جاباما
۱۴۹۴۶۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

میزبانی «یانگ جیه چی» از «ظریف»

وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در چهارمین اجلاس «فرایند استانبول برای افغانستان» به پکن سفر کرده است، امروز (جمعه) میهمان «یانگ جیه چی» عضو ارشد شورای دولتی چین بود.

ایرنا: وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در چهارمین اجلاس «فرایند استانبول برای افغانستان» به پکن سفر کرده است، امروز (جمعه) میهمان «یانگ جیه چی» عضو ارشد شورای دولتی چین بود.

در این نشست که در حاشیه اجلاس مزبور برگزار شد، دو طرف پیرامون موضوعات دوجانبه و راه های افزایش همکاری ها، تحولات منطقه ای، بحران تروریسم و افراطی گری و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات ایران و کشورهای گروه ۱+۵ گفت وگو و تبادل نظر کردند.

محمد جواد ظریف در این ملاقات، روند مناسبات دو کشور را رو به گسترش خواند و با اشاره به دیدارهای سران دو کشور و همچنین تماس های میان دو کشور در سایر سطوح عالی به ویژه در یک سال اخیر، خاطرنشان ساخت: چین دوست درازمدت و شریک نزدیک ایران است.

وی اهتمام دو طرف به پیگیری و اجرای توافقات به عمل آمده را زمینه ساز توسعه هر چه بیشتر مناسبات در حوزه های مختلف بر شمرد.

وزیر امورخارجه کشورمان ضمن تشریح روند مذاکرات هسته ای برای رسیدن به توافق جامع، اظهار داشت: ما معتقدیم حصول توافق جامع در مدت زمان باقیمانده هنوز امکان پذیر است و چین نیز با توجه به همکاری خوب در روند مذاکرات می تواند در زمان باقیمانده نیز تلاش موثر خود را در این زمینه بکار بگیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افراطی گری و تروریسم را معضل و بحرانی جدی در منطقه توصیف کرد و با اشاره به دیدگاه های نزدیک دو کشور ایران و چین در این زمینه، لزوم برخورد جدی و ریشه ای با تروریسم را به عنوان فراز مهم و مشترک دو کشور در مقابله با این پدیده توصیف کرد.

«یانگ جیه چی» معاون نخست وزیر چین نیز در این ملاقات تصریح کرد: روابط ایران و چین در سال های اخیر گسترش یافته و ملاقات های خوبی در سطح سران دو کشور انجام شده است و مناسبات در حوزه های مختلف برقرار و فعال می باشد.

وی اشتراک نظر تهران و پکن در خصوص مسائل منطقه ای و صلح و امنیت بین المللی را قابل توجه و حائز اهمیت برشمرد و تبادل نظرهای مستمر دو طرف در مذاکرات هسته ای را خوب و مفید دانست.

معاون نخست وزیر چین با اعلام اینکه پکن خواهان بالاترین سطح روابط دوستانه با ایران می باشد، همکاری های ایران و چین در کمک به حل بحران های منطقه ای را مهم خواند.

وی با اشاره به بحران تروریسم و افراطی گری خاطرنشان کرد: نقش ایران در مبارزه با تروریسم برجسته و موثر است.

«یانگ جیه چی» عضو ارشد شورای دولتی چین نیز با بیان اینکه تحریم راه حل نیست، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هسته ایران و کشورهای گروه ۱+ ۵ به نتیجه مثبتی برسد.

وی اظهار کرد: منافع مشترک همه طرف ها در کمک به یافتن راه حل است و امیدواریم در نتیجه مذاکرات، توافق برابر و خوبی حاصل شود.

دو طرف همچنین در خاتمه این دیدار، استمرار رایزنی ها و تقویت تبادل نظرهای منظم را مورد تاکید قرار دادند.

چهارمین اجلاس منطقه ای «فرایند استانبول برای افغانستان» با شرکت نمایندگان ۴۶ کشور جهان پیش از ظهر جمعه در پکن آغاز به کار کرد.

شرکت کنندگان در این نشست بر اساس توافق سال ۲۰۱۱ در استانبول، موافقت کردند که همه تلاش خود را در راستای امنیت پایدار افغانستان بکار گیرند.

پیش از این، سه نشست دیگر در این خصوص برگزار شد که دو نشست به میزبانی ترکیه (استانبول و آنکارا) و یک نشست به میزبانی تاجیکستان بوده است.

این نشست ساعاتی پیش به کار خود به کار خود پایان داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج