام نوع پودر وی استفاده کنم که فقط بالا تنم خوب شه بع چه موقه هایی مصرف کنم ممنون

    • سیاوش اجاقی

      اطلاعاتت در حد منفی ۱۰ هست شما یک قرن عقب هستی و هیچ اطلاعاتی از ورزش نداری

    • محمد

      سلام من یک ماه ونیم گینرباکراتین وقرص گین آپ مصرف کردم ورزشم کردم اشتهام خیلی خوب شد ده کیلو اضاف کردم البته بخاطرپروتین بدنم جوش زد ونفخم داشتم بعدش تمان شد جوشهام محوشد ونفخ دیگه نداشتم البته قرص گین آپ وباید یک ماه روزی دوعدد یکی بعد صبحانه یکی بعد ناهارمصرف کنی نباید مدت طولانی مصرف کنی چون چربی زیاد میگیری اگرم روش ورزش نکنی

    • رضا

      سلام بچه ها مصرف کنید هیچ ضرری نداره هر کی میگه ضرر داره دروغ میگه من رفیقم ازم لاغرتر بود الان ۳ ساله میره باشگاه هم هیکلی خوش فرم شده هم اینکه مکمل میخوره و چیزیشم نشده

    • بدون نام

      پودرهارا نخورید مکمل استفاده نکنید کشنده هستن اصلا مصرف نکنید ورزش کنید ولی اینها رو مصرف نکنید

    • پوریا

      من 7 ساله بدون هیچ مکملی بدنسازی میکنم 60 کیلو بودم الان 95 هستم البته وعده های غذایی بشدت بردم بالا،برادرم هم بدون هیچ مکملی کار میکنه بدنش عین کسایی هست که استرویید مصرف کردن!بتجربه میگم که حتی غذا سالم هم عوارض داره چه برسه به هر نوع مکملی،بدون شک هر مکملی که خیلی تاثیر بزاره روتون مواد ممنوعه داره و حتما استروییدی خودم تو سایت اوپتیموم نوترینو رفتم رو برچسب محصول گینر ش رو خوندم سرچ کردم سه تا ترکیب هاش ممنوعه بود!!

    • علی

      خداوکیلی این زهره ماریا رو استفاده نکنید یکی از دوستام به خاطر مصرف همین زهره ماریا که میخورد و بهش انرژی کاذب میداد همش توی باشگاه وزنه های سنگین میزد به قول معروف اون از وزنه ها زور بود نه وزنه ها از او حالا بعد از چند سال قلبش بزرگ شده و دریچه میترال قلبشم گشاد شده
      باشد که پند بپذیرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج