جاباما
۱۴۹۵۳۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ادعای آمانو درباره روند همکاری ایران با آژانس

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که ایران و آژانس مایل‌اند مسئله رسیدگی به فعالیت‌های هسته‌ای این کشور که آژانس آن را وجود ابعاد نظامی احتمالی می‌خواند زودتر حل شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که ایران و آژانس مایل‌اند مسئله رسیدگی به فعالیت‌های هسته‌ای این کشور که آژانس آن را وجود ابعاد نظامی احتمالی می‌خواند زودتر حل شود.

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه طی سخنرانی‌اش در مؤسسه بروکینگز در آمریکا گفت که با توجه به ورود مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به مرحله حساس خود از روند کند همکاری‌های ایران با آژانس متعجب نیست.

آمانو با اشاره به تحقیقات آژانس، به آن‌چه فعالیت‌های هسته‌ای گذشته ایران که آژانس آن را وجود ابعاد نظامی احتمالی می‌خواند اشاره و ادعای خود را تکرار کرد.

مدیرکل آژانس در گفت‌وگو با المانیتور ابراز عقیده کرد: روند کند این همکاری‌ها در خصوص توضیح فعالیت‌های احتمالی مرتبط با سلاح هسته‌ای موجب خروج مذاکرات هسته‌ای از مسیر خود نخوهد شد.

همچنین رابرت اینهورن، مشاور هسته‌ای پیشین دولت اوباما و کلینتون به المانیتور گفت: من هیچ شانسی برای حصول توافق هسته‌ای تا ضرب‌الاجل ۲۴ نوامبر نمی‌بینم. بهترین چیزی که می‌تواند اتفاق بیفتد این است که بر سر مسائل کلیدی یک توافق حاصل و ماه‌های بیشتری برای پرداختن به جزئیات این مسائل تعیین شود.

منتقدان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تأکید دارند که این کشور برای اطمینان دادن به جامعه جهانی در خصوص پایبندی‌اش به یک توافق جدید باید سؤالات آژانس را به طور کامل پاسخ دهد.

به گزارش المانیتور سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) پیش از این مدعی شده بود که ایران در دهه ۱۹۹۰ و دست کم تا سال ۲۰۰۳ روی برنامه سلح‌های هسته‌ای کار می‌کرده و پس از حمله آمریکا به عراق آن را متوقف کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج