جاباما
۱۴۹۴۰۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کلاهبرداری اینترنتی با نسخه تقلبی واتس آپ

پلیس ملی اسپانیا از نوع جدیدی کلاهبرداری مربوط به برنامه ارتباطی WhatsApp خبر داده است.

خبرگزاری فارس: پلیس ملی اسپانیا از نوع جدیدی کلاهبرداری مربوط به برنامه ارتباطی WhatsApp خبر داده است.

نماینده ضدویروس پاندا در ایران اعلام کرد: مجرمان سایبری یک نسخه جدید از برنامه پیام رسان واتس اپ موسوم بر "WhatsApp Oro" یا "WhatsApp Gold" طراحی و در اینترنت منتشر کرده اند.

این درحالی است که شرکت واتس اپ هیچ خبری مبنی بر ارائه نسخه جدید خود منتشر نکرده و خبر انتشار نسخه جدید با امکانات ویژه ارتباطی را نیز رد کرده است. بنابراین کلاهبرداران اینترنتی قصد دارند با انتشار یک برنامه ارتباطی جعلی و سوء استفاده از نام این برنامه ارتباطی محبوب، کاربران و خصوصاً مشترکان این برنامه را بخاطر منافع مالی خود به خطر اندازند.

این کلاهبرداران با تبلیغات دروغین در شبکه اجتماعی توئیتر کار خود را شروع کرده و پس از آن در دیگر شبکه های اجتماعی به تبلیغات دروغین از سوی شرکت سازنده واتس اپ پرداخته اند که تا به این لحظه کاربران بسیاری را قربانی این دروغ ساخته اند.

شناخته بودن واتس اپ در بوجود آمدن این دسته از مجرمان سایبری و طراحی یک برنامه ارتباطی تقلبی، نقش به سزایی داشته است و برای هر کدام از دیگر برنامه های ارتباطی یا شبکه اجتماعی هم این امکان وجود خواهد داشت.

هنوز مشخص نیست این برنامه جعلی چه خطراتی می‌تواند برای کاربران داشته باشد اما سوء استفاده های مالی کلاهبرداران از کاربران محرز است زیرا برای دریافت و نصب این برنامه نیاز است تا کاربر مقداری پول بپردازد.

کارشناسان امنیتی بر این باورند که این برنامه ارتباطی می‌تواند خسارت‌های بیشتری به کاربران وارد سازد، برای مثال ممکن است پیام های رد و بدل شده آنها به همراه اطلاعات شخصی پروفایل کاربر در یک بانک اطلاعاتی ذخیره کند.

لازم است کاربران برای تهیه برنامه های مبتنی بر اندروید یا iOS حتماً از فروشگاه‌های معتبر مانند Google Play Store ویژه اندروید و App Store ویژه iOS استفاده کنند تا احتمال انتشار و نصب برنامه های جعلی به حداقل برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج