۱۵۱۲۷۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۱۰ حقه برای عکاسی بهتر از منظره

تا به حال چند بار ایستاده اید تا از منظره ای زیبا عکس بگیرید (عکسی ساحلی از منظره دریا، کوه هایی در مسافت دور یا مزرعه ای از گل های آفتابگردان) اما بعداً متوجه شده اید آن چیزی که شما با چشمانتان می بینید اصلاً آن چیزی نیست که در عکس دیده می شوند؟ عکاسی از منظره قلق خاصی دارد.

لنزک: تا به حال چند بار ایستاده اید تا از منظره ای زیبا عکس بگیرید (عکسی ساحلی از منظره دریا، کوه هایی در مسافت دور یا مزرعه ای از گل های آفتابگردان) اما بعداً متوجه شده اید آن چیزی که شما با چشمانتان می بینید اصلاً آن چیزی نیست که در عکس دیده می شوند؟ عکاسی از منظره قلق خاصی دارد. در این مطلب ۱۰ نکته و حقه به شما خواهیم گفت که با استفاده از آنها می توانید عکس های زیبایی از منظره بگیرید.

یاد بگیرید چگونه عکس هایی خلاقانه و بسیار زیبا از منظره و طبیعت بگیرید.

۱. زوایای مختلف را امتحان کنید

10 حقه برای عکاسی بهتر از منظره

عکس از Ilgin Pasli

حتی اگر یک زاویه خاص توجه چشمان شما را به خودش جلب کرد، سعی کنید کمی حرکت کنید و از زوایای مختلف منظره را نگاه کنید. جرات این را داشته باشید که از زوایای غیر عادی عکس بگیرید و از نتیجه ای که بدست می آورید شگفت زده خواهید شد.

۲. عنصری که توجه چشمان شما را جلب می کند را جدا کنید

10 حقه برای عکاسی بهتر از منظره

عکس از Emirhan E

به جای اینکه از تمام نمای نفس گیر و بسیار زیبای رو به روی خود عکس بگیرید، سعی کنید تنها عناصری که جلب توجه بیشتری می کنند را در کادر قرار دهید تا عکس شما جلوه بیشتری داشته باشد.

۳. عنصری به پیش زمینه کادر اضافه کنید

10 حقه برای عکاسی بهتر از منظره

وجود یک عنصر در پیش زمینه قسمتی است که به چشم بیننده هدف می دهد و به کادربندی هم کمک می کند. از یک شخص، یک حیوان یا یک درخت برای نقطه فوکوس در پیش زمینه استفاده کنید تا چشم بیننده را به طرف خود جلب کند.

۴. کیفیت نور

10 حقه برای عکاسی بهتر از منظره

عکس از Ilgin Pasli

در زمان های مختلف روز به یک نقطه خاص بروید تا بتوانید عکس های متضادی از یک منظره بگیرید. کیفیت نور با تغییر کردن محل خورشید در آسمان تغییر می کند، بهتر است که این مسأله را در زمان عکاسی به یاد داشته باشید.

۵. در کادر از یک انسان استفاده کنید تا ابعاد و اندازه عناصر در تصویر مشخص شود

10 حقه برای عکاسی بهتر از منظره

عکس از Flavio

گاهی اوقات طبیعت و منظره آنقدر که با چشم بزرگ دیده می شود، در عکس عظمت ندارد. برای مقابله با این مسأله، سعی کنید از یک انسان در کادر استفاده کنید تا بیننده ابعاد عناصر در تصویر را متوجه شود، سعی کنید فردی که در کادر قرار می دهید در مرکز تصویر قرار نگیرد (برای ترکیب بندی از قانون یک سوم کمک بگیرید). با استفاده از یک فرد می توانید کادر بهتری هم داشته باشید.

۶. قانون یک سوم

10 حقه برای عکاسی بهتر از منظره

عکس از Camille

برای اینکه بتوانید ترکیب بندی خوبی برای عکاسی از منظره داشته باشید، عکس را در ذهن خود به سه قسمت تقسیم کنید، از چپ به راست و از بالا به پایین، تکنیکی که به نام قانون یک سوم شناخته می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مطالب مربوط به قانون یک سوم در لنزک مراجعه کنید.

۷. پانوراما را امتحان کنید

10 حقه برای عکاسی بهتر از منظره

عکس از eyeem b

از عکاسی پانوراما استفاده کنید تا بتوانید کل منظره رو به روی خود را به تصویر بکشید. با استفاده از پانوراما، معمولاً می توانید جزئیاتی را در کادر جای دهید که در عکس معمولی قادر به نشان دادن آنها نبوده اید.

۸. با استفاده از هندسه و خطوط به عکس ساختار دهید

10 حقه برای عکاسی بهتر از منظره

عکس از Keiichi Toyoda

به چشم بیننده چیزی بدهید که دنبال کند، استفاده از خیابان برای این کار بسیار مناسب است. هر چیزی که به صورت خط یا شکلی هندسی باشد می تواند به عنوان سوژه اصلی شما در کادر باشد و به چشم بیننده جهتی برای دنبال کردن بدهد و عکس شما را جذاب تر کند.

۹. استفاده از عکس در داخل عکس را امتحان کنید

10 حقه برای عکاسی بهتر از منظره

عکس از ella

این تکنیک بسیار ساده و واضح است. ابتدا عکسی از منظره ای که می خواهید از آن عکس بگیرید را چاپ کنید. سپس عکس چاپ شده را در جلو منظره مورد نظر بگیرید و از آن عکس بگیرید. کار جذابی است و ارزش امتحان کردن را دارد.

۱۰. از حرفه ای های عکاسی الهام بگیرید

10 حقه برای عکاسی بهتر از منظره

عکس Yosemite Park از Ansel Adams

می توانید از عکاس هایی مانند Ansel Adams، Maria Stenzel، Jim Brandenburg و Charlie Waite برای گرفتن عکس های منظره الهام بگیرید. آنها با صبر و حوصله عکس های بسیار زیبایی در زمان مناسب گرفته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج