۱۵۳۲۳۰
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

ثروتمندترین شهرهای دوران باستان +عکس

بسیاری از این شهرها مفهوم ثروت و زندگی راحت و مدرن امروزی را در زمان خود داشته‌اند و جزء معروف‌ترین‌ها و ثروتمندترین شهرها محسوب می‌شدند.

بازارخبر: هرگاه صحبت از شهرهای ثروتمند و پیشرفته در دنیا می‌شود تصویر ساختمان‌های مدرن و آسمان‌خراش‌های بلند و پیشرفته و مهندسی‌های خاص در ساختار شهری به ذهن افراد خطور می‌کند زیرا در دنیای امروزی ثروت و پیشرفته بودن زندگی شهری با این تصاویر آمیخته‌شده است. اما بسیاری از افراد فراموش کرده‌اند که در دوران گذشته و عصر باستان نیز شهرهای زیادی وجود داشته‌اند که خانه پادشاهان و امپراتوری‌های بزرگ بوده و جزء شهرهای ثروتمند دنیا در زمان خود شناخته می‌شدند.

یکی دیگر از دلایل ثروتمند بودن شهرها در دوران قدیم ارتباط مستقیم آن‌ها با شهرهای دیگر و تجارت با نقاط دیگر دنیا بوده است.

بسیاری از این شهرها مفهوم ثروت وزندگی راحت و مدرن امروزی را در زمان خود داشته‌اند و جزء معروف‌ترین‌ها محسوب می‌شدند. در ادامه به معرفی برخی آر قوی‌ترین و ثروتمندترین شهرهای دوران باستان خواهیم پرداخت.

کازکو

ثروتمندترین شهرهای دوران باستان +عکس

شهر کازکو زمانی پایتخت امپراتوری اینکاها بوده است. درواقع این شهر تاریخی متعلق به زمان قبل از اینکاها است که بعدها توسط این امپراتوری قدرتمند در آمریکای جنوبی به عنوان پایتخت انتخاب شد. کاوش‌هایی که امروزه در محل شهر کازکو انجام‌شده است نشان دهنده لایه ای تاریخی و تکنولوژی بالا در ساخت و ساز در دوره ای زمانی مختلف است. کازکو نسبت به زمان خود در حکومت اینکاها شهری بسیار مدرن و ثروتمند محسوب می‌شد. اینکاها علاوه برساخت خانه‌های نسبتاً مدرن راه‌های ارتباطی پایتخت خود را با شهرهای دیگر را نیز تا حدود زیادی گسترش دادند.

تنوشتیتلان

ثروتمندترین شهرهای دوران باستان +عکس

شهر تنوشتیتلان در سال ۱۳۲۵ تاسیس شد و در ابتدا پایتخت مردم مکزیکا شناخته می‌شد. در حال حاضر نیز شهر مکزیکو سیتی پایتخت کشور مکزیک در موقعیت مکانی تنوشتیتلان قرار دارد. تنوشتیتلان یکی از ثروتمندترین شهرهای زمان خود محسوب می‌شد که در واقع مانند شهر ونیز بر روی آب بنا شده بود. ساکنین این شهر به راحتی به آب تمیز دسترسی داشتند و بهداشت در سطح بالایی قرار داشت. بازار شهر تنوشتیتلان مهم‌ترین مرکز تجاری این شهر بود که تاجران زیادی برای خرید و فروش را از شهرهای دیگر به این منطقه می‌کشاند. هنگامی که اسپانیایی ها به این شهر رسیدند جمعیت آن در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر بود که نسبت به زمان خود عدد قابل توجهی است.

زیمباوه بزرگ

ثروتمندترین شهرهای دوران باستان +عکس

شهر تاریخی زیمباوه پایتخت حکومت زیمباوه در عصر آهن بود. زیمباوه بزرگ یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری عصر خود محسوب می‌شد و مسیرهای بازرگانی منتهی به این شهر تا کشور چین نیز ادامه داشت. یکی از دلایل محبوبیت این شهر نزدیک آن به معادن طلای زیمباوه بود. بخش بزرگی از تجارت این شهر نیز با خرید و فروش طلا تأمین می‌شد. در زیمباوه بزرگ یک قصر سلطنتی وجود داشت که با دیوارهای بزرگ محافظت می‌شد. امروزه خرابه‌هایی از سنگ و گرانیت بازمانده‌های آن قصر بزرگ هستند. در سال ۱۴۵ میلادی با تمام شدن ذخایر معادن طلای اطراف شهر، زیمباوه بزرگ نیز متروکه شد.

شیان

ثروتمندترین شهرهای دوران باستان +عکس

مرکز ایالت شانژی در چین با نام شیان بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت دارد. در واقع شیان یکی از چهار پایتخت ثروتمند و قدرتمند کشور بزرگ چین در طول تاریخ محسوب می‌شود. شهر شیان در چین مبدأ جاده ابریشم در محسوب می‌شد. معابد موجود در این شهر تا به امروز باقی مانده‌اند و در شرایط خوبی هستند که این نشان از کیفیت و مدرن بودن معماری در آن زمان دارد.. ارتش مجسمه ای معروف چین نیز در حال حاضر در یکی از معابد شهر شیان نگهداری می‌شود.

آتن

ثروتمندترین شهرهای دوران باستان +عکس

آتن یکی دیگر از شهرهای معروف و باستانی است که جزء ثروتمندترین ها در زمان خود محسوب می‌شود. شهر آتن را که از ۷۰۰۰ سال پیش تاکنون دارای سکنه بوده است را مبدأ تمدن غربی می‌نامند. شهرت آتن در یونان امروزی به دلیل هنر، آثار تاریخی و فلسفه حاکم در آن در کنار مراکز بزرگ علمی بوده است. سبک نوع معماری ساختمان‌های مانند آکروپولیس و آگورا در کنار کلیساهای بیزانسی نشانگر قدرت و ثروت مردمان آن در زمان باستان بوده است.

قسطنطنیه

ثروتمندترین شهرهای دوران باستان +عکس

نام شهر قسطنطنیه از پادشاه کنستانتین گرفته شده است. شهر زیبا و ثروتمند قسطنطنیه که برای هزاران سال پایتخت امپراتوری بیزانس بوده است یکی از قدرتمندترین شهرها در زمان خود محسوب می‌شود. تکنولوژی، هنر و فرهنگ قسطنطنیه در سرتاسر اروپا بی نظیر بوده و جز بهترین ها شمرده می‌شده. از امکانات قسطنطنیه می‌توان به خیابان‌های سنگ‌فرش شده، دادگاه، ساختمان سنا، دیوارهای محافظ، دروازه‌های طلایی اشاره کرد. قسطنطنیه تأثیر زیادی بز نظر هنری و فرهنگی بر روی شهرهای اطراف به ویژه شهر ونیز به عنوان یکی از شهرهای مرتبط از نظر تجاری و فرهنگی داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کومینتانگ

      پس پرسپولیس کجاس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج