جاباما
۱۴۹۴۱۸
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

وعده جدید روحانی درباره اشتغال

پس از گزارش پُرحاشیه اخیر مرکز آمار درباره بیکاری و تاکید نوبخت درباره ایجاد ۴۰۰ هزار اشتغال جدید؛ حالا رئیس جمهور وعده داده تا پایان سال ۹۷ هزار شغل صنعتی نیز ایجاد خواهد شد.

خبرگزاری مهر: پس از گزارش پُرحاشیه اخیر مرکز آمار درباره بیکاری و تاکید نوبخت درباره ایجاد ۴۰۰ هزار اشتغال جدید؛ حالا رئیس جمهور وعده داده تا پایان سال ۹۷ هزار شغل صنعتی نیز ایجاد خواهد شد.

همچنین به دستور وی، شورای عالی اشتغال طرحی را بررسی می‌کند که قرار است طی آن دانشگاه‌ها بر اساس نیاز بازار کار دانشجو بپذیرند.

محمدباقر نوبخت به تازگی با ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه اول دولت در زمینه اشتغال‌زایی از ایجاد ۴۰۰ هزار شغل جدید در کشور خبر داده است. وی همچنین آخرین آمار جمعیت فعال کشور را نیز ۲۳ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر اعلام کرده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با یادآوری تک رقمی شدن نرخ بیکاری در فصل تابستان، کاهش نرخ بیکاری به زیر ۱۰ درصد را حاصل سرمایه گذاری های انجام شده توسط بخش دولتی و خصوصی در ۶ ماهه نخست امسال دانسته است.

در عین حال، برخی دیگر از مقامات دولت تدبیر و امید مانند وزیر کار نیز ایجاد ۴۰۰ هزار فرصت جدید شغلی دیگر تا پایان سال جاری را دور از دسترس ندانستند و تحقق آن را منوط به انجام سرمایه گذاری های کافی و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی کردند.

با اینکه دیگر از آن گزارش‌های اشتغال‌زایی میلیونی دولت سابق خبری نیست و دولت جدید سعی در ارائه آمارهای واقعی و ملموس کردن آن برای مردم دارد، اما گزارش جدید مرکز آمار ایران که حاکی از تک نرخی شدن بیکاری در کشور است، به شدت مورد انتقادات کارشناسی قرار گرفته است.

با وجود اینکه مقامات ارشد دولتی بر دقیق بودن آمارها تاکید دارند و اظهارنظر کنندگان را از تردید در آمارهای بیکاری بر حذر می‌دارند، اما نگاه همراه با تردید و ابهام حتی در واکنش‌های نمایندگان مجلس درباره بهبود بیکاری نیز مشاهده می شود.

یکی از ابهام برانگیزترین مباحث مطرح شده درباره آمارهای اشتغال‌زایی و بیکاری، ارتباط بین کاهش نرخ مشارکت اقتصادی و از سویی بهبود وضعیت بیکاری است. برخی مقامات دولت تدبیر و امید بر نامطلوب بودن وضعیت نرخ مشارکت اقتصادی در دولت سابق و در نتیجه عدم تحقق اشتغال زایی میلیونی تاکید داشتند و حال می گویند ارتباط موثری بین کاهش نرخ مشارکت و نرخ بیکاری در کوتاه مدت وجود ندارد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری یکی از مهم ترین وعده ها و رویکردهای خود را در بحث داخلی اشتغال‌زایی و مبارزه با بیکاری عنوان کرده بود. وی همچنین مقابله با بیکاری را یکی از چالش برانگیزترین و جدی ترین موضوعات پیش روی دولت تدبیر و امید دانسته بود.

حالا رئیس جمهور در تازه ترین اظهاراتش درباره اشتغال‌زایی و برنامه های دولت در این بخش به برنامه ریزی برای ایجاد ۹۷ هزار شغل جدید تا پایان سال جاری اشاره کرده و گفته است: کشور ما به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و طرح‌های صنعتی که تا پایان امسال راه‌ اندازی خواهد شد، می‌تواند در تولید و اشتغال‌ زایی بسیار مؤثر باشد.

روحانی افزوده است: با طرح‌‌هایی که در بخش صنعت تا پایان امسال راه‌ اندازی می‌شود، ۹۷ هزار شغل ایجاد می شود که رقم بسیار قابل ملاحظه‌ ای است و امیدواریم با همین سرعت این روند ادامه داشته باشد.

با این وجود، بیکاری کارجویان و به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی همچنان به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده‌ها مطرح است و هنوز این احساس که واقعا نرخ بیکاری در حال کاهش و اوضاع اشتغال رو به بهبود است، در جامعه قابل لمس نیست.

علی ربیعی وزیر کار به تازگی اعلام کرده است طرحی در دستور کار شورای عالی اشتغال قرار دارد که طی آن، بر لزوم ارتباط بین رشته های دانشگاهی با نیاز بازار کار تاکید شده است. وی عنوان کرده است: در این زمینه رئیس جمهور دستکم طی ۴ مرحله مباحثی را در این زمینه مطرح کرده است.

وزیر کار تاکید کرده است: در حال مذاکره با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای افزایش تناسب بین آموزش و تقاضای بازار کار هستیم که در این رابطه طرحی آماده شده و در شورای عالی اشتغال به بحث گذاشته می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهروز

      طرح نوسازی صنایع با بیست سال سایقه اگر اجرا شود و دولت به تعهدات خود پایبند باشد ما کمبود نیروی کار خواهیتم داشت.

    • احمدی از ایرانچه

      آقای روحانی با سلام و خسته نباشید
      لطفا بخشداری کیار شرقی به مرکزیت دزک را در استان چهارمحال و بختیاری را که در روزهای آخر دولت محترم دهم تصویب شد و استاندار وقت در اخبار اعلام نمود که شخصا مصوبه آن را از هیات دولت گرفتم را هم ابلاغ و اجرایی نماند ما مردم این بخش بیش از 30 سال است منتظر این مصوبه هستیم
      با تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج