۱۵۰۱۲۲
۵۰۹۱
۵۰۹۱
پ

اردورهای گرم برای روزهای سرد

در این مطلب، چندین نوع اردور و پیش غذای گرم برایتان انتخاب کرده ایم تا در این روزهای سرد تهیه و از طعم آنها لذت ببرید.

خانواده سبز: در این مطلب، چندین نوع اردور و پیش غذای گرم برایتان انتخاب کرده ایم تا در این روزهای سرد تهیه و از طعم آنها لذت ببرید.

رول سينه بوقلمون با مارچوبه

مواد لازم (هفت رول)

سينه بوقلمون فرآوري شده: هفت ورق

پنير موزارلا: نصف پيمانه

مارچوبه: هفت عدد

پنير پارمزان: به ميزان لازم

طرز تهیه

اردورهای گرم برای روزهای سرد

فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتي‌گراد روشن مي‌كنيم. داخل سيني فر را با ورق سيليكون پوشانده يا اين كه ظرف نسوزي را براي قرار دادن پيش غذا، چرب و آماده مي‌كنيم.مارچوبه‌ها را بلانچ كرده، سپس روي هر ورق سينه بوقلمون، از يك طرف پنير موزارلا ريخته و يك مارچوبه روي آن قرار داده و به آرامي سينه را رول مي‌كنيم. به همين ترتيب همه را رول مي‌كنيم. رول‌ها را در سيني فر چيده، روي آنها پنير پارمزان پاشيده و در پنجره وسط فر براي ۱۰ دقيقه قرار مي‌دهيم تا پنير ميان رول‌ها آب شود.


نان مرغ و سیر

مواد لازم (دو نفر)

نان همبرگر: يك عدد

ران مرغ: يك عدد

پيازچه: چهار ساقه

سير: يك حبه

پياز: يك عدد

پنير پيتزا رنده شده: پنج قاشق غذاخوري

كره: دو قاشق مرباخوري

نمك و فلفل سياه گلها: به ميزان لازم

سس كچاپ: به ميزان لازم

طرز تهیه

اردورهای گرم برای روزهای سرد

مرغ را با پياز خرد شده کمی فلفل پخته و مي‌گذاريم تا آب آن تمام شده و مرغ مزه‌دار شود، بعد از سرد شدن، گوشت مرغ را به صورت ريز خرد مي‌كنيم. پيازچه‌ها را هم ريز خرد مي‌كنيم. از نان همبرگري كه يك روز از خريد آن گذشته، استفاده مي‌كنيم كه كمي بيات باشد و به راحتي برش بخورد. برش‌هاي عمودي و افقي ۵/۱ سانتي‌متري تا عمقي كه موجب جدا شدن نان نشود، روي نان مي‌زنيم. (مانند شكل بايد از بالا از هم جدا شده و از پايين به هم متصل باشد) بعد لابه‌لاي نان سس كچاپ زده، مرغ‌ها و پيازچه‌ها را با دقت مي‌ريزيم. لابه‌لاي نان را از پنير پيتزا پر كرده، در آخر سير رنده شده و كره ذوب شده را روي سطح كار ريخته، كمي پنير و پيازچه مي‌پاشيم، سپس در فر با دماي ۱۸۰ درجه سانتي‌گراد به مدت ۱۵ دقيقه قرار مي‌دهيم تا بپزد. پيتزاي آماده شده را با انواع سس سرو مي‌كنيم.


نان لـئوپار

مواد لازم (شش نفر)

آرد: چهار پيمانه

مايه خمير: يك قاشق چايخوري

شير: يك پيمانه

روغن زيتون: 1/4 پيمانه

شكر: يك قاشق سوپخوري

سوسيس: دو تا سه عدد

پنير پيتزا ورقه اي: سه تا چهار ورق

زرده تخم مرغ: يك عدد

تخم خرفه: به ميزان لازم

آب و نمك: به ميزان لازم

طرز تهیه

اردورهای گرم برای روزهای سرد

آرد را در كاسه‌اي ريخته و نمك را روي آن مي‌پاشيم. مايه خمير را با آرد مخلوط نموده، وسط آرد را با دست خالي كرده و شير، روغن زيتون، شكر و آب را در آن ريخته و با دست شروع به ورز دادن مي‌كنيم تا خمير صاف و يك دست شود، سپس به خمير ۴۵-۳۰ دقيقه استراحت مي‌دهيم تا زمانی‌که حجم خمیر دو برابر شود.

سوسيس‌ها را حلقه نموده و پنير پيتزاها را به اندازه سوسيس‌هاي حلقه شده، برش می‌دهیم. از خمير به اندازه يك نارنگي برداشته و به وسيله دست به صورت گرد باز مي‌كنيم. در وسط خمير، يك تكه پنير پيتزا، سپس سوسيس و در آخر پنير پيتزا گذاشته و لبه‌هاي خمير را روي مواد برگردانده و خمير را با دست به صورت گلوله در مي‌آوريم. خميرهاي گلوله شده را در سيني فري كه كاغذ روغني انداخته‌ايم، مي‌چينيم. نيم ساعت روي خمير را پوشانده تا خمير استراحت ‌كند. بعد از نيم ساعت روي خمير را زرده تخم‌مرغ ماليده و روي آن تخم خرفه مي‌پاشيم. بعد از ۱۵ دقيقه سيني را در فر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتي‌گراد قرار مي‌دهيم تا نان‌ها آماده شوند.


پوره لوبيا سـفيد

مواد لازم (چهار نفر)

لوبيا سفيد: 500 گرم

سبزي معطر خرد شده شامل (نعنا، ترخان و جعفري): نصف پيمانه

روغن زيتون: يك پيمانه

پياز: يك عدد

سير: سه حبه

گردو: 50 گرم

سركه: نصف پيمانه

نمك و فلفل: به ميزان لازم

طرز تهیه

اردورهای گرم برای روزهای سرد

لوبيا را همراه نمك، سير، پياز و مقداري آب روي حرارت مي‌گذاريم و اجازه مي‌دهيم تا آب به خورد لوبيا برود، سپس لوبياي پخته شده را در غذاساز ريخته و به صورت پوره در مي‌آوريم.

در ظرفي جداگانه پوره لوبيا را با روغن زيتون مخلوط نموده و هم مي‌زنيم تا جذب هم شوند. گردو را ریز خرد كرده و به همراه سركه، نمك، فلفل و سبزيجات با پوره مخلوط نموده و در ظرف مناسبي سرو مي‌نماييم.


بورک گوشت و جعفــری

مواد لازم

خمیر یوفکا مثلثی 9595: 25 ورق

گوشت چرخ کرده:300 گرم

جعفری ریز خرد شده:100 گرم

پنیر پیتزا:100 گرم

آب و روغن مایع: به میزان لازم

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

پیاز رنده شده: یک عدد

طرز تهیه

اردورهای گرم برای روزهای سرد

ابتدا پیاز را به همراه کمی روغن در تابه ریخته و تفت داده تا کمی تغییر رنگ دهد. سپس گوشت را به همراه نمک، فلفل و زردچوبه به پیاز افزوده و تفت می‌دهیم. جعفری و پنیر پیتزای رنده شده را به مواد افزوده و پس از سه دقیقه تابه را از روی حرارت برمی‌داریم. برای تهیه بورک، سطح کار خود را کمی نم‌دار نموده، یک ورق یوفکای ۹۵۹۵ را روی سطح کار پهن مي‌كنيم به گونه‌ای که قاعده مثلث( قسمت دایره‌ای) نزدیک به شما باشد، سپس با استفاده از قلم‌مو کمی آب روی سطح خمیر و لبه‌های آن می‌زنیم. یک قاشق سوپخوری از مخلوط گوشت و جعفری برداشته و با کمی فاصله در قاعده مثلث به صورت خطی می‌ریزیم.

لبه‌های خمیر را از دو طرف روی مواد آورده و آن ‌را رول كرده تا به انتهای خمیر برسیم، سپس انتهای خمیر را در کاسه‌ای که از قبل با آب پر کرده‌ایم، زده و رول را می‌بندیم. این کار را تا اتمام مواد ادامه می‌دهیم. روغن را کف تابه‌ای پهن به گونه‌ای ریخته که در تابه یک سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. تابه را روی حرارت گذاشته و اجازه می‌دهیم تا روغن کاملا داغ شود. اطراف بورک‌ها را سرخ نموده و آنها را روی حوله آشپزخانه گذاشته تا روغن اضافی بورک‌ها گرفته شود، سپس آن را به همراه سالاد سرو می‌کنیم.


كراكت گوشـت در مایکروویو

مواد لازم (14 تا 16 عدد)

گوشت چرخ كرده: 300 گرم

پياز ريز رنده شده: يك عدد

سير رنده شده: سه تا چهار حبه

فلفل دلمه اي قرمز ريز خرد شده: چهار قاشق سوپخوري

رب گوجه فرنگي: دو قاشق سوپخوري

نمك: يك قاشق چايخوري

پودر فلفل قرمز: 1/4 قاشق چايخوري

آرد سوخاري: دو تا سه قاشق سوپخوري

تخم مرغ: يك عدد

روغن مايع: 1/4 پيمانه

مواد لازم براي سس عسل و چيلي

روغن مايع: دو قاشق سوپخوري

زنجبيل رنده شده: دو قاشق چايخوري

سير رنده شده: يك حبه

فلفل چيلي ريز خرد شده: سه عدد

رب گوجه فرنگي: يك قاشق سوپخوري

عسل: 1/4 پيمانه

آبليمو: دو قاشق سوپخوري

آب:1/4 پيمانه

طرز تهیه

اردورهای گرم برای روزهای سرد

گوشت چرخ‌كرده را به همراه پياز، سير، فلفل دلمه‌اي، رب گوجه‌فرنگي، نمك و فلفل قرمز مخلوط كرده و ورز مي‌دهيم، سپس آن را به مدت يك ساعت در يخچال مي‌گذاريم. از مواد گلوله‌هايي به وزن ۱۸ تا ۲۰ گرم برداشته و گرد مي‌كنيم. در ظرفي تخم‌مرغ را كمي هم زده و از صافي رد مي‌كنيم. گلوله‌‌ها را در تخم‌مرغ زده، سپس در آرد سوخاري غلتانده و دوباره به مدت يك ساعت در يخچال مي‌گذاريم. ظرف مسطحي را چرب كرده، كراكت‌ها را در آن چيده و روي آنها را به وسيله قلم‌مو يا اسپري روغن مايع مي‌زنيم.

ظرف را بدون درپوش روي سه‌پايه بلند مايكروويو قرار مي‌دهيم و از تركيب گريل با مايكرو ۴۰ درصد به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقيقه استفاده مي‌كنيم تا کراکت‌ها پخته و برشته شوند. مابين كار يك بار آنها را برمي‌گردانيم و در انتها در صورت دلخواه از سيستم گريل براي برشتگي بيشتر استفاده مي‌كنيم، سپس كراكت‌ها را با سس عسل و چيلي سرو مي‌كنيم.

طرز تهيه سس عسل و چيلي

زنجبيل را به همراه سير و فلفل چيلي با روغن مايع مخلوط كرده و با مايكرو ۱۰۰ درصد، به مدت يك الي دو دقيقه بدون درپوش تفت مي‌دهيم. رب گوجه‌فرنگي را اضافه كرده و يك دقيقه ديگر تفت مي‌دهيم. عسل را همراه آب و آبليمو اضافه كرده و با قدرت ۶۰ درصد ۵ الي ۱۰ دقيقه زمان مي‌دهيم تا بجوشد، كمي غليظ شود و به حالت سس كچاپ درآيد، بعد از صافي رد كرده و سرو مي‌كنيم.


كاپ هـای مـرغ و سبزيجـات در مایکروویو

مواد لازم (12 - 13 عدد)

سينه مرغ: 300 گرم

روغن مايع: چهار قاشق سوپخوري

نمك: نصف قاشق چايخوري

پودر فلفل: 1/4 قاشق چايخوري

پودر زنجبيل: 1/4 قاشق چايخوري

پياز خرد شده: نصف پيمانه

كلم بروكلي: يك پيمانه

ذرت: نصف پيمانه

هويج خرد شده: نصف پيمانه

سير: سه حبه

نان بروتشن: 12 تا 13 عدد

مواد لازم براي سس بشامل

كره: 80 گرم

پياز ريز رنده شده: سه قاشق سوپخوري

آرد: سه قاشق سوپخوري

شير: يك و نيم پيمانه

نمك: نصف قاشق چايخوري

پودر جوزهندي: 1/4 قاشق چايخوري

طرز تهیه

اردورهای گرم برای روزهای سرد

سينه مرغ را مكعبي ريز خرد نموده و با دو قاشق غذاخوري روغن مايع، نمك، فلفل و زنجبيل مخلوط مي‌كنيم و دو ساعت در يخچال مي‌گذاريم تا مزه‌دار شود. پياز را با مابقي روغن مخلوط كرده و در مايكروويو با قدرت ۱۰۰ درصد شش دقيقه، بدون درپوش زمان مي‌دهيم تا تفت بخورد. مرغ مزه‌دار شده را افزوده و شش تا هشت دقيقه با همان قدرت زمان مي‌دهيم. در ظرفي كلم بروكلي خرد شده را با آب‌جوش، نمك و با درپوش در مايكروويو با قدرت ۱۰۰ درصد هفت دقيقه زمان مي‌دهيم تا بپزد، سپس آبكش مي‌كنيم. ذرت را با آب‌جوش در ظرفی با درپوش با قدرت ۱۰۰ درصد سه دقيقه پخته و آبكش مي‌نماييم. هويج را با قدرت ۱۰۰ درصد با درپوش و پنج دقيقه پخته و بعد آبكش مي‌‌كنيم. مواد پخته شده را به همراه سير‌هاي خرد شده به مرغ اضافه كرده، چهار تا شش دقيقه با همان قدرت زمان مي‌دهيم تا تفت بخورند.

طرز تهيه سس

كره را در ظرفي با قدرت ۲۰ درصد، دو دقيقه زمان مي‌دهيم تا آب شود. پياز را اضافه كرده و دو دقيقه با قدرت ۱۰۰ درصد زمان مي‌دهيم تا تفت بخورد، سپس آرد را افزوده و دو دقيقه با همان قدرت زمان مي‌دهيم تا آرد تفت خورده و بوي خامي آن گرفته شود. شير را اضافه كرده، خوب مخلوط مي‌كنيم و با همان قدرت ۱۰۰ درصد چهار دقيقه زمان مي‌دهيم تا غلظت پيدا كند، (مابين كار يك بار مواد را هم مي‌زنيم) سپس به سس نمك و جوزهندي مي‌افزاييم. به مواد درون كاپ‌ها سس را افزوده و چهار دقيقه با قدرت ۶۰ درصد زمان مي‌دهيم تا مواد با هم مخلوط شده و گرم شوند، سپس درون نان‌ها كه از سر برش خورده و داخل آن خالي شده را با مواد پر كرده و داغ سرو مي‌كنيم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج