جاباما
۱۴۹۴۶۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اعلام موجودیت «گردان کودکان» داعش

در پی انتشار گزارش‌های خبری متعدد طی چند ماه گذشته از اقدام داعش در آموزش قتل به کودکان و شستشوی مغزی آنها در سوریه و عراق، سرانجام نخستین گردان نظامی کودکان داعشی در خدمت تروریسم اعلام موجودیت کرد.

خبرگزاری فارس: تکفیری‌های داعش که از کشورهای مختلف جهان برای جنگ در عراق و سوریه نیرو جذب کرده‌اند و خود را برای جنگی طولانی آماده می‌کنند، نام نخستین گردان نظامی کودکان ۱۲ تا ۱۳ ساله آموزش دیده برای قتل را «بچه‌ شیرهای توحید» (أشبال التوحید) گذاشت و آنها را وارد سیر جنگ‌های فرسایشی در عراق و سوریه کرد.

به این ترتیب، نخستین گردان کودکان قاتل داعشی نیز رسما اعلام موجودیت کرد. کودکانی که نحوه استفاده از اسلحه، انجام عملیات انتحاری را به خوبی آموزش دیده‌اند.

مجله آمریکایی «فارین پالیسی» در این باره نوشت: داعش نظام مستحکمی برای جذب کودکان و القای افکار افراطی به آنها و آموزش جنگی به آنها دارد و خود را برای یک جنگ طولانی مدت آماده می‌کند و امیدوار است که این کودکان آموزش دیده طی سالهای آینده با غربی‌ها بجنگند.

در همین راستا، داعش از یاران خود در کشورهای مختلف خواسته که وارد عراق و سوریه شوند و اعلام نیاز کرده است که به جنگجویان جدید نیاز دارد.

«ابومسلم البغدادی» یکی از جنگجویان داعش در این‌باره گفت که در سایه گسترش دامنه جنگ کنونی، تکفیری‌ها به نیروهای جدید و تازه‌نفسی نیاز دارند.

پیش از این، تصاویر متعددی در پایگاه‌ها و صفحات اینترنتی وابسته به داعش منتشر شده بود که بیانگر استفاده و بهره برداری این گروه تروریستی از کودکان است، به عنوان مثال مدتی پیش داعش خبر هلاکت کوچکترین عضو خود را اعلام کرد. برخی رسانه‌ها نیز اعلام کردند که تکفیری‌ها داعش در عراق پس از به اسارت گرفتن کودکان ایزدی علاوه بر فروش برخی از آنها، برخی دیگر را راهی پایگاه‌های آموزش نظامی خود می‌کنند و با شستشوی مغزی آنها را به قاتلانی حرفه‌ای بدل می‌کنند. این کودکان برای بنای آینده داعش آموزش داده می‌شوند و در آینده آنها همچون بمب‌های متحرکی خواهند بود که ممکن است در هر بازار یا خیابانی منفجر شوند.

شماری دیگر از این کودکان در واقع کودکان به دنیا آمده توسط بیوه زنانی هستند که همسران آنها در صفوف داعش در عراق از سال ۲۰۰۸ میلادی به هلاکت رسیده‌اند و داعش آنها را «کودکان البغدادی» می‌نامد.

پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز در تیرماه گذشته در خبری نوشت: یک مقام محلی در استان دیالی عراق اعلام کرد که داعش، گردانی متشکل از کودکان به نام «فتیان الاسلام» (نوجوانان اسلام) در منطقه السعدیه در شمال شرق بعقوبه برای انجام عملیات تروریستی و انتحاری تشکیل داده است. تروریست‌های داعش این گردان را در السعدیه در ۶۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه تشکیل داده و قصد دارد، کودکان عراقی را برای انجام عملیات تروریستی به خدمت در آورد.

وی که خواسته بود نامش فاش نشود در این خصوص گفت: این اقدام داعش در حقیقت کپی برداری از طرح «طیور الجنه» (پرندگان بهشت) شبکه القاعده است. این شبکه تحت همین عنوان، در سال ۲۰۰۷ میلادی اقدام به استفاده از کودکان عراقی برای انجام عملیات انتحاری و کشتار مردم این کشور می کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج