جاباما
۱۴۹۵۴۴
۴۶۷ نظر
۲۰۱۱۸
۴۶۷ نظر
۲۰۱۱۸
پ

با مردان کوتاه قد ازدواج کنید!

آخرین پژوهش‌های محققان نشان داده احتمال خوشبختی در ازدواج با مردان کوتاه قد بیشتر است، اما دیگر چه خصوصیت‌هایی در مردان کوتاه یا بلند قد هست که باید از آنها باخبر باشید؟

برترین ها: درصد زیادی از خانم‌ها یکی از معیارهای مهم خود برای انتخاب همسر را داشتن قدبلند عنوان می‌کنند. باور عموم جامعه این است که مرد باید از همسر خود بلندتر باشد و به همین دلیل بسیاری از دختران قدبلند برای یافتن همسر دچار مشکل می‌شوند. موارد زیادی پیش آمده که دو طرف با وجود داشتن تفاهم فقط به‌دلیل نامتناسب بودن قد از ازدواج صرف‌نظر کردند. اما یک مطالعه که چند وقت پیش منتشر شد تمام این باورها و ایده‌آل‌ها را زیر سؤال برد.

دانشمندان با بررسی هزاران زوج متوجه شدند اگر دختران با مردان کوتاه‌تر از خود ازدواج کنند زندگی موفق‌تری خواهند داشت و احتمال جدایی آنها تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. حال این سؤالات مطرح می‌شود که واقعا تفاوت قد ایده‌آل بین همسران چه میزان است؟ آیا قد می‌تواند روی ویژگی‌های اخلاقی یک فرد اثر بگذارد؟ آیا منطقی است که به‌دلیل نامتناسب بودن قد، از ازدواج با یک نفر منصرف شد؟

معیار خیلی از خانم‌ها برای انتخاب همسر داشتن قدبلند است، اما برخلاف تصور آنها مردانی که قد کوتاه دارند به زندگی مشترک پایبندتر هستند. با اینکه مردان قدبلند زودتر اقدام به تشکیل خانواده می‌کنند، اما زندگی مشترک آنها دوام کمتری دارد. مطالعاتی که از 40 سال پیش در ایالات‌متحده آغاز شده، نشان می‌دهد نرخ طلاق در میان مردانی که قدکوتاه دارند به طور باورنکردنی کمتر از مردان قدبلند است.

با اینکه عجیب به‌نظر می‌رسد اما مردان کوتاه سعی می‌کنند کوتاهی قد خود را با درآمد بالاتر و توجه بیشتر به همسر خود جبران کنند. جذابیت‌های ظاهری نقش مهمی در شروع یک رابطه دارد، اما در طولانی‌مدت هیچ نقشی در حفظ زندگی مشترک ندارد. با اینکه مردان کوتاه‌قد معمولا دیر ازدواج می‌کنند، اما در عوض نرخ طلاق هم بین آنها بسیار کمتر از متوسط جامعه است. در عوض مردان بلندقد بیشتر در کار خانه به همسر خود کمک می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد میزان همکاری مردان قدبلند در کار خانه بین 25 تا 30درصد از کوتاه‌ها بیشتر است.

با مردان کوتاه قد ازدواج کنید!

مردان، کوتاه‌تر از خود را می‌پسندند

درصد زیادی از مردان هستند که به هیچ عنوان برای خواستگاری از دختران بلندتر از خود پیشقدم نمی‌شوند و از اینکه مجبور شوند هنگام نگاه کردن به همسر خود سرشان را بالا بگیرند، بیزارند، اما چرا مردان ترجیح می‌دهند همسری کوتاه‌تر از خود انتخاب کنند. باید علت این موضوع را در طول هزاران سال تکامل انسان‌ها جست‌وجو کرد. در گذشته انسان‌ها برای انتخاب همسر به قدرت باروری زن‌ها توجه زیادی داشتند و معتقد بودند زنان قدبلند از توانایی کمتری در این زمینه برخوردار هستند. شاید به دلیل آنکه زنان قدبلند دیرتر به سن بلوغ می‌رسیدند، این عقیده در بین مردان آن زمان به وجود آمده است. البته جالب است بدانید بر اساس مطالعات ژنتیک قد مادر و پسر و قد دختر و پدر به هم مرتبط هستند. به این ترتیب مادران قدبلند با احتمال بیشتری صاحب پسر با قد متوسط یا کمتر می‌شوند.

قدبلندها با چه کسانی ازدواج می‌کنند؟

همان‌طور که گفتیم مردان قدکوتاه سعی می‌کنند کوچکی اندام خود را با درآمد بیشتر جبران کنند، به همین دلیل تمایل دارند با زنانی ازدواج کنند که درآمد کمتری دارند یا سطح تحصیلات‌شان پایین‌تر از خودشان است.

در عوض مردان قدبلند سعی می‌کنند از جذابیت ظاهری خود استفاده کنند و به همین دلیل تمایل بیشتر با ازدواج با زنانی دارند که درآمد یا سطح اجتماعی بالاتری نسبت به خودشان دارند. آمارهایی که در مورد ازدواج زنان و مردان و اختلاف قد آنها به‌دست آمده واقعا جالب است. مردان قدکوتاه با احتمال ۲۶۹درصد بیشتر از مردان با قد متوسط ممکن است با یک زن هم‌قد خود ازدواج کنند. احتمال ازدواج آنها با یک زن بلندتر از خودشان ۱۴۵۰درصد بیشتر از یک مرد قدبلند است. اما احتمال آنکه یک مرد قدبلند با زنی هم‌قد خود ازدواج کند بسیار پایین است، چه برسد به اینکه آن زن بخواهد از همسرش بلندتر هم باشد.

زنان چه قدی را می‌پسندند؟

یکی از مهم‌ترین معیارهای زنان برای انتخاب همسر آینده، داشتن قدبلند است. اما واقعا چند سانتی‌متر بلندتر مطلوب زنان است؟

محققان با مطالعه دقیق متوجه شدند زنان دوست دارند همسران‌شان تقریبا بین ۱۲ تا ۱۳ سانتی‌متر از آنها بلندتر باشند. این میزان درست برابر با اختلاف قد بین شاهزاده انگلستان و همسرش یعنی ویلیام آرتور و کیت میدلتون است. در مطالعاتی که روی دو هزار خانم انجام شده، نزدیک به ۷۰درصد اعلام کردند که دوست دارند همسران‌شان از آنها بلندتر باشند. تقریبا ۲۰درصد اختلاف بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر را ایده‌آل دانستند و فقط ۱۰درصد اعلام کردند دوست دارند با همسران‌شان هم‌قد باشند.

البته ۷درصد از خانم‌ها بیش از اندازه زیاده‌خواه هستند و دوست دارند همسران‌شان بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر از آنها بلندتر باشند. با این حال این آمار چندان نگران کننده نیست و معمولا زنان و مردان به مرور زمان با قد همسر خود کنار می‌آیند. نزدیک به ۸۳درصد از زنان و ۸۹درصد از مردان از قد همسر خود راضی هستند و فقط ۱۴درصد از قد همسر خود ابراز ناخوشایندی کردند.

درآمد بیشتر برای قدبلندها

این یافته نتیجه تحقیقات دانشمندان استرالیایی است. آنها متوجه شدند مردانی که بالای ۱۸۰سانتی‌متر قد دارند، به طور متوسط در سال ۱۰۰۰ دلار درآمد بیشتر به‌دست می‌آورند. به طور کلی درنظر مردم افراد قدبلند، قدرت و هوش بیشتری دارند و برای مشاغل مدیریتی مناسب‌تر به‌نظر می‌رسند.

مقایسه حقوق هزاران نفر در استرالیا، نشان می‌دهد ۵سانتی‌متر قد بیشتر می‌تواند تا ۹۵۰دلار درآمد سالانه یک فرد را افزایش دهد. دانشمندان انگلیسی و آمریکایی هم با انجام تحقیقات مشابه در کشورشان متوجه شدند یک شخص با قد ۱۸۲سانتی‌متر می‌تواند در سال تا چند هزار دلار درآمد بیشتری نسبت به یک شخص با قد ۱۷۲سانتی‌متر داشته باشد. افراد قدبلند اعتماد به نفس بیشتری دارند و با احتمال بالاتری برای انجام کارهای جدید ریسک می‌کنند. مدیریت این افراد در سازمان‌های مختلف هم مقبول‌تر است و درصد بیشتری از آنها در شغل خود ارتقا می‌گیرند.

زنان قدبلند مدیر می‌شوند

داشتن قدبلند در زنان تاثیر بیشتری روی درآمد بالا نسبت به مردان دارد. تقریبا در سراسر جهان کارمندان خانمی که بیش از ۱۷۲سانتی‌متر قد دارند در محیط کاری خود موفقیت بیشتری کسب می‌کنند. قدبلند می‌تواند احتمال درآمد بالای یک زن را تا دوبرابر افزایش دهد. احتمال اینکه یک زن با بالای ۱۸۲ سانتی‌متر قد به مشاغل مدیریتی برسد تا ۸۰درصد بیشتر از یک خانم با قد متوسط یا کوتاه است.۲۰درصد از زنان قدبلند معتقدند ظاهر فیزیکی آنها باعث می‌شود آنها قدرت و اعتبار بیشتری داشته باشند. همین مسئله باعث می‌شود بسیاری از زنان قدبلند تمایلی به ازدواج با مردان کوتاه‌تر از خود نداشته باشند. البته این ویژگی می‌تواند برای بعضی زوج‌ها دردسرساز باشد، چون معمولا مردان باید دارای اقتدار و توانایی بیشتری نسبت به همسر خود باشند.

تاثیر قد روی جذابیت صدا!

همان‌طور که ممکن است حدس زده باشید، صدای مردان قدبلند طرفداران بیشتری بین خانم‌ها دارد. محققان متوجه شدند انسان‌ها در بسیاری از موارد می‌توانند فقط با گوش دادن به صدای یک فرد، قد او را تخمین بزنند.

مردان قدبلند معمولا مسیر تنفسی و ریه‌های بزرگ‌تری دارند. همین موضوع باعث عمیق‌تر شدن تن صدای آنها می‌شود. به همین دلیل در ۷۰درصد موارد شما می‌توانید با گوش دادن به صدای یک فرد بلندی یا کوتاهی او را تخمین بزنید. زنان به‌طور ناخودآگاه صدای عمیق را ترجیح می‌دهند و به سمت مردان صاحب این صدا جذب می‌شوند. البته این تن صدا نشان دهنده بیشتر بودن قدرت باروری مردان هم هست، به همین دلیل مردانی که صدای بم‌تر دارند، بیشتر صاحب فرزند می‌شوند. صدای عمیق تاثیر بیشتری روی مردم می‌گذارد، به همین دلیل مارگارت تاچر نخست‌وزیر اسبق انگلستان روی تن صدای خود کار می‌کرد تا آن را بم‌تر کند.

حسادت در کوتاه‌قدها

دانشمندان دانشگاه آکسفورد یکی دیگر از تاثیرات داشتن قد کوتاه روی رفتار را کشف کردند. آنها متوجه شدند در بسیاری از مردم که قد زیر متوسط دارند یک بیماری به نام «سندرم مرد قد کوتاه» وجود دارد. افرادی که قد کوتاهی دارند، ممکن است دچار این حالت شوند و احساس ترس، نگرانی و استرس داشته باشند. مبتلایان به این بیماری از دیگران می‌ترسند و همیشه تصور می‌کنند ممکن است فردی به آنها آسیب برساند. افراد کوتاه‌قد همچنین با احتمال ۵۰درصد بیشتر دچار حسادت می‌شوند و بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های روانی قرار دارند.

صبر کدام بیشتر است؟

از زمانی که ناپلئون بناپارت جنگ با اروپا را آغاز کرد، این باور در مردم به‌وجود آمد که صبر افراد قد کوتاه کمتر است، خشن‌تر هستند و زودتر عصبانی می‌شوند. برای فهمیدن حقیقت دانشمندان از دو گروه از مردان خواستند در یک بازی کامپیوتری شرکت کنند که باعث بروز رفتارهای خشن می‌شد. با انجام این کار مشخص شد برخلاف تصور عموم مردم، افراد قدبلند زودتر خشمگین می‌شوند و دست به رفتارهای پرخاشگرانه می‌زنند. در طول صدها سال این باور بین مردم به‌وجود آمده که افراد کوتاه‌قد سعی می‌کنند. کوچکی جثه خود را با نشان دادن خشونت بیشتر جبران کنند. اما حقیقت این است که معمولا افرادی که قد کوتاه دارند مهربان‌تر هستند و صبر بیشتری دارند.

با مردان کوتاه قد ازدواج کنید!

قدبلندها شادترند

در حالت کلی افراد قدبلند در زندگی خود شادترند. براساس یافته‌های دانشمندان آمریکایی افراد قدبلند از زندگی خود رضایت بیشتری دارند، نسبت به خود دیدگاه مثبت‌تری دارند و از زندگی خود بیشتر لذت می‌برند. همچنین قدبلندها کمتر دچار استرس می‌شوند، دیرتر عصبانی می‌شوند و غم و اندوه در زندگی آنها نسبت به دیگران کمتر دیده می‌شود. معمولا افرادی که خود را بدبخت‌ترین گروه جامعه می‌دانند و همیشه خود را بسیار دست‌کم می‌گیرند به‌طور متوسط ۵/۲ سانتی‌متر نسبت به متوسط جامعه کوتاه‌ترند.

قدبلند به اندازه پول زیاد می‌ارزد

تقریبا همه مردان عاشق داشتن قدبلند هستند. این موضوع برای آنها آنقدر اهمیت دارد که اگر یک مرد دارای قد متوسط بتواند صاحب قدبلند شود همان‌قدر خوشحال می‌شود که حقوق ماهانه او ۳۰درصد بیشتر شود. به این ترتیب محققان محاسبه کردند به ازای هر دو سانتی‌متر که به قد فردی اضافه شود به همان میزان رضایت او از زندگی افزایش پیدا می‌کند که حقوق ماهانه او نزدیک به چهار درصد افزایش پیدا کند. این تحقیقات نشان داد که پول نقش بسیار مهمی در تلقی افراد از زندگی دارد و به عبارت دیگر بسیاری از افراد میزان رضایت خود از زندگی را با میزان درآمدشان می‌سنجند، به همین دلیل میزان رضایت افراد قدبلند به علت داشتن درآمد متوسط بیشتر نسبت به کوتاه‌قدها از زندگی بیشتر است.

کدام گروه عمر طولانی‌تری دارند؟

شاید خیلی از افرادی که قدبلند ندارند، با شنیدن این خبر نظر خود را در مورد ظاهرشان عوض کنند. تحقیقاتی که روی ۸هزار مرد انجام شده، نشان می‌دهد قد کوتاه یکی از نشانه‌های داشتن عمر طولانی است. افرادی که قدشان از ۱۵۷سانتی‌متر کمتر است، بیشترین طول عمر در بین همه گروه‌های سنی دارند. به‌نظر می‌رسد وجود یک ژن خاص در بدن که در دوره رشد مانع بلند شدن قد می‌شود، می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند. کوتاهی قد نه‌تنها عمر را طولانی می‌کند، بلکه احتمال ابتلا به انسولین و سرطان را هم کاهش می‌دهد. به‌طور متوسط کوتاه‌ها نزدیک به دو سال بیشتر از بلندقدها عمر می‌کنند.

قدبلند در زنان هم خطرناک است

خطرات قدبلند فقط محدود به مردان نیست و می‌تواند زنان را هم هدف قرار دهد. تحقیقات نشان می‌دهد زنان قدبلند بیشتر از خانم‌های دیگر به بیماری سرطان دچار می‌شوند. دانشمندان آمریکایی اعلام کردند زنان قدبلندی که به سن یائسگی رسیده‌اند با احتمال بیشتری ممکن است به بیماری سرطان مبتلا شوند. در حقیقت به ازای هر ۱۰ سانتی‌متر بلندتر بودن قد از میزان متوسط، احتمال دچار شدن به این بیماری تا ۱۳درصد افزایش پیدا می‌کند.

نکته جالب اینجاست که محققان متوجه شدند ارتباط ابتلا به سرطان در زنان بیشتر از وزن است. به این ترتیب سرطان انسان‌های قدبلند را بیشتر از انسان‌های چاق تهدید می‌کند. همان‌طور که می‌دانید سرطان ارتباط زیادی به هورمون‌های رشد و فرآیندهایی مشابه با آن دارد، به همین دلیل است که قدبلندها بیشتر ممکن است این بیماری را تجربه کنند. بلندی قد ارتباط زیادی به سرطان سینه، کلیه، تخمدان، معده و تیروئید دارد.

حمله قلبی سراغ قد کوتاه‌ها می‌آید

اما افراد قدبلند در یک زمینه از دیگران سالم‌تر هستند و آن هم احتمال کمتر ابتلا به حمله قلبی است. احتمال سکته کردن در افراد قدبلند معمولا کمتر از دیگران است، چون خون کمتر در رگ‌های آنها لخته می‌شود. قدبلند بودن احتمال تشکیل پلاک‌های خونی در رگ‌ها را کاهش داده و به همین دلیل احتمال سکته قلبی را کمتر می‌کند. تصاویر سی‌تی‌اسکن نشان می‌دهد احتمال تشکیل پلاک در رگ‌های خونی افراد قدبلند ۳۰درصد کمتر از قدکوتاه‌هاست. معمولا افرادی که قدبلند دارند در دوران کودکی تغذیه خوبی داشته‌اند که همین عامل احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را هم کاهش می‌دهد.

نتیجه ۵۲ تحقیق مختلف که در مجموع روی بیش از سه میلیون نفر انجام شده، نشان می‌دهد افراد دارای قد کوتاه با احتمال ۵/۱ برابر بیشتر از بلند قدها به بیماری‌ قلبی دچار شده و بر اثر آن جان خود را از دست می‌دهند. رگ‌های خونی در افراد کوتاه‌قد اندازه کوچک‌تری دارد و خون بیشتر در آنها لخته می‌شود.

قدبلندها باهوش‌ترند

مشکلات کوتاه‌قدها محدود به ویژگی‌های ظاهری نیست، زیرا بعضی دانشمندان ادعا کردند میزان ضریب هوشی این افراد هم کمتر از افراد قدبلند است. به نظر می‌رسد عوامل ژنتیک و محیطی که باعث بلند شدن قد یک فرد می‌شود، به همان اندازه هم می‌تواند ضریب هوشی او را افزایش دهد.

یکی از موضوعات جالب دیگری که توجه محققان را به خود جلب کرد این بود افرادی که نتوانسته بودند تحصیلات دوران دبیرستان خود را به پایان برسانند نسبت به افراد دارای قد متوسط بیش از ۵/۲ سانتی‌متر و نسبت به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیش از ۵ سانتی‌متر کوتاه‌تر بودند که این نشان می‌دهد افراد قدبلند در تحصیلات و ورود به دانشگاه نسبت به کوتاه‌قدها موفق‌تر عمل می‌کنند.
حالا به سراغ آدم معروف ها میرویم و اختلاف قد چند زوج مشهور را بررسی می کنیم:

کارلا برونی: ۱۷۵سانتی‌متر، نیکولا سارکوزی: ۱۶۵ سانتی‌متر

با مردان کوتاه قد ازدواج کنید!

اختلاف قد ۱۰سانتی‌متری این دو زوج مدت‌ها سوژه رسانه‌ها بود که البته دلیل آن هم اصرار سارکوزی برای سرپوش گذاشتن روی این موضوع بود. تصاویری که یکی از عکاسان تهیه کرده بود، نشان می‌داد سارکوزی کفش پاشنه‌بلند به پا کرده و همسرش را مجبور به پوشاندن یک کفش بدون پاشنه کرده تا اختلاف قد آنها به حداقل برسد.

پرنس ویلیام: ۱۹۱سانتی‌متر، کیت میدلتون: ۱۷۵سانتی‌متر

با مردان کوتاه قد ازدواج کنید!

براساس نظرسنجی‌ها ایده‌آل‌ترین اختلاف قد برای همسران است. البته زنان نسبت به اختلاف قد حساسیت بیشتری دارند و با احتمال بیشتری نسبت به یک مرد ممکن است به این دلیل از ازدواج با یک شخص صرف‌نظر کنند.

لیونل مسی: ۱۶۹، آنتونلا روکوزو: ۱۵۰ سانتی‌متر

با مردان کوتاه قد ازدواج کنید!

لیونل مسی در بین مردان قدبلندی ندارد. اما با وجود شهرت فوق‌العاده و داشتن درآمد چند میلیون دلاری، ترجیح داده همسری را انتخاب کند که ۱۹ سانتی‌متر از او کوتاه‌تر است.

نیکول کیدمن: ۱۸۰سانتی‌متر، تام کروز: ۱۷۰سانتی‌متر

با مردان کوتاه قد ازدواج کنید!

اختلاف قد ۱۰ سانتی‌متری زوج سابق سینمای تجاری کاملا مشخص است. البته برخلاف نظر دانشمندان، ازدواج نیکول با یک مرد کوتاه‌تر از خودش نتوانست به داشتن یک زندگی موفق کمک کند و این دو در سال ۲۰۰۱ از هم جدا شدند. البته نیکول در سال ۲۰۰۶ باز هم با یک مرد کوتاه‌تر از خود ازدواج کرد. همسر فعلی او کیث اربان نام دارد که این بار فقط دو سانتی‌متر کوتاه‌تر از خانم کیدمن است. تام کروز هم بعد از آن با یک خانم بلندتر از خود ازدواج کرد و باز هم از او جدا شد.

الیسانی دکروز سیلوا: ۲۰۳سانتی‌متر، فرانسینالدو کاروالو: ۱۶۴سانتی‌متر

با مردان کوتاه قد ازدواج کنید!

شاید همه تصور می‌کردند بلندترین دختر جهان هیچ‌وقت نتواند ازدواج کند. اما این دختر برزیلی به‌راحتی با مردی که ۴۰سانتی‌متر از خودش کوتاه‌تر بود، ازدواج کرد. معیار او برای این ازدواج شخصیت، اخلاق خوش و شیوه برخورد همسرش با دیگران بود. همان‌طور که گفته شد معمولا بعد از ازدواج زنان و مردان با اختلاف قد همسر خود کنار می‌آیند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      يهو بگو قد كوتاها زندگي نكنن ديگه، براي صدا رو اصلا موافق نيستم اتفاقا قد كوتاها صداي بهتري دارن نمونش مهراد هيدن، آرمين زارعي 2afm،بهترين خواننده گروه backstreetboys به اسم aj ، اينا تو ذهنم بود فكر كنه آدم بازم هست

      پاسخ ها

      • اردیبهشت

        خوب همه میدونیم ک هیچ چیز جز خداوند مطلق نیس و همیشه در هر چیزی ی استثناهایی هستش!

    • سارا

      من همیشه می پنداشتم براد پیت 190 و آنجلینا 180 می باشد

      پاسخ ها

      • امیر

        خب اشتباه میپنداشتی :)

    • علیرضا

      من قدم ۱.۶۷است ولی دوست دارم همسرم خیلی زیبا و قدش هم بلند باشد آخه از قد کوچک بدم میاد و همیشه کیس هایی خوبی را دورا دور انتخاب کردم ولی از ترس اینکه قدم را تو سرم بزنن جرات نکردم پا پیش بزارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمئنا کیس مناسب یعنی دختر باشعور و فهمیده اگه منظورت همچین دختریه حتما پاپیش بذار وقتی یه پسر بتونه اخلاق خوبشو به همچین دختری ثابت کنه مطمئن باش به چشم اون دختر میشه شاهزاده سوار بر اسب که هیچ چیز دیگه ای مثل قد و پول و ...براش مهم نیست حرف مردمم که همیشه هست اهمیت نده داداش گلم

      • بدون نام

        مردها کوتوله باشند زشت باشند طاس باشند پیر باشند تهش دنبال دختر شاه پریون می گردند!! روتون رو برم من! هر کس باید با یکی در حد خودش ازدواج کنه .

      • پارسا عبدی

        چیز دیگه ای نمیخوای برادر؟! ۰
        جالبه که شما خودت قد بلند دوست داری. و از قد کوتاه بدت میاد و بعد انتظار داری دیگران از قد کوتاه و ریزقوله ‌ات خوششون بیاد؟
        شما ساز خوب میزنی یا رقصت جالبه؟
        عجبا.....

        ۰!
        کبوتر با کبوتر ... باز با باز
        والسلام

      • م

        من‌قدم ۱۶۸ خواستگار دارم قدش فکر میکنم از من کوتاه تره چیکار کنم

      • مهدیفرجی

        سلام من مهدی 28ساله مجرد 189قدمه 69وزنم دنبال ی دختر.
        قدش مهم نیست فقط خشگل باشه برا ازدواج میگردم لطفا معرفی کنید

      • مهدی

        سلام. من مهدی 28سالمه قد189وزنم69مجرد دنبال ی دختر براازدواج هستم لطفا معرفی کنید

    • زلفین

      من قدم 1.69هستش قیافم هم با مزه و جمع جوره ولی همیشه تو دانشگاه و محیط کارم دخترایه با قد بلند از لحاظ اخلاقی بیشتر جور در میومدم و چون رو مساله قد حساسم با همشون در حد دوسته اجتماعی رابطه برقرار کردم و این اجازه رو نه به خودم و نه طرف دادم که نزدیک بشیم، دختر عموم هم خیلی خوشگلو قدش هم ازم بلندتره اگه واسه ازدواج بگم نه نمیگه ولی خودم نمیتونم با این قضیه کنار بیام اقایون قد بلند قدر قدشونو بدونن!! درسته هر کی منو میبینه فک میکنه بینیم عمل شدست! ولی قد یچیز دیگست!!

      پاسخ ها

      • ice

        شما خودشیفتگی شدید دارید، قبل از اینکه به فکر ازدواج باشید این مشکلتون رو حل کنید

      • ملک محمدی

        قد، تحصیلات، درآمد، طبقه اجتماعی وچیزای اینجوری مهم نیست، مهم ترین شرط کفویت، هم فرهنگ بودنه، زیاد هستند افرادی که هندو دکترای روانشناسی داشتند، از دو فرهنگ متفاوت ازدواج کردند و زود از هم جدا شدند دختر عموتون شاید بهترین همسر برای شما باشه، خوشبخت باشید ان شا الله.

      • بدون نام

        پاسخ به کامنت اپل: شاسکول!: ۰


        پاسخ به کامنت ملک محمدی
        بلعکس چیزی که فرمودید، قد، تحصیلات، درآمد، طبقه اجتماعی بسیار مهم و پر اهمیت میباشد.ء

    • مجید

      سلام منم یه فردی ب تحصیلات بالا ولی قد کوتاهم ولی طوری نیست که تو ظاهرم مشخص باشه و بیشتر در کنار افراد دیگرنمود داره ولی لز دیدخیلی از افراد خوشتیپ و خش پوش هستم. چندین ماهه با دختری بلندتره از خودم ازدواج کردم و بچمون تو راهه. بی تأثیر نیست ولی لزوا نمیشه همیشه یه نسخه کلی زد و افراد کوتاه قد با تلاش و پشتکار می تونن موفق تر هم باشن. تو تاریخ و تو جامعه هم کم نداریم

    • فرهاد

      جت لي ١٦٨ بروس لي ١٧١ سيمو هايها ١٥٥ موريهه اوشيبا ١٥٢ كنجي ميدوري ١٦٥ و... همه اين افراد قد كوتاه بودن ولي اعتماد بنفسشون اون ها رو از صد تا قد بلند بالا تر برد راستي اگه وقت كرديد قد چرچيل استالين چارلي چاپلين توني جا ناپلئون ژنرال جياپ رو پيدا كنيد اون وقت ميفهميد با قد كوتاه هم ميشه موفق شد قد من هم ١٦٧ سانتي متر هست ولي خدا رو شكر ميكنم كه نانيسم نيستم و چهار ستون بدنم هم سالمه به اسم هايي كه گفتم نام داستين هافمن و مايك زامبيديس و مهيار منشي پور رو هم اضافه كنيد

    • محسن

      من قدم ۱۵۶است وسنم بیست ساله زندگی‌خوبی دارم ولی قدم منا منزوی کرده عروسی مهمونی ...نمیرم ،یه مدتی این جوری بودم تا اینکه دانشگاه قبول شدم وتو دانشگاه هم مثل محلمون منا مسخره میکردن اونجا هم منزوی شدم حتی استادهایم منا به سخره میگیرن وگاهی از ناراحتی گریه میکنم دختر های زیادی بودن منا دوست داشتن ومنم دوستشان داشتم ولی به همین خاطر جرات خواستگاری رفتن نداشتم الان هم گرفتار بیماری خود ارضایی شدمودارم ترک میکنم ترا خدا برام دعا کنید ترک کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب ادم بی عقلی هستی تو بخاطر دیگرانی که هیچ تاثیری در خوشبختب وبدبختی ات ندارن خودتو به چه روزی انداختی ! ....تمام چیزی که از دنیا میخوایی فقط یک نفر ادم همسفر است که یک روزی پیداش میشه. چرا گذاشتی بقیه اینقدروت تاثیر بذارن؟!

      • پارسا عبدی

        بیست سالته و اونوقت صحبت خواستگاری میگنی؟! ۰
        برو مشقاتو بنویس بچه جون...... ۰
        چه دوره و زمونه ای شده هاااا

    • مهدی

      در مورد صدا اصلا موافق نیستم.در مورد هوش و موفق شدن در کنکور و... هم به نظرم دلیل اصلی موفق تر بودن بلندقدها بیشتر بودن اعتماد به نفس و امید بیشتر به زندگیه نه چیز دیگه!
      در مورد ازدواج با دختر قد بلندتر هم باید بگم من هم قد کوتاهی دارم(170) و همیشه با قدم مشکل داشتم و ازش متنفر بودم.تنها راهی که میتونم بکنم تا بچه هام هم این مشکلو حس نکنن اینه که با دختر بلندتر از خودم یا هم قد خودم یا حداکثر 5 سانت کوتاه تر از خودم ازدواج کنم چون به هیچ وجه نمیخوام بچه ام در اینده احساسی که من الان دارم رو داشته باشه

    • ارسلان

      سلام به نظر من الان به علت کمبود شوهر دخترا حاضرن هر جور شده ازدواج کنن چه پسر قدش 10 سانتر کوتاهتر باشه چه سنش 10 سال کمتر باشه فرقی براشون نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من که والا بمیرم هم با مرد کوتاهتر از 180 ازدواج نمیکنم !

      • بدون نام

        شما این حرف رو به عنوان یک مرد میزنید نه از طرف یه زن
        قد برای همه خانوما مهمه و میتونم بگم اولین عاملی که توی چشم خانوما جذاب میاد قد مرد هست بعد چیزای دیگه

    • احسان زارعی

      من با وجود اینکه قد 158 سانتیمتر هستم اما به هیچ وجه احساس حقارت و ذلالت نمیکنم.. با حول و قوه الهی توانستم در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران قبول شوم ولی هنوز ازدواج نکرده ام.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ان شا اله که یک پزشک با وجدان وحاذق بشی نه مثل در پیتی های الان که نه اخلاق دارن نه علم !

      • بدون نام

        همچنین خدا کنه پولکی نشی مثل خیلی از پزشکای ایران
        تو ایران هست که به پزشکا اینقد رو میدن
        دوستام که مهاجرت کردن میگن تو استرالیا یا کانادا رس پزشکو میکشن

      • ناهید

        افرین .چرا ازدواج نکردی

    • بدون نام

      بستگی داره طرف چقدربراش مهم باشه مساله اختلاف قد.بایداین مساله توفکروذهن طرف حل شده باشه وباهاش کناربیاد.من باخیلی ازدوستای متاهلم حرف میزنم،اکثرامیگن مهم نیس چندسانت اختلاف.امامن قدم 175هست.برام مهمه که بامردی قطعابلندترازخودم ازدواج کنم.

    • حسین

      سلام من دوماه مونده هفده ساله بشم و قدم هم 180 هست و نسبت به مردم قدم بلند است ولی اصلا قد را ملاک نمی دونم و حتی اگه قدم 150 هم باشه واسم اصلا مهم نیست

      پاسخ ها

      • خیرالله محبی هستم

        خانومادختراوقران خوش اخلاقی درمردقدکوتاه خوبی اصلان مردقدکوتاه بااخلاق میشه یه زن قدبلندو خیلی دوست میداره متأسفم براتون هی میگن قدبلند باشه، شوهرمون خانوما من یه آقا قد۱۶۷ازدواج نکردم یه زن درشت ازخدا مخوام اصلان نمیگم تحصیلات میگم خندروباشه پوست سفید باشه، انشاالله

      • alireza164

        (: اگ قد کوتاه بودی میفهمیدی ما چی میکشیم
        یه نگا بنداز به کامنتا همشون میگن باید ازمون بلند تر باشه یا اولین چیزی ک آدم رو جذب میکنه قد مرده
        داداش من باید برم بمیرم میدونی ما باید بریم بمیریم
        نمیشه خرده گرف بهشون خو راس میگن مرد قد بلند جذابه ولی لطفا
        قد کوتاه ها رو مسخره نکنین ما هم دل داریم :):

    • فاطمه

      من 17 سالمه و قدم 155 هست خواستگار خيلي خوبي برام اومد ولي هم قد خودم بود و بخاطر همين اونو رد كردم ميخوام ببينم به نظرتون ايا من اشتباه كردم؟؟؟
      درضمن چون سنم به 25 نرسيده ميگن ممكنه بازم قدم بلند بشه و اون طوري از همسرمم بلندتر ميشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قدت دیه بلندتر نمیشه عزیزم نهایت یک یا دو سانت میخواد بیشتر یشه

      • محمد

        اشتباه کردی من خودم قدم ۱۸۰ هستش هر روز دارم تا بوق سگ تو پیتزار فروشی کلر میکنم ارزوم اینه کاش قدم ۱۵۰ بود ومیلیونر بودم تو دهنه صاحب کارم میزدم قد مهم نیس این پوو
        ݪلللللللل ݪللللݪللللللللللللللللل

    • حسین

      این حرف ها اشتباهه.شما با این حرف ها اعتماد به نفس انسان های قد کوتاه را میگیرید.من18 سالمه و قدم حدودا1.78اما خیلی از این حرف هایی که در این مطلب گفته شده بود درباره ی من صدق نمی کرد.با تشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب 178 که بلنده

    • mehdi

      منم قدم کوتاهه 159 هستم خدا رو شکر هیچی تو زندگی کم نداریم هممون سالم و زندگی ارومی داریم ولی من از وقتی که بیدار میشم تا وقتی که میخوام بخوابم به قد فکر میکنم کلا از زندگی نا امیدم فقط دوست دارم زودتر بمیرم و به اون دنیا برمو قد بلندی رو تجربه کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیوانه

      • بدون نام

        فقط دوست دارم زودتر بمیرم و به اون دنیا برمو قد بلندی رو تجربه کنم ...............خخخخخخخخ

      • ناهید

        شوهر منم قدش مث شماس.هر روز تو اینترنتم ببینم راهی وجود داره واسه قد کوتاها

      • alireza165

        داداش اینایی ک کامنت گذاشتن واست همشون قدشون اوکیه خیالشون جمعه
        ،من میفهمم چی میگی
        میفهمم داداش خستح ای مث خودم

    • sahar

      سلام. خانمی که 17سالته اگر خواستگارت ادم خوبیه بهش جواب مثبت بده مهمترین چیز تو زندگی فقط رفتار خوبه مطمن باش قدت بلند تر نمیشه سن رشد تا دوسه سال بعد بلوغه. شوهرم قدش 158هست بهترین زندگی رو داریم بچمونم تو راهه دو ساله ازدواج کردیم همه فامیلامونم شوهرمو دوست دارن پسر عمومه هم قد خودمه اخلاقش واقعا خوبه مطمعن باش ادمای خوش اخلاق خیلی کم هستن هیکل و قیافه بعد مدتی عادی میشن ولی اخلاق نه .

    • مهران

      راستشا بخواین با اون قضیه ی ریسک کردن خیلی موافقم
      من خیلی تو زندگیم ریسک می کنم جوری که درسما تو دانشگاه دولتی کنار گذاشتم و ادامه ندادم واسه اینکه بتونم اون چیزیا که میخوام بدستش بیارم
      اعتماد به نفسمم معمولی رو به زیاده اونقدرا هم زیاد نیست راستشا بخواین
      ولی جدای از همه چیز ادم باید یکم مرد باشه ...
      راستی قدم 193 تاس ،۲۲ سالمه و خیلی هم راضیم ^-^

    • سارا

      من قدم ۱۴۵ سانتیمتره. ۲۷ سالمه. قیافه و تحصیلات خوبی دارم. از اینکه به خاطر قدم نتونم ازدواج کنم یا در صورت ازدواج جلو فامیل همسرم تحقیر بشم واهمه دارم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای موفقیت در زندگی مهم عقل وشعوره اینو همیشه یادت باشه

      • مهدی

        من قدم 183هستش و باید بهتون بگم کم نیستن پسرایی که از دخترای کوتاه به نظرشون خیلی دوست داشتنی هستند و مثلا خودم با اینکه بلندم بگی نگی با دختری که قدش بیشتر از 162باشه ازدواج نمیکنم وایده الش به نظرم بین 160تا150هس واسه یک خانوم اگر یک خانم صورت دوس داشتنی داشته باشه قدش 140باشه هم مهم نی

      • علی

        سلام . با عرض خسته نباشید ازشما
        بابا ایول به روحیه خیلی خیلی عالی که داری
        انشاالله با همین اعتماد به نفسی که داری پشت کنی به زندگیت

    • meloolee

      آیا جهان اولی ها هم مثه ما جهان سومی ها قد انقدر براشون اهمیت داره !! @__&

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره و خیلی روی قدشون کار می کنند که بلندتر شه..

    • بی نام

      من قدم ۱۸۰ و دختر هستم یه خواستگاری دارم که ۱۶۰ متر قدشه ول کن و دست بردار هم نیست من چیکار کنم اصلا دوست ندارم با کوتاه تر از خودم ازدواج کنم تورو خدا راهنماییم کنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب .... نکن

      • بدون نام

        به هیچ وجه این کارو نکن اولا کخ ۲۰ سانت اختلاف قد خیلی زیاده قطعاا تو محافل و مجالس و بیرون رفتن ها خیلی تو ذوقت میزنه‌.. اون اقا خودش باید شعور داشته باشه با این همه اختلاف قد اصلا کار جالبی نیست... نمیدونم ولی کسی ک این کلرو میکنه باید ی بینش فوق العاده نسبت ب زندگی و اعتناد بنفس فوق العاده ای داشته باشه تا جایی حس معذب بودن نکنه.. به هردحالداگر این مساله انقدر مهمه ک اومدی اینجا مطرحش میکنی و راهنمایی میخواعیی معلومه ک تو زندگی هم بری اذیتت میکنه و چیزی نیست که بتونی نسبت بهش چشم پوشی کنی... هم کفو بودن تو همه چیز مهمه حتیی قد

    • آنی

      یعنی من سرطان می گیرم؟؟؟

    • آنی

      خوشی کردم خخخخ

    • علی

      من قدم ۱۸۴هست خیلی هم راضیم زورتون بیاد بترکین کوتوله ها!!!!!!
      دختر خاطرخواه هم ایقد دارم که نگو حس عجیبیه دلم براتون میسوزه درضمن خوشتیپ هم هستم هههه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش قده شعورت چنده قد فرهنگیت چنده؟؟

      • بدون نام

        قدت 184 هم باشه عقلت نیم میلیمتر هم نیست !

      • بدون نام

        علی برو یک ازمایش پوکی استخوان بده .... خدائیش جدی گفتمآ .تراکم استخوانتو چک کن حتما

      • سارا

        به نظر میرسه تنها چیزی که داری همین قده!که اینقدر روش مانور میدی!
        کسی که مزای بیشتر رو تجربه کرده باشه یه مزیت انتسابی اینقدر جای مانور نداره براش!
        قطعا هیچ چیز دیگه ای نداری...
        بهت پیشنهاد میکنم اینقدر ضعفت رو بازگو نکن...

      • بدون نام

        دوست نسبتا محترم
        قد شما انچنان هم بلند نیست
        من قدم از شما بلندتره ولی تا حالا نه اینطور حرف زدم و نه فکر کردم چون این چیزا دست خود ادم که نست پسر خوب، اون دخترایی هم که دور و ورتن اگه ادم حسابی باشن این اخلاق بدتو ببینن ولت میکنن، مگه اینکه مثل خودت باشن

      • یه دوست

        خدا یه عقل بلند بهت بده تا از این کوتوله فهمی و کوتوله
        عقلی دربیای فک میکنم بیشتر از قدت بهت کمک کنه والا از قد بلند بیشتر به کارت میاد گود نایت تو را با حس عجیبت تنها میزاریم

      • علی

        داداش مث اینکه قد بلندت مغزتو خیلی کور کرده، بابا زندگی همش قد نیست

      • آرین

        تو مثل اینکه هرجی زدی جنسش خیلی خوب بوده

      • علیرضا

        این چه حرفی بوده زدی بیشعور

      • بدون نام

        بنده خدا دلم به حالت میسوزه

    • علی a

      من قدم189هست تازه ازدواج کردم و زندگیه خوبی هم داریم.والا من خیلی هارو میشناسم که قد بلند و خوشتیپن اینقدر به خودشون نمینازن علی آقا!

    • نیما

      بی شعور ها .این مطلب رو آگه قد بلند ها بخونن به خودشون افتخار میکنن ولی کسانی مثل من با قد 170 باید خاک گل بر سر بریزند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        170 از دید دختر ها عالی است نه بلند نه کوتاه .خیلی هم خوب

    • بدون نام

      قد هیچوقت مهم نیس مهم اخلاقه قدبلند باشه ادم نباشه چ فایده اخه .من ونامزدم هم قدیم خیلی ام همودوسداریم

    • VAHID

      اره والا آدم قدش 184 باشه ولی شعور نداشته باشه چ فایده ، مدیونید اگه فکر کنید علی رو گفتم خخخ بی شوخی مهم ترین چیز بنظر من اعتماد به نفس هستش که هر آدمی باید داشته باشه تا بتونه خوب زندگی کنه ، تو زندگیتون هم فقط به قدتون توجه نکنید شاید تو قدت اصلا 150 باشه ولی زندگیت و تحصیلات و منش و اخلاقت و حتی خانوادت جوریه که یکی مثل قد 184 حسرت لحظه لحظه زندگی تورو بخوره ، خیلی چیز ها هستش که میتونید به اونا توجه کنید و در خودتون اعتماد به نفسی ایجاد کنید که مثل یه پادشاه با غرور تو جامعه ، اجتماع ، محیط کار و... قدم بردارید .

    • نازنین

      سلام من یه دختر بیست و یک سالم با ۱.۷۸ سانتی متر قد!
      از یه آقایی خوشم اومده که از من کوتاه تره... از حرکاتش میفهمم که اونم منو دوست داره ولی میدونم بخاطر قدش حلو نمیاد. من به عنوان یه دختر قد بلند میگم وقتی از اخلاق خوب یه مرد مطمئن باشم اصلا برم مهم نیست که از من کوتاه تر باشه. اصلا مهم نیست. توروخدا برام دعا کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین.بهش پیام بفرست بیاد جلو

      • رضا

        من قدم ۱۷۳ هست از نظر اخلاق و وضعیت مالی در حد قابل قبولم ولی دوست دارم با دختر بلند تر از خودم ازدواج کنم

    • گلناز

      سلام من دختری 23 سالمه خاستگاری واسم اومده 25 سالشه شرایطش میانه هست ولی اخلاقش مثبته وبهم علاقه داره.مشکل اینجاست هم قدیم!!!!! من قدم 163 هست اون یکم چهارشونه دار و درشته ولی پیشم قرار میگیره تقریبا هم قدیم حالا 3 سانت بلندتر باشه!!! بنظرتون چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟ اخه قدبلند بودن واسم مهمه !!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا

      • مسعود

        حتما به اون منفی بده چون قد ملاک خیلی بالایی هست

    • سهیلا

      منو شوهرم سه ساله از دواج کردیم از هر لحاظ نمونه هستش یه امیرحسین دو ساله هم داریم ولی اون بیست سانت قدش کوتاهه من چند روزی افسردگی گرفتم ایا شبیه ما هم وجود داره کمک کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طلاق بگیر !!!! ب
        ببین اونوقت راحت میشی ایا ؟!!! افسردگی نمیگیری ایا ؟!!! واقعا مردم در چه فکرهای احمقانه ای هستن والا

      • بدون نام

        خواهر گلم زندگیتو بکن قد اصلاً مهم نیست، شعور، اخلاق و. ایمان مهمه، بچسب به زندگیت عزیزم.

      • مریم

        اصلا مهم‌نباشه برات زندگی تو بکن

    • پوياa

      سلام. من پسري هستم 19 ساله با قد 191. وزنم هم 88 كيلو هستش.. ميخاستم بدونم آيا ميشه با ورزش كردن و انجام حركات كششي قدم رو به 195 يا بالاتر برسونم؟ يا اگه وزنم رو كمتر كنم قدبلنتر ديده ميشم؟ به اين فكر افتاده بودم كه برم هورمون رشد تزريق كنم. بخاطره همين به دكتر رفتم و دكتر بهم خنديد گفت فكر كنم عقلت كمه. برو.. كسي مياد هورمون رشد بزنه كه قدش 160 يا 170 يا كمتر باشه..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو یک هورمون بزن عقلت بلندتر بشه والا

    • فاطمه

      من ١٩سالمه قدمم١٦٨.شوهرم٣٠ساله قدشم١٩٠.خيليم ماهه

      پاسخ ها

      • مسعود

        خدا برات نگه داره

    • حسن

      بابا بیخیال چه تهمیتی داره خخخخخخخخخخخخخ قده خب من خوذم 170بخدا راضیم بابا بیخیال خخخخخخخخخخخخخ به این نوشته ها هم توجه نکنید بخدا من هم دوست خیلی قد کوتاه دارم هم قد بلند والا خیلی از این نوشته های بالا باهاشون نمیخونه

    • برويز

      با سلام طول قد من ١٦٤ سانت هست وقتي نوجوان بودم خيلي فكر ميكردم كه جه كار كنم قدم بلند بشه اما تلاش بي فايده بود، خانواده فقيري هم بوديم ،اما نتيجه زندكي ، با همت و تلاش تحصيل كردم ، كار كردم كار كردم تا وارد تجارت شدم و امروزه يكي از تاجرهاي موفق هستم از لطف خدا،دستكم ٣٠ نفر كارمند با قدهاي بالاي ١٨٥،١٩٠ زير دستم كار ميكنند
      و شنيدم كه قد بلند ارزو ميكنه كه ايكاش اين هيكل انتيك و نداشت اما دستش به دهنش ميرسيد ،اهاي قد كوتاه ها با تلاش ميتونيد به همه خواسته ها برسيد وقتي زندكي خوب ميتوني براي خانواده درست كني همه التماست ميكنند فقط مرد باش و ثابت كن كه قد اصلا مطرح نيست و اين توانايى هست كه مهمه و خانمها هم بدونند كه قد براشون نان و اب نميشه وهمسرشان را بايد از همه جوانب سنجش كنند.

    • حميد

      من قدم 182 هست اخيرا"در محل کارم با دخترى آ شنا شدم که قدش 160 و از گفتار و رفتارش متوجه شدم که خيلى بهم علاقه منده منتهى همش قدش به ذهنم مياد و اعصابم خورد ميشه چيکار کنم گيج شدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر معیارت فقط قده! خب کنسلش کن رد کارش .... مردم عجب گرفتارهایی دارن !

    • ارزو

      سلام یه سوال داشتم ازتون!!؟اینکه من ٢٠سالمه و قدم ١۶۵هست وخواستگاری دارم باقد ١٩٨بنظرتون مشکلی پیش نمیاد؟؟؟من بااین قضیه خیییلی میترسم و نگرانم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر اخلاقش خوب باشه اصلا نگران نباش !

    • مهران

      من قدم 170هیچ مشکلی هم ندارم خداروشکرالکی فکرتون به مساعل مشغول نکنین دختری که با قد پسر مشکل داشته باشه اقده ای محسوب میشه خانمای قد کوتاه دوستون دارم چون تودلبروترین

    • نسرین

      سلام من برعکس خودم قدم گوتاهه و کسی ک دوسشدارم قدبلند واین شده مشکلمونون من158و 190خواستگارم حالانمیدونیم چیکارکنیم میترسیم اینده برامون دردسر بشه

      پاسخ ها

      • فاطمه

        اخه ادم به این میگه درسر خدااا از دست شماها

    • زیبا

      علی آقای 184 متری که به قدت می نازی بترس از روزگار...همیشه بر مراد نمیچرخه راحت نگو دلتون بسوزه اینجا بیای به قد و قواره ت بنازی و بری و اعتماد به نفس یکی رو بیاری پایین مردونگی نداره قدت بلند باشه مرد نباشی فایده نداره از نظر من کاش عقل و شعور و معرفت و شخصیت و مرام اون برادرهایی که از کوتاه بودن قدشون ناراحتن در تو بود همه چی که به قد نیست فندق مغز....اینم بگم همیشه ماندگار نیست هیچ وقت به چیزی که داری نناز و پزشو نده روزگار دماغ گنده تر از تو ها رو به زمین مالیده یه جوری اون قدو ازت میگیره که فکت بخوره زمین...حالا هی دل بسوزون قدبلند کوته فکر

    • محسن

      من 30 سالمه با قد 168.تو زندگی هیچ وقت احساس کمبود نکردم . انقدی خوشتیپم و سالم چاکرم خدا را. ضمنا رفیق 184 سانتی نصف خاطر خواه من رو تو نداری

    • ماندانا

      من قدم ۱۵۷ هستش. شاید ی وقتایی دلم میخاست قد بلند باشم اما خودمو خیلی دوست دارم. شاید قدم بلند میس. اما ظاهر ژیبایی دارم

    • شهریار

      سلام. من قدم 195 هست. و خیلی راضیم. تو دانشگاهم همه منو دوس دارم.
      عاشق یه دختری شدم که قدش 175. به زودی میرم خواستگاری.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب که چی ؟!!!!!

      • الناز

        کاشکی یکی مثل تو میامد خواستگاری من

    • میترا

      به نظر من اصلا قد اهمیت نداره ، مهم ذات آدماست ، من خودم قدم بلنده 170 ام قبلا یه دوس داشتم با قد 185 یعنی اسمش که میاد میخوام بالا بیارم حالم ازش بهم میخوره ، ولی الان یه دوست کشتی گیر دارم با قد 167 انقد خوب و با معرفت و مهربونه که میخوام واسش بمیرم آقایون مردونگی و محبت و فرهنگ خیلی بیشتر اهمیت داره بخاطر قد کوتاه منزوی نشین ویژگی های دیگتونو تقویت کنید دخترا خودشون میان سمتتون.

    • bob

      174 سانتی متر واسه پسر کوتاهه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه. عالیه.

      • امیر

        ۱۷۱چطوره

    • نسیم

      سلام به کاربران عزیز؛من قدم۱۵۵ وبانظرخانومای عزیز زیباومیتراموافقم.ازقدم کاملأراضی ام وخداروشکراعتمادبنفس بالای دارم وبرای رسیدن به اهداف بزرگم تلاش میکنم .فقط شعوروانسانیت مهمه همین ؛قدوظاهربعدمدتی محدودعادی میشه؛ادم خوب خیلی کمه وقتی پسریادخترخوبی به پستتون خورد بخاطرچیزی بی اهمیت مثل قد کنارش نزنین اشتباهه محضه خوب به ندرت پیدامیشه

    • علیرضا

      آمار نشون داده کسایی که میان این سایت قدشون 1.75 به پایینه پس لطفا خالی نبندین قد خود منم 1.70 هستش و راضیم چون 90% مردم هم قد خودم هستن و خودمم اصلان دوست ندارم تو چش باشم.آقای 184 سانتی به قدت نناز کسیو از 100 سال پیش سراغ داری زنده باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سعی کن دل به دست بیاری پس فردا بگن خدا بیامرزتش.همه این تن و بدن اخر سر خوراکه جک و جونور میشه پیشنهاد میکنم زیاد قبرستان برید تا کمتر به داشته هاتون بنازید. یا علی

    • رضا

      سلام اقا چه قد 220 سانت باشه چه 160 قراره چهار روز دیگه بمیریم بریم زیر خاک به فکر زندگیو اخرتت باش باو قد کیلو چنده. یه چیزیم بگم تو این دوره زمونه تو پول داشته باش اکثر دخترا برات میمیرن حتی اگه قدت اندازه بز باشه.اقای 184 تو هم به جای پز دادن برو خدا رو شکر کن که تنت سالمه مریض بشی بیوفتی رو ویلچر اونوقت میفهمی نباید کسیو مسخره کنی

    • سعید

      من قدم188و24سالمه بیکار و بی عرضه ام
      کسانی رو میشناسم که قد کوتاه دارن ولی اخلاق، رفتار، منش ،کار و زندگی بسیار خوبی دارن و وقتی میبینمشون حسودیم میشه وبا خودم میگم من یه تنه لشی بیش نیستم .

      پاسخ ها

      • مهدی

        درود بر شما دوست عزیزم، از تاریخی که این مطلب را نوشتی و من دارم پاسخ بهش میدم تقریبا 2 سال میگذره
        اینجوری نگو عزیز هر کسی یک مشکلی داره و بقول معروف هیچکس کامل نیست! شما هم با تلاش و امید بیشتر ادامه بده میتونی موفق باشی چرا که نه ! درضمن قد یک چیز نسبیه و بنظر من جزو آپشن آدما به حساب نمیاد! حداقل در نگاه انسانی و کمال رسیدن از لحاظ اخلاق، ثروت یا مسائل دنیوی و آخرت ..
        موفق باشی

      • مصطفی

        احساس میکنم تو خودت رو یک قد بلند جا زدی و حرف هایت کذب است

    • افشین

      دستت درد نکنه همه رو کامل نگفتین مابقی رو من میگم در ایران داشتن قد بلند دردسرهای زیادی داره از جمله اندازه نبودن لباس های حاضری خوردن سر این بنده خدا ها به سایبان مغازه ها که همشون کوتاه هستن به سختی جا شدن در صندلی تاکسی و اتوبوس هزینه اضافی بابت بیشتر خریدن پارچه دیده شدن تو خیابان توسط طلبکاران و آشنایان معطل شدن جنازه این بنده خدا ها برای کندن و دراز کردن قبرها دژبان شدنشون موقع سربازی که شامل کار بیشتر و مسئولیت بیشتره و همیشه باید موهات رو نمره 2 بتراشی و...... این چیزهایی هم که شما گفتین هم بیشتر تو ایران نیست

    • فلاني

      من ١٧ سالمه قدم ١٨٩ هس ولي از قدم راضي نيستم ميخوام بشم ٢/١٠ سانت تو رو خدا كمكم كنيد ميشه شبا خوابم نميبره

      پاسخ ها

      • عادل

        به روان شناس مراجعه کن

    • داریوش

      من قدم180 وزنم75 شغل و درآمد خوبی دارم.از خانم هایی که میان نظر میدن آیا کسی هست با من ازدواج کنه؟اگه از من خوششون اومد بله رو بگن بعد میگم چیکار کنیم
      آخه من من من زن میخواااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام

    • علی

      ممنون

    • داریوش

      کسی هست با من ازدواج کنه؟

    • داریوش

      خانم ها برای بار سوم عرض میکنم کسی هست با من ازدواج کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیوانه

    • فائزه السادات

      اینا همه چیز رو برعکس جلوه میدن خبر علمی مینوسن که زنان قد کوتاه میران سقط جنین و تولد ناقص بینشون بیشتر از زنان بلند قد هست؛ یه جا دیگه مردهای قد کوتاه رو حمایت میکنن و میخوان بهشون زن بدن! یعنی اینقدر نمیفهمن؟!!! قد بلند مرد میزان اعتماد خانم به تکیه گاه بودن مرد رو بالا میبره!!! قد زن اصلا تفاوتی نمیکنه ولی مرد به دلایل عدیده باید قد بلند یا حداقل متوسط در حد 160 تا 170 داشته باشه! با این خبر رسانی که اینترنت شما داره پس تمام آقایون زیر 160 و تمام خانمهای بالای 170 لازمه که با هم ازدواج کنن بقیه هم برن بمیرن!!!! آخه مرد قد کوتاه زن دراز میخواد چکار؟! بلند یا کوتاه شدن بچشون هم کاملاً اتفاقیه! من خواهرم 150 بود با آقایی 192 ازدواج کرده الان بچش 7 سالشه 134 سانته!!! جمع کنین این بساط خزعبلات رو!!!

    • داریوش

      من شوخی نمیکنم خیلی جدی میگم کسی هست با من ازدواج کنه ؟قدم180وزنم75شغل و درآمد خوبی دارم. خانم ها اگه از من خوششون اومد بله رو بگن بعد من میگم چکار کنیم.

      پاسخ ها

      • خانم نجیب

        بله...

      • بدون نام

        وات د فاز؟

      • میترا

        با اجازه بابام بللللللههههههه

      • کاربر مهمان

        قربان تو مثل اینکه هرجی زدی جنسش خییلی خوب بوده

    • ستاره

      سلام. من قدم182 وزنم80 و32سالمه.یه مشکلی که قدبلندها چه مرد و چه زن دارن اینه که وقتی سنشون به میانسالی میرسه پادرد و زانودرد میاد سراغشون.

    • حامد

      من عاشق خانم های قد بلند ام.نمیدونم قصد ازدواج داره یا نه؟در ضمن قد من 175سانته.

      پاسخ ها

      • مهرنوش

        خب واسه یه دخترقدبلندقدت کوتاهه دیگ

    • کیوان

      سلام من20سالمه قدم 162سانته به نظر شما قدم دیگه بلند نمیشه؟بدبختیم اینجاست که مادرم قدش166 پدرم180 و خواهرم168.

    • پریا

      بله اقاداریوش منم قصد ازدواج دارم

    • داریوش

      پریا خانم جدی میگید؟؟؟؟
      کدوم شهر هستید؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا که ...ادم چقدر میتونه نادان باشه

      • بدون نام

        (-_-)

      • سارا

        اونوقت هی میگن شوهر نیست بیا اینا پس فردا با هم ازدواج میکنن
        به پای هم پیر شین

    • parisa

      یه سول؟؟قد 172 برای آقایون کوتاه محسوب میشه یا متوسط؟؟
      من خودم 168 هستم...به نطرتون این 4 سانت اختلاف خوبه ؟ کم نیست ؟؟
      من

      پاسخ ها

      • محسن

        متوسط رو به کوتاه میشه ولی به نظر من اگه قصد ازدواج
        باهاش رو داری و قدش خیلی رو مخته ولش کن بره چون ارزش یه عمر دغدغه و فکر کردن و حرص خوردن رو نداره

    • وحید

      من قدم180سانته خیلی دوس دارم ی زن قد بلند در حد 2متر گیرم بیاد به نظرتون میشه؟راستی عیدتون مبارک سالی خوب و خوش همراه با موفقیت و سربلندی براتون آرزومندم.

    • وحید

      راستی تا یادم نرفته دوبیت شعر از خودم آماده کردم و در این لحظات نزدیک به سال تحویل تقدیم به شما میکنم
      چشمم به در است که تو بیایی از راه آن چهره ی پر زنور تو شود هویدا
      کی شود این آرزو را من ببینم در جهان ترسم از آن است بمیرم آرزو با خود برم

      پاسخ ها

      • امیر

        وحید جان تن شعرا با این دو بیتی زیر خاک لرزید، کلا بی خیال ادبیات شو که زحمات سی ساله فردوسی رو به باد میدی :)

    • مهسا

      من قدم 160هستش خواستگاری دارم شرایطش خوبه منتها قدش166هستش بنظرتون چیکارکنم؟

      پاسخ ها

      • محسن

        اگه خیلی فکرت رو درگیر میکنه بیخیالش

    • parisa

      یکی جواب سوال بالاییم رو بده دیگه !!

      پاسخ ها

      • O

        قدش خوبه

    • علی

      بسه دیگه انقدر خالی نبندین کسایی که میگن من قدم بلنده اکثرا دروغ میگن.

      پاسخ ها

      • زهرا

        دقیقا منم که تو خیابون میرم یا تو مدرسه همه اکثرا هم قد خودمن من 163 هستم بیشتر پسرا هم 170 یا 175

    • بدون نام

      سلام دوستان محمد هستم .من 17سالمه 1.88سانتی متر قدم هستش.فکرم درگیراین شده که ایا ازاین بلندتر میشم یانه...چون خوشم نمیاد بلندتر بشم.به نظرشما ازاین بلندترمیشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • سحر

        نه نگران نباش فوقش در حد 2 سانته

    • شادی

      سلام دوستان عزیز
      من قدم 160 سانت هستش
      و خاستگارم 175
      3 تا شوهرخواهرام دارم که قدشون بالای 180 هستش. بنظرتون مشکلی پیش نمیاد برای ما؟
      در ضمن پدرم هم خیلی روی قد افراد حساسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        175 از خداتم باشه
        خودت 160 هستیااااااااااااااااااااا

    • محمد امین

      .سلام. من جون 19 ساله ای هستم با قد 180 ولی همیشه دنبال شخصیت و اخلاق خوب بودم تا قد هیکل.به داداشا و آجی های گلم میگم اخلاق خوب و شخصیت خیلی مهم تره تا قد تو زندگی همه چیز عادی میشه ولی شخصیت آدم همیشه میمونه پس دنبال شخصیت اخلاق خوب باشید نه قد هیکل بلند...

    • شقایق پرپر

      من خواستگار 170 دارم خودم 160 چ شانسیع من بلند تر از 180 دلم میخواد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        !بشین تا بیاد

    • مهم انسانیت هست

      Lبخداقد ملاک نیست مهم انسانیت هست. خوب یا بد بودن به قد ربطی نداره. هم قدبلند باخدا داریم و هم قدکوتاه باخدا داریم.هم قدبلندبیخداداریم و هم قدکوتاه بیخدا داریم. درود بر شرف اونی که چه قد بلنده و چه قد کوتاهه ولی انسانه

    • جوان تبريزي

      خب سلام!

      خواهراي گل و برادراي عزيزم(خصوصا عزيزاني كه از كوتاهي قدشون احساس رنج مي كنند) اميدوارم مطالب بنده رو به دقت مطالعه كنيد.

      اول بگم كه بنده تقريبا 187 قدم هست و وزنم حدود 76 و براي همين خدا رو بي نهايت سپاس تيپ مناسبي دارم(و نواقص فراواني دارم مثل همه).

      اما حرفم با عزيزاني هست كه در توهم قد كوتاهي دارن خودشون رو اذيت مي كنند و اين فيدبك مثبت احساس تحقير، كل افعال و بلكه زندگي و تصميماتشون رو مختل مي كنه.

      دوست عزيز باور كن هركسي دلش مي خواد جاي كس ديگري باشه! چاق دنبال داروي لاغري مي گرده و لاغر داره دنبال مكمل بدنسازي مي گرده چاق تر بشه و اوني كه موي سرش ريخته داره مو مي كاره و اون يكي هم داره موهاشو با چهار مي زنه كه "لينكن باروزي" باشه موهاش خير ننه ش!!...؛ الان من هم دوست داشتم قدم ده سانتي متر كوتاه تر بود ولي كمي خوشگل تر بودم!

      همه اين امور گذرا هستند و اين تو هستي كه بايد خودت رو در زندگي نشون بدي... برو دادگاه هاي ازدواج و طلاق رو ببين و بپرس كه چند درصدشون بخاطر قد كوتاهي مَرد!!!!! بوده و چند درصدشون به خاطر اعتياد و خيانت و خباثت و بي عرضه گي و بي مايه گي مرد در زندگي!!

      بله عزيز... بجاي اينكه براي خودت بهانه هاي واهي قد كوتاهي بياري، خوبي هايي كه داري رو براي خودت بشمر و بفهم كه توان اداره زندگي رو داري(جدي مي گم روي يك برگ كاغذ فاكتور هاي ظاهري و باطني و مالي و عقلي و فاميلي خوبت كه زندگي رو براي خودت و همسرت بهتر مي كنه رو بنويس)... از اينكه به همسرت وفا دار خواهي بود... از اينكه بجاي هوس و شهوت چند هفتگي، شوق و عشق ابدي نسبت به همسرت نثار خواهي كرد... از اينكه بجاي اينكه خودت رو در بدترين خباثت ها مثل شرابخوري و اعتياد و فحشا و كار هاي زشت غرق كني، جوان پاكي هستي كه همسرت مي تونه شب با خيال راحت تو رو به آغوش بكشه و كيف بكنه از بودنت... خب؟؟ ديگه اون موقع قد بلندت مطرح نيست... پاكي وجودت مطرح هست... همسرت تو رو بخاطر اينكه تنت بوي عطر مي ده در آغوشش مي فشره.. بخاطر اينكه يقين داره جز اون، همه ي زن هاي دنيا از به آغوش كشيدن تو در حسرت هستند... چون وفا داري... بخاطر اخلاقت.. بخاطر خوش صحبتي و اينكه اونقدر اطلاعات داري كه در جمع گوشه نشين و بي خاصيت نباشي بلكه قوي بنيه و حاضر جواب و مطلع هستي و كيف مي كنه كه داري ديده مي شي... آره عزيز...

      حالا خودت ببين اين بهتر هست يا يك قد بلندي كه همسرش از بوي تعفن اعتياد و مواد مخدر و سيگار هاي مداومش مريض و خجل هست؛ از قد بلندي كه همسرش مي دونه فقط قبل از اينكه بهش دوستت دارم بگه، با يك دختر ديگري قرار كثيف مي گذاشته و و و .

      پسر كم قد، كدوم يكي بهتر هست؟؟؟ خواهراي گل من... كدوم يكي بهتر هست؟؟؟

      درضمن... ما قد بلند ها مسائل مربوط به خودمون رو هم داريم. من مجبورا خياط شخصي دارم كه برام پيرهن و .. مي دوزه چون اصلا پيراهن هاي بازار نمياد بهم و اونهايي كه دو ايكس لارج هستند براي آدم هاي بالاي 100 كيلو و چاق هستند كه اصلا نمي خونه با من... باري همين هم بسياري از طرح هاي خوب و لباس هاي خاص خوب و مارك هاي قوي به سايز ماها نمي خوره!!

      مي دونيد كه پا درد و درد مفاصل از عوارض قد بلند هاست؟؟ مي دونيد فقط قدري چاقي مفرط در عين قد بلندي مي تونه چقدر براي طرف مشكل ساز باشه؟؟

      خواهر من به فكر زندگي ت باش... به فكر اينكه اون مرد فقط سه سال شوهر قد بلندت هست!! بعد سه سال شده پدر بچه ت... بايد بتونه پدري كنه... بايد بتونه فرزند تو رو از اين همه مشكلات اجتماعي كه خودت و دوستان و اقوام جوانت بهش دچار شدن و نشدن (و در آينده بسيار بيشتر خواهد شد) نگه داره.

      شوهر قد بلندي كه برات سه تا پسر معتاد و يك دختر هوس باز تحويل بده چون عرضه پدر بودن رو نداره بهتر هست يا همسر كمي قد متوسط يا كوتاه كه آينده ديني و دنيوي فرزندت رو در بهترين حالت تهيه مي كنه؟

      اين رو هم بگم... اگر همه افسار ها بدست مرد باشه(كه بايد بسياري از افسار هاي زندگي بدست مرد باشه ولي نه همه) احساس غرور و عدم اهميت به آنچه كه بدست آورده در وجودش متولد مي شه.

      يعني براي يك مرد قد بلند چوش چهره چيزي كه زياد هست زن... تو نباشي؟؟ ديگري!!

      اما يك قد متوسط كه با تو زندگي مشترك شروع كرده مي دونه كه برخي فاكتور هاي همسرش و برخي فاكتور هاي خودش كما بيش خوب و بد هستند و براي همين دو دستي مي چسبه به زندگي ش و با عشق زندگي رو ادامه مي ده.

      پس مرد چه قد كوتاه و چه قد بلند اول بايد مرد باشد... مرد زندگي... پسرك يه لا قباي قد بلند كه قبل از دختر ها، مرد ها بهش چشم بدوزند مرد نيست... دختري در هيئت مرد است...

      به فكر اين باش كه مرد زندگي ت رو انتخاب كني و نه فقط مرد همبستري...كمي بزرگ فكر كن...

      حرف آخر؛ پسر عزيز.. اون دختري كه بخاطر قدت بهت جواب نه داد، قد خودش كوتاهه! قد تو اگر توي پاها و تنه ت كوتاه باشه، قد اون توي شعور و فهم و انسانيتش كوتاه هست... كه اون بچاي همه خوبي هاي تو فقط يك ايراد در تو ديد.. پس قبول كن لياقت تو رو نداره... بفهم اين رو...
      اون دختر مثل اوني هست كه بهش يه كاغذ دادن كه يك نقطه داشت؛ گفتن چي مي بيني؟؟ گفت هيچي.. فقط يه نقطه هست... طرف گفت كاغذ به اين سفيدي و اعلائي رو نمي بيني و فقط يك نقطه سياه رو مي بيني.. اين دختر هاي كور ارزشش رو ندارند..

      ياعلي
      از تبريز

    • saeed

      دل همتون بسووووووووزه من قد خودم 195 سانته و عشقم که کنار دستم نشسته الان قدش 186 سانته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای بر سر مردی که به تو دختر داده...

      • بدون نام

        احتمالا قدت 140 سانته. ساقی ات هم عوض کن!

      • ...

        چی زدی معلوم نی

    • ابوالفضل

      سلام.من پسر22ساله هستم که قدم 170سانتیمتر یا یه کم بیشتر باشه،عاشق یه دختری هستم که چند سانتی،نه زیاد ازم قدش بیشتره.اما من زیاد اهمیتی به این مسئله نمیدن،ولی میترسم اگه خواستگاریش برم به خاطر همین چیز نپذیره.به نظرتون من چی کار کنم که کمی قد بلند نشون بدم.تو رو خدا کمکم کنید عشقم داره از دستم میپره.ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل یک مرد برو جلو
        قدت خوبه...اوکی هستی

    • ناشناس

      بسه دیگه انقدر دروغ نگین کسایی که میان اینجا میگن ما قدمون بلنده دروغ میگن.

      پاسخ ها

      • مرضیه

        من از شوهرم ۶ سانت کوتاهترم مشکلیه

    • بهزاد

      من قدم 168 دستیار سال 4 تخصصی جراحی عمومیم
      به نظرم یه مقداری از متن که گفته بود قد کوتاه ها برای جبران کمبود قدشون تلاش میکنن موفقیت بیشتری داشته باشن درسته . لا اقل در مورد من اینطور بوده .
      شاید خیلی وقت ها قبل با قدم مشکل داشتم اما الان وظعیت اجتماعیم طوریه که دختری بهم نه نمیگه .
      توی جمع و مهمونی هم بیشتر از همه تو توجهم .
      مهمتر از همه هم انسانیت و شعور آدمه ، اون دختری هم که تو رو با قد کوتاهت میپذره ، بدون که دختر فهمیده ایه و میتونه همسر خوبی باشه برات . نسبت به دخترای ظاهر بینی که دنبال قد و وزن پسرن .
      پس شاید مورد پسند همه نباشی ، اما خوشحال باش که مورد پسند خوبانی .
      یا علی

    • مهدی

      سلام دوستان بدن انسان به هر نوع تحریکی واکنش نشون میده کسایی که دنبال افزایش قد هستند برن دنبال ورزش کششی . یوگا من قدم180هست و الان قبل از اون175بودم الان بابیست روز یوگا 5سانت به قدم اضافه شده. موفق باشین.

    • سیما

      سلام بهترینا.
      من قدم 158 ههستش.خودم خیلی معمولیم. عاشق کسی شدم که هم خوش قیافست هم پسر فوق العاده کاری و اهل زندگیه.175 سانت هم قدشه. خیلی هم دوسش دارم. همه هم میگن چقدر بهم میایم. بنظر من بیشتر از این چیزا یکی سلامتی شخص مهمه یکی هم اخلاقش. چون قرار یک عمر زندگی باشه. به اقایون هم پیشنهاد میکنم انقد حساس نشن روی این مسئله. اگه قد بلندی ندارن و ناراضین با باشگاه رفتن و... بدنشون رو روی فرم بیارن.
      امیدوارم همگی تنتون سالم باشه.

    • فروغ

      سلام دوستان
      من قدم 172هست و دوس پسرم 3سانت ازم کوتاه تره،قد بلندیه من کاملا مشخص ولی واسه جفتمون مهم نیست،مهم انسانیت،تو این زمونه چیزایه مهم تر از قد وجود دارهـ

    • ابوالفضل

      سلام
      منم با نظرات سیما خانم وفروغ خانم هم عقیده ام.اولش منم خیلی حساس بودم،ولی بعدها با نظرات چند تا از دوستان این حساسیتم رو ترک کردم
      ممنون

    • محمد

      سلام 184 سانتی
      خوش بحالت با قد بلندت و خاطر خواهات
      من 165 سانتم و خاطر خواه ندارم

      اما مسءله مهم اینه که شعور دارم
      قدت بلنده خون به مغزت نرسیده تقصیر تو نیست

    • ناشناس

      بسه دیگه انقدر خالی نبندین بیشتر کسایی که میگن ما قدمون بلنده دروغ میگن.

    • فاطمیا

      سلام من سی سالمه و چهارساله با پسری که هم دانشگاهیم بود وچندسال منو میخواست و اصرار به ازدواج داشت ازدواج کردم همسرم چندسانتی از من کوتاهتر من 170 قدمه ولی نه کفش پاشنه یلند میتونم بپوشم نه جایی روم میشه شوهرمو معرفی کنم بااینکه شوهرم خیلی خوب و مهربون و دکتر ولی همیشه ازاینکه تو مراسما قدش از همه کوتاهتر خجالت میکشم و خیلی وقتا مراسمارو شرکت نمیکنم و موقع عکس گرفتن یواشکی قدمو کوتاهتر میکنم یا میشینم و اصلا هم در مورد قد با شوهرم صحبت نمیکنیم چون میدونم سختشه ومن همیشه خودم میرم کفش اسپرت میخرم زندگیم راحته ولی سخته اوایل خیلی گریه میکردم الانم بشدت ناراحتم اگر ازدواج نکنین بهتر چون سخته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو طلاق بگیر با یه بلند ازدواج کن که دیگه همه چیزو از دست میدی.

    • غزل

      با سلام من يه دخترم که يه خاستگار دارم که ٣٠سانت قدش از من بزرگ تره ولي هم من از ايشون خوشم اومده هم ايشون ازمن ولي در رابطه با اين تفاوت قدي يکم ترديد دارم و موندم چيکار کنم آخه هم به ايشون علاقه دارم هم ترديد دارم.چيکار کنم؟؟؟؟؟!

    • علیرضا

      همین ملاک دختراست که باعث شده آمار طلاق توی کشور بالا باشه
      من هر ازدواجی رو دیدم که ملاک دختر قد شوهر بود منجر به طلاق شده
      به نظر من افراد کوتاه تر باهوش تر هستن

    • غزل

      خیلی شرایط سختیه واقعا که خواستگار آدم از لحاظ شخصیتی وشرایطی اوکی باشه اما بخاطر قد کوتاش آدم نتونه قبولش کنه

    • مهسا

      خخخخخ من قدم 176ولی از مرد کوتاه خوشم نمیاد مرد باییید بلند باشه ک بشه پاشنه دار بپوشی سرتو برای دیدنش بلند کنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو دیگه زیادی بلندی . و اینجوری زودتر کمرت خم میشه

    • امید

      اینقدر قدم قدم قدم قدم نکنید بابا برید به زندگیتون برسید ،،،خودتون بکشید توی سن رشد هم باشید با بارفیکس رفتن فوقش یه سانت قدتون اضافه بشه،،،یه جا میری نوشته من سایز ا ل ت م اینقده میخوام بلندتر شه یه جا دیگه میری نوشته من سایز س ی ن ه هام اینقده میخوام بزرگتر شه یه جا میری نوشته من قدمو میخوام بلند کنم یه جا میری نوشته من دماغم اینقده میخوام کوچیک شه،،دوستان عزیز به اولین کسی که رسیدی و نیاز به کمک داشت بهش کمک کن اگه نیازمندی دیدی کمکش کن اگه به یه صندوق رسیدی که برای بچه های سرطانی اختصاص دادن یه ده تومنی 5 تومنی بنداز توش ببین که بزرگترین لذت دنیا و قشنگترین حس دنیا یه چیز دیگه است ،،،، ببین که با هر قدو وزنی اگه شرایطی رو رقم بزنی که خودت بتونی به خودت افتخار کنی اون بزرگترین لذت دنیاست

    • بدون نام

      سلام قد بلندتره زن باعث مشکل تو زندگی زناشویی میشه؟

    • محمد امین

      سلام من پسر هستم وقدم ۱/۸۷ هستش. ولی از دختران قد بلند خوشم نمی آد .با این که خودم قد بلندی دارم ولی دوست ندارم همسر آینده ام بالا ۱/۷۰ باشه

    • mohammad

      سلام به همه ی دوستان عزیز. من قدم 190 هستش . بنظرم. خوبه اما . با نگاه مردم اذییت میشم جالب نگاه نمیکنن یا من جالب نمیدونم . شهرمون فرهنگ قد باندی رو تجربه نکردن احتمالا برا اینه ک تو چشم همه هستم . هستن قد بلندای زیادی اما . مث من زیاد بیرون در نمییان چون ک با نگاه های مردم اذییت میشن

    • علی

      سلام . من 17سالمه 174و از قدم هم راضیم و اصلا تو فکر این نیستم که جای کسه دیگه ای باشم .شاید قدم ازین هم بلند تر بشه تا یه جا هایی ولی خدارا شکر هر چی بخواهد همون میشه . یه انسانو با عقل و شعورش قبول دارن نه قد.

    • محسن

      سلام به همه دوستان من قدم ۱۹۵وعشقم ۱۶۰ اوایل خیلی رازی بودیم از این اختلاف قد ولی الان اصلا مهم نیست حرفم اینه که قد مهم نباشه براتون بعد چند وقت همه چیز بی اهمیت میشه دوستان گلم اگه خاستگار با خصوصیات خوب دارین رد نکنید قد ملاک نیست قد بلند درد سرهای خودشو داره همه جا توی چشم بودن و از بس سرم به اینور اونور برخورد کرده گردن درد گرفتم.

    • بدون نام

      سلام به همه دوستان عزیز بابا ول کنین این حرفارو من خود قدم 145 و نامزدم 160 خیلی هم

    • غریبه ای ناشناس

      سلام دوستان عزیز به نظر من انسانیت اخلاق خوب ایمان پاک بودن و.... حیلی مهمتر از قده و ظاهره خواهرای عزیز اگه خاستگار خوبی دارید و ظاهرش بد نیست و همه چیزش خوبه قبول کنید به این چیزا هم فکر نکنید باور کنید من خودم دوساله نامزدم و قدم 145 و نامزدم 160 خیییییییلی هم پسر خوبیه یعنی الان بیام به خاطر اینکه قدش کوتاست ردش کنم دلش رو بشکنم ... نه دنیا دو روزه باید خوب زندگی کرد و خدارو به خاطر نعمت های خوبی که به همه داده باید شکر کرد امیدوارم همتون خوشبخت بشین برا منم دعاکنید.

    • بی نام

      سلام/
      داداشا و آبجی های گلم. خواستم بگم هیچوقت زیادی رو قدتون حساس نباشید . چرا؟! چون من الان 18 سالمه قدم 196 هستش تا قبل از اون همیشه از اینکه تو چشم باشم و مردم بهم نگاه کنن خیلی میترسیدم . ولی خدا رو شکر الان دیگه واسم عادی شده . کلا چیزی که میخوام بگم اینه که اگه کسی رو دوست داشته باشی قدش هم بی اهمیت میشه واست (من با 196 قد الان عاشق یا دختر 163 تایی شدم) پس به این چیزا فک نکن و از زندگیتون لذت ببرید!

    • آسد مرتضی

      خلاصه بگم..اومدم ببینم درمود قدم چی نوشته فهمیدم قدو وزن رو وللش،وقتی خوابت میاد اصن این چیزا مهم نیستن

    • بي نام

      سلام رفقا من قدم 163 سانته خانومم هم 3 سانت از خودم كوچيكتره زندگي خوبي دارم راضيم تا اونجايي كه كسي بهم طعنه متلك نندازه البته من پر رو هستم هميشه گفتم كيفيت مهمتر از كميته
      رفقا اعتماد به نفستون رو حفظ كنيد هميشه مرتب و اراسته باشيد نوع كفش و نوع لباس و اراستگي شما كوتاهي قدتون رو نشون نخواهد داد سعي كنيد سخنور خوبي باشيد اگر شما كلام خوبي داشته باشيد مطمئنا هميشه و همه جا همه به فهم و شعور شما فكر ميكنند تا رو قد شما ،من بهم ثابت شده ولي خانوماي قد بلند مردان كوتاهتر از خودشون رو انتخاب نكنند چون به مرور زمان از هم زده ميشند و خيلي تو مردم تو چشمند هم قد باشيد خوبه ولي اقا از خانم كوتاهتر نباشه بهتره
      دوستان كوتاه قد يه سري ژل براي داخل كفش اينترنتي به فروش ميرسه بخريد خوبه قيمتي هم نداره قدتونو 5 سانت بلند تر ميكنه براي جشن هاي عروسي و غيره اعتماد به نفستون رو بالاتر ميبره
      رفقا به جاي اينكه غصه بخوريد تلاش كنيد تا هر روز بهتر و موفق تر بشيد دكتر مهندس بشيد ماشين خوب بخريد خونه خوب بخريد اراسته باشيد شلخته لباس نپوشيد به موهاتون اهميت بدين رو زيباييتون موثره
      خلاصه رفقا من خيلي دوستتون دارم كه امروز از قدتون رنجور شديدو اومديد تو گوگل سرچ كرديد قد كوتاه -خدا روزي مارو از قد كم گذاشته ديگه كاري نميشه كرد ايشاله سلامتي باشه و موفقيت
      قربون همه درد و دلاتون كوچيك همتونم .

    • فرناز

      سلام دوستان
      منم قدم 154هست 25سالمه وچون لاغرم خیلی ریز به نظر میرسم.جالبیش ابنجاست که همه ییییی دخترای فامیل بالای 165هستن فقط من توی اینا کوتاهم همیشه توی مجالس ها و مهمونیا کوتاهیم خیلی به چشم میاد و این منو عذاب میده.خصوصا که همه هم منو ریزه میزه صدا میزنن.به خاطر همین موضوع دوست ندارم جایی برم همش فکر میکنم هرکی منو میبینه میگه ابن چقدر کوچوله.البته دکتر هم رفتم ولی گفت قدت از این بلندتر نمیشه.ولی خب حالا شاید خیلی از کوتاهیم راضی نباشم ولی همیشه شاکر خدا هستم که یه تن سالم بهم داده ...

    • عباس

      آیاقد150برای دختر19ساله خوبه؟؟

    • بینام

      سلام من 14سالمه قدم172هس تقریبا بابام 168از قدم راضي نیستم دوست دارم بیشتر شم بنظرتون ميتونم رشد کنم 180برسم

    • آرام

      به نظر من اخلاق و اعتقادات مهمتر از قده و هیکله .

      پسری که من خیلی خیلی دوستش دارم ، قدش از من کوتاهتره و من که دخترم از ایشون بلندترم و درشت اندامتر .

      اوایل هیچکدوممون چون از اخلاق و روحیاتمون شناختی نداشتیم ، به هم توجهی نداشتیم . اما طی جریاناتی که پیش اومد و شناختی که پیدا کردیم ، الان فرق میکنه .
      ظاهرش و قد کوتاهش برام مهم نیست. خودش مهمه . اخلاقش و باطنش .

      خیلی از آقایونی رو تو دانشگاه میشناسم که خوش قد و بالا و هیکلی اند . اما یکیشون لات و سیگاریه و اصلا خانواده مون قبولش ندارن و خودمم همینطور . یکیشون اهل ... یکیشون خیلی بی ادبه و بد اخلاق ...

      من که همون پسری رو که از من کوتاهتره ولی تمیز و خوش اخلاقه و اخلاقش به من میخوره رو ترجیح میدم . بقیه اش واقعا مهم نیست .

    • سیسی

      من ی دختر 157 سانتی ام عاشق ی پسر 191 سانتی کنار هم افتضاحیم
      در ضمن من عاشق اونم ولی اون نه

    • Bita

      من 16 سالمه قدم174..با اینکه خیلی از قد بلند تعریف می کنند ولی من هیچ وقت باهاش راحت نبودم چه پسرا چه دخترای اطرافم اکثرا کوتاه ترن یا هم قد با منن ....گاهی اوقات میگم کاش 4 ،5 سانت کوتاه تر بودم به نظر من دخترای قد کوتاه تو دل برو و ملوسن و قد بلندا بیشتر جذابن...به طور کلی به نظر من قد 165 تا 170 برای دخترا و پسرا 178 تا 189 خیلی خوبو متعادله ولی دلیل نمیشه بقیه آدما با قد مختلف بخوان ناامید باشن چون نظرا همیشه متفاوتهو نمیشه یه معیار کلی برای قد گفت و خوب و بد تعیین کرد ....

    • کیوان

      من قدم175هست.خیلی دوس دارم یه زن قد بلند2متری گیرم بیاد و هر روز منو بلند کنه بذاره رو شونه هاش به نظرتون همچین زنی گیرم میاد؟اگه میشه درباره کامنتم نظر بدین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فازتو...

      • ...

    • سعید

      قدم 161ودوست 185هستشو4سالم ازم بزرگتره

    • پولادین فکر

      سلام اعتماد به نفس داشته باشید و هیچ وقت خودتونو جلو دیگران کوچیک نکنید هیچ وقت حتی اگر ناراحتید مثل کوره ذوب آهن همه در فکر و ذهن قلبتون حل کنید ولی در ظاهرتون همیشه قوی باشید. من یه پسرم قدم 168 ولی هیچ وقت قدرتو از دست نمیدم مثل یه صخره سخت و استوار جلو همه ظاهر میشم... چون آفریننده کائنات پشته منه کسی که ذلت و عزت همه در دست اوست. من فرد مذهبی نیستم ولی وقتی خودتو جلو خدا بشکنی وقتی برای خدا خضوع و خشوع کنی و کسی جز اونو در عزت خودت دخیل نبینی اونوقت قدرت خودشو بهت نشون میده همیشه این دعا رو بخونید ای رفیق کسی که جز تو رفیقی نداره ای گنج کسی که جز تو گنجی نداره ای اعتبار کسی که اعتباری جز تو نداره ای مونس کسی که مونسی جز تو نداره.... قدرت عجیبی به ادم میده بعد از یه مدت یاری خدارو حس میکنی.... منشا قدرت اوست بلاشک

    • کیوان

      کسانی که میگن ما قدمون بلنده دروغ میگن.

    • عباس

      سلام نگفتین قد 150برای دختر19ساله خوبه نامزدم 19سالشه ومن170هستم ماخوشبخت میشیم

      پاسخ ها

      • فاطمه

        خوشبختی به قد نیست به شعور ه ودرک طرفینه

    • غریبه ای نا شناس

      سلام افا عباس من فقط میتونم بهتون بگم اگه واقعا نامزدتون رو دوست دارید و باهم مشکلی ندارید و به تفاهم رسیدید به این چیزا فکر نکنین و براتون شخصیتش اخلاق رفتار و خیلی چیزای دیگه که هر کسی نداره فکر کنید این دوره زمونه هم دختر وهم پسر خوب کم گیر میاد ولی اگه خیلی براتون قد مهمه الان تکلیفتون رو روشن کنید که بعد خدایی نکرده تو زندگیتون مشکل پیش نیاد همه چیز رو در نظر بگیر ببین واقعا چی برات مهمه شاید خیلی ها بهت بگن نامزدت کوتاهه اگه دوستش داری بگو مهم اینه که من پسندیدمش نکنه فردا تو زندگی بخوای نامزدت رو اذیت کنی و بهش بگی تو کوتاهی اون دختر چه گناهی داره پس داداش تکلیفت روشن کن و امیدوارم خوشبخت بشین.

    • بی نام

      مگه ورزش یوگا قد بلند میکنه!!!؟؟؟؟

    • daliiishz

      بچه هامن 16 سالمه پسرم قدم 170 ب نظرتون کوتاهم؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متوسط

    • فائزه سادات

      سلام من دختری ۳۰ ساله با ۱۵۰ سانتیمتر قد هستم که نیازی نمی دونم بیام و اینجا به دروغ بگم قد بلند هستم. هیکلم طوری هست که تمام لباسهای چینی موجود در بوتیکهای لباس اندازه تن من هستن!!! از این وضع خیلی هم لذت می برم و خدا رو شاکرم که سالم و متناسب هستم و زیباترین لباسها انگار که از روی اندازه اندام من دوخته شدن!!!!!

    • فاطمه خانومی

      من خدایی قدم 170 یا 171 ولی اصلا دوست ندارم .با اینکه ظریف و خوش هیکلم پاهام بزرگه چند وقتی هم هست استخونام صدا می ده .کجا باید این ازمایش تراکم استخوانو بدم ؟؟؟باید قرص کلسیم بخورم؟؟؟

      پاسخ ها

      • فاطمه

        منم قدم 170 ولی این مشکله شما رو ندارم اینک استخونت صدا میده ربطی به قد نداره تازه من شماره پام 39 انیا ربطی به قد نداره

    • محسن

      دقققققققققققق به دل همتون.من ۲۰ سالمه قدم ۱۸۳ وزنم ۷۸.همه چیزم عالی‌.بترکییییییییییید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ساقی تو عوض کن جنس نامرغوب بهت داده بدبخت

    • امین

      مهم ترین چیزی که واس یه مرد مهمه مردونگیه. یعنی رفتارش و مرد بودنش. اینکه پناه محکم یه نفر دیگه بتونه بشه. از قدیم هم گفتن تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد . در مورد قد چیزی نگفتن... .قد تنها یکی از معیارهای جسم زیباست. اما چیزی که واس مرد و زن مهمه تناسب اندامه.بلندا و کوتاهای عزیز همچنین متوسط ها رفتین رو ترازو؟ بدنتون رو فرمه ؟بابا برین هرچی که هستین اونو بهتر کنید. چه فازیه تو رو قرآن.
      خودم 167 م.
      جهان پهلوان عباسپور 165 بوده آقای موسی اسماعیل پور 170-هس ... برین ببینین بدنشون چه فرمیه ...
      این سایتم یه مشت دری وری نوشته شبیه تبلیغاتی که واس دارو و جراحی افزایش قد میشه ...
      سرچ کنید . اولین چیزی که یه دختر و جلب میکنه اعتماد به نفسه... جذب میکنه حتی اگه اون دختر بگه قد بلند دوس دارم .جذب میکنه طوری که در برابرت مقاومت نکنه. قول میدم ...
      همتون لذت ببرید .خوب باشید . با تواضع باشید .

    • محمد حسن

      من قدم 187 هست ولی به نظرم قد کوتاهه باید بلند تر بشم با این که هجده سالمه فک کنم بلند تر بشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا انفدر ناشکرین

    • غلامرضا

      افتخار کردن به چیزی که انسان هیچ نقشی توش نداشته پوچ ترین و بی ارزش ترین نوع افتخاره

    • فرهاد

      قدو بیخیال هر گسی که عاشق باشی قدواسش مهم نیست

    • فاطمه

      چرا اونایی که قدشون کوتاهه اینقدر اعتماد به نفسشون پایینه من خودم 160 قدمه ولی 2 بار تا حالا عاشق پسرایی شدم که هم قد خودم بودن اینقدر دوست داشتم که همقدم بودن چون مهربون بودن ولی اونا بیمعرفتی کردن پا پیش نذاشتن وگرنه خوشبختشون میکردم حالا شمام از قد کوتاهتون ناراضی نباشید خدا بزرگه شاید یکی هم پیدا بشه که شما رو دوست داشته باشه فکر کنید من چقدر ضربه خوردم حتی بهشون گفتم دوستشون دارم ولی اونا با بیرحمی منو کنار گذاشتن نمیدونم واقعا بخاطر همینه که همه شما مردای قد کوتاه میگید اونا جرات خواستگاری کردن از کسی رو ندارن واقعا نمیدونم

    • مرتضی

      سلام من قدم۱۹۸توروخدا راستشو بگین آیا قدم خوبه؟؟؟؟؟

    • ینصارالله محمدرضا

      سلام به همگی من قدم 213 هستش از قدم خیلی راضیم چون تو این دوره زمونه بیشرف که همه بخاطر قد با هم کل می اندازند و آدم کوتاه را مسخره میکنن. اون آدم کوتاهی که مورد تمسخر یلند ها قرار می گیره از از بلند ها هم بلندتره.
      هر روز خدا را شکر می کنم من اگر قدم 212 بود خودکشی می کردم. 214 هم بهتر از 213 هست ولی بدرد نمی خوره با همین 213 تاش سر می کنیم.
      در ضمن هر چی که تو سایته باور نکنید قد بیشتر بازیگرای آمرکایی رو 5 سانت بیشتر زده مثلا نیکول کیدمن 176 هست نه 180 یا کالوین هریس 191 هستش نه 197
      اصلا هم به قدتون فکر نکنین چون چیز مهمی نیست. بعدا بیماری روانی وسواس قدی پیدا می کنین و دیگر زیبایی های زندگی رو نمی بینید.

      موفق باشید

    • آزاده

      سلام به نظر من قدبرای خانما خیلی مهم نیست که خیلی بلند باشه 160 به بالا خوبه برای آقایون هم اگه شغل خوبی داشته باشن وتحصیلات مشکل قدشون اصلا به چشم نمیاد دیگه اگه خوش قیافه باشن که کلی خاطرخواه دارن
      ولی کلا به مردای قدبلنددیرتراعتمادکنیم

    • زهرا

      سلام من قدم 154 استيش نامزادم قديش 173 به نظر شما بچه ما كتاه به دنيا نمياد آخي دوست ندارم اون بچه احساسي رو كه من دارم داشته باشه نميخوام اونم از كتاهي قديش رنج بيبره لطفا يكي جواب بيده

    • سارا

      من یه قدم ۱۷۳ویه پسری رودوست داشتم که چند سانت ازم کوتاه تر بودولی اون بااینکه مثلا عاشقم بود همش میخواست قدرتشو به رخم بکشه ویکم هم کمبود رد کردن دخترا رو داشت ودخترای بیچاره رو عاشق خودش میکرد بعد ردشون میکردبه نظرم اینا مشکلات ناشی از کمبودش برای قدبود اگه این رفتارا رو نداشت من با قدش زیاد مشکل نداشت ولی متاسفانه مشکل بزرگتر آدم های بی قیافه یاقد کوتاه بیشتر کمبودتوجه درونیشونه هرچند که درظاهر بااعتماد به نفس نشون بدن

    • علی

      از نظر من قد، بلند یا کوتاه زیاد مهم نیست در ازدواج ولی ب این معنا نیست که اصلا بهش توجه نکنیم.من الان ۲۶ سال دارم وقدم ۱۶۴هستش خانومم توی سن۱۵ سالگی با من ازدوج کرد ک قدش ۱۵۸ بودش ولی الان دو سال از ازدواجمون میگذره که الان هم قدیم یعنی ۱۶۴ هستش اختلاف سن ما هم ۹ ساله هستش خیلی هم توی زندگیم موفقم...

    • Mohammad

      قد چیه پول که داشته باشی همه چی داری.

      پاسخ ها

      • افرین

        افرین افرین

    • بدون نام

      متاسفانه دنیا از مردان و زنان قدکوتاه دارای کمبود شخصیت زیاد آسیب دیده. دور و برتون روبگردید انگار از زمین و زمان طلبکارن.

    • حسام

      سلام ... من قدم 160هست درسته کوچیکه و چنان راضی نیستم ولی هنوزم وقتی میبینم اونایی که دوروبرم هستنو و عین من با پولشون میزنن تو سر همه اعتماد به نفسم زیاد میشه تو زندگی پول و اخلاق حکم کنندست بنظر من ...

    • abbas3pak

      سلام ببخشد من ١٧ونيم سالمه و قدم 165و خيلي بهش فكر ميكنم و نگران تازه شروع كردم به ورزش و حركت هايي كشيشي !ارزوم اينه تا وقت ٢٠سالم ميشه قدم ١٧٠فكر ميكنيد به ارزوم ميرسم ؟؟؟خواهش ميكنم جواب بديد ممنون.

    • نیما کوچک مرد تنها

      سلام به همگی
      من خودم قدم 165 هست و یه پسر 24 ساله هستم.خودم از قدم راضیم چون مهم نیست برام اما انقدر از طرف دوستام.فامیل و حتی خانواده مسخره شدم که الان دچار افسردگی حاد شدم. طوری که دیگه اصلا توی اجتماع ظاهر نمیشم که مبادا مورد تمسخر قرار بگیرم که مبادا دیگران تنفرشون از قد کوتاه رو نشونم بدن.من که کلا قید ازدواج رو زدم چون دوست ندارم طرف مقابلم از من خجالت بکشه. الانم دیگه هیچ دوستی ندارم هیچ کسی توی زندگیم نیست جز خدا.دوست دارم همه دختر خانوما با پسرای قد بلند ازدواج کنن و خوشبخت بشن.بعضی وقتا که میبینم خانوما از قد کوتاها جوری بدشون میاد به خودم و خدا میگم مگه ما چه گناهی کردیم که باید اینجوری باهامون رفتار بشه.قصد درد ودل کردن ندارم فقط میخوام بگم با بیان طرز فکرتون(که البته محترم هست)زندگی خیلیا نابود میشه چون ظرفیت همه یکسان نیست بعضیا واسشون مهم نیست و زندگیشون رو میکنن که البته درستش هم همینه.بعضیا یه مدت طول میکشه که کنار بیان بعضیام کلا نمیتونن کنار بیان و میشکنن.شاید قد کوتاها هم ارزو داشته باشن ازدواج کنن عاشق بشن به همسرشون احساساتشون رو ابراز کنن بچه دار بشن حس خوب داشتن خانواده رو تجربه کنن و زندگی شادی داشته باشن.امیدوارم که همه دختر خانوما با اقا پسرای گل قد بلند ازدواج کنن و طعم خوب خوشبختی رو احساس کنن از صمیم قلب برای همه کسانی که قد متوسط.بلند.کوتاه دارند ارزوی خوشبختی میکنم.الهی که همیشه لبتون خندون باشه.
      (موبایل خود را در جیبش میگذارد و با حسرت به زوج های کنار خیابان نگاه میکند بغضش را قورت میدهد و با دستانی در جیب قدم زنان دور میشود)

    • هیییییییییییییی

      مارو باش با کی شدیم 80 میلیون.
      صورت زیبای ظاهر هیچ نیس ای برادر سیرت زیبا بیار. داداشا آبجیا اخلاق و ادب و فرهنگ و معرفت و... را ملاک قرار بدین نه یک صفت انتسابی که هیچکدوممون در ایجاد آن نقشی نداشته ایم. خدا پشت و پناهتون. آرزوی خوشبختی برای تک تکتون.

    • اسکندر

      قد من 172 سانته دوستای قد بلندی دارم که همیشه به من حسودیشون میشه که قیافه ی خیلی خوبی و شیرینی دارم و زود مردم جذب من میشن میخوام بگم که قد زیاد مهم نیست مهم اینه که خوش قیافه باشی

      پاسخ ها

      • alireza165

        اها اگ هر دو رو نداشتیم لتس دای؟ ها؟

    • حسن

      اپس با این حساب البرت انیشتین هم یه کله پوک بوده .... برو بینم باو این همه چرتو پرت چیه از خودت در کردی

    • بدون نام

      اگه به قد بود زرافه سلطان جنگل بود نه شیر شان ری دکستر جکسون فیل هیت همشون یک و هفتاد قدشون کل دنیا هم تو استیج به تماشای هیکلشون نشستن منم یه ایرانیم ولی قبول کنید ایرانیا کوته فکرن قدمم یک و هفتاد خیلیم از فیزیک بدنیم راضیم دوستای قد بلندم غریبه ها هم عکسمو تو گوشیشون دارن و بهم مینازن .... اونیکه جاودانه میمونه طرز فکر بشر نه فیزیکش

    • علیرضا

      سلام. از نظر منه 163 سانتی متری پسر هایی که قدشون بیشتر از منه و پز قدشون رو می دن خیلی خنده دارن چون همیشه اعتماد به نفسه کاذبشون رو در حال انفجار می بینم و از حرفاشون اندازه عقلشون رو تشخیص می دم من خودم تکواندوکارم با قدبلند تر از خودمم مبارزه می کنم تا الان هم تعداد کمی رو نفله نکردم دهن یه قد بلند رو خونی انگشت کوچیکه یه قد بلند دیگه هم از جاش در رفت. پروردگارم بهم یاد داده در مقابل متکبر محکم بایستم و در مقابل قد کوتاه تر از خودم متواضع باشم و با قد بلندی که تواضع داره مثل خودش رفتار کنم. خدارو هم شکر می کنم بابت قدم چون اگه بلند تر می شد امکان داشت منم متکبر بشم. تکبر مقدمه سقوطه و متکبر جاش تو جهنمه. کسایی که برای قدکوتاه تر از خودشون دلسوزی می کنن خودشون بیشتر به دلسوزی نیاز دارن چون برای پروردگارم کاری نداره بخواد یه آدم متکبر رو از وسط نصف کنه یا بلایی سرش بیاره و غرور اضافه ش رو بشکنه. اکثر چیز هایی که ایجا نوشته شده دروغ بزرگه. اما این که دختر ها اکثرا ظاهر بینن درسته. اونا اکثرا فک می کنن یه پهلوون پنبه حتما ادم قوی ایه ...
      پسرها هم اکثرا فک می کنن یه دختر خوشکل می تونه یه همسر خوبی باشه. اما هر دو اشتباه ست چون هر شخص منحصر به فرده.
      اونی که این مطالب رو نوشته ماتریالیسم و مادی گراست. مسأله انسانیت و شعور و عقل رو نادیده گرفته. همه ی ما بنده ی خداییم بی خود نیست حکومت امام مهدی عج حکومت مستضعفینه. ما باید به ضعفا کمک کنیم چه مادی چه معنوی نه که هیکلمون رو به رخ بکشیم. یه مواقعی یکی مشکل جسمی داره باید از خدا ترسید باید باهاشون مهربون باشیم و این مهربونی نباید از سر تکبر باشه چون برای خدا کاری نداره با بقیه هم این کارو بکنه.

    • الهام

      من خودم 172قدمه نامزدم 165اصلا مسئله قد برام مهم نیست من یه خصوصیات خیلی خوب تو اون آدم دیدم اینا برام مهم هستن تا قد وداریم باهم ازدواج میکنیم مردم همیشه حرف میزنن گور بابای حرف مردم

    • محمدرضا

      توکشورهای پیشرفته به این مسائل پیش پا افتاده کاری ندارن.ضمنا کی گفته قدبلندزیبایی میاره؟ مهم اینه که وزن باقدتنایب داشته باشه اونوقت زیبامیشه.

      پاسخ ها

      • alireza165

        خخ جوکر رو دیدی؟ پسره قد کوتاهه رو مسخره میکردن همه؟
        .اره تو آمریکا بود ن ایران
        همه جا مورد تمسخر قرار میگیریم

    • مرضیه

      من خودم قدم خیلی کوتاست 150 اصلا هم فکر نمیکردم یه دختر 160 کوتاه به حساب بیاد الان واقعا دارم شاخ در میارم با این حرفایی که شنیدم با این معیاراتون واسه ازدواج
      الان تصمیم گرفتم که ازدواج نکنم چون اگه با یه قدکوتاه یا متوسط ازدواج کنم بچمم مثل خودم میشه ومن نمیتونم شاهد این باشم که اونم مثل من سخت زندگی کنه اگه هم با یه قدبلند ازدواج کنم یا باید طلاق بگیرم یاهم یک عمر تحقیر بشم

    • بدون نام

      با تن صدا اصلا موافق نيستم. با تحصيلاتم همينطور، نمونش حامد همايون هم خوش صدا و هم باهوش و تحصيل كرده

    • مریم

      بابا قدر رو بی خیال ...
      قد که مهم نیست ...
      اخلاق و اعتقادات طرف و خانواده اش از همه چیز مهمتره !!!

    • بدون نام

      من بين تمام زنهاي فاميل قدم كوتاهتره،نسبت به خانم هايي كه رابطه داشتم كوتاهتر بودم ولي مشكلي نبود

    • یکی

      روی یه چیزی بحث کنین که خودتون به دست آوردین نه رو چیزی که بهتون داده شده
      بزار بگم اونی که خوشگله قد بلنده و... و... همه غش میکنن با دیدنش هیچکار درس حسابی هم ازش بر نمیاد فقط نون خوشگلیشو میخوره با کسی که زحمت کشیده رفته یه چیزی اختراع کرده خیلی فرق داره با این هر جور عیب ظاهریی روش باشه
      هر دو معروفن ولی این کجا و اون کجا
      حالا من تو هیچ دسته از این افراد بالا نیستم ولی خواستم بگم

    • تامی

      مرگ بر به هرچی قد بلنده درود برکوتاه ها

    • احسان

      با سلام من قدم 173 هست به نظرتون خوبه؟

    • ملکه صبا

      اقای علی از تبریز.چقدر شما دوست داشتنی و موقر و متینی..دست پدر و مادرتون درد نکنه.افتخار میکنم هموطنایی مثل شما هم داریم

    • مجتبی

      من قدم 1.67 و همیشه از این موضوع ناراحت بودم ولی از وقتی رفتم سربازی بدتر شده چون یگان ویژه خدمت میکنم و همه از من قدبلندتر هستن......خیلی تابلویه اصلا.....اموزشی که بودم خودم یگان ویژه اسممو نوشتم هر کی میدید میگفت یگان ویژه تو رو میخواد چکار کنه.....یه خورده وزنم هم زیاده.....بارها. شده خواستم برم مهمونی خودمو تو اینه نگاه کردم پشیمون شدم نرفتم....

    • جلال

      این پست غرورم رو کشت،قدم 161 هست و پسر 29 ساله هستم.من قدم رو انتخاب نکردم با کسی ازدواج کردم که 25 سانت از من بلندتره و زندگی خیلی خوبی داریم.تا حالا هم سر قدم مشکلی نداشتم تا حالا خانمم هم این موضوع رو به روم نیاورده با یک دکتر تماس گرفتم برای جراحی افزایش قد،گفتن هر 6 سانت افزایش قد 100 ملیون تومان میگیرند و یک سال هم باید کار و درس نخونید و نمیتونید از خونه بیرون برید و از حرفا وقتی به خانمم گفتم میخوام جراحی انجام بدم سریع منو بقل کرد و گریش گرفت و گفت واقعا فکر میکنی حاضرم با یک زرافه زندگی کنم؟ چون دوستان عادت کرده از این دخترایی نگیرید که رویاپردازی میکنن
      2 سال از زندگیم رو به خاطر کارم توی مجارستان بودم،اونجا زن ها از مرد ها بلند تر بودن و به یک مجاریه که قدش 178 بود گفتم قدم کوتاست یک مقدار براش عجیب بود چرا این رو میگم.امید وارم مرد رویایی اینجور دختر های رویاپرداز که از اسمان های دور با اسب سفید تک شاخ دارهاشان یک مرد قهرمان بیاد و آن ها به اسمان ببرد.

      پاسخ ها

      • ملیکا

        دوست عزیز حالمو بهم زدی
        بدرود :)

    • رسول

      آهای آقایون و خانومايي که به قد بلندتون مينازيد یه سفر بريد اروپا و کلی دختر قد بلند تر از خودتون ببینید حساب کار میاد دستتون و ميشينيد سر جاتون و می فهمید که قد افراد یه چیز بی اهميته و شخصیت و انسانیت مهمه، خوش باشید...بدرود

    • مبینا

      سلام.دوستان من یه خواستگاری دارم که همکلاسیمم هست و قدش کوتاه تر از خودم هس من قدم معمولیه ۱۶۷ ولی اون یکم کوتاه تره ازم. موقعیت خانوادگی و مالیش خوبه.خیلیم دوسم داره و همه کار میکنه تا تو دلم جابشه.منم از مسخره شدن تو اینده میترسم چون همیشه تو تصوراتم خودمو پیش یه مرد قد بلند و هیکللی میدیدم.بخاطر همینم تاحالا بهش جوابی ندادم.تورو خدا راهنماییم کنید

    • محمد

      دوستان..من قدم 167هست بعضی وقتها دوست دارم بلندتر باشم..ولی اینو بدونید که خدا همه ی انسانها رو در تعادل آفریده و هرکی دوست داره موقعیتش بهتر باشه .من که خودم حاضر نیستم یک درصد از چهرمو بدم ده سانت بلندتر بشم یا موهام بریزه بجاش بلندتر بشم .هیشکی کامل نیس.دخترا شما هم اینو بدونید که اگه زیباترین و خوشتیب ترین همسر دنیا رو هم داشته باشید بعد از مدتی براتون اونقدر عادی و دلزده میشه که خودتونم باورتون نمیشه البته این موضوع برا پسرها هم صدق میکنه..پس دنبال قد و قیافه نباشید..اخلاق..اخلاق..اخلاق..والسلام.

      پاسخ ها

      • Abozar

        سلام من قدم بلنده وخوشتیپ هم هستم به فکرقدنباشیدمن به علت بیکاری هنوزنتونستم ازدواج کنم همش اعصابم خورده

    • بدون نام

      سلام دوستان میخواستم بگم واقعا قد مهم نیست شعور وشخصیت مهمه ما یه داماد داریم قدش کوتاهه اما اونقدر شخصیت خوب و دوست داشننی داره که همه فامیل عاشقشن خواهرمم باهاش خیلی خوشبختو خوشحاله برعکس یه داماد دیگه داشتیم قد بلند خوشگل از ظاهر چیزی کم نداشت ولی معتادو بیکارو بی عار ار آب در اومد خواهرم مجبور شد جدابشه

    • محمدرضا

      سلام من یه پسرم قدم۱۶۹ قدخودم دوسدارم دوس دارم زن آیندم ازم بلندترباشه بنظرتون عیبی داره ؟لطفا کمکم کنید

    • علی

      من عاشق ودلباخته قدبلند لاغر وسبزه مانند.این تصاویرقد بلندهایم نسبت به اینها خیلی وابسته ام ارزوی ازدواج باقدهای بالای.180اگرزنی مانند تصویر اخری داشتم دیگر از دنیا هیچیزی نمی خواستم خودم مدکر قدم 155سنم کمی ازسی ردکرده به انتظار قدبلند نشسته وهنوز مجردم

    • اینا دیگه چی میگن

      آقا دمتون گرم من با180قد فک میکردم کوتام ولی انگار کوتاه تر از مام هس البته من 18 سالمه

    • رضا

      سلام ,من قدم۱۸۴,ولی بیشتر دوستام بهم میگن خیلی بلندی واین خیلی اعتماد بنفسمو گرفته,ایا واقعا ۱۸۴ خیلیه!؟

      پاسخ ها

      • ایلیا

        در واقع باید بگم حسودیشون میشه
        من قدم ۱۹۷ هست و اتفاقا مورد تورو داشتم تا اینکه یه بار یکی از دوستام گفت وقتی تو نیستی پشت سرت از قدت تعریف میکنن

    • موسی

      من 20ساله هستم وقدم متاسفانه 150 است،واین به خاطر این است که خانواده ام قد شون کوچک است.همیشه توزندگی حسرت قد بلندی دیگران را میخورم ،بااین قد تا اخر عمر نمی توانم ازدواج کنم ونه کدام پیشرفت خاصی داشته باشم ،اصلا نمیدونم چرا خداوند منو افریده؟

    • سمانه

      من دختری با قد160هستم،از پسرای قد بلند اصلا خوشم نمیاد و جذابیتی برام ندارن ،برام تناسب اندام از اهمیت بیشتری برخورداره،یکی از خواستگار هامم بخاطر قدشون که198بودن رد کردم،چون خودم ورزشکارم اینو می دونم ک پسرا و دخترای قد بلند بعد از سن 40سالگی دچار مشکلات استخوانی،به خصوص درد در ناحیه کمر،پشت گرد و قوزدار،درد در ناحیه زانو و.....می شوند اما مردایی ک قد کوتاه تر ومتوسط تری دارن همیشه تعادل و تناسب رو تو اندامشون حفظ می کنن و کمتر دچار مشکلات استخوانی به خصوص در ناحیه کمر میشن

    • سعيده

      سلام من قدم 174 هست و خواستگار مناسب هم زياد داشتم ولي كسي رو دوست دارم كه قدش از من كوتاه تره، ولي حتي سر سوزن برام مهم نيست و ارزومه كه بفهمم اونم متقابلا اين حسو به من داره.خواستم بگم دوستان قد وزن خوشگلي و ظاهر عادي ميشه ولي انسانيت و شخصيت تا اخر عمر موندگار و جذابه.دعا كنيد منم به كسي كه دوس دارم برسم.

    • مسعود

      سلام من قدم 166 از لحاظ قیافه کم ندارم لیسانس عمران دارم ماشین و مسکن هم دارم امسال دو با رفتم خواستگاری طرف های مقابلم از من کوتاه تر بودن ولی جواب نه دادن فقط بخاطر اینکه قدم بلند تر نیست در کل اعتماد به نفسم رو از دست دادم شاید دیگه خواستگاری نرم ای کاش بهونه های بهتری میاوردن

      پاسخ ها

      • کاربر مهمان

        داداش ولشون کن خودتو عشقه

    • ستاره

      من قدم ۱۵۵کوتاهی قدم اعتماد بنفسمو خیلی پایین میاره وقتی میرم بین مردم از همه کوتاه ترو ریز ترم بهمین خاطر همش احساس ضعف و عدم امنیت میکنم واقعاورنج میکشم اصلا نمیتونم به ازدواج فکر کنم فکر اینکه بخاطر قدم تحقیرم کنن خیلی ناراحت کننده س همش توفکر اینم که یروزی بتونم جراحی افزایش قد انجام بدم از قد کوتاهی خلاص شم هر چقد درد و سختی داسته باشه تحمل میکنم فقط میترسم ناقص شم نتونم راه برم :-(

    • متین

      سلام و درود
      من قدم 163 .سنم 24
      فوق العاده احساس رضایت مندی میکنم از زندگیم
      و کمک مربی پرورش اندام هستم
      تقاضایی که دارم از عزیزان اینه که همیشه قد ملاک اصلی زندگی نیست
      و اهمیتی که شعور زندگی کردن توی خوشبختی داره مهم ترین بحث محسوب میشه.
      منم نه طرفدار قد بلندم نه کوتاه...
      این و فهمیدم باید توی جامعه دیدگاه مثبت داشت و عاشق کار و زندگی بود.
      لطفا افراد و بخاطر قد کوتاه یا بلند مورد تمسخر قرار ندین.واقعا فخر فروشی چه به پول چه به قیافه گناه بزرگیه...
      موفق و ییروز باشید

    • بدون نام

      سلام من شوهرم قدش ۱۶۴ ومن از این بابت خیلی ناراحتم فقط به طلاق فکر می کنم ۴ ساله که ازدواج کردیم خواهش می کنم کمکم کنید زندگیم داره از هم می پاشه

    • يروناز

      من يه دخترم با قد ١٨٠ از همه ي لحاظ هم مناسبم وزن قد قيافه اين گفته ي اطرافيانم هست ولي همه پسرا ازم كوتاه ترن يا نهايت هم قدم هستن و تا حالا نتونستم با كسي باشم كه حداقل ١٠ سانت ازم بلند تر باشه .. واقعا دچار مشكل شدم من انقد قدم بلنده دچار مشكل شدم

    • Mary

      ادم اگه واقعا کسیو دوس داشته باشه به پولش قدش قیافش ...زیاد توجه نمی کنه خصوصا بعد ازدواج . معلومه که اخلاق و شعور از همه چی مهم تره .ولی بهتره قبل ازدواج خوب فک کنیم به خودمون دروغ نگیم اگه واقعا چیزی مث قد بلندی ،قیافه ،پول...برامون ملاکه ،با کسی ازدواج کنیم که این ویژگی هارو داشته باشه که بعدا نزنیم تو سرش. بعد ازدواج باید سعی کنیم چشامونو به عیبای هم ببندیم خصوصا رو عیبای ظاهری.من تو زندگیم فهمیدم تو هر شرایطی که باشی حتی اگه از نظرت بدترین شرایط باشه بازم یه عده حسرت میخورن جای تو باشن.
      به آن کسی که فزون از تو آرزو چه کنی ؟
      بدان نگر که به حال تو آرزومند است.

    • حسین

      سلام من 19 سالمه و قدم 172هست به نظرتون چیکار کنم به 175 برسم ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید ورش ها مثل والبال و بستکبال کار کنین درضمن دو چرخه هم خوبه

    • وحید

      من ۱۸۱ ام خیلی دوست دارم به ۱۸۳ یا ۱۸۴ برسم.
      این دوسه سانت مرز کوتاهی و بلندی برای یه پسره بنظرم.

    • میلاد

      سلام من 19 سالمه و قدم 169 ولی چیزی که نگرانم میکنه جنس مخالف نیست.همیشه احساس میکنم قد بلند ها تو حیطه ورزشی موفق ترن من ورزش والیبال و فوتبال رو خیلی دوس دارم و به طور حرفه ای روش کار میکنم احساس میکنم واسه اینکه تو این ورزشها موفق تر بشم باید قدم بلند تر باشه و به دنبال افزایش قدم

    • محمدجواد

      من 190قدمه وهیکلی هم هستم همه بچه محلام ازم میترسن

      پاسخ ها

      • ارین

        خب الان چیکار کنیم؟

    • زیبا احمدپور از تبریز

      من 164 هستم و شوهرم 169 خیلی کوتاهه ولی اصلا با هم تفاهم نداریم و متن بالارو قبول ندارم

    • Mari

      نه موفقیت نه خوشبختی به این حرفا نیست مطمئن باشید بعدشم درمورد زیبایی جزابیت مهمه چه قدبلند چه قدکوتاه من از قدخودم کاملاراضیم ۱۶۸ این قد برای خانوما نرماله نامزدمم سه چهار سانت از خودم بلندتره خیلیم دوسش دارم خیلیم جذابیم هم من هم نامزدم
      تموم شد والسلام

    • مژی

      بابا جون منم قد بلندی ندارم .این حرفایی هم که شما میگین جزمشکلات نوجوونی من بوده که خدارو شکر کم کم برایم عادی شده اتفاقا الان به این ریزه بودنم افتخار میکنم .این که کدچولویی تودل بروباشم خیلی همبرام بهتره هر کی هم منو بغل میکنه تو آغوشش گم میشم واین برام یه حس فوق العاده است

    • سينا

      قدم182 هست، قدم متوسطه يا جزو افراد قد بلند حساب ميشم؟

    • علی علی علی

      خوب سر کاریم . قد من 187 . قد مهم نیست کچل شدم رفت.

    • علی علی علی

      خوب سر کاریم . قد من 187 . قد مهم نیست کچل شدم رفت.

    • سینا

      به نظر من پسر قد کوتاه به هیچ دردی نمیخوره پسر باس قد بلند باشه حالا نمیگم قد کوتاه خیلی بده ولی خدایش پسرهای قد بلند خیلی جا افتاده و خوشتیپ تر هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان ما بریم بمیریم :)

    • احسان

      سلام من یه پسرم 15 16 سالمه قدمم 160 هستش به نظرتون چند سانت دیگه رشد میکنم توروخدا اگه تجربه دارید بگید

    • ارمان

      سلام احسان اقا شما اوایل بلوغ هستید ولی و160 قد مناسب شما هست
      ولی اگه دوست دارید افزایش رشد داشته باشید وازقدتون میترسید که کوتاه باشه بهتره به متخصص غدد مراجعه کنید درهرحال 160 تواین سن مناسب هست

    • حامد

      سلام اقا سینا شما راست میگید ادم قد بلند جاافتاده تره تو جامعه ماازبچگی توسری خوربودم چه تومدرسه چه تومحله اونم بخاطر قد کوتاهی که داشتم تامیومدم کاری کنم میگفتن خدا خرشناخت شاخش نداد یعنی وای به روزی که من قدبلند باشم اخه منطقه ما کویری وطایفه ما همه قد کوتاه ولی مردم به این مسئله توجه نداشتن بگذریم سال اول دبیرستان از مشاغل نظامی خوشم اومد دوست داشتم وارد نظام بشم درسم خوب بود ولی کنکور که دادم دفترچه دانشگاه سپاه گرفتم اتفاقا قبول شدم ولی تومعاینه پزشکی رد شدم بخاطر قدکوتاه رفتم سراغ دوادرمان افاقه نکرد چون ارثی بود وارد دانشگاه شدم رشته مهندسی سازه کلا کسی منو قبول نمیکرد واسه رفاقت چون ازهمه چثه ریزتر بودم ولی درسم خوب بود ولی حرف مردم هومن بود (خدا خرشناخت شاخش نداد)ولی اگه یک پسر قدبلند هرغلطی میکرد میگفتند جونه وشور جونی داره
      سربازی رفتم چون ستوان سوم بودم شاید باورتون نشه فرمانده اصلا به من کار درستی نمیداد وبرخورد درستی نداشت حتی یک شب هم افسر نگهبان نشدم فرمانده میگفت :ستوان حقانی کسی ازت حساب نمبره واسه همین کاری بهت نمیدم
      بعدازسربازی وارد شهرداری شدم ولی اونجا بدتربود نتونستم دوام بیارم اومدم بیرون زدم توکارساخت وساز خلاصه حرف همونه ودید همون دونفری کیس مناسب بودند واسه ازدواج ولی تا قد میبینند توجه به چیزهای دیگه ندارن من قدم 1/60 دورکمرم 38 دیگه خودتون بفهمید چقدر ریزجثه ام
      اگه یه روزی بچه داربشم وپسرباشه اینقدرکه قدووزنش واسم ملاکه وخوش هیکلی اش باچیزهای دیگه کار ندارم فقط قدوهیکل همون چیزی که خودم نداشتم
      مردم حق دارند منم خودم از کوچک ترازخودم دوست ندارم حساب ببرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        :)ینی آینده منم اینجوریه؟

    • بدون نام

      من خودم قدم189 سنمم 17 وقتی بچه بودم تو محلمون همه بخاطر قده بلندم مسخرم میکردن (چون کونشون میسوخ ک کوتاه بودن) اون موقع از خدا میخواستم ک دیگه قدم رشد نکنه تا بچه ها سوژم نکنن بزرگتر ک شدم وفهمیدم قده بلند ی نعمته خیلی چیزایی ک از خدا میخواییم بهتره ک بهمونم نده شاید ب صلاحمون باشه شاید شما با قد کوتاه موفق تر باشید✌

    • mohammad

      من قدم 187 باور کنید قد هر چه بلند تر باشه بهتره آخه همش از بالا به این و اون نگاه میکنی.

    • Mohamad

      قد بلندی خیلی حال میده همش از بالا بقیه رو نگاه میکنی البته خودمم زیاد بلند نيستم. قدم 187 ولی راضیم.

    • Ashkan

      والا من قدم١٩١هس قيافمم خوبه فقط نميدونم چرا سمت هردختري ميرم. ميگه برو خجالت بكش إز قدت... ب هركيم پيشنهاد ميدم فك ميكنه دوسدختر دارم چنتاچنتا..قبول نميكنن

    • بهار

      سلام من قدم 155هستش ونامزدم 158اوایل مهم نبودولی الان مهم شده نامزدم یه فرشته اس عاشقه منه همه کارواسه خوشحالیم میکنه توروخداراهنماییم کنیددوستان

    • هدیه

      دوستان من قدم ۱۴۵هست شوهرمم ۱۷۸هیچ مشکلی هم باهم نداریم اتفاقا خیلی هم بهم علاقه داریم تنها مشکلی که هست جامعه برای ما درست میکنه برای داشتن شغل و....وگرنه تو زندگی شخصیمون جوری هستیم که همه حسرت ما رو میخورند وحتی خیلی وقتا دخترای قد بلند که میبینندما هیچ مشکلی نداریم به من تیکه میندازن برای قدم ولی من اهمیت نمیدم ولی از درون ناراحت میشم مهم نگاه همسرت به این قضیه است که خداروشکر همسر من دید مثبت داره

    • روژین

      سلام دوستان برام مشکلی پیش اومده که نمیتونم تصمیم بگیرم خوشحال میشم با نظرتون کمکم کنید
      من1.73قدم هست و زیبایی چهره و تحصیلات عالی دارم الان خواستگاری دارم که از هر لحاظ،مخصوصا از لحاظ اخلاق و خانواده و تحصیلات باهام جوره ولی قدش165 هستش ....این قضیه خیلی اذیتم میکنه .همش میخوام معیار قد رو ندیده بگیرم ولی میبینم نمیشه مخصوصا بخاطر حرفای خواهرم و مسخره کردناش

      پاسخ ها

      • هانیه

        عزیزم این تفاوت قد اصلا نشون نمیده این موقعیت رو از دست نده

      • الناز

        منم دقیقا مثل تو هستم قدم ۱۷۰ ی خواستگار دارم از همه نظر عالی وعاشقمه ولی قدش۱۶۵ هر چی فکر میکنم نمیتونم با قدش کنار بیام و تصمیم گرفتم جواب منفی بدم

      • بدون نام

        از رو دلسوزی یا هر چی جواب نده ببین میتونی کنار بیای یا ن
        چون شکسته شدن دل واس ما عادیه نمیتونم بشمارم چن بار
        ..!ولی زیاد شکست بخاطر قدم خب خوشبخت باشی

    • بدون نام

      سلام دوستان
      من قدم ۱۷۰ و مدرس و دانشجوی دکترا هستم.
      با آقایی با ۵ سانت کوتاهتر از خودم آشنا شدم و قصد ازدواج داریم. ایشون خیلی با معرفت و خوشتیپ و از نظر اخلاقی عالی هستند. و به نظرم قد بلند یا کوتاه نیست که به آدم شخصیت میده.

    • r

      من اصلا نمیتونم ی سری از دخترا رو درک کنم خب عزیز من وقتی قدت ب زور ب ۱۶۵میرسه الان شما برای چی ملاکتون قده دقیقا خب نهایت ۷سانت بیشتر از خودتون بسه دیگه طرف قدش ۱۵۵بعد دنبال شوهر ۱۹۰میگرده .

    • مهرداد

      من دکترجراح هستم موقعیت اجتماعی خوبی دارم 29سالمه قدم 174است نامزد 157 است ولی همیشه حس میکنم قدم برای نامزدم خوشایند نیست

    • دختر کورد

      سلام من 18سالمه قدم 168/169هستش. بنظرم مهمتر از قد تناسب اندامه خیلی از آدما هستن که با داشتن قد کوتاه اندام خوشگلی دارن و برعکس. منم یه مدتی از قدم بدم میومد احساس میکردم خیلی بلندم و هیچ پسری از قد, من خوشش نمیاد اما حالا که یکم بزرگتر شدم قدم بهم میاد و خیلی بلند نشون نمیدم البته اونموقع ها لاغر بودم که احساس بلندی بیش از حدی میکردم. بعد, از رفتن پیش یه متخصص تغذیه خداروشکر راضیم....خداروشکر کنیم که تنمون سالمه. سلامتی خیلی مهمتر از این چیزاس

    • بدون نام

      سلام،من خانمی ۳۲ ساله هستم،قد:۱۷۰ و از نظر چهره زیبا..همسرم۱۶۰ و با اختلاف ۲۰ سال تفاوت سنی..خواستم بگم از نظر من سن ملاک نیست،زندگی یعنی عشق و دوست داشتن، مهربان بودن،اخلاق خوش،درک متقابل(محبت)

    • مهرشاد

      سلام.من 16 سالمه وزنم 75 و قدم 183 هست و در رشته بدنسازی کار میکنم و بخاطر قد بلندی که دارم تو رشته ورزشیه خودم خیلی موفقم میخوام بگم قد بلندا تو ورزش و کار از امتیاز ویژه ای برخورد دارند و در زمان 14 سالگیم ماهیچه گاو و قلم گاو بسیار خوردم و خیلی موثر بود

    • مينا

      ببخشينا خاك برسراونايي كه اينقدر عقلشون به چششونه شوهر من ازمن كوتاه تره ولي ازهمه ي مردهاي قدبلند باشعورتره

    • غزل

      سلام من18سالمه قدم بلنده 174همیشه حس بدی دارم کلا رفته رو مخم دوس دارم ی صب ک از خواب بلند میشم شده باشم160دختر قد کوتاه ی چیز دیگس:|دوستان کسی راهیو سراغ داره برای کوتاه شدن قد چ با قرص چ جراحی حتما بگه اعصابمو بهم ریخته :|ی خواستگار دکتر دارم قدش حدودا180میترسم بعد ازدواج بهم تیکه بندازه:|

    • غزل

      سلام دلم میخواد این دخترایی ک میگن قدم158.یا160هس و میخوام بلندتر شم رو بزنم چون فکرشون اشتباهه من دوس داشتم هم قد اونا باشم و پاشنه بلند بپوشم و اصن دختر کوچولو ی چیز دیگس:|

    • بدون نام

      من قدم 170 از پسرای بلندتر از 180 خوشم نمیا و کلا اگ پسر خوشگل و خوش اندام باشه حتی اگ هم قد خودمم باشە دوس دارم. بنظرم تو ظاهر پسر زیبایی چهره و اندام خیلی مهمتر از قده اما برا ازدواج ترجیح میدم 180 باشە تا دخترم قد کوتا نشە

    • بدون نام

      با اون تيتر مسخره تون

    • نگین

      اینا چیه بعضیا نوشتن؟! بابا قد رو نمیگن بزرگ تره یا کوچکتره میگن بلندتره یا کوتاه تره.یه سری آدم با این حد اطلاعات هستن که فقط به ظاهرشون گیر میدن دیگه.به قدشون گیر میدن به بینیشون گیر میدن به رنگ چشمشون گیر میدن بابا ول کنید دیگه دیوانه اید مگه؟هر کی هستی همون باش هر چی نیستی نگو کاش.ته زندگی چیه مگه؟

      پاسخ ها

      • ارین

        رنگ چشم رو میشه عوض کرد
        رنگ مو رو میشه عوض کرد
        دماغو میشه عمل کرد
        گوش رو میشه عمل کرد
        همه کار میشه کرد
        ولی لامصب این قد رو نمیشه بلند کرد

    • بدون نام

      كي زن مارك زاكربرك نميشه؟

    • mehran

      سلام.کسی هست تو ایران خودش یا اقوامش عمل جراحی افزایش قد انجام داده باشد و راضی باشد پیام بده بهم ممنون میشم
      09332448161

    • نازی

      من که به نظرم یکی از معیارای مهم ازدواج قده.خودم با مردی ازدواج کردم که از خودم ۱۲ سانت بلندتره ینی ۱۸۲ هست قدش.آقایون قد کوتاه باید توقعاتشونو بیارن پایینتر تا بتونن ازدواج کنن چون هر خانومی راضی نمیشه با مردی که از خودش کوچولوتره ازدواج کنه

    • یلنا از تبریز

      چقدر اینجا راحت میشه دروغ گفت پس این همه آدم قد کوتاه تو خیابون حتما من هستم...دروغ نگویید آدم است باور می کند...تابلوست واقعا دروغ می گویید..حقیقت زشت است ولی دروغ زیبا...آخرش می ریم خاک با همه صفات...انسان باشیم دوستان عقل داشته باشیم...

    • ابودر

      من۲۸ سالمه قدم ۱۸۰وزنم ۸۰اما احساس میکنم قدم کوتاه است

    • 125

      من قدم 183هستش ولی عاشق دخترای کوتاه قدم مثلا قد 1.5 رو دوس دارم دخترای قد کوتاه ظریفتر و دوست داشتنی ترن دخترای بلند قد کمی ظرافتشون کمتره چون قد بلندی از خصوصیات مردانه محصوب میشه

    • قدکوتاه

      من 31 سالم هست و دخترم با قد 147، اوایل اعتماد بنفس خوبی داشتم و اصلا کوتاهی قد برام مهم نبود و با توجه به شرایطم تحصیلاتم رو تا ارشد ادامه دادم ولی آلان میدونم و مطمئنم قد کوتاه خیلی خیلی خیلی بد هست. همین آقایونی که میگن قد کوتاه دختر براشون مهم نیست تو عمل معلوم میشه چندمرده حلاجن

    • مهسا

      سلام به همگی،ببخشید من یه دختر 26 ساله هستم،قدم 175 یا 6 هست،یه خواستگار دارم فکر میکنم 15 سانت ازم کوتاه تره،ولی پسر پاک و با اخلاق و با ایمانیه،خانوادم و خودم نظرمون اینه که قدش خیییلی کوتاهه و ما به هم نمیایم،به نظر شما چیکار کنم؟میشخ راهنماییم کنین خواهشا؟

      پاسخ ها

      • علی

        توصیه میکنم جواب رد بده، ارزش سالها دغدغه رو نداره، برای دخترا سخته، حتی اونا که به رو خودشون نمیارن تو ناخودآگاهشون عذاب ممیکشن

      • محمد

        اصلن باهاش ازدواج نکن بعدا پشیمون خیلی بد مرد حتما باید از زنش بلندتر باشه

      • الناز

        جواب رد بده پونزده سانت خیلیه

    • Armin

      سلام به همگی من قدم 182 و 3هست 20 سالمه شغلم ازاده در کنارش دانشگاه میرم مهندسی مکانیک میخونم به نظرتون نسبت به سنم قدم چه طوره؟ لطفا نظر بدید

    • yalda

      سلام من ۱۸سالمه قدم175کاشکی قدم کوتاه بود دخترا اینقد نگین قدم کوتاهه کوتاهه من آرزو دارم هم قد شما باشم

      پاسخ ها

      • مهرنوش

        تودقیقاعین منی
        عذاب قدبلندتوکل فامیل و دوستام اذیتم میکنه
        کاش حداقل 5سانت کوتاه تربود!

    • no one

      سلام من 18.5سالمه پسرهستم قدم161یادوهستش به نظرتون من تا22یا23سالگی قدم به 165میرسه یانه

      پاسخ ها

      • کوتاهُ القدِّ کوتاهُ الفکر

        تورو خدا ورزشهای کششی انجام بده
        بارفیکس برو
        اما نه یکی دو ماه!
        بلکه دو سه سال
        خواهش میکنم!!!!

    • افسوس

      سلام به همه ی دوستان گلم..من پسری 17 ساله هستم قدمم 168 من از کودکی کار میکنم و بخاطر تغذیه نامناسب و استراحت ناکافی قدم بلند نشد وگرنه خانواده قد بلندی دارم ... بالاخره قد ما هم تا این حد بلند شد دست خودمونم نیست خواهشا کسیو مسخره نکنید دوستان چون خودم خیلی مسخره خوردم واقعا درد خیلی بدیه... انشالله که سالم و سلامت باشید...

      پاسخ ها

      • امیر

        داداش گلم هنوزم برات دیر نشده و قدت رسد میکنه، البته بهتره به متخصص غدد مراجعه کنی، الان هرچی براش هزینه کنی بعدا خیالت راحته

      • حمیدرضا

        تو هنوز وقت برای رشد قد داری و میتونی تا20یا22سالگی حتی تا25سالگی هم میتونی رشد کنی ولی سرعتش کند هست. از الان به بعد کارهای افزایش قد انجام بده، تو میتونی تا173هم رشد کنی ولی حرکات کششی انجام بده والیبال و بسکتبال هم برو برای افزایش قد خیلی خوبه، دکتر غدد هم برو تا برات تغذیه مناسب برای افزایش قد رو بنویسه. تازه 168قد خیلی خوبی هست.بعدش مهم عقل انسان است نه قد انسان. مهم رفتار ادمه نه قد ادم. هیچوقت ناامید نشو این چیزهایی که گفتم رو انجام بده مطمئنم که قدت بلند میشه.
        هرجا هستی سلامت باشی خدانگهدار.

    • حمیدرضا

      سلام. من13سال و9ماهم هست قدم163سانتی متر وزنم62کیلوگرم هست. آیا قدم مناسبه نسبت به سنم؟
      آیا در آینده به مشکل بر نمیخورم؟
      آیا تا بزرگی قدم به180سانتی متر میرسه؟
      چکار کنم تا قدم بلند بشه؟
      لطفا بهم بگین خیلی بوام مهمه ممنون میشم.
      باتشکر.

    • آرین

      سلام یعنی من که پسر جوونی هستم 15 سالمه و 187 قدمه باهوش تر همه ی قد کوتاهام چون خودمم اینو احساس کردم

    • vahid

      شاید اگه مارو از کوچیکی ازاد میزاشتن تا دخترو پسر ازادانه با هم رابطه داشته باشن دیگه تو جمع دختر و پسری ب قدا نگاه نمیکردیم ببینیم که بلندتره و کی کوتاتر میرفتیم بسمت کسی که دوسش داشتیم .

    • هانیه

      سلام دوستان ممنون میشم نظرتون رو بدونم
      من دخترم و 12 سالمه و قدم 159 هست.
      از پارسال تاحالا شاهد هیچ رشدی در قدم نبودم میخواستم ببینم چقدر احتمال داره قدم باز کمی بلند بشه ؟ مادرم هم قد خودمه و پدرم 173 هست.
      و اینکه ایا مردان قد بلند دخترای قد کوتاهه میپسندن ؟ این قدم اعتماد بنفسمو پایین اورده:(

    • شقایق

      اینجا که اومدم متوجه شدم همه مردای قد بلند دنبال دختر قد بلندن:(
      هیچکسی نیست که دنبال ما قد کوتاها باشه ... شانس که نداریم

    • خانم سعادتی

      عزیزان بهیچ وجه گول این مطلب فمینستی رو نخورید، ازدواج مرد با زن بلندتر ازخودش مشکلات بسیار زیادی رو به همراه داره، این مطلب تبلیغی غلط برای برطرف کردن مشکل ازدواج خانمای بلند قامت هست،براساس تحقیقات معتبرو روانشناسی های دقیق بهترین حالت ممکن اینه که مرد بلندتر از همسرش باشه، این اختلاف قد میتونه بین ۱۰الی ۱۵سانت یا بیشتر باشه،ضمن اینکه پیامبر گرامی اسلام در ۱۴۰۰سال پیش براین مسئله مهم تاکید کردند و فرمودند بهترین حالت اینه که مرد بلند از همسرش باشه، البته ایشان برموارد دیگری هم تاکید کردن، بنده به عنوان یک روانشناس ومشاور خانواده سالانه با موارد زیادی اختلافات زناشویی درمورد همین مسئله قد بلندتر خانم مواجه هستم، قد بلندتر خانم بهیچ وجه نه از نظر ظاهری جالب و پسندیده هست نه به لحاظ روانی، پس فریب افکار و سیاستهای فمینستی غرب رو نخورید و هرگز درهیچ زمینه ای محو و خام تبلیغات کثیف اونا نشید، مطمئن باشید برای دختران بلند قد هم همسر خوب و بلندتر هست و کافیه با نیت پاک قصد ازدواج داشته باشند، تقدیر خودش همه چیزو درست میکنه، موفق و موید باشید

    • یک پسر

      سلام من یه پسرم سنم19قدم163امااگربخوام ازدواج کنم بازنی باقد165تا170ازدواج میکنم چشام سبزه وازنظربیشتردوستام خوشتیپ هستم ولباس های خوبی میپوشم درضمن توجه کردیددخترهای قدکوتاه بیشتربه مردای قدبلندمیرن اینجوردخترای عقده ایی میخوام کوتولگی خودشون روبایه مردقدبلندجبران کنندواقعابراتون متاسفم به کشورای خارجه اصلا به این چیزا توجه نمیکنندوبیشتردخترای قدبلند به مردای قدمتوسط میان درضمن من خودم رواصلا قدکوچیک نمی پندارم میتونستم بیام اینجامسل اکسرکاربرا ده سانت قدموبلندبگم اعتمادبه نفسی که من دارم باعس شده هیچکس نتونه بهم چیزی بگه اعتمادبه نفس خیلی مهمه دوستان قدکوتاه اعتمادبع نفس داشته باشیدهیچ موقع خودتونودست کم نگیریدیارو2مترباشه عقل وشعوروپول نداشته باشه به دردگربه های محلشون میخوره ببخشید شایدیه خورده لحنم بدبود

    • پسر

      خانم این چرت وپرتای چیه تحویل مردم میدی من انقدرزن وشوهردیدم که شوهره اززنه بلندتره وزندگی خیلی خوبی دارن

    • ساره

      من خودم 158 هستم شوهرمم با خلاف سنی 8 سال 180 سانتی متر قدشه خیلیم خوشبختیم یه پسر پسر نازم داریم البته بگم من قبلا یه نامزد داشتم با قد 160 اصلا نتونستم با این موضوع کنار بیام ازش جدا شدم اینم بگم از قد بچه ام ترسیدم کوتاه شن اینم بگم خیلی اعتماد به نفس داشت مثلا یه روز بهم گفت کاش قدت بلند تر بود فک کنین!!!ولی خداروشکر الان به مرد ارزوهم رسیدمو خیلی خیلی دوسش دارم ودوسم داره حتی با وجود قدم اسمم گذاشته فسقلی من ..

    • .....

      آقایونی که پولدار نیستن و قد کوتاه، قیافه و روابط اجتماعی بالایی ندارن شانسی برای ازدواج موفق نخواهند داشت. قد دختران نسل جدید ده ها سانت بلند تر شده و اعتماد به نفس و موقعیت بالایی نسبت به گذشته کسب میکنن، دخترا به کمتر از خودشون راضی نمی شن.

    • مهدی رسانه ازکرمان

      باسلام.گل بی عیب فقط خداونداست وپیامبرمی فرماید:ان اکرمکم عندا... اتقاکم،درمیان شماانسانهابهترین شماباتقواترین شماست.

    • اریایی

      من قدم۱۹۰هس اصلنم واسم مهم نیس همسرم قدش چندباشه دوستان خاهشن باافکارغلطتتون فکرمردمودرگیرنکنید

    • بدون نام

      ۲۳ سالمه قدم ۱۵۱ خواهشن برام دعا کنید یا قرص خوووب باسه بلندشدن قد بکین

      پاسخ ها

      • علیت

        قرص بخام بگم جونم برات بگه قرص برنج
        ولی جراحی هم انگار میکنن قدوولی هزینش بالاست ۱۰۰ملیون

    • بدون نام

      دخترانی که برای انتخاب همسرفکرهای احمقانه دارند،لطفافکراینم باشندکه بایدترشی فروشی بازکنندیازن اتباع بشن.

    • Abozar

      سلام‌من پسرم دنبال دخترقدکوتاه هستم قدخودم بلنده ازدخترای بلندبدم میاد

    • امیز

      سلام منم 20سالمه قدم تقریبا کوتاهه حدود 171 یکم تاثیر داره تو زندگی ادم
      من یشتر جونارو دیدم خیلی قدشون پیشرفت کرده مثلا دبیرستانی های قبلو با الان مقایسه میکنم حدود 10 سانت فرق کردن اما یه مشکل اساسی ک میبینم مشکل وزنشونه خیلی لاغر اندامن عضلانی نیستن اینم بخاتر کمبود پروتیین رزیم غذایی ایرانیهاست.
      اما یه شخص سالم وقتی یه ویزگی اکتسابی خوب داشته باشه یعنی اخلاق خوب رفتار خوب داشته باشه قدش هم بلند باشه ببشتر رو ویژگی های اکتسابیش مانور میده تا رو قدش
      والله خود ادم ک تقصیر نداره تو قدش همه میخان بلند باشن ولی خب نمیشن
      خدا هم اگه یچیزی از ادم بگیره یه ویژگی خوب دیگ بهش میده
      درضمن اونای ک فقط میگن من قد بلندم و جذابم و اینا بدونین تو زندگی فقط همین قد رو دارن قدشونو بگیری دیگ هیچی ندارن تازه زرافه هم قد بلنده ولی خب حیوونه
      ادم بهتره هم قدش بلند باشه هم شخصیت و ادبش اولی نباشه عیب نداره اما دومی نباشه غیر قابل تحمل میشه

      پاسخ ها

      • ....

        قدشماهم خیلی خوبه واصلا کوتاه نیستی الان متوسط قدایرانی ها167هستش نگران قدت نباش موفق باشی

    • Abozar

      سلام من خیلی خوشتیپ هستم قدمم ۱۸۵و۲۸_سالمه کسی هس بامن ازدواج کنه

    • ناشناس

      سلام من 19 سالمه و‌قد کوتاهی دارم 173 و به خاطر قدم خیلی اعتماد به نفس کمی دارم از جاهای شلوغ میترسم،میترسم مسخرم کنن به دکترم مراجعه کردم گفت تا الآن دیگه صفحات رشدت بسته شده و دیگه رشد نمیکنی اون لحظه انگار دنیا رو سرم خراب شد کاش یه راهی بود تا قدم بلندتر میشد

      پاسخ ها

      • علیت

        جراحی کن

    • :)

      با سلام خدمت همه من به طور خیلی اتفاقی وارد سایت شدم و نظرات دوستان رو خوندم خیلی برام جالب بود اولن اینکه خیلی ها با قد ۱۷۰ و چن سانت بیشتر و کمتر به خودشون گفته بودن کوتاه اکثرا مخاطبا و نظرات رو ک خوندم متوجه شدم رنج سنی ب شدتپایینه و اکثرا همه بچن اولا اینو بگم خود من یه مرد با قد ۱۷۲ هستم حالا از نظر اکثرتون کوتاه ولی واقعا شما قد رو چی میدونید ؟ تو کشور ما تو اکثر استخدامی حتی نیرو های مسلح شرایط قد برا مرد ۱۶۵ هست ما چه بزرگ مردایی تو کشور داشتیم ک جنگیدن برامون قد پرسیدن؟ کسی ب فکر قد بود؟ یه مشکل شاید بین جهان سوم خودمون همینه ک همه درگیر قدن و میگن کاش قدمون بلند تر بود کسی منکرش نیس ک قد بلندی یکی از شرایط جذاب بودن و ... شاید باشه ولی خب ژنتیک هر فرد ب یک صورته یکی قد بلند و لاغر و یکی قد کوتاه و پر برادر من توی ک قدت کوتاهه برو ورزش کن ب خودت برس ببین کوتاه میزنی یا نه هرکس از دید خودش بلند باشه از دید دیگران هم بلنده اینو همیشه تو نظرتون باشه اکثر نظرات این سایت هم برا رنج سنی ۱۲ تا ۱۵ بود بچه هایی ک هنو مغزشون کامل نشده شایدم دختر بچه های ک تو افکارشون میگن شوهرمون باید ۱۹۰ باشه و پسر بچع های ک زن ایندمون باید ۱۷۰ باشه و از این حرفا دوستان کسی ک از نظر خانوما خیلی جذابه جاستین بیبر با قد ۱۶۷ جذاب ترین پسره و خانوم شکیرا با قد ۱۵۷ بسیار جذاب هستن با این حال باز شما قد رو مد نظر میگیرید؟ دوست عزیز ۱۷۰ با ۱۸۰ اندازه انگشت وسطیت فرق داره ک ۱۰ سانته از شمام خاهش دارم ک نظرات ی مشت بچه و ادمای ک ذهنشون مشکل داره یا هنوز کامل نشده روتون تاثیر نداشته باشه هر کس یه قدی داره چه ۱۵۰ چه ۱۹۰ مرد بودن ب قد نیس و خانوم بودن هم ب قد نیس #ب امید تفکر بیشتر

      پاسخ ها

      • یه دوست

        عااااالی متاسفانه مشکل بزرگ این چند دهه اخیر همین سطحی نگریا و کوته فکریاس .قدی که خدا بهمون بخشیده باید شکرگزارش باشیم و کفر نگیم حالا اگه واقعا سنتون پایینه و میدونین میتونین تغییرش بدین تلاشتونو بکنین ولی این که بخاین خیلی کلی خصوصیت بگین واسه قد کوتاها یا قد بلندا این اشتباهه هیچ چیزی کلیت نداره و برای هرکسی بسته به شعور فرهنگی و موقعیت و سبک زندگیش متفاوته پس توی خصوصیت دادن هم جمع نبندین لطفا زندگی قشنگتون هم با این فکر که کوتاهین و.... از بین نبرین شااااد باشین

    • Abozar

      سلام من قدم ۱۸۵ هس فکرمیکردم قد باید بشه ۱۹۰اما نشدفقط زندگی خودموخراب کردم همش استرس داشتم روزگارروسرم خراب شده بود اما الان دیگه بیخیال قدشدم خداروشکر شماها همه سن رشدتون گذشته دیگه اصلا بهش فکرنکنید چون دیونه میشد با تشکر

    • برقی

      من قدم 165 هست و دارم دکترای برق میخونم و با یه دختر خانم خیلی نجیب دانشجوی پزشکی هم نامزد کردم و خدا رو شکر خیلی هم احساس خوشبختی میکنم...
      الحمدلله

    • من

      ابوذر شغلت چیه؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • Abozar

        سلام خوبی شما شغلم تویه شرکت کار میکنم

    • بدون نام

      سلام,من۱۷سالمه و۱۶۸قدم هستش قدم میشه بازبلندترشه؟؟؟؟؟

    • Fatemeh

      سلام دوستان من ۱۷سالمه و قدم ۱۶۸و یه خاستگار دارم با قد تقریبا ۱۶۷ ۱۶۸ خیلی دوسش دارم ولی بخاطر قد یکم دودلم که دراینده مشکل نشه برامون و کسی مسخره نکنه که هم قدن یا زنش از خودش بلندتره.بنظرتون بده؟؟؟

    • علیرضا

      من 16سالمه و خدارو شکر قدمم بلنده 184و خیلی هم راضی هستم
      از یه دختر شیرازی هم خوشم میاد که فک کنم قدش 165باشه
      فقط یه مشکل دارم اینه که سنش چند ماهی ازمن بیشتره بنظرتون عیب داره

    • محمد

      سلام دوستان من ۱۷ سالمه و قدم تقریبا ۱۹۰ به نظرتون چند سانت دیه قدمـ رشد میکنه؟

      پاسخ ها

      • خخخ

        داداچ تو باید یکمی هم کم کنی

    • مریم

      درود دوستان. من خانم 40 ساله و مجرد هستم قد متوسط دارم 168 قد. از یک پسر 7 سال کوچیکتر از خودم که قدش خیلی کوتاهه خوشم میاد. در واقعه به پسره میگن کوچلو بخاطر قدش. اما اعتماد بنفسش بالاست وضعیت مالیشم خیلی خوبه ،خوش قیافه اس و تحصیل کرده . متاسفانه با قد خیلی کوتاهش با زنو دخترای زیادی دوسته و انگار منو نمیبینه. حالا به این نتیجه رسیدم پسر کوتوله هم اعتماد بنفس بالا دارن نسبت به ما خانما ، متاسفانه حق انتخاب با پسره .

    • سجاد

      مطالبی رو که خوندم بیشتر مشکل اعتماد به نفس بود تا مشکل قد،اینقدر هم ظاهرگرا نباشیم.البته ناگفته نماند که مرد بهتره که از زن بلندتر یا هم قد باشه.

    • Abtin

      سلام. من پسری ۱۷ ساله هستم با قد ۱۹۱ و رپ میخونم و شعر مینویسم. به بازیگری و استخدام در یک کمپانی یا گروه هم علاقه دارم. این چیز هایی که گفتین ۷۰ درصد درسته. من هم دوست دارم همسر اینده یا دوست دخترم قد بین ۱۷۳ تا ۱۸۵ داشته باشه ولی کمترم اگه قسمت شد مشکل زیادی ندارم. ممنون از سایتتون و همه.

    • حالا هرچی خخ

      باو هم قد کوتاها گلن هم قد بلندا...کلا همه ایرانیا گلن
      من خودم هیجده سالمه قدم 182 همه میگن دراز بی خاصیت خخخ
      دو روز اومدیم زندگی کنیم حالا هی بگیم قدمون کوتاهه قدمون بلنده ک چی بشه اخه...موفق باشید

    • A

      سلام من پسرم قدم 185میخوام ازدواج یه دختری رابهم معرفی کردن اما قدش حدود۱۶۰بودپشیمون شدم گفتم بعدازدواج به مشکل میخورم دوستان گلم به نظر شماها چیکارکنم

    • علی

      قدم 178 ولی احساس میکنم کوتاهم. خانما به نظر شما کوتاهم؟

    • niyaz

      سلام من قدم ۱۶۷و دوستام ۱۵۰ تا ۱۶۰ به نظرتون من قدم خیلی بلنده یا اونا قدشون کوتاهه؟ وزنمم ۵۰ کیلو آیا اندامم مناسبه؟

    • الناز

      سلام ببخشيد من دختري 25سالم بدم ١٩٦و وزنم ٩١كيلوپدر مادرمم بلند قد هستند يه خواستگار دارم كه قدش تاشونمه و اون مشكلي نداره و خيلي ادم خوبيه ولي خودم نميدونم همش تو فكر كه انجام بدم يا نه و ايا مشكلاتي ايجاد ميشه لطفا راهنماي كنين

      پاسخ ها

      • مرضیه

        منکه ازدواج کردم مشکل دارم با قد شوهرم چون از شوهرم قد بلندترم

    • ملیکا

      سلام
      من یه دختر 17 سالم که قدم 171
      من ورزش های کششی رو هم انجام میدم , و مکمل میخورم برای افزایش قد
      میخواستم بدونم قدم به 176 میرسه؟؟؟؟

    • ...

      سلام من دختری هستم قد۱۵۵.با اقایی میخوام ازدواج کنم قد۱۴۰.ایا قد کوتاهی تاثیری داره تو بچه دار شدن؟مشکلی پیش نمیاد واسمون؟

    • رضا

      ختم کلام دختر باید ریزه میزه باشه.قد چیه؟؟

    • مرضیه

      من قدم ۱۶۷ و شوهرم ۱۶۱ ولی بچمون قد کوتاه

    • هادی

      من قدم 154 هستش و 18 سالمه پسرم قدم اذیتم میکنه ولی تونستم گواهینامه رانندگی بگیرم چند هفته پیش دوست دارگ زن هم بگیرم و بچه دار بشم با اینکع قدم کوتاست ولی همه دوستم دارن و مسخرم نمیکنن

    • ابوذر

      سلام هادی ناامیدنشوقدت ۱۵۴درسته قدکوتاهی بده ولی خب بهش فکرنکن من خودم قدم ۱۸۵هست ۲۸سالمه تا حالا زن نگرفتم دخترای این دوره زمونه چون شوهرکمه مجبورن با افرادقدکوتاه ازدواج کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشید لطفا از طرف خودتون قضاوت نکنین هیچ دختری با مرد قد کوتاه ازدواج نمیکنه اگر هم بکنه اون مرد باید فاکتور های خیلی بهتری از قد داشته باشه تا مورد توجه قرار بگیره

    • ااااا

      کوتوله های بد بخت

      پاسخ ها

      • فرزاد

        دوست دارین اینجور مسخرتون کنن. خودتون الکی برا خودتون مشکل میتراشین. بزرگی تو انسانیته این شعار نیست

    • بدون نام

      سلام من قدم 170 شوهرم بلندتر 174 و الانم 9 ساله دارم زندگی میکنم از اولش خیلی قد برام مهم بود و بعد از اومدن کلی خواستگارا مختلف حتی با موقعیتای اجتماعی و وضعیت مالی خیلی بهتر به این دلیل که احساس می کردم از نظر اخلاق و تفاهم با هم جورتریم قبول کردم اوایل ازدواج فقط کفشای کاملا تخت می پوشیدم بلندتر از شوهرم نشم ولی الان حتی کفشای پاشنه بلند می پوشم و فکر می کنم این قد منه و اون قد همسرم و نباید نگران باشم چطوری به نظر می رسیم اگه بخوام رو راست باشم الانم بعضی وقتا به قدش فکر می کنم ولی بیشتر برام اخلاقش مهمه و این که با هم خوب باشیم ادب و احترام فردی و اجتماعیش چطوری باشه و البته بیشتر به این فکر می کنم که قد پسرم و چطوری بلندتر کنم که البته نسبت به سنش قد بلنده و بیشتر نگرانی زندگیم تربیت و آینده و قد پسرمه. کلا این که میگن بعدا اخلاق و خیلی ملاکای دیگه مهمتر میشه حقیقت داره ولی بازم به خودتون نگاه کنین اگه مثل من ده بیست نفر و فقط به خاطر قد رد کرده بودین الانم حتما باز گوشه ذهنتون میمونه وگرنه اگه فقط به خاطر حرف مردمه اعتماد به نفس داشته باشین چون هرجای زندگیتون باید بشینین نظر خواهی کنین بقیه چی میگن.

    • مهدی

      باسلام من قدم ۱۸۷سانته خانومم ۱۶۹ خودش که میگه عاشق قدتم باهم ۲۰ سانت یا ۱۹ سانت اختلاف داریم نظر شما چیه

    • Man

      اصلا ربطی ب قد نداره چرندیاتو ننویس لطفا ادم باس خوشتیپ باشه و خوشپوش ادم دیدم ۱۵۰قدشه ولی خیلی تیپ میزنه دیدم ۱۸۰افتضاح بوده تیپش پس ربطی ب قد نداره ب خود ادم بستگی داره و وزنش

    • محمد

      دوستان امارو این سایتو بیخیال.یه نگاه به ادمای معروف دنیا تو ورزش و بازیگرا و دانشمندا بندازین میفهمین که اکثرا زیر هشتاد تا هست قدشون.چندتا شونو نام میبرم.جیسون استتام.بروسلی.حسن یزدانی.تام کروز.محسن یگانه.نیمار.مسی.انیشتین.فقر فرهنگی دخترای ایرانی که پسر قد بلند میخواین تهش باید از نردبون قد کوتاهایی که خیلی پولدارن برین بالا.حالا برین دنبال پسر قد بلند.در ضمن من قدم ۱۷۹ تاس.به افتخار پسرایی که غیرت و شعورشون و ارادشون اونارو معروف کرده نه قد و ظاهرشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا موقعی که شما پسرا دنبال پری و مانکن باشین ماهم ملاکمون قد میمونه

      • کاربر مهمان

        چرا چرتو پرت میگی واسه خودت مرد موئمن حسن یزدانی قدش 181 سانته و قد بلنده نیمار قدش 175 سانته و نرماله و جیسون استتام قدش 178 سانته و خوبه محسن یگانه قدش 184 سانته و بلنده از کی تاحالا این قدا کوتاه شده؟؟؟؟؟

    • دلاور

      با مرد کوتاه قد ازدواج کنید؟ یعنی چی؟؟؟؟ حالتون خوبه؟؟؟

    • علی

      سلام با عرض خسته نباشید . من قدم ۱۹۶ و سنم ۲۹هستش مربی ووشو هستم و نایب قهرمان اوراسیا ما دوقلو هستیم من ۱۹۶ و داداش دیگم ۱۹۸ هستش اون هم مربی بوکس علی و محمد
      ولی خیلی شریم هردومون توشهرمون کارت قرمز داریم و کلی پرونده . و کله مردم ازمون ناراضین و هیچ دختری هم بهمون پا نمیدن .

      بحثم از اینکه رفیقا آبجیا داداشای گلم کله زندگی قد بلند نیست . باید یه اخلاق بلند داشته باشین . نه مث ماها یه قد بلندو یه فکر خراب داشته باشین . هر چی دارین خدارو شکر کنین

    • هستی

      سلام ب همه منم قدم بلند نیس ولی اصلا مشکلی باهاش ندارم قدم ۱۵۹ هستش هرچند دوس داشتم ۱۶۳ باشم ولی خب نشد دیگه الانم هیچ مشکلی ندارم حتی کفش پاشنه بلند هم نمیپوشم همه کفشام اسپورت و تخته ۱۷ سالمه خوشگلمو هیکلمم عالیه همه خواستگارامم قدشون بالای ۱۸۰ بوده تا الان از مردای قد بلندو چهارشونه خوشم میاد و امکان نداره با پسر زیر ۱۸۰ ازدواج کنم و از نظر من دختر باید ریزه میزه باشه

      پاسخ ها

      • ali

        خانوم شماقدت کوتاهه اونوقت مردبالای180میخوای البته من خودم 19سالمه وقدم168هستش وتموم جف هام قدبالای170داشتن حتی دوستای بالای180هم دخترای ریزه میزه دوست ندارن بشین تابیاد

      • بدون نام

        قد ۱۶۸ برای مرد واقعا خیلی کوتاهه

    • صبا

      من قدم ۱۷۸ خیلیم خوش هیکلم ولی انقد پسرای کوتاه تر از خودم اومده سمتم که دیگه نا امیدم و الان فک میکنم خیلی بلندمو همه پسرا دخترای ریزه میزه دوس دارن چیکار کنم خیلی ذهنم درگیره

      پاسخ ها

      • پسر قد بلند

        اتفاقا دخترای قد بلند خیلی عشق ترن امیدوارم یه روز همونی که میخوای بیا دنبالت

    • محسن

      سلام عزیزان من خودم قدم 190 و تازه 16 سالمه میدونم سنم کمه ولی باید بگم که خانومایی قدشون بلنده خیلی دوست داشتنی ترند منظورم اینه که خانومایی که قدشون بلنده نباید ناراحت باشن که چرا بلندن... اگه روزی بخوام ازدواج کنم قطعا با خانمی ازدواج خواهم کرد که قدش بین 185 و 175 باشه... در مورد قد خودم باید عرض کنم خدمت شما عزیزان که مطلبی که در مورد صدا بیان شده واقعا حقیقته و میدونم که خانم ها هم از صدای مردونه و بم خوششون میاد درسته که پز دادن و فخر فروشی اصلا کار خوبی نیست ولی حقیقتا قد بلند یک امتیازه از آقایون قد کوتاه عذر میخوام که چنین حرفی میزنم ولی حس میکنم اعتماد به نفسم خیلی بیشتر از افراد کوتاه قامته بعضی وقتا این قد بلند برام احترام میخره و خیلی وقتا هم بهم تیکه میندازن که چرا انقدر بلندی ولی مطمئنم که همش و همش از حسودیه با اینکه سنم کمه ولی خیلی وقتا بهم احترامی که به یه بزرگتر میذارن رو برام قائلن چرا که قدم بلنده و سنم رو مشخص نمیکنه... خیلی وقتا قدم به کارم میاد مثلا من اونیم که تو خونه تکونی از همه بیشتر به کار میام یا ورزشایی هستن که فقط افراد بلند میتونن انجامشون بدن مثل والیبال دیگه عرضم به خدمتتون که خیلی دلایل هست که باعث میشه با قدت حال کنی... باز هم از بابت حرفایی که زدم عذر میخوام و امیدوارم که کسی رو ناراحت نکرده باشم ببخشید اگه طولانی شد ممنونم که خوندید خداوند نگهدارتان باشد

    • Æmin

      سلام من ۱۷ سالمه قدم ۱۸۷ هست خداوکیلی کلافه شدم از اینکه قدم اینقد بلنده خداوکیلی خیلی زشته ب نظر من اینایی ک ارزوی قد بلند و دارن اشتباه میکنن شما فکر بعدشو نمیکنید هرکی میبینتون بهتون میگه دراز بعدشم از لحاظ تناسب اندام خیلی دیر تر از اینایی ک قد کوتاهی دارن رشد میکنین حالا ب هر حال اصلا ب نظرم قد بلند ب درد نمیخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قد شما خیلی بلند نیس مناسبه من قدم ۱۸۰هستش پیش دوستام وهمکلاسیام یکم کوتاهم واسه همین میخواستم قدم بیشتر ۱۸۵بشه

    • محمد

      سلام دوستان من بیست سالمه و قدم ۱۷۷سانته به نظرتان قدم برا ازدواج با دختر ۱۷۰سانتی مناسبه یا کمترشو بگیرم

    • دخمل

      سلام من قدم ۱۵۹ هست و به پسری علاقمند شدم که هم قدمه. عاشق خودش، اعتماد به نفسش، جذابیتش،رفتارش، قلب مهربونش، استایل لباس پوشیدنش و حتی چهره و قدش هستم...می‌خوام بگم همه جوره طرفو میخام....تازه این آقا خیلی هم دلبر تشریف دارن و تو محیط کار خیلی زیاد مورد توجه دخترا قرار میگیرن و خاطرخواه زیاد دارن
      پسرایی که قد بلند یا متوسطی ندارید، تا میتونید خودتون رو دوست داشته باشید، آنوقت تموم دنیا عاشقتون میشه...بریزید دور از خزعبلات رو
      من خواستگار قد بلند هم داشتم اما فقط اینو میخام و لطفا برام دعا کنید که بهم ابراز علاقه کنه چون اشتباهی کردم و از خودم روندمش و هدایتش کردم به سمت یه دختر دیگه

    • ملیکا

      شماها چی میگین من ۱۳سالمه قدم۱۶۵هست همه به من حسودیشون میشه امامن همیشه حسرت اونارومیخورم آخه یکی ودوست دارم که قدش۱۵۵ راستش نمیخوام ازخودم تعریف کنم ولی همه چیم خوبه چشمام یک رنگ خیلی خوشگل و خاصی داره (سبزابی )صورتمم سفیده بینیمم عمل نکردم اماعالیه لبامم غنچه ایه وزنم خیلی خوبه مانکن نیستم امانه تپلم نه لاغر امانمیدونم چراعاشق اینجورکسی شدم توروخداکمکم کنین چیکارکنم؟

      پاسخ ها

      • محمد

        عاشقشی اما بخاطر قدش تحقیرش میکنی؟یا میترسی بد بنظر
        برسی ؟اگع اینطوره باید بگم ک عاشق نیستی همش هوسه من خودم قدم ۱۶۷ و دختری ک عاشقشم و عاشقم هست قدش ۱۷۰ ک هیچ تاثیری توو نگاهمون ب همدیگه نداره

    • بدون نام

      آقا تو جامعه به ما قد بلندا خیلی حسودی میشه

    • Soheil

      عجب دغدغه های دارین

    • حسین

      سلام
      والله منم قدم 167 سانته اوایل کمی باهاش مشکل داشتم. چون اینجا تو کشور نروژ مردم خیلی خیلی بلندن. اکثرا بالای 180. ولی کم کم دیدم اقا با ورزش و اعتماد به نفس همه چیز حل شد.
      الان مشکلی ندارم.

    • افسوس

      دوستان من 16 سالمه و قدم 165 بین هم سن و سال های خودم خیلی کوتاه موندم خیلی دارم عذاب میکشم دلم میخواد خودکشی کنم خواهشا کوتاه تر از خودتون رو مسخره نکنید و قدر قد بلندتون رو بدونید

    • سامان

      قد کوتاه بهتره

    • جابر

      ایول

    • مجنون لیلا

      من مجنون آقایی با قد ۱۶۰ شدم،به معنای واقعی دوسشداشتم و اگه همه عالم خواستگارم بودن،من بی شک ایشون رو برمیگزیدم.
      اما ایشون به من جواب رد دادن،امیدوارم خوشبخت باشند!

    • سارا

      بدون شک درازها بی عقل هستن

    • سارا

      بدون شک درازها بی عقل هستن

    • amir

      من قدم بلنده 185بیکارم شغل ندارم ۳۱سالمه افسرده شدم آدمایی هستند تو فامیل وآشنایان باقدها زیر 170الان بهترین شغل وزندگی ودارند چقدر ما ذهن عقب افتاده ای داریم که داریم به قد فکر میکنیم با این اوضاع

    • mohamadrzygtttt

      خاک تو سر اونایی که این پست میذارین آخه همیشه قد بلندی مهمه تو جووننییی شاید بنظر خوش بیاد ولی تا یه سن دیگه مهم نیست
      یکم عاقل باشید مریضید ها توزندگی با هرکی زیر سقف بری اول اخلاقه بعد درستو نجابت مرداگی پسر نه قیافع خوشگل میمونه نع قد ی میمونه عاقل باشید

    • Muhamad

      کامنتاروکه میخونی میشه فهمیدکیاقدشون کوتاس خخخ ادماهمینجورین همیشه چیزایی روکه ندارن خیلی واسشون مهم میشه وروش حساس میشن من خودم قدم190بدنسازی هم کارمیکنم سیکس پکم صلن قددخترواسم مهم نیس اینکه اونم منوواسه خودم بخاداینه که مهمه وازدخترایی که یجوری نگاه میکنن میشه ازنگاشون فهمیدملاکشون فقط اینه بدم میادواصن بهشون محل نمیزارم منم یه حسرتایی دارم حسرت چیزایی که ندارم هیشکی کامل نیس!

    • بدون نام

      بلندی و پستی نیاید به کار هنرمند باشد تن شهریار زمادر بزاید چو کوته پسر وگر بشکند گردن شیر نر

    • هادی

      چه قد بلند چه قدر کوتاه آخرش همه میمیتیم مهم اخلاق و فهم شعور یه انسانه که مهمه نه ظاهر

    • A

      س من قدم ۱۸۰هست ازیه دخترخوشم اومده قدش۱۹۰هست خیلی دوسش دارم چون من دخترقدبلندترازخودموخیلی دوس دارم با هاش ازدواج کنم برم جلوباهاش صحبت کنم جواب مثبت میده چون من خیلی دوسش میترسم برم جلو

    • بی نام

      من ی خانم با قد ۱۷۳ هستم چهار سال با همسرم دوست بودم به خاطر شخصیتش و محترم بودنش ازش خوشم اومد اما از همون اوایل با قدش مشکل داشتم قدشون ۱۶۹ هست الان بعد از گذشت ده سال از ازدواجمون و یک فرزند روزی نیست که ب این موضوع فکر نکنم متاسفانه همسرم خیلی مهربون و دلسوزه و از نظرشغلی و تحصیلی و خانوادگی موقعیت نسبتا خوبی داره و میدونم منو خیلی دوست داره بزرگترین معضل زندگی من الان قدشونه که اونم دارم سعی میکنم باهاش کنار بیام چون خودم خواستم

      پاسخ ها

      • کاربر مهمان

        اگه شما بخاطر قدش باهاش ازدواج کردی بهتره طلاق بگیری چون آدم وقتی عاشق میشه قد و چشمای رنگی هیچ معنی واسش نداره !!!!!!!

    • احمد

      من ۱۵ سالمه قدم ۱۶۵ به نظرتان امکان رشد هست بازم

    • بدون نام

      به نظرم آدم های کوتاه قد آی کیو و اعتماد بنفس کمتری دارند.

    • سورنا

      من خودم پسرم ۱۷ سالمه قدم بین ۱۷۱ تا ۱۷۳ هستش(دقیقش رو نمیدونم) منم واقعیتش سر قضیه کوتاه بودن واقعا دیگه تصمیم گرفتم دیگه هیچ وقت زن نگیرم چون کلا زنا همش دنبال بلندتران حتی کسایی هم که زیر ۱۶۰ هستن تو دخترا(قصد تو هین به کسی رو ندارم)همش دنبال پسرای بلندند واقعا حوصله ندارم که با یک دختر ازدواج کنم بعدش قد مردای دیگه رو بزنه تو سرم اصلا زن نخواستیم حالش رو بلندتر ها ببرن

    • سورنا

      من خودم پسرم ۱۷ سالمه قدم بین ۱۷۱ تا ۱۷۳ هستش(دقیقش رو نمیدونم) منم واقعیتش سر قضیه کوتاه بودن واقعا دیگه تصمیم گرفتم دیگه هیچ وقت زن نگیرم چون کلا زنا همش دنبال بلندتران حتی کسایی هم که زیر ۱۶۰ هستن تو دخترا(قصد تو هین به کسی رو ندارم)همش دنبال پسرای بلندند واقعا حوصله ندارم که با یک دختر ازدواج کنم بعدش قد مردای دیگه رو بزنه تو سرم اصلا زن نخواستیم حالش رو بلندتر ها ببرن

    • سورنا

      من خودم پسرم ۱۷ سالمه قدم بین ۱۷۱ تا ۱۷۳ هستش(دقیقش رو نمیدونم) منم واقعیتش سر قضیه کوتاه بودن واقعا دیگه تصمیم گرفتم دیگه هیچ وقت زن نگیرم چون کلا زنا همش دنبال بلندتران حتی کسایی هم که زیر ۱۶۰ هستن تو دخترا(قصد تو هین به کسی رو ندارم)همش دنبال پسرای بلندند واقعا حوصله ندارم که با یک دختر ازدواج کنم بعدش قد مردای دیگه رو بزنه تو سرم اصلا زن نخواستیم حالش رو بلندتر ها ببرن

    • سورنا

      من خودم پسرم ۱۷ سالمه قدم بین ۱۷۱ تا ۱۷۳ هستش(دقیقش رو نمیدونم) منم واقعیتش سر قضیه کوتاه بودن واقعا دیگه تصمیم گرفتم دیگه هیچ وقت زن نگیرم چون کلا زنا همش دنبال بلندتران حتی کسایی هم که زیر ۱۶۰ هستن تو دخترا(قصد تو هین به کسی رو ندارم)همش دنبال پسرای بلندند واقعا حوصله ندارم که با یک دختر ازدواج کنم بعدش قد مردای دیگه رو بزنه تو سرم اصلا زن نخواستیم حالش رو بلندتر ها ببرن

      پاسخ ها

      • محمد

        دوست عزیز قد شما هنوز بلند میشه من ۲۱سالمه قدم ۱۸۴ هستش .همسن شما بودم ۱۷۳قدم بود بعدشم مگه همه چی به قد هستش که اینجور میگی

    • رضا

      من قدم 192 سانتیمتر هست و از قد خودم بسیار راضی هستم و اعتماد به نفس بسیار بالایی دارم دختر هم اینقد ریخته دورو برم وقت ندارم سرمو بخارونم

      شما کوتوله ها هم برید کشکتون رو بسابید ههههه

      پاسخ ها

      • مانی

        حالا شبا چجوری میخابی با این قدت،،،انگاری برج خلیفه ایی.

    • هومن جودو کار

      بنظرم قد بلند زیاد جالب نیست...

    • کاربر مهمان

      بنظر من قد کوتاه یه حقارته البته برای مرد نه برای زن من خودمم یه پسر قد کوتاه با 171 هستم کاش میشد خدا بین هیچکدوم از بنده هاش فرق نمیزاشت

    • حسین

      به قد نیست به عرضس یه کسی مثل ناپلئون کوتاه قامت بوده ولی کل اروپا رو گرفت یه کسی مثل استالین تو جنگ دوم پیروز شد و سی سال شوروی رو با اون عظمت اداره کرد یه کسی هم مثلا با دو متر قد کل یه کشور رو به فنا داده به مالت نناز به شبی بنده به قیافت نناز به موی بنده بله

    • فاطمه

      سلام بچه ها من خودم قدم ۱.۶۴ولی با شوهرم هم قد هستیم راستش شوهرم ازم چند سانتی بلنده ها چون تپل هست هم قد دیده میشیم .اخلاق شوهرم رو به صدتا مرد قد بلند عوض نمیکنم .

    • ناشناس

      من 30 سالمه قدم 168 فیس بدی هم ندارم .فوق لیسانس دارم با چندین مدرک دیگه خیلی هم خوب میتونم حرف بزنم و ساز هم خوب میزنم اما تا حالا هیچ دختری بهم محل سگ هم نزاشته نگامم نمیکنن و حتی رفیقام هم بخاطر قدم باهام بیرون نمیرفتن میگفتن به ما نمیای. وقتی میرم تو خیابون میبینم تقریبا همه چه زن چه مرد از من بلندترم .بشدت منزوی شدم و از زندگی و خودم متنفرم.افسردگی گرفتم.برای یه مرد تنها چیزی که مهمه قده.خیلی دوس دارم زودتر بمیرم و ازین بیشتر تحقیر نشم

      پاسخ ها

      • کاربر مهمان

        داداش تو چرا اینقدر نا امیدی این حرفو نزن دختر کیلو چنده الان اینقد کمبود شوهر شده اونا از خداشونه مطمئن باش توهم یه روزی ازدواج میکنی بعدشم قدت اونقدرام کوتاه نیستا پدرم الان هم قد توهه خیلیارو از تو کوتاه تر دیدم زن گرفتن چه زنی به راهت ادامه بده مطمئنم یه روزی موفق میشی چون خدا به هرکس چیزی نمیده بجاش یه نعمت دیگه میده

      • کاربر مهمان

        داداش اینایی که میبینی میگن قدمون دومترو فلانه همش چرتو پرته اگه اینقدر قد بلند داشتیم امار میانگین قدمون 170نمیشد

      • بدون نام

        ۱۶۸متوسطه یه دختر خانم ریز تر از خودت پیدا کن برو سر زندگیت تو فوق لیسانس نگرفتی که سر چن سانت گوشت و استخون زندگیتو ببازی.حرصم گرفت از این حرفت .کسی که بخوادت خودتو میخواد باهرقدی نخواستنتم به سلامت برن بهتره...

    • ناشناس

      من ی مرد قد کوتاه با عرضه و زرنگ رو ب صدتا مرد قدبلند الاف و بی عرضه ترجیح میدم

    • قد کوتاه

      حق با شماهه من یه کوتوله بی ارزشم

      پاسخ ها

      • زهرا

        بخدا قد خوشبختی نمیاره من گیر یا نامردی افتاده بودم که ۲متر قدش بود یه جو مغز نداشت.چرا اینجوری میگی به خودت

    • یکی

      قد اونقدرام ملاک مهمی نیس
      ب نظرم روی نحوه ارتباط برقرار کردنتون کار کنید آقایونی ک قد کوتاهی دارین ...
      ی مرد قد کوتاه سرزنده و شاداب و با اعتماد ب نفس و مودب ب صدتا قد بلند شل و ول می ارزه...
      رو اخلاقتون کار کنین رو چیزای خوبی ک دارین چ ظاهری چ باطنی مانور بدین ...قد تنها یکی از ملاک های جذابیته
      مطمئن باشین هیچ دختر عاقلی فقط ب خاطر قد ردتون نمیکنه

    • ساره

      حق باشماست ..من ازمردای قد کوتاه متنفرم .. سر همین قضیه نامزدیمو به هم زدم

    • ناشناس

      اتفاقا ی سری از پسرای قد کوتاه خیلی با نمک و خوشتیپن
      هیکلشون اگه رو فرم باشه و لباس خوب انتخاب کنن جذابیتشون کوتاهی قدشونو پوشش میده

    • مهدسه

      من اصلا تو تصورم قد کوتاه نبوده

    • پگاه

      به نظر من درسته انسانیت مهمتر از همه چیزه ولی درهر صورت قد و ویژگی های ظاهری هم مهمه پس لطفا کوتاه ها باهم ازدواج نکنن شاید بچه شون دوست نداشته باشه کوتاه باشه اگر قد خودتون کوتاهه حداقل با یه آدم قد بلند ازدواج کنین

    • Raha

      من قدم ۱۶۰ هست همسر صابقم هم ۱۶۴ بود و از کوتاهی قدش خجالت میکشیدم و بخاطر اخلاق گندش ازش بدم میومد بعد جداییم با اقایی تشنا شدم قدش ۱۶۰ هم قد خودمه و ب هم علاقه داریم و من دو دل شدم نکنه بعدازدواج بخاطر کوتاهی قدش ازش دلزده بشم . اخه تو کل فامیل دختر و پسر فقط من انقد قدمه بقیه بالای ۱۸۰ هستن مخصوصا برادرام و شوهر خواهرم قد بلندن . خیلی نگرانم باهاش ازدواج کنم یانه

    • رامین

      من ۱۷۰ قدم هست و به تازگی با خانمی تقریبا هم قد خودم آشنا شدم! اوایل آشنایی خیلی رک بهم گفت من مرد قد بلند دوست دارم ولی الان که چند ماهی گذشته نه تنها دیگه قد براش ملاک نیست بلکه بهم میگه اگه از من کوتاهتر هم باشی بازم عاشقتم و به پات میمونم! خواستم بگم که درسته قد مهم و خوبه ولی از اون مهمتر انسانیت و خوش قلبی و مهربون بودن هست که طرف مقابل رو جذب میکنه و الا بالای دو متر هم باشی ولی آدم نباشی دوروزه برای زن حکم یک شلنگ بی ارزش رو پیدا میکنی!!

    • A

      دوستان از نظر من قد مهم نیست و با قد کوتاهی خاستگارم مشکلی نداره چیزای مهم تری هم وجود داره که به چسم بعضی از افراد میاد و به چشم ثیگر افراد ها نمیاد

    • ماری

      من یه خانم ۳۵ ساله هستم قدم ۱۸۰ هست وشوهرم ۱۰ سانت از من کوتاهتره هیچ مشکلی هم ندارم هر جا هم که میرم بهم میگن حیف شما نبوده ولی من این حرفها رو قبول ندارم شوهر من بهترینه ومن در کنار او ودخترم خوشبختم

    • بابک

      قد برای مرداز ۱۶۸به بالا متوسط حساب میشه

    • خدیجه

      مردباید پول داشته باشه.همینکه بهت بگه من حمایتت میکنم نگران نباش انقد عاشق میکنه ها. نه اینکه یک مرد قدبلند پید بشه بگه برو کارکن برام پول بیاره. قدووزن مال انسانهای اولیه بود که برای نشان دادن قدرت خود برای زن باهم میجنگیدن تااونوتصاحب کنند. من که دخترم به نظرم قدرت مرد پولشه.مردای پولدارتر جذابترن

      پاسخ ها

      • Hk

        خدیجه خانوم شما هم ازاون دسته خانومهای هستین که پول پرس هستین به خاطر همینه که ترشیده شدید

    • علی

      سلام به همه ای دوستان من18سالمه وقدم182و وزن 68دارم دلم میخواد 190بشم وهر سایت رفتم فایده نداره ولی هر روز دارم بارفیکس می زنم

    • علی

      سلام من 18سالمه قدم182ووزنم 68دلم میخواد 190بشم هرروز بارفیکس می زنم تاثیر داره یاندارم نمیدونم ولی دارم تلاش می کنم ولی در اصل معرفت عقل شعور به قد نیست باید تو ژنژ باشه ممنون از تایید نظرم

    • گمنام

      سلام من خواستگارم ۱۷۱ هستش خودم ۱۷۳ خیلی بده یعنی؟

    • جورج

      من قدم ۱۸۰و ۱۸ سالمه میخاستم بدونم تا چه سنی دیگه میتونم رشد کنم

      پاسخ ها

      • فرهاد

        خیلی درازی!!!

    • عماد

      متوسط قد مردها در جهان 165است و از نظر من قد کوتاه خیلی بهتره چون در اکثر کارها مانند راه رفتن،رانندگی و... راحت تری.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش عيدت مبارک خخخ

      • وحید

        افراد مشهور زیادی هستند که قدشون کوتاهه،،،مثلا ال پاچینو بازیگر ی با اندام متوسط بود که قدش 166بود.

    • سوگُل

      خانوما لطفا انقدر درگیر قد بلند و کوتاه نباشید بخدا هیچی جز انسانیت تو این زندگی و این دنیا مهم نیست من خودم جز اون دسته ادمایی بودم ک میگفتم قد بلند میخوام وقتی با یکی اشنا شدم ک قدش ۱۹۵بود و ی ذره اخلاق و شعور توی وجودش پیدا نمیشد. ولی الان من قدم ۱۶۷و شوهرم ۱۷۰ خدا رو هزار مرتبه شکر زندگیمون عالیه هیچ کمبودی ندارم واقعا مفهوم واقعی مرد بودنو بهم نشون داد زندگیتونو بخاطر قد خراب نکنین

    • زهرا

      سلام من قدم ۱۶۵ یه خواستگار دارم خیلی آقای با فهم و شعوریه واقعا تو اخلاق و رفتار عالیه ولی یکم از من کوتاه تره حدود ۵ سانت. نمیدونم بنظرتون قبولش کنم؟ میترسم خدایی نکرده این مسئله خنده دار واسم مشکل بشه!

      پاسخ ها

      • نوید

        اتفاقا قدش خوبه که،من خیلی از مرد ها رو دیدم که قدشون از زنشون کوتاه تره نمونشم خواهر من که قدش 166و شوهرش 163.

    • نیما

      قد چیز مهمی نیست،،،من افراد کوتاه قد زیادی دیدم که خیلی باهوش و در جهان کارهای بزرگی انجام داده اند و افراد بلند قدی هم دیدم که بودنشون مایه ننگ جهان است و همچنین برعکس.
      من عموم قدش 164است و دکترای روانشناسی داره.

    • غلامعباس

      خیلی ازکامنت هاروخوندم فقط اونجا که میگویند شوهرپیدانمیشه اونهم اززبان آقایان چندشم میشه که بسیاری ازپسرها از این موضوع ابراز خوشحالیهم میکنندواقعا تأسف آوره اونهم ازطرف مردان یعنی چه مردپیدا نمیشه اینها اقرار واعتراف به بی وجودی خودشان میکنندآقایان اینکه میگویندشوهروجودنداردتوهین بمردان است پس ازابراز چنین مطلبی قندتودلتون آب نشه دختران وجود شما راکاملاانکارمیکنندبمن که بالای شصت سالمه برمیخوره نمیدونم چراجوونااینقدربی تعصب شدن

    • علی

      بنظرتون قد ۱۷۷برای مرد کوتاهه یا متوسط ؟؟
      و خانوم ها به این قد چه نظری دارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قد بلندیه ولی از 178به بالا خیلی دراز و تابلو است بخصوص افرادی که قدشان 190است خیلی بی ریختن.

      • ناشناس

        قد از ۱۷۵ متوسط هستش نه کوتاه

    • ماهان

      قد کوتاه بهتر و جذاب تره و قد کوتاه ها خیلی خوشکل،جذاب و با ابهت هستن.

    • نیکیتا

      من که قدم 169و شوهر قدش 4سانت ازم کوتاه تره.ولی خیلی هیکلی و پهنه.

    • Me

      گاهی ادم به یکی علاقه مند میشه ک قدش کوتاهه و برا ادم مهم نیس چون ویژگی های دیگه و علاقه اون قسمت رو پر میکنه ولی معمولا پسرای قد کوتاه اعتماد به نفس ندارن و از علاقه مندی دیگران فرار میکنن به خصوص اگه قد دختر ازشون بلند تر باشه اقایون به جای فکر کردن ب قدتون رو اعتماد ب نفستون تمرکز کنین

    • Neda

      من قدم ۱۶۰ دخترم بنظرتون خوبه ؟

    • حسینی

      سلام:من دختری هستم که قدم ۱۶۷ هست ونامزدم ۱۶۵ به نظرتان چطور است هنوزندیدمش یعنی از من خیلی کوتاه تردیده خادشد؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج