۱۵۱۸۸۶
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

حضور زنان محجبه هم در تبلیغات مشکل دارد!

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: حتی اگر زنان به صورت محجبه هم در امر تبلیغات تلویزیونی حاضر شوند باز هم از نظر شرعی اشکال دارد و از طرفی حضور آنها با مردان در تبلیغات، خود نوعی اختلاط محسوب می شود که آن نیز حائز اشکال است.

خبرگزاری خانه ملت: عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: حتی اگر زنان به صورت محجبه هم در امر تبلیغات تلویزیونی حاضر شوند باز هم از نظر شرعی اشکال دارد و از طرفی حضور آنها با مردان در تبلیغات، خود نوعی اختلاط محسوب می شود که آن نیز حائز اشکال است.

محمد باقری بناب با تأکید بر اینکه نباید از افراد به عنوان ابزاری برای تبلیغات استفاده کرد، گفت: متأسفانه امروزه در هر محفلی که نیاز به تبلیغ است از خانم ها به عنوان ابزاری برای تبلیغ استفاده می شود که صداوسیما نیز از این امر مستثنا نیست.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه خانم ها نباید مهجور و منزوی شوند، عنوان کرد: با این حال نباید از زنان به عنوان ابزار تبلیغاتی، آن هم برای تبلیغات کالاهای غیرضروری استفاده کرد چرا که شأن و منزلت زن مسلمان این نیست.

وی در ادامه تأکید کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس و دستگاه های نظارتی باید تذکرات لازم را به صداوسیما در خصوص عدم استفاده از زنان در تبلیغات بازرگانی بدهند.

باقری بناب همچنین با اشاره به این مطلب که استفاده از زنان محجبه برای تبلیغات بازرگانی نیز از نظر شرعی دارای مشکل است، گفت: مسأله اصلی این است که آیا واقعا لازم است یک خانم به امر تبلیغات در صداوسیما بپردازد و اگر یک آقا یا پسر جوان به این امر بپردازد مشکلی ایجاد می شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم ادامه داد: این در حالی است که حتی اگر زنان به صورت محجبه هم در امر تبلیغات تلویزیونی حاضر شوند باز هم از نظر شرعی اشکال دارد و از طرفی حضور آنها با مردان در تبلیغات، خود نوعی اختلاط محسوب می شود که آن نیز حائز اشکال است.

وی در ادامه ضمن مذمت مصرف گرایی و اشاعه آن، تصریح کرد: در ظاهر ممکن است مدیران سازمان صداوسیما افراد مذهبی باشند اما در خصوص کارشناسان حاضر در اتاق های فکر تبلیغاتی و پخش فیلم باید تجدید نظر شود.

باقری بناب ادامه داد: ممکن است از طرفی مصرف گرایی برای رونق تولیدات داخلی خوب باشد اما باید توجه کرد این مصرف گرایی نسبت به چه نوع محصولاتی است چرا که تبلیغات برای مصرف کالاهای غیرضروری و مازاد نیز مذموم است.

وی در ادامه با تناقضات موجود در رسانه ملی اشاره کرد و گفت: در یک شبکه می بینید واعظی می آید و مردم به نسبت به اسراف نهی از منکر می کند اما پس از سخنان وی فیلم یا سریالی پخش می شود که در آن اسراف نمود بارز دارد لذا عملا گفتار و عمل مدیران سازمان صداوسیما با هم همخوانی ندارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در پایان با بیان اینکه امیدواریم در دوره مدیریت جدید صدا و سیما به دنبال منافع حزبی و جناحی باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی بخش های صداوسیما مسأله تمایل های جناحی بیشتر نمود پیدا می کند که در دوره جدید باید تجدیدنظرهایی در این خصوص شود تا اقبال بیشتری از رسانه ملی نسبت به قوای سه گانه دیده شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Ali Reza

      متاسفم!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخدا زنان كالا نيستند كه بخاطر زيباييشون باهاشون تبليغ كرد...چرا فكر ميكنيم قوانين خداوند سخته فقط بايد خودمون رو با قرآن كاليبره كنيم اونموقع معناي زندگي شيرين رو درك ميكنيم.

    • مهر

      آخه چرا ما انقدر عقب افتاده ایم خدااااا

    • بدون نام

      واقعآ متاسفم که همچنین آدمایی اظهارنظر میکنن و به اسم دین ابراز میکنن.

    • بدون نام

      قای بناب ، لطفا دستور بدین پوشک بچه تولید نشود تا خانمها به شستن کهنه بچه مشغول بشن ، گور بابای قرن بیس و یکم و یک کم آزاد اندیشی

    • بدون نام

      یعنی ما مردها شان و منزلت نداریم ،فقط خانمها دارن؟!

      اگه یه زن در تبلیغات تلویزیونی بازی کنی شان و منزلت زن مسلمان از بین میره ولی اگه یه مرد بازی کنه شان مرد مسلمان از بین نمیره؟!

      خدایی بعضی افراد آی کیوشون چنده؟

    • زری

      یه کم دیگه میگن خانوما حق بازی تو فیلما و سریالا رو ندارن
      یخوده بعد میگن تو جامعه نباید باشن و تو خونه بمونن کمی بعدتر میگن خانوما باید از صفحه ی روزگار کلن محو شوند...
      اینجوری میشه که با خودم میگم زن بودن تقاص کودوم گناهمه خدا؟؟؟

      پاسخ ها

      • آیینه

        سلام بانو
        زن باش و به زن بودنت (زن بودنمان)افتخارگنیم
        برخی از آقایون(؟؟؟؟؟؟) فقط و فقط می خواهند با این حرفها روح لطیف ما رو خدشه دار کنند
        فقط و فقط می خواهند ما را ضعیفه خطاب کنند
        فقط می خواهند .ما را می خواهند برای....
        اینان می خواهند اعتماد به نفس و عزت والای نفس ما زنان را بااین سخنان(بیهوده) نابود کنند
        ولی دوست خوبم
        این ما هستیم که نباید اجازه بدهیم اینان به اهدافشان برسند پس همجو گذشته که نه سرسخت تر و مقاوم تر خودمان را به اینان معرفی میگنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج