۱۴۹۲۸۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

افزایش بی سابقه جنگجویان خارجی در سوریه

شبکه خبری ان‌بی‌سی می‌گوید از قول گروهی از مقام‌های ضد اطلاعات آمریکا و بریتانیا نقل کرده است که شمار جنگجویان خارجی در سوریه و انواع کشورهایی که از آن می‌آیند «در سال‌های اخیر بی‌سابقه است». در عین حال وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز می‌گوید تلاش‌های هماهنگ و افزون‌تری علیه آنها صورت می‌گیرد.

فرارو: شبکه خبری ان‌بی‌سی می‌گوید از قول گروهی از مقام‌های ضد اطلاعات آمریکا و بریتانیا نقل کرده است که شمار جنگجویان خارجی در سوریه و انواع کشورهایی که از آن می‌آیند «در سال‌های اخیر بی‌سابقه است». در عین حال وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز می‌گوید تلاش‌های هماهنگ و افزون‌تری علیه آنها صورت می‌گیرد.

ان‌بی‌سی از قول راندی بلیک، از مشاوران ارشد «دفتر مسیر امنیت ملی» در آمریکا، در جریان یک سخنرانی نقل کرده است که «شمار کسانی که به سوریه می‌روند (جنگجویان خارجی) بیشتر از آن چیزی است که ما در افغانستان شاهد آن بودیم».

بلیک در کنفرانس سالیانه موسسه بین‌المللی رئیسان پلیس، در آمریکا، افزوده است «[افزایش شمار جنگجویان خارجی] بیشتر از افغانستان، یمن، سومالی، عراق و هرچیزی که در ده سال گذشته دیده‌ایم، است».

جه جانسون، وزیر امنیت داخلی آمریکا، نیز هفتم آبان ماه طی دیداری از کانادا در یک سخنرانی، گفته است نزدیک به ۱۲ هزار نفر از کشورهای مختلف جهان، طی سه سال گذشته به سوریه رفته‌اند تا در جنگ داخلی آن شرکت کرده و به گروه‌هایی، از جمله «داعش» بپیوندند.

راندی بلیک در سخنان خود در آمریکا گفته است «ما این رقم را به روز کرده و می‌گوییم ۱۶ هزار نفر از ۸۰ کشور به سوریه رفته‌اند».

به گفته او دو هزار نفر از این افراد، اهل کشورهای غربی‌ هستند.

خبرگزاری رویترز از قول وزیر امنیت داخلی آمریکا نقل کرده است که آن کشور بر تلاش‌های هماهنگ خود برای یافتن جنگجویان خارجی اهل آمریکا، یا آنها که قصد ورود به آن کشور را دارند، افزایش می‌دهد.

به گفته جانسون «ما نگرانیم که نه تنها این افراد به داعش یا گروه‌های افراطی دیگر در سوریه می‌پیوندند، بلکه ممکن است از سوی آنها برای خروج از سوریه و انجام حملات خارجی نیز به کار گرفته شوند».

در عین حال یک مقام ارشد پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، می‌گوید گستره سنی کسانی که از کشورهای غربی به سوریه می‌روند، نیز بسیار زیاد است.

شبکه ان‌بی‌سی از قول جان آدامز، معاون ضداطلاعات اف‌بی‌آی، نقل کرده است که کسانی بین ۱۵ تا ۶۳ سال به سوریه سفر کرده‌اند.

جانسون، وزیر امنیت داخلی آمریکا، در کانادا گفته «خبر خوب این است که طی ۱۳ سال گذشته قابلیت‌های ما برای خنثی کردن حملات تروریستی، پیش از آنکه به داخل برسند، بهبود پیدا کرده است.»

او در عین حال افزوده «خبر بد این است که ما همچنان با دشمنان تروریست و با تهدید واقعی تروریسم روبه‌رو هستیم».

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفته‌اند بسیاری از جنگجویان غربی که در صف گروه‌هایی مانند جبهه نصرت یا احرارالشام حضور داشته‌اند، با پیشروی‌های «داعش» به این گروه پیوسته‌اند.

رویترز هفته گذشته، از قول مقام‌های آمریکایی گزارش داده بود که پلیس بین‌الملل، اینترپل، برنامه جدیدی را برای بهبود تبادل اطلاعات در مورد جنگجویان خارجی در سوریه و عراق به اجرا گذاشته است.

طی ماه‌های گذشته مقام‌های کشورهای غربی بارها در مورد تهدید ناشی از جنگجویانی که از آن کشورها به سوریه رفته و سپس به محل سکونت خود باز می‌گردند، هشدار داده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج