جاباما
۱۵۰۱۲۳
۱ نظر
۵۰۴۶
۱ نظر
۵۰۴۶
پ

انواع ترشی و شور (۱)

در فصل های سرد، خوردن غذا با ترشی بسیار لذت بخش است. ترشی مزه خاصی به غذا می بخشد و به همین دلیل، طرز تهیه انواع ترشی را برایتان انتخاب کرده ایم تا انواع طعم ها را در سفره خود داشته باشید.

خانواده سبز: در فصل های سرد، خوردن غذا با ترشی بسیار لذت بخش است. ترشی مزه خاصی به غذا می بخشد و به همین دلیل، طرز تهیه انواع ترشی را برایتان انتخاب کرده ایم تا انواع طعم ها را در سفره خود داشته باشید.

ترشـی آجــيل

مواد لازم

بادام پوست كنده: ۲۰۰ گرم

فندق: ۲۰۰ گرم

پسته: ۲۰۰ گرم

مغز گردو: ۲۰۰ گرم

سركه، نمك و تخم گشنيز: به ميزان لازم

انواع ترشی و شور (1)

طرز تهیه

همه آجيل‌ها را از يك ساعت قبل در آب گذاشته و خيس مي‌كنيم، سپس آنها را از آب خارج كرده، مرتب مي‌چينيم و در هر رديف لابه‌لاي آنها را كمي تخم گشنيز و نمك اضافه كرده و در پايان سركه را روي مواد مي‌ريزيم، به طوري كه تمام مواد را پوشش دهد. اين ترشي بسيار لذيذ است و پس از چهار تا پنج روز قابل استفاده مي‌شود.

ترشـی گل‌كلـم و انـار

مواد لازم

گل‌كلم: ۲۰۰ گرم

اناردان شده سفيد: ۲۰۰ گرم

سير نگيني خرد شده: يك بوته

فلفل سبز تند: ۳۰ گرم

نمك و فلفل سفيد از هر كدام: يك قاشق چايخوري

سركه سفيد: به ميزان لازم

انواع ترشی و شور (1)

طرز تهیه

گل‌كلم را ريز خرد كرده، سير و فلفل تند را به همراه انار با گل‌كلم مخلوط مي‌كنيم. نمك و فلفل سفيد را افزوده و مواد را داخل شيشه استريل شده مي‌ريزيم، روي آن را با سركه سفيد كاملا مي‌پوشانيم و به مدت دو هفته زمان مي‌دهيم تا ترشي آماده مصرف شود.

ترشـی انار و لـبو

مواد لازم

لبو: پنج عدد

سيب درختي: سه عدد

انار: دو عدد

سركه: به ميزان لازم

شكر: دو قاشق مرباخوري

انواع ترشی و شور (1)

طرز تهیه

لبوهاي خام را رنده نموده و سركه را به ميزاني كه روي لبوها را بگيرد، به آن اضافه مي‌كنيم. تركيب لبو و سركه را روي حرارت ملايم گذاشته، اجازه مي‌دهيم تا بجوشد و حالتي مانند مارمالاد پيدا كند. سيب‌ها را پوست كنده، رنده نموده و به لبوهاي جوشيده اضافه مي‌كنيم، سپس شكر را افزوده و مي‌گذاريم تا مخلوط مواد چند جوش بخورد. مواد را كنار گذاشته تا سرد شوند. انارها را دان كرده، بعد از سرد شدن مواد، آن را افزوده و مخلوط مي‌كنيم. ترشي را در شيشه ريخته، پنج تا شش روز در آن را بسته نگه داشته و اجازه مي‌دهيم تا كاملا آماده شود.

ترشـی تخـم مـرغ قـرمز

مواد لازم

چغندر قرمز: ۴۲۵ گرم

شكر قهوه اي: ۵۰ گرم

سركه: ۱/۴ پيمانه

آب سرد: ۱/۴ پيمانه

نمك: نصف قاشق چايخوري

ميخك: چهار عدد

چوب دارچين كوچك: يك عدد

تخم مرغ آبپز شده: شش عدد

انواع ترشی و شور (1)

طرز تهیه

شكر قهوه‌اي، سركه، آب، نمك، ميخك و چوب دارچين را با هم در يك ماهي‌تابه متوسط مخلوط مي‌كنيم، سپس به مدت هشت دقيقه روي حرارت متوسط گذاشته و هم مي‌زنيم. چغندرها را اضافه كرده و دو دقيقه ديگر روي حرارت مي‌گذاريم تا گرم شوند. پوست تخم‌مرغ‌هاي آب‌پز را گرفته، در ظرف مورد نظر براي تهيه ترشي گذاشته و بعد مخلوط را به آن اضافه كرده و در ظرف را محكم مي‌بنديم. اين ترشي حداقل پنج روز قبل از مصرف بايد در يخچال نگهداري شود.

ترشی کلم بنفش

مواد لازم

كلم بنفش: يك عدد

نمك: سه قاشق سوپخوري

فلفل پاپريكا: يك قاشق سوپخوري

فلفل قرمز: يك قاشق سوپخوري

شكر: دو قاشق سوپخوري

سركه سفيد: به ميزان لازم

انواع ترشی و شور (1)

طرز تهیه

كلم بنفش را به صورت خلالي خرد كرده، سپس در آبكش مي‌ريزيم و روي آن نمك مي‌پاشيم. سه الي چهار ساعت به آن زمان مي‌دهيم، پس از آن كلم بنفش را زير آب سرد مي‌شوييم و آن را كاملا فشار داده تا آب اضافي آن خارج شود. بعد در شيشه مناسبي ريخته و لابه‌لاي آن پاپريكا، فلفل قرمز و شكر مي‌پاشيم. روي آن را با سركه سفيد پر مي‌كنيم و در آن را محكم مي‌بنديم. اين ترشي تا زمان مصرف، در بيرون يخچال ماندگاري دارد، ولي پس از اين كه در آن را باز كرديم بايد در يخچال نگهداري شود، در غير اين صورت رنگ آن تغيير مي‌كند.

خيـارشـور

مواد لازم ( دو كيلوگرم)

خيار قلمي: دو كيلوگرم

نمك: چهار قاشق غذاخوري

دانه فلفل سياه: يك قاشق غذاخوري

تلخون يا مرزه: ۵۰ گرم (يك دسته كوچك)

سركه: يك پيمانه

سير: يك بوته

آب: به ميزان لازم

انواع ترشی و شور (1)

طرز تهیه

براي تهيه يك خيارشور عالي، يك روش بسيار عالي دارم كه مي‌خواهم به شما نيز ياد بدهم. در يك ظرف بزرگ مثل قابلمه آب مي‌ريزيم و يك تخم‌مرغ خام در آن مي‌اندازيم. حالا ميزان مشخصي نمك افزوده و هم مي‌زنيم. وقتي نمك كم باشد، تخم‌مرغ‌ همان حالت اوليه آب بي‌مزه را دارد، ولي وقتي به قدر كافي شور شود، سر تخم‌مرغ به سمت بالا مايل مي‌شود. البته اگر آب بيش از حد هم شور شود تخم‌مرغ كامل حالت ايستاده مي‌گيرد. بهترين زمان براي استفاده در شور‌ها زماني است كه تخم‌مرغ مايل به بالا مي‌شود.

آب نمك را روي حرارت گذاشته تا به جوش آيد. همزمان شيشه‌اي تميز انتخاب مي‌كنيم و خيارها را يك رديف داخل شيشه مي‌چينيم، بعد دانه فلفل سياه يا فلفل چيلي تازه و نيمي از تلخون را در شيشه مي‌ريزيم. رديف بعدي خيار را چيده و مابقي سبزي را هم مي‌افزاييم. بعد سركه را در شيشه مي‌ريزيم و وقتي آب‌جوش آمد، سريع آن را روي خيارها مي‌ريزيم، شيشه را لب به لب پر مي‌كنيم و خيلي زود در شيشه‌ را مي‌بنديم. در شيشه تا وقتي خيارشورها برسند نبايد باز باشد. كامل پر كردن شيشه باعث پلمپ شدن در آن مي‌شود. به صورت معمول خيارشور ۱۰ تا ۱۵ روز طول مي‌كشد تا برسد. بهتر است شيشه در هواي باز نگهداري شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عزیزم از این همه دقت نظر و سلیقۀ شما بسیار متشکرم و جسارتاً اگر روی خیار ها آبجوش بریزیم از چهار یا پنج روز دیگر آماده است بشرطی که حتماً در یخچال باشد و اگر آب ولرم بریزیم حدود همان پانزده روز بعد و باز هم در یخچال وگرنه خیلی سریع خراب می شود اما اگر خواستیم خیار شور را برای مدت طولانی داشته باشیم حتماً از آب جوشیده ای که کاملاً سرد شده باشد بایستی استفاده کرد و یک نکته هم از حقیر برای خانم های جوان - همۀ مواد را یک جا آماده کنید و وقتی در هر ظرفی چه شور و چه ترشی را بستید دیگر باز نکنید چرا که از زمانیکه در ظرف بسته می شود فعل و انفعالاتی شروع می شود که همان ترشی و شور را خوشمزه می کند .باز هم از اینهمه مهربانیت و کدبانویی شما کمال تشکر را دارم . موفق و خوشبخت باشی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج